Κινητοποίηση ενάντια στο φόρτωμα κατηγοριών σε βάρος υπαλλήλων για τις πλημμύρες στη Μάνδρα το 2017
Στο πλαίσιο της στάσης θα γίνει συγκέντρωση στις 11.30 π.μ. έξω από το κτίριο 9 της πρώην Σχολής Ευελπίδων.
Η κινητοποίηση αποτελεί έκφραση συμπαράστασης για την ποινική ευθύνη που φορτώνεται σε εργαζόμενους της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, για τις πλημμύρες του 2017 στη Μάνδρα.
Οπως καταγγέλλει ο Σύλλογος, «φορτώνουν σε τεχνικούς υπαλλήλους της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων τις ευθύνες για όλες τις κακοδαιμονίες χρόνων και χρόνων, για τα αποτελέσματα των αντιλαϊκών πολιτικών όλων των κυβερνήσεων και όλων των τοπικών αρχών (νομαρχιών, περιφερειαρχών, δήμων). Καλούν συναδέλφους μας να απολογηθούν ως κατηγορούμενοι στην ανακρίτρια του 7ου Τακτικού Τμήματος Πλημμελειοδικών Αθηνών, στις 11 και 12 Ιούλη 2019!».
Και ο Σύλλογος υπογραμμίζει:
«Χρόνια τώρα κυβερνήσεις, περιφερειακές και δημοτικές αρχές υποτιμούν τα μέτρα αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής θωράκισης και φορτώνουν όλα τα δεινά στα λεγόμενα ακραία καιρικά και γεωλογικά φαινόμενα. Μόνο που τα πράγματα δεν είναι έτσι και θρηνούμε ανθρώπινες ζωές και υλικές ζημιές.
Ως Σύλλογος έχουμε καταθέσει αιτήματα και έχουμε στηρίξει αναφορές και διαμαρτυρίες συναδέλφων μας τεχνικών υπαλλήλων για την τραγική υποστελέχωση που υπάρχει στις Τεχνικές Υπηρεσίες, για τον τεράστιο όγκο δουλειάς που έχουν να υλοποιήσουν, για τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας από τον ελλιπή εξοπλισμό, την απαρχαιωμένη νομοθεσία κ.λπ.
(...) Κανείς δεν μπορεί να κρύψει τα τεράστια και χρόνια προβλήματα, που καμία κυβέρνηση δεν έσκυψε να επιλύσει, που κανένα Περιφερειακό Συμβούλιο της χώρας - ούτε βέβαια αυτό της Αττικής - δεν συζήτησε, τόσο για την υπάρχουσα κατάσταση όσο και για την εξασφάλιση των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση της αρμοδιότητας:
Στη Δυτική Αττική, αλλά και σε όλη τη χώρα, οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στις φυσικές κοίτες των ρεμάτων, οι παράνομες ή και "νόμιμες" καταλήψεις τμήματος ή και ολόκληρης της κοίτης, που έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση ή και την κατάργηση της κοίτης των ρεμάτων, οι διευθετήσεις με πλακοσκεπείς ή κλειστούς αγωγούς ανεπαρκούς διατομής, οι τοπικές στενώσεις, τα μπαζώματα, η εναπόθεση σκουπιδιών κ.λπ., είναι μερικά από όσα καταγράφονται σε όλα τα ρέματα, που σε συνδυασμό με αντιπλημμυρικά έργα που λείπουν ή είναι αποσπασματικά ή δεν συντηρούνται με επάρκεια, οξύνουν το ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας και γενικότερα της προστασίας και θωράκισης από τα φυσικά φαινόμενα».
«Για εμάς είναι ξεκάθαρο ότι τα φυσικά φαινόμενα και οι συνέπειές τους στη ζωή των λαϊκών - εργατικών στρωμάτων μπορούν να αντιμετωπιστούν. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο προετοιμασίας και αντιμετώπισής τους», υπογραμμίζει ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι η αντιμετώπιση αυτή απαιτεί:
«-- Στελέχωση των Τεχνικών Υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό, επιστημονικό και άλλο. Κάλυψη όλων των προϋποθέσεων για την απρόσκοπτη εργασία τους (μετακινήσεις, αποζημιώσεις κ.λπ.).
-- Εξασφάλιση του αναγκαίου και σύγχρονου εξοπλισμού.
-- Εκσυγχρονισμό, κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας. Επιμόρφωση των υπαλλήλων.
-- Δημιουργία Μητρώου ρεμάτων ως βάση (προσβάσιμη στους υπαλλήλους) δεδομένων, καταγραφής, αποτύπωσης, οριοθέτησης στο σύνολό τους, μελετών, έργων κ.λπ.
-- Καθαρισμό των ρεμάτων σε ετήσια βάση.
-- Προτεραιότητα στη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών και άλλων έργων και υποδομών. Εκτέλεση έργων στις περιπτώσεις πλημμυρικών φαινομένων με κατ' εξαίρεση διαδικασίες.
