ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Χαράτσια και αυξήσεις εισιτηρίων

Με προβλήματα κυρίως στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου των εισιτηρίων, που είχαν ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις σε πτήσεις, ξεκίνησε η κανονική λειτουργία

«Φωτιά» στο κόστος των αεροπορικών μετακινήσεων βάζει το πανάκριβο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων, που από χτες τέθηκε σε πλήρη λειτουργία, με μικροπροβλήματα, αλλά και καθυστερήσεις σε ορισμένες πτήσεις.

Οι Γερμανοί της «Χόχτιφ» επέβαλαν ήδη διπλό χαράτσι για όσους ταξιδεύουν από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριο Βενιζέλο». Το πρώτο χαράτσι - κεφαλικός φόρος είναι 3.070 δρχ. και καταβάλλεται από κάθε επιβάτη που ταξιδεύει για το εξωτερικό και 2.457 δρχ. για το εσωτερικό. Το δεύτερο χαράτσι είναι ο φόρος «σεκιούριτι» και ανέρχεται σε 440 δρχ. ανά επιβάτη. Ετσι, με βάση τα νέα χαράτσια των Γερμανών, οι συνολικοί φόροι ανά εισιτήριο μετ' επιστροφής, συμπεριλαμβανομένου και του αποκαλούμενου «Σπατόσημου», αυξάνονται ως εξής: Από 8.178 δρχ. σε 11.075 δρχ. για τις πτήσεις εσωτερικού. Από 4.089 δρχ. σε 8.039 δρχ. για πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ) και από 7.500 δρχ. σε 11.547 δρχ. για πτήσεις εκτός ΕΕ.

Παράλληλα με τα χαράτσια, οι επιβάτες - χρήστες του νέου αεροδρομίου, ουσιαστικά καλούνται να πληρώσουν και τα υπέρογκα τέλη που καταβάλλουν στη «Χόχτιφ» οι αεροπορικές εταιρίες για τη χρήση του αεροδρομίου. Αυτό θα γίνει μέσω των αυξήσεων στα εισιτήρια που ετοιμάζονται να επιβάλλουν οι αεροπορικές εταιρίες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη αποφασίσει αυξήσεις 10 - 15% στα αεροπορικά εισιτήρια από μεθαύριο Κυριακή, ενώ η «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) θα προχωρήσει σε αυξήσεις εισιτηρίων, αμέσως μετά το Πάσχα.

Και βέβαια, το ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων δεν είναι πανάκριβο μόνο στα τέλη εξυπηρέτησης. Τα χαράτσια για τον επιβάτη αρχίζουν από τα διόδια που θα κληθεί να καταβάλλει αμέσως μετά το Πάσχα για να φτάσει ή να φύγει από το αεροδρόμιο, υποχρεωτικά μέσω της Αττικής Οδού και φτάνουν στη χρήση των χώρων στάθμευσης, στα καροτσάκια αποσκευών, καθώς επίσης και σε όλες τις τιμές των άλλων εξυπηρετήσεων, αφού στο αεροδρόμιο Σπάτων λειτουργούν περίπου 80 επιχειρήσεις με «συμβάσεις παραχώρησης». Οσον αφορά το πάρκινγκ μικρής διάρκειας, κοστίζει 3.100 δρχ. η 4ωρη στάθμευση. Δηλαδή κοστίζει 1.000 δρχ. η πρώτη ώρα και από 700 δρχ. οι επόμενες τρεις. Για τη στάθμευση μακράς διάρκειας υπάρχει ξεχωριστό πάρκινγκ, το οποίο κοστίζει 3.400 δρχ. τη μέρα! Και αυτές είναι ενδεικτικές τιμές του τι σημαίνει ιδιωτικό αεροδρόμιο, όπως αυτό λειτουργεί με βάση τη ληστρική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την κατασκευάστρια κοινοπραξία «Χόχτιφ».

