ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Γενάρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ
Επιμένει η κυβέρνηση στη δέσμευση εκατοντάδων αρχαιολογικών χώρων

Απαράδεκτη παρέμβαση του υπερταμείου στο ΣτΕ ενάντια στην προσφυγή δημάρχων και του Συλλόγου Αρχαιολόγων

Να παραμείνουν στο υπερταμείο οι εκατοντάδες αρχαιολογικοί χώροι που εντάχθηκαν σ' αυτό προς εκμετάλλευση, διεκδικούν η κυβέρνηση και οι ευρωπαϊκοί «θεσμοί». Γι' αυτόν το σκοπό το υπερταμείο κατέθεσε παρέμβαση στο ΣτΕ, όπου στις 22 Γενάρη συζητιέται η αίτηση ακύρωσης της Υπουργικής Απόφασης για τη μεταβίβαση των 10.119 ακινήτων στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ (ΦΕΚ 2320/Τ.Β'/19.6.2018).

Πρόκειται για αρχαιολογικούς χώρους, αθλητικές εγκαταστάσεις, προστατευόμενες περιοχές και εκτάσεις πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, καθώς και χιλιάδες ακίνητα τα οποία είτε έχουν παραχωρηθεί είτε διεκδικούνται από τους δήμους με σκοπό την ανέγερση σχολείων, κοινωνικών και προνοιακών υποδομών, αθλητικών και πολιτιστικών εγκαταστάσεων, για τη διαμόρφωση χώρων πρασίνου κ.λπ.

Την αίτηση είχαν καταθέσει ο δήμος Πάτρας μαζί με το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) και τον δήμο Σπάρτης, όταν αποκαλύφθηκε η υπόθεση, προκαλώντας πραγματικό σάλο, αφού στους χώρους που δεσμεύει το υπερταμείο συγκαταλέγονται τα γνωστότερα μνημεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ελλάδας.

Μεταξύ άλλων, ο Λευκός Πύργος, ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού, ο αρχαιολογικός χώρος των βασιλικών τάφων Βεργίνας, η Σπιναλόγκα, το βυζαντινό κάστρο του Επταπυργίου, η Ακρόπολη της Σπάρτης, όπως και τα Αρχαιολογικά Μουσεία της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, του Ηρακλείου, των Χανίων και άλλων πόλεων.

Ακολούθησαν ο έλεγχος αυτών των ακινήτων από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και η διαβίβαση στο υπουργείο Οικονομικών ενός καταλόγου με 2.329 ακίνητα που υπάγονται στις εξαιρέσεις του σχετικού νόμου, αλλά δεν δημοσιοποιήθηκε και δεν τέθηκε ποτέ σε ισχύ.

Τώρα, με την παρέμβασή του στο ΣτΕ για λογαριασμό της κυβέρνησης, το υπερταμείο ζητάει την απόρριψη της προσφυγής των δημάρχων και του ΣΕΑ για το σύνολο των 10.119 ακινήτων, με το αιτιολογικό ότι είναι «προδήλως απορριπτέα, ως απαράδεκτη, αόριστη νόμω και ουσία αβάσιμη και πάντως αναπόδεικτη».

Δείχνοντας τις πραγματικές προθέσεις κυβέρνησης, «θεσμών» και υπερταμείου, στην παρέμβαση σημειώνεται με έμφαση ότι «σύμφωνα με το άρθρο 185 παρ. 1 του νόμου 4389/2016 η εταιρεία λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», που σημαίνει ότι όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι που περιλαμβάνονται στη λίστα, προσφέρονται για εμπορική εκμετάλλευση με τους κανόνες της καπιταλιστικής αγοράς.

Να σημειωθεί επίσης ότι με το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, το λεγόμενο υπερταμείο για τις ιδιωτικοποιήσεις καθίσταται συμβαλλόμενο μέρος της δανειακής σύμβασης του ελληνικού κράτους με τον ΕSM και θα εγγυάται την απευθείας αποπληρωμή των δόσεων σε περίπτωση αδυναμίας του ελληνικού κράτους.

Αμεση ήταν η αντίδραση του ΚΚΕ όταν τον περασμένο Σεπτέμβρη προέκυψε το ζήτημα. Σε σχόλιό του για την υπόθεση, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του Κόμματος σημείωνε ότι «η παραδοχή από το υπουργείο Πολιτισμού, παρά τις αρχικές διαψεύσεις, ότι αρχαιολογικοί χώροι και άλλα πολιτιστικά μνημεία έχουν μεταβιβαστεί στο "υπερταμείο", δείχνει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι πρωταθλήτρια κυνισμού, πρόθυμη να πουλήσει τα πάντα και να παραδώσει στους επιχειρηματικούς ομίλους, για εκμετάλλευση, την πολιτιστική και αρχαιολογική κληρονομιά μας, προκειμένου να υπηρετήσει τις αντιλαϊκές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει. Κατά τ' άλλα δήθεν μέτωπο εναντίον του νεοφιλελευθερισμού...».

