ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2018
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Πρωτοστατούν στην οργάνωση της απεργίας των ναυτεργατών

Δυναμώνει η προσπάθεια υπονόμευσης της απεργιακής κινητοποίησης από την πλειοψηφία της ΠΝΟ, σε ανοιχτή γραμμή με εφοπλιστές - κυβέρνηση

Από παλιότερη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Από παλιότερη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Τη Δευτέρα 3 Σεπτέμβρη απεργούν οι ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων σε όλα τα λιμάνια της χώρας, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς και βελτίωση των όρων εργασίας.

Τη μάχη για την προετοιμασία της απεργίας συνεχίζουν να δίνουν με αποφασιστικότητα τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, αναδεικνύοντας τη σημασία που έχει η μαζική συμμετοχή των ναυτεργατών, ενώ καλούν σε αλληλεγγύη τους εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, μικρούς επαγγελματίες και αγρότες των νησιών.

Στο πλαίσιο αυτό, χτες έγινε από τα τρία σωματεία μαζική οργανωτική σύσκεψη στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ, με τη συμμετοχή ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων. Στην εισηγητική ομιλία, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Ευαγγελάκης επισήμανε ότι για τους ναυτεργάτες «το "τέλος των μνημονίων" καταγράφεται με ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών, που αρνούνται την ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, επιδιώκουν την κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής της κλαδικής ΣΣΕ και της Ασφάλισης, θέλουν τη διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να καθορίζουν τις οργανικές συνθέσεις με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα».

Αναδεικνύοντας ότι η απεργία αυτή αφορά τους εργαζόμενους στα νησιά και όχι μόνο, τόνισε ότι τα ζητούμενα των εφοπλιστών σημαίνουν «επιδείνωση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου σε βάρος των ναυτεργατών, του εργαζόμενου λαού, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, τα εξαντλητικά δρομολόγια και τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών, σημείωσε, είναι και οι πρόσφατοι δύο θάνατοι ναυτεργατών στα επιβατηγά πλοία «Πρέβελης» και «Cruise Europa», αλλά και η σωρεία ζημιών και καθυστερήσεων από την υποσυντήρηση των πλοίων. Προειδοποίησε επίσης για το ρόλο του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στη διοίκηση της ΠΝΟ, με επικεφαλής τον γενικό της γραμματέα Γ. Χαλά, αλλά και τον Αντ. Νταλακογιώργο, πρόεδρο της Ενωσης Ναυτών, και την ομάδα του, που είναι σε ανοιχτή γραμμή με εφοπλιστές και υπουργείο Ναυτιλίας, υπονομεύοντας την οργάνωση του αγώνα.

Να σημειωθεί ότι την ώρα που ήταν σε εξέλιξη η οργανωτική σύσκεψη για την απεργία, οι εργοδοτικοί - κυβερνητικοί συνδικαλιστές είχαν συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας με τον υπουργό και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Μάλιστα, προγραμμάτισαν για σήμερα στις 9.30 το πρωί συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, στην οποία αναμένεται να συμμετάσχει και ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλης.

Με βάση αυτήν την εξέλιξη, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ σε δήλωσή του στον «Ριζοσπάστη» επισήμανε ότι «μπροστά στην αγωνιστική στάση των ναυτεργατών για την οργάνωση της απεργίας, εφοπλιστές, υπουργείο και εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός, στο παρασκήνιο της τριμερούς συνεργασίας, επιδιώκουν την υπονόμευση της απεργιακής κινητοποίησης.

Τα μηνύματα που έρχονται από τα καράβια είναι η οργάνωση του αγώνα. Εμείς καλούμε τους ναυτεργάτες να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση της οργάνωσης και της περιφρούρησης της απεργίας, αλλά και συνολικά την ανάπτυξη των αγώνων, απομονώνοντας αυτές τις δυνάμεις, διεκδικώντας αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, αναπλήρωση των τεράστιων απωλειών, κατάργηση όλων των αντεργατικών - αντιλαϊκών νόμων, του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών, της φοροληστείας, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, για να βγουν στο προσκήνιο οι εργατικές - λαϊκές ανάγκες».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΤΑ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το δικαίωμα στη δουλειά

Από το κακό στο χειρότερο η κατάσταση στην Καθαριότητα του δήμου, λόγω ελλείψεων σε μέσα και προσωπικό

Μαχητική παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ και Δημοτικών Επιχειρήσεων του νομού, συνεχίζοντας τον αγώνα τους για μόνιμη και σταθερή εργασία, για την επιστροφή στην εργασία όλων των συμβασιούχων που απολύθηκαν τους προηγούμενους μήνες και για τη μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου. Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν την πάλη τους, με συμμετοχή στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 8 Σεπτέμβρη.

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου κάλεσαν το Δημοτικό Συμβούλιο να στηρίξει τα δίκαια αιτήματά τους και να προχωρήσει σε μετατροπή των συμβάσεών τους. Να κλείσει την πόρτα στους ιδιώτες εργολάβους που ετοιμάζονται να μπουν στις υπηρεσίες του δήμου. Επίσης ζήτησαν από τη δημοτική αρχή να αποσύρει την έφεση που έχει ασκήσει σε βάρος της απόφασης που δικαίωσε περίπου 200 συναδέλφους τους και υποχρεώνει το δήμο να προχωρήσει σε μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου.

Από τη συζήτηση που ακολούθησε, καθώς ένα από τα θέματα της συνεδρίασης ήταν η κατάσταση στον τομέα Καθαριότητας του δήμου, αναδείχθηκε η άθλια κατάσταση που επικρατεί στην Καθαριότητα εξαιτίας της μεγάλης έλλειψης προσωπικού και οχημάτων. Ωστόσο, δεν λήφθηκε απόφαση που να στηρίζει το αίτημα των συμβασιούχων για επιστροφή στην εργασία, ενώ ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι δεν θα αποσυρθεί η έφεση.

Οπως αναφέρθηκε, με την απόλυση των 450 συμβασιούχων και παρά το γεγονός ότι έχει προσληφθεί προσωπικό με βάση τους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ, η κατάσταση στην Καθαριότητα πάει από το κακό στο χειρότερο, γιατί το προσωπικό δεν επαρκεί.

Αναδείχθηκε επίσης το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με την είσοδο του ιδιώτη στη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων έναντι εκατομμυρίων ευρώ και την απαξίωση του μηχανουργείου του δήμου που κατάντησε να κάνει τα μερεμέτια του εργολάβου. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, σύμφωνα με τα οποία ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει ένα στόλο 424 οχημάτων, από τα οποία τα 160 είναι με βλάβη!

Στο κενό έπεσε η προσπάθεια του αρμόδιου αντιδημάρχου να ρίξει ευθύνες για την κατάσταση στην Καθαριότητα στη «Λαϊκή Συσπείρωση», για τη συνεπή της στάση ενάντια στην είσοδο ιδιωτών εργολάβων στις υπηρεσίες του δήμου. Απαντώντας, ο Γιάννης Δελής, δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και βουλευτής του ΚΚΕ, αναρωτήθηκε: «Τι περίμενε η διοίκηση όταν εκχωρούσε το μηχανουργείο και την επισκευή των οχημάτων; Να πούμε μπράβο;».

Σημείωσε επίσης πως ήταν συνειδητή επιλογή της διοίκησης να απαξιώσει το μηχανουργείο και να αναθέσει τη δουλειά σε ιδιώτη εργολάβο. Κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αυτός ο ιδιώτης που ήρθε από την πρώτη θητεία της διοίκησης, για την αντιμετώπιση δήθεν επειγουσών αναγκών, παραμένει ακόμα και σήμερα, με τις συμβάσεις εκατομμυρίων να συνεχίζονται.