Κατά τ' άλλα, το αεροδρόμιο Σπάτων χτες λειτούργησε με προβλήματα σε ηλεκτρονικά συστήματα, που προκάλεσαν καθυστερήσεις σε πτήσεις. Η πρώτη προγραμματισμένη αναχώρηση από το αεροδρόμιο Σπάτων ήταν χτες στις 6 π.μ. για την πτήση της Αεροπλοΐας για Σαντορίνη. Ομως, υπήρξαν κάποια προβλήματα και τελικά η πρώτη απογείωση έγινε στις 6.05 π.μ. από αεροπλάνο της KLM για Αμστερνταμ.

Κατά τους αρμόδιους του αεροδρομίου τα μικροπροβλήματα που παρατηρήθηκαν χτες στο νέο αεροδρόμιο ήταν αναμενόμενα και θα ξεπεραστούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.

ΧΩΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Κυβερνητικές μεθοδεύσεις για «πάρκο»... τσιμέντου

«Τι θα απογίνουν τα 5.500 στρέμματα του αεροδρομίου του Ελληνικού», αναρωτιέται σε ανακοίνωσή της η «Οικολογική Δράση Ελληνικού - ECOACTION», με αφορμή τη μετεγκατάσταση του αεροδρομίου στα Σπάτα. Το ερώτημα βέβαια φαίνεται πως είναι ρητορικό, δεδομένου ότι - όπως επισημαίνει και η ανακοίνωση - «το αεροδρόμιο κλείνει για αεροπλάνα, αλλά "ανοίγει" για μπετόν και Ολυμπιακές αρπαχτές».

«Τα δημοσιεύματα μερίδας του Τύπου επιβεβαιώνουν με τον χειρότερο τρόπο τις ανησυχίες πολλών, ότι μόνο για πάρκο πρασίνου, πολιτισμού, ήπιου αθλητισμού και αναψυχής δεν το θέλει η κυβέρνηση και τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα που τη στηρίζουν», σημειώνει η οικολογική οργάνωση και συμπληρώνει: «Οσο κι αν προσπαθεί να εμφανίσει πράσινο (μετά το 2004) στο χαρτί το χώρο αυτό, αυτά που σχεδιάζει να "φυτέψει" (πριν το 2004) δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι ο μεγάλος αυτός χώρος προορίζεται σαν ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς - επιχειρηματικούς και συγκοινωνιακούς κόμβους της νότιας Αθήνας».

«Αυτό που προκύπτει - συνεχίζει η ανακοίνωση - είναι, με πρόσχημα το 2004, η κυβέρνηση πρώτα θέλει να τεμαχίσει και να οικοπεδοποιήσει το χώρο και στη συνέχεια να πουλήσει το μεγαλύτερο τμήμα του χώρου αυτού, σύμφωνα με τις μονεταριστικές υποδείξεις Μάνου και Σπράου».

Η ανακοίνωση της «Οικολογικής Δράσης Ελληνικού» καταλήγει ξεκαθαρίζοντας ότι «οι οικολογικές οργανώσεις της περιοχής θα δώσουμε και πάλι την απάντηση στη νέα αυτή πρόκληση υποβάθμισης του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και στέρησης της Αθήνας από τη δημιουργία ενός αναγκαίου χώρου πρασίνου - πνεύμονα οξυγόνου και ζωής! Γι' αυτό το κοινόχρηστο - δημόσιο χώρο όλοι εμείς ενωμένοι, μαζί με τις κινήσεις πολιτών (και όχι μόνο), θα αγωνιστούμε μ' όλες μας τις δυνάμεις και τα μέσα που διαθέτουμε για το δίκαιο αίτημά μας. Ολοι μαζί θα αγωνιστούμε για πάρκο πρασίνου και όχι μπετόν. Για πάρκο Πολιτισμού και όχι εμπορίου! Για πάρκο αναψυχής και όχι αυτοκινήτων!».

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΙΝΙΑ
Αντίσταση στην καταστροφή της Ιστορίας

Κάλεσμα προς τους Ελληνες πολίτες να στρατευτούν ενεργά για την αποτροπή της σχεδιαζόμενης από την κυβέρνηση καταστροφής του υδροβιότοπου του Σχοινιά, απευθύνει με ανακοίνωσή της η «Πρωτοβουλία για τη Διάσωση του Σχοινιά». Στην ανακοίνωση καταγγέλλεται η ενορχηστρωμένη προσπάθεια που καταβάλλουν το τελευταίο διάστημα οι ηγεσίες των υπουργείων Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, με σκοπό να δυσφημίσουν τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που αντιδρούν στην κατασκευή του κωπηλατοδρομίου στην περιοχή. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας», όλως τυχαίως εμφανίζονται το τελευταίο διάστημα σε μερίδα του Τύπου εκτιμήσεις ειδικών επιστημόνων, οι οποίες λένε ότι η περιοχή του κωπηλατοδρομίου το 490 π.Χ. ήταν κάτω από τη θάλασσα ή ακόμη ότι η μάχη του Μαραθώνα έγινε όχι στο Μαραθώνα, αλλά στην... Αγία Παρασκευή.

Η «Πρωτοβουλία» καλεί τους Ελληνες πολίτες να καταδικάσουν και να απομονώσουν τους επαναδιατυπωτές της ιστορίας, τους εμπόρους της αθλητικής ιδέας και τους κάθε λογής «σοφιολογιότατους και τους νεοΜήδους οπλίτες και πελταστές που τους συνεπικουρούν με τις σφεντόνες της "υπεύθυνης" στάσης που ορίζει η "επιστημοσύνη" τους και η "συνέπειά" τους στα οικολογικά ιδεώδη».

Η «Πρωτοβουλία» προγραμματίζει το πρωί της 29ης Απρίλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην παραλία του Σχοινιά και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μουσική συναυλία διαμαρτυρίας με διάφορους καλλιτέχνες, θεατρική παράσταση κατασκευή ενός σύγχρονου «τύμβου» όπου θα «ενταφιαστούν» όσοι ευθύνονται για τη σχεδιαζόμενη καταστροφή και άλλες πολύμορφες εκδηλώσεις. Επιπλέον προγραμματίζεται να γίνει αναπαράσταση της «ναυμαχίας του Μαραθώνα», δεδομένου ότι, όπως ισχυρίζονται κάποιοι «αρμόδιοι», στην περιοχή της μάχης υπήρχε θάλασσα.

Ακόμη, ένα μέρος από τους συμμετέχοντες στις παραπάνω εκδηλώσεις θα κατασκηνώσει στην παραλιακή περιοχή του Σχοινιά τις επόμενες μέρες, συνδέοντας την παραμονή τους με τη γιορτή της Πρωτομαγιάς, αλλά και με την επικείμενη επίσκεψη στη χώρα μας του κλιμακίου της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, στις 2 Μάη.

«ΑΘΗΝΑ 2004»
Διαγωνισμός για την επικοινωνιακή στρατηγική

Κλειστό διαγωνισμό προκήρυξε η «Αθήνα 2004» για την υλοποίηση του προγράμματος επικοινωνίας της μέχρι το τέλος του 2002. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός και η υλοποίηση ολοκληρωμένου επικοινωνιακού προγράμματος της εταιρίας στην Ελλάδα και το εσωτερικό. Οπως αναφέρει η προκήρυξη, «οι υπηρεσίες του αναδόχου αφορούν σε όλο το φάσμα της επικοινωνίας, σε διαφημιστικές εκστρατείες στα ΜΜΕ, στη δημιουργία έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού, ενημερωτικού - διαφημιστικού υλικού, καθώς και στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προωθητικών - επικοινωνιακών ενεργειών».

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις και από την πρώτη θα προεπιλεγούν πέντε υποψήφιοι που θα συνεχίσουν στη δεύτερη φάση. Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων των υποψηφίων λήγει στις 23 Απρίλη 2001. Η προκήρυξη προβλέπει ότι μπορεί να γίνει χρήση της λεγόμενης ταχείας διαδικασίας, δηλαδή υλοποίηση και ανάθεση επικοινωνιακών προγραμμάτων με τη διαδικασία του κατ' επείγοντος, με πρόσχημα τις αυξημένες ανάγκες προβολής... Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά η προκήρυξη του διαγωνισμού, «οι απαιτήσεις στον τομέα της επικοινωνίας και προβολής πολλαπλασιάζονται ραγδαία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