Για το ίδιο θέμα, το ΚΚΕ είχε καταθέσει τον περασμένο Νοέμβρη και Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή.

ΟΑΣΑ
Χιλιομετρική χρέωση και αυξήσεις ενόψει

Από τη διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη

MotionTeam

Από τη διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη
«Ξαναζεσταίνονται» τα σενάρια για την επιβολή νέου συστήματος τιμολόγησης των εισιτηρίων από τον ΟΑΣΑ, με βάση το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης, το οποίο έχει ως στόχο την ενίσχυση των ταμείων του οργανισμού - που λειτουργεί με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - και φυσικά θα έχει ως αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σύμφωνα με χτεσινά δημοσιεύματα που ανακυκλώνουν παλιότερες δημόσιες τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, ο σχεδιασμός προβλέπει την καθιέρωση πέντε διαφορετικών «ζωνών χρέωσης» και αντίστοιχη «αναλογική χρέωση» των επιβατών. Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει το κέντρο της Αθήνας, του Πειραιά και των κοντινών δήμων, η δεύτερη τον βόρειο τομέα της πρωτεύουσας, η τρίτη τον ανατολικό και δυτικό τομέα, η τέταρτη το αεροδρόμιο και η πέμπτη τις υπόλοιπες περιοχές ευθύνης του ΟΑΣΑ.

Η χρέωση στα εισιτήρια θα γίνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα κάνει ο κάθε επιβάτης και μεταξύ πόσων ζωνών θα κινείται. Επιβεβαιώνεται έτσι η αρχική εκτίμηση ότι η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενταγμένη στη συνολικότερη πολιτική εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών που υλοποιεί η κυβέρνηση, ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση της χιλιομετρικής χρέωσης, που αυξάνει το κόστος μετακίνησης για τα λαϊκά στρώματα και σε μια πορεία οδηγεί στην κατάργηση γραμμών και την περικοπή δρομολογίων, λόγω του ότι θα είναι οικονομικά ασύμφορες, καθώς δεν θα έχουν «αξιόλογο» μεταφορικό έργο...

Κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη

Στο μεταξύ, μαχητική κινητοποίηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΘ πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι Σωματεία και Λαϊκές Επιτροπές της Θεσσαλονίκης, απαιτώντας συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες.

Την κινητοποίηση διοργάνωσαν τα Σωματεία Οικοδόμων, Εμποροϋπαλλήλων, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Εργολαβικών Καθαριστριών και Φυλάκων, Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού, οι Λαϊκές Επιτροπές της Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.

Την άθλια κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά στις μετακινήσεις τους, παρά την προσπάθεια εξωραϊσμού, μετέφεραν σε εκπρόσωπο της διοίκησης, με τον οποίο συναντήθηκαν, οι διαδηλωτές και απαίτησαν: Να σταματήσει το «φαγοπότι» που στρώνει η κυβέρνηση για κοινοπραξίες, ιδιωτικές εταιρείες, ΚΤΕΛ, τουριστικά. Να σταματήσει η πολιτική που βασίζεται στη λογική «κόστους - οφέλους» κ.ά. Μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό. Κατοχύρωση της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων. Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία. Συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα κ.ά.

ΔΕΗ ΑΕ
«Ψήνει» αυξήσεις στα τιμολόγια

Ξανά στο προσκήνιο έρχεται η «ανάγκη» για επιβολή αυξήσεων στα τιμολόγια της ΔΕΗ, αφού σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της επιχείρησης, «η ΔΕΗ δεν μπορεί πλέον να απορροφά τις επιβαρύνσεις» και επομένως «χρειάζεται αύξηση στα τιμολόγια η οποία θα είναι όσο το δυνατόν μικρότερη και δικαιότερη...». Οι επιβαρύνσεις για τις οποίες γίνεται λόγος αφορούν, ανάμεσα σε άλλα, το αυξημένο κόστος ρύπων που καταβάλλει η ΔΕΗ και που στο μεγαλύτερο μέρος του επιδοτεί τους επενδυτές των ΑΠΕ, αλλά και τη στήριξη των βιομηχανικών τιμολογίων.

Και οι δύο αυτοί παράγοντες που επιβαρύνουν το κόστος θα συνεχίσουν να υφίστανται, αφού είναι δεδομένη η προσήλωση της κυβέρνησης στις πολιτικές της ΕΕ που ενισχύει τις «πράσινες μπίζνες» όπως επίσης και στη στήριξη του ενεργειακού κόστους των μεγάλων βιομηχανικών ομίλων. Σε πλήρη ισχύ θα παραμείνουν φυσικά και οι πιέσεις της επιχείρησης προς τους καταναλωτές που διατηρούν οφειλές, περί τους 600.000 συνολικά που προέρχονται από τη χαμηλή τάση, δηλαδή λαϊκά νοικοκυριά κατά κύριο λόγο, η οφειλή των οποίων κυμαίνεται στα 800 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιγνιτικών μονάδων σε Φλώρινα και Μεγαλόπολη, που αποδυναμώνουν ακόμη περισσότερο το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ, ενισχύοντας έτσι την τάση για αύξηση των τιμολογίων, «προχωρά κανονικά» και το πιθανότερο είναι ότι οι προσφορές των υποψήφιων επενδυτών θα κατατεθούν την προβλεπόμενη ημερομηνία, στις 23 Γενάρη. Ηδη τις προηγούμενες μέρες έγινε γνωστό ότι το σχέδιο μείωσης του προσωπικού στις υπό ιδιωτικοποίηση μονάδες κατ' απαίτηση των επενδυτικών ομίλων, μέσω «εθελούσιας εξόδου» πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και μετακίνησης σε άλλες θέσεις της επιχείρησης, έπιασε τον προβλεπόμενο στόχο.