-- Σχεδιασμό έργων και υποδομών ενταγμένων σε ένα κεντρικό σχέδιο αντιμετώπισης των συνεπειών των φυσικών φαινομένων, με σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειές τους».
«Οι εργαζόμενοι των Περιφερειών», τονίζει ο ΣΥΠΑ, «συναισθανόμενοι τις ευθύνες μας θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για να εξασφαλιστούν όλες οι αναγκαίες συνθήκες ώστε να μπορούν όλοι οι συνάδελφοί μας και κυρίως το επιστημονικό δυναμικό να θέτει τη γνώση του ολοκληρωμένα στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, θα συνεχίσουμε την απαίτησή μας για να αποτελούν προτεραιότητα στα Τεχνικά Προγράμματα, στους προϋπολογισμούς, στους σχεδιασμούς και στις χρηματοδοτήσεις, τα έργα και οι βασικές υποδομές, οι συντηρήσεις δικτύων, οι καθαρισμοί των ρεμάτων κ.λπ.
Στην κατεύθυνση αυτή, υπερασπιζόμαστε και στηρίζουμε τις συναδέλφισσες της Δ/νσης Τεχνικών Εργων Δυτικής Αττικής και απαιτούμε να μην αποδοθούν οι συγκεκριμένες κατηγορίες στους εργαζόμενους, αλλά στους πολιτικά υπεύθυνους για τη μη αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων των Τεχνικών Υπηρεσιών και για την επιλογή μη ένταξης όλων των έργων και των συνακόλουθων διαδικασιών της αντιπλημμυρικής προστασίας και προστασίας της ζωής και του περιβάλλοντος».
Κόντρα στη διάθεση των ναυτεργατών για συνέχιση του αγώνα για την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπως αυτή εκφράστηκε με την καθολική συμμετοχή τους στην πρόσφατη 24ωρη απεργία, χτες ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός στη διοίκηση της ΠΝΟ «έκλεισε» τη Σύμβαση με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τους ναυτεργάτες των επιβατηγών πλοίων, υπονομεύοντας ουσιαστικά τον αγώνα για το σύνολο των προβλημάτων των ναυτεργατών, με «τυράκι» μια αύξηση - κοροϊδία της τάξης του 2%.
Τη συμφωνία εφοπλιστών - ηγεσίας ΠΝΟ, «παρά την καθολική - μαχητική συμμετοχή των ναυτεργατών» στην απεργία για τις ΣΣΕ, καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Οπως επισημαίνουν μάλιστα, «εφοπλιστές και εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός, υπερασπιστές του "κοινωνικού εταιρισμού" και του "λιγότερου κακού", δεν διστάζουν να παζαρεύουν ακόμα και θέσεις εργασίας για τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, που έχουν επιδεινωθεί και από τον ν. 4150/2013, με τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, με 14 - 16 ώρες τη μέρα, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και την ανθρώπινη ζωή».
Με δυο λόγια, η ηγεσία της ΠΝΟ έσπευσε να ικανοποιήσει τελικά όλες τις αξιώσεις των εφοπλιστών, τόσο για αυξήσεις - κοροϊδία όσο και για την πλήρη εφαρμογή του νόμου 4150/2013, που προβλέπει δραστικές περικοπές στις οργανικές συνθέσεις, αυξάνοντας τους κινδύνους σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η εφαρμογή του εν λόγω νόμου έχει ήδη ξεκινήσει στα επιβατηγά πλοία της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία, όπου οι οργανικές συνθέσεις έχουν μειωθεί κοντά στο 50%, αναγκάζοντας τους ναυτεργάτες σε ατέλειωτες ώρες εργασίας. Οσον αφορά την προστασία της ανθρώπινης ζωής, χαρακτηριστική είναι η πολύνεκρη τραγωδία του επιβατηγού πλοίου «Norman Atlantic», που στις 28/12/2015 πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ανκόνα. Η μειωμένη σύνθεσή του, σε συνδυασμό με την ίδια την αξιοπλοΐα του πλοίου, ήταν μία από τις βασικές αιτίες της τραγωδίας...
Στο εσωτερικό, στα πλοία της ακτοπλοΐας, ο ίδιος νόμος έχει εφαρμοστεί με τη μείωση κατά 50% των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (μάγειροι, καμαρότοι κ.λπ.) κατά τη χειμερινή περίοδο.
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ επισημαίνουν ότι «η επίθεση των εφοπλιστών και συνολικά του κεφαλαίου θα ενταθεί σε βάρος των ναυτεργατών, των εργαζομένων, των συνταξιούχων, η εναλλαγή της κυβέρνησης από τη ΝΔ σηματοδοτεί τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου».
Απέναντι στην κλιμάκωση της επίθεσης, καλούν «τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να συνεχίσουμε στο δρόμο της οργάνωσης και του αγώνα, να απομονώσουμε τα φερέφωνα των εφοπλιστών, τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό, με την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών κινητοποιήσεων για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας».