Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντασσόταν στον κύκλο των θεματικών συσκέψεων που οργάνωσε η δημοτική αρχή, για να αναδείξει το έργο της τόσο σ' αυτόν τον τομέα όσο και στους τομείς του Αθλητισμού και της Παιδείας. «Και τα τρία αυτά πεδία είχαν πάντα προτεραιότητα όταν στη διοίκηση βρίσκονταν οι κομμουνιστές», είπε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Βαγγέλης Σίμος, δήμαρχος Πετρούπολης και εκ νέου υποψήφιος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Στη σύσκεψη παρευρέθηκε και παρενέβη η Λίλα Καφαντάρη, υποψήφια ευρωβουλευτής με το ΚΚΕ. Το «παρών» έδωσαν ακόμα πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και η Αννα Χρονοπούλου, υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Παίρνοντας το λόγο, η Λ. Καφαντάρη στάθηκε στα ζητήματα εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής δραστηριότητας, η οποία υπαγορεύεται από ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, αλλά και στα προβλήματα των νέων καλλιτεχνών. Τόνισε ότι ένα δυνατό ΚΚΕ θα είναι η απάντηση και στις πολιτικές επιλογές υποβάθμισης και εμπορευματοποίησης του Πολιτισμού.
Eurokinissi |
Τον Θ. Μικρούτσικο, που θα βρίσκεται στο ένα πιάνο, θα συνοδεύσουν εξαίρετοι μουσικοί και ερμηνευτές: Θοδωρής Οικονόμου, Μάξιμος Δράκος (πιάνο), Θύμιος Παπαδόπουλος (πνευστά) και Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστος Θηβαίος, Κώστας Θωμαΐδης (ερμηνεία).
Η μορφή με την οποία παρουσιάζονται τα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου στη συναυλία του Μεγάρου είναι η τελευταία προσέγγιση του συνθέτη και απαιτεί από τους μουσικούς μεγάλη πειθαρχία, δυνατότητες αυτοσχεδιασμού και υψηλές δεξιοτεχνικές ικανότητες. Είναι η κατάληξη των συνεχών αναζητήσεων του συνθέτη όλα τα χρόνια που μεσολάβησαν από τη σύνθεση των τραγουδιών μέχρι σήμερα. Για τον Θ. Μικρούτσικο, η θάλασσα, το πλοίο, το ταξίδι, τα λιμάνια είναι το πεδίο που χρησιμοποιεί ο Καββαδίας για να πει άλλα πράγματα, πολύ σημαντικά και διαχρονικά. Λέει στη «Βάρδια» (1954) την περίφημη φράση «λυπήσου αυτούς που δεν ονειρεύονται» και δεν εννοεί μόνο τη φυγή από τη βάρβαρη πραγματικότητα, αλλά αναφέρεται κυρίως στην ανάγκη να ονειρευτούμε αυτήν την κοινωνία, στην οποία ο άνθρωπος θα αυτοπραγματωθεί.
Ο πρώτος του δίσκος πάνω στον Καββαδία, ο «Σταυρός του Νότου», που γιορτάζει τα 40 του χρόνια φέτος (κυκλοφόρησε το 1979) με περισσότερες από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, θεωρείται και είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δίσκους στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας. Σε αυτόν είχαν τραγουδήσει οι Γιάννης Κούτρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου και Αιμιλία Σαρρή.
Οι «Γραμμές των Οριζόντων», που κυκλοφόρησαν 12 χρόνια μετά, το 1991, αποτύπωσαν με έναν πολύ δυνατό τρόπο τον βαθύτερο δεσμό του συνθέτη με την ποίηση του Νίκου Καββαδία, και τα τραγούδια είχαν ερμηνεύσει οι Γιώργος Νταλάρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Θάνος Μικρούτσικος. Το 2005 εκδόθηκε η τρίτη εκδοχή αυτής της εργασίας με τίτλο «Live στο Μέγαρο» με ερμηνευτές τους Γιάννη Κότσιρα, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Χρήστο Θηβαίο και Γιάννη Κούτρα.
Την Κυριακή 12 Μάη πραγματοποιούνται εκλογές στην Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών. Η «Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών» με ανακοίνωσή της καλεί τους σκηνοθέτες να αλλάξουν τους συσχετισμούς, «για να μη μείνουμε άλλη μια τριετία στο ίδιο έργο θεατές!».
Οπως σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Η ΔΕΣ έχει στόχο την ενότητα των δημιουργών για την απόκρουση των αγοραίων σχεδιασμών στον κινηματογραφικό τομέα, στο θέατρο και την τηλεόραση, παλεύοντας για τα δικαιώματα (οικονομικά, πνευματικά κ.ο.κ.) των σκηνοθετών και δημιουργών, μέσα και έξω από το Διοικητικό Συμβούλιο, μέσω της επαναλειτουργίας των Γενικών Συνελεύσεων, των τομέων, παίρνοντας μαχητικές πρωτοβουλίες από τα κάτω, στον αγώνα για την αλλαγή στο χώρο του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης.
Με πείσμα βάζουμε φρένο στην κατάσταση που δημιούργησαν στο χώρο της τέχνης όλες οι κυβερνήσεις με ένα σωρό νομοθετικές ρυθμίσεις: Η προοπτική του ΕΚΚ, το "δωράκι" στα κανάλια από τις νομικές τροποποιήσεις και η μη καταβολή του 1,5% όπως όφειλαν κάθε χρόνο να καταβάλλουν, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας έναν υπεροργανισμό, ο οποίος έχει ως σκοπό του να δημιουργήσει με κάθε μέσο τις προϋποθέσεις κερδοφόρων επενδύσεων στον οπτικοακουστικό τομέα, η κατάργηση του ειδικού φόρου επί των εισιτηρίων με τους εφαρμοστικούς νόμους του τρίτου μνημονίου, που στέρησε από την κινηματογραφική παραγωγή από 1,5 έως 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, η κατάργηση της υπουργικής απόφασης Β'1483/27-10-2005, η οποία αναφερόταν στη σύνθεση του κινηματογραφικού συνεργείου και στο αντικείμενο των ειδικοτήτων που τη συγκροτούν».
Με τη ΔΕΣ κατεβαίνουν οι σκηνοθέτες: Αντωνοπούλου Θαλασσιά, Βάκκας Κώστας, Βαρδαρός Λεωνίδας, Γραμματικού Θεοδοσία, Δάφνος Προκόπης, Διδυμιώτης Γιώργος, Κάλοου Χρήστος, Κατωμέρης Γιάννης, Κόκκινος Χρίστος, Κομνηνέας Τζανέτος, Κουάντας Αλέξης, Κούνης Ιωάννης - Στέφανος, Λυκιαρδόπουλος Διονύσης, Μαραγκουδάκης Αγης, Ξανθοπούλου Ελένη, Παπακωνσταντίνου Δημήτρης, Πρησιμίντζη Φλώρα, Σπυρόπουλος Θανάσης, Σταματόπουλος Κώστας, Στάμου Σήφης, Στρούμπος Σάββας, Τσιτσούλης Απόστολος, Φιλιούσης Κοσμάς, Χατζημιχαηλίδης Στέφανος.
Δυο σημαντικοί καλλιτέχνες της σύγχρονης γενιάς, ο καθένας με τη δική του ξεχωριστή πορεία στην ελληνική μουσική και το τραγούδι.
Ο Βασίλης Γισδάκης «σπούδασε» το τραγούδι ξεκινώντας τη μουσική διαδρομή του δίπλα στον Μάνο Χατζιδάκι. Ηταν ο τελευταίος ερμηνευτής του, συνεργάστηκε και τραγούδησε υπό τη διεύθυνσή του σε συναυλίες ανά την Ελλάδα, μέχρι τον θάνατο του συνθέτη. Ο Μανόλης Ανδρουλιδάκης έχει συνεργαστεί με την πλειοψηφία των «αυθεντικών» ερμηνευτών του Χατζιδάκι. Εχει μελετήσει βαθιά και έχει ερμηνεύσει με συνέπεια και σεβασμό το έργο του - είτε ως υψηλού επιπέδου κλασικός κιθαριστής είτε διευθύνοντας μουσικά σύνολα.