Τέλος, η ίδια πηγή άφησε αιχμές για την επάρκεια εφοδιασμού του εγχώριου συστήματος ηλεκτρισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η μονάδα του Αμύνταιου - η οποία σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία έπρεπε να είχε τεθεί εκτός λειτουργίας καθώς δεν πληροί τα προβλεπόμενα από την ΕΕ όρια εκπομπών - «έσωσε την κατάσταση» τις προηγούμενες μέρες, όταν υπήρξε μεγάλη «πίεση» στο σύστημα, από την αυξημένη ζήτηση λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας...

Αναβολή της δίκης στην Πρέβεζα

Αναβλήθηκε χτες για τις 2 Οκτώβρη η δίκη των 6 στελεχών του ΚΚΕ για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις μαζικών φορέων ενάντια σε πλειστηριασμούς. Εξω από τα δικαστήρια έγινε χτες συγκέντρωση συνδικάτων και φορέων. Με το ίδιο κατηγορητήριο θα δικαστούν σε δύο νέες δίκες, στις 13 Φλεβάρη, ακόμα 7 στελέχη του κινήματος.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τον «θεό» του καπιταλιστικού κέρδους προσκυνούν όλες οι κυβερνήσεις της ΕΕ

Στον απολογισμό της αυστριακής προεδρίας, που συζητήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«H 6μηνη αυστριακή προεδρία της ΕΕ απέδειξε πως μια ακροδεξιά κυβέρνηση προχώρησε την αντεργατική στρατηγική της ΕΕ ακριβώς όπως την προωθούν και οι φιλελεύθερες και σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις. Με το νόμο - έκτρωμα για 12ωρο τη μέρα, 60ωρο τη βδομάδα, δουλειά μέχρι τελικής πτώσεως με βάση τις ευρωενωσιακές οδηγίες. Τα ίδια και στην Ουγγαρία του Ορμπαν με το "νόμο των σκλάβων", στην Ιταλία του Σαλβίνι με το νόμο - εκβιασμό στους ανέργους για να μη χάσουν το επίδομα ανεργίας. Η αυστριακή κυβέρνηση, με βάση τη συμφωνία όλων των κυβερνήσεων, προώθησε ακόμα παραπέρα την ενίσχυση της στρατιωτικοποίησης της ΕΕ καθώς και την ένταση της καταστολής και των απελάσεων κατά των ξεριζωμένων προσφύγων και μεταναστών.

Συμπέρασμα; Οπως και να αποκαλούν τις αστικές κυβερνήσεις, "προοδευτικές", "συντηρητικές", "ακροδεξιές", όλες τους προσκυνούν τον ίδιο "θεό", την κερδοφορία των αστικών τους τάξεων, που είναι ασύμβατη με τα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα και η συντριβή τους προϋποθέτει ισχυρά Κομμουνιστικά Κόμματα που παλεύουν για την κατάργηση της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και την αποδέσμευση από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, ως τη μόνη δύναμη που μπορεί να κάνει την πραγματική διαφορά».

Ολοκληρώθηκε η δίκη για τα υποβρύχια

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια ακροαματικής διαδικασίας, ολοκληρώθηκε χτες μία ακόμα δίκη εξοπλιστικών προγραμμάτων, η οποία αφορά τη σύμβαση για την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων, με το δικαστήριο να καταδικάζει την πλειονότητα των κατηγορουμένων. Πρόκειται για την υπόθεση της σύμβασης ύψους 1,3 δισ. ευρώ για την κατασκευή των τεσσάρων υποβρυχίων από τη γερμανική «HDW - Ferrostaal», με ανάδοχο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η οποία σύμβαση υπεγράφη επί των ημερών του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Ακη Τσοχατζόπουλου, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Μεταξύ των καταδικασθέντων είναι ο πρώην αναπληρωτής γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Α. Κάντας, ο έμπορος όπλων Π. Ευσταθίου, ο εφοπλιστής Μ. Ματαντός, ο επιχειρηματίας Αλ. Αβατάγγελος, ο πρώην επικεφαλής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Σ. Εμμανουήλ, ο άλλοτε στενός συνεργάτης του Α. Τσοχατζόπουλου Γ. Μπέλτσιος και οι τραπεζίτες Φ. Λυγινός και Ζ. - Κλ. Οσβαλντ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