Πρόσθεσε ότι «στην 8ετία Μπουτάρη τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράχθηκαν ανέρχονται σε 350 εκατ. ευρώ το λιγότερο. Η κατάσταση ελάχιστα βελτιώθηκε, το ζούμε με τους διαλυμένους κάδους, τα αυτοκίνητα που περνάνε σπάνια να μαζέψουν τα σκουπίδια. Υπάρχουν ελλείψεις, στα φορτηγά για τα ογκώδη, στα ειδικά σάρωθρα κ.λπ. και στα αναλώσιμα (σακούλες, σκούπες τώρα τους δόθηκαν). Το κυρίως πρόβλημα όμως είναι η τεράστια έλλειψη προσωπικού. Την ίδια στιγμή έχουμε απολύσεις συμβασιούχων, ενώ είναι απαραίτητοι και το ομολογεί η ίδια η διοίκηση».

ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ»
Με άθλιες μεθοδεύσεις διέγραψαν συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ

Με ένα «απόσπασμα πρακτικού» από μια «γενική συνέλευση» που υποτίθεται πως έγινε το Νοέμβρη του 2016, η διοίκηση του επιχειρησιακού σωματείου στις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη» υποστηρίζει πως έχουν διαγραφεί από το σωματείο οι εκλεγμένοι στα όργανά του με το ψηφοδέλτιο της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» (ΔΑΣ).

Η διοίκηση του σωματείου συστηματικά δεν καλεί στις συνεδριάσεις των οργάνων τούς εκλεγμένους συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ. Το γεγονός έχει επανειλημμένα προκαλέσει τις αντιδράσεις της ΔΑΣ, στις οποίες η πλειοψηφία «απαντά» τώρα με τον ισχυρισμό ότι οι εκλεγμένοι Αχμέτ Μουσταφά, Πέτρος Τσίγκας και Στέλιος Στύλας δεν είναι μέλη του σωματείου, αλλά έχουν διαγραφεί από τις 6/11/2016!

Οπως καταγγέλλει η ΔΑΣ, η Γενική Συνέλευση που επικαλούνται δεν έγινε ποτέ, οι εργαζόμενοι δεν κλήθηκαν να πάρουν μέρος, δεν έγινε καμία σχετική ανάρτηση στον ιστότοπο του σωματείου. Στην ανακοίνωσή της, με την οποία προχωρά σε εξορμήσεις στα καταστήματα της επιχείρησης, η ΔΑΣ στέκεται ιδιαίτερα στους λόγους για τους οποίους η πλειοψηφία «ενεργεί λες και το σωματείο είναι τσιφλίκι της, καταπατώντας κατάφωρα το καταστατικό λειτουργίας του».

«Το αμέσως επόμενο διάστημα το επιχειρησιακό σωματείο πηγαίνει σε εκλογές και, θέλοντας να το κρατήσουν ως δεκανίκι της εργοδοσίας, διαγράφουν τα εκλεγμένα μέλη με το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ», επισημαίνει η ΔΑΣ. Στην ίδια κατεύθυνση, επισημαίνει πως με τις διαγραφές «θέλουν να έχουν "το ελεύθερο" να υπογράφουν συμβάσεις για εμάς χωρίς εμάς, όπως έπραξαν στις 30/1/2018, χωρίς καμία ενημέρωση των εργαζομένων τους οποίους τάχα εκπροσωπούν».

«Η επίθεση στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ είναι ενορχηστρωμένη από την εργοδοσία, βάζοντας μπροστά ανθρώπους που εξαγοράστηκαν και βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία να κάνουν τη βρώμικη δουλειά. Στόχος είναι να ανοίξει ο δρόμος για περαιτέρω επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων», καταλήγει η ΔΑΣ στην ανακοίνωσή της.

Στο φόντο αυτό απευθύνει στους εργαζόμενους το εξής κάλεσμα: «Είναι καιρός να γυρίσουμε τη πλάτη στους εργοδοτικούς, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας για να δυναμώσουμε την αντιπαράθεση, να πετάξουμε έξω τους ανθρώπους της εργοδοσίας από το συνδικαλιστικό κίνημα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