ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019
Σελ. /20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Καλούν σε αγωνιστική ετοιμότητα τους ναυτεργάτες

Απέναντι σε εφοπλιστές, κυβέρνηση και τα στηρίγματά τους στο συνδικαλιστικό κίνημα

Από παλιότερη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Από παλιότερη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Κάλεσμα συσπείρωσης και αγώνα ενάντια στην αντεργατική επίθεση που κλιμακώνεται, με τις πλάτες και του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού, απευθύνουν με κοινή τους ανακοίνωση τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ προβάλλοντας παράλληλα το διεκδικητικό τους πλαίσιο.

Αφορμή για την ανακοίνωση στάθηκε η συνάντηση που είχαν τα σωματεία στις 27 Αυγούστου με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκη, όπου επιβεβαιώθηκαν οι προθέσεις και η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να πάει ένα βήμα πιο πέρα την επίθεση σε βάρος των ναυτεργατών, συνολικά των εργαζομένων και του λαού, για λογαριασμό των εφοπλιστών, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Αλλωστε, με νόμους της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, η κερδοφορία των εφοπλιστών έχει απογειωθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ακόμα και την περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης, ως αποτέλεσμα της έντασης της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, με αντεργατικά και αντιασφαλιστικά μέτρα, που είναι η άλλη όψη των προνομίων και των επιδοτήσεων στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Την ίδια ώρα, βέβαια, από το 2010 δεν έχει ανανεωθεί η ΣΣΕ στα ποντοπόρα πλοία, με ευθύνη των εφοπλιστών και όλων των κυβερνήσεων που θωρακίζουν τα συμφέροντά τους.

Σ' αυτό συμβάλλει και ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός της ΠΝΟ, η οποία, σύμφωνα με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, «συνεχίζει το βρώμικο ρόλο της, υπογράφοντας συμφωνίες με τους εφοπλιστές για κάθε καράβι έναντι αμοιβής 5.000 - 8.000 δολαρίων, για να μην εφαρμόζονται η κλαδική ΣΣΕ και η Κοινωνική Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες, αποκομίζοντας από τις βρώμικες συναλλαγές 4.694.285,52 ευρώ (!) για το 2018.

Εχουν τη στήριξη των εφοπλιστών και των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, διατηρώντας το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο στο καταστατικό της, όπως και άλλα ναυτεργατικά σωματεία, αφού ο Ν.1264/1982 δεν εφαρμόζεται στον κλάδο των ναυτεργατών».

Το πλαίσιο διεκδικήσεων

Τα ναυτεργατικά σωματεία ξεκαθάρισαν ότι είναι «αιτία πολέμου» όσα σχεδιάζουν κυβέρνηση και εφοπλιστές για το επόμενο διάστημα σε Εργασιακά και Ασφάλιση. Καλούν σε πάλη για: ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Πλήρη - σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου. Κατάργηση κάθε μέτρου που απαλλάσσει τους εφοπλιστές να μην εφαρμόζουν την Κλαδική Σύμβαση Εργασίας για το σύνολο των ναυτεργατών στα πλοία. Ανάκληση των αντιναυτεργατικών Υπουργικών Αποφάσεων που επιδιώκουν την κατάργηση των ΣΣΕ και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων.

Επίσης, κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του Ν.2932/2001 για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας. Πλήρη - σταθερή εργασία, με ουσιαστική προστασία των ανέργων κ.ά.

Τα σωματεία επισημαίνουν ακόμα ότι «αγωνιζόμαστε για την ανασύνταξη του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, την αλλαγή του καταστατικού της ΠΝΟ και των σωματείων, με συγκεκριμένα αιτήματα, όπως: Κατάργηση των νομοθετικών διατάξεων, όπου στηρίζεται η δομή του καταστατικού της ΠΝΟ. Εφαρμογή της απλής αναλογικής για την εκλογή όλων των οργάνων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και των πρωτοβάθμιων ναυτεργατικών σωματείων. Συλλογική δομή και ηγεσία στα όργανα της Ομοσπονδίας και των σωματείων.

Κατάργηση του περιοριστικού ορίου του 1/10 των αντιπροσώπων που αντιστοιχούν στους ψηφίσαντες. Κατάργηση της άμεσης είσπραξης συνδικαλιστικής εισφοράς της ΠΝΟ από τους ναυτεργάτες (χαράτσι). Τα πρωτοβάθμια σωματεία να εκχωρούν προς την ΠΝΟ συνδικαλιστική συνδρομή ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους (ψηφίσαντα και οικονομικά ενεργά μέλη)».

Απανωτά εργατικά «ατυχήματα» στον ΟΑΣΘ

Καταγγελία της ΔΑΣ για την εντατικοποίηση της δουλειάς και τα ελλιπέστατα μέτρα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων

Η εντατικοποίηση της εργασίας, οι διαρκείς εκπτώσεις στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και μια σειρά άλλες παράμετροι αποτελούν την αιτία των αυξανόμενων εργατικών «ατυχημάτων» που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στον ΟΑΣΘ.

Την Περασμένη βδομάδα, ένας οδηγός άφησε την τελευταία του πνοή πάνω στο τιμόνι, την ώρα της δουλειάς. Χτες, στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, τραυματίστηκε εργαζόμενος πάνω σε ράμπα για τα οχήματα και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ με τραύματα σε όλο το σώμα.

Με αφορμή τον τραγικό θάνατο του οδηγού - συναδέλφου τους, από παθολογικά αίτια, με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ υπενθυμίζει τις δύσκολες έως ακραίες συνθήκες στις οποίες εργάζονται όλοι οι οδηγοί χειμώνα - καλοκαίρι.

Μεταξύ άλλων τονίζει: «Πέρα από τις όποιες παθολογικές αιτίες ή και το ιστορικό που μπορεί να έχει κάποιος, το κυρίαρχο είναι οι επιπτώσεις που έχουν στην υγεία οι συνθήκες εργασίας, τι μέτρα υγιεινής και ασφάλειας υπάρχουν και ποια είναι η πρόληψη για την προστασία της υγείας των εργαζομένων.

Τα αντιλαϊκά μέτρα που εναλλάξ προωθεί η εκάστοτε κυβέρνηση για να στηρίξει τους στόχους του κεφαλαίου έχουν βαριές επιπτώσεις στη ζωή των εργαζομένων.

Αυτά με τη σειρά τους αυξάνουν κατακόρυφα την εντατικοποίηση της εργασίας όλου του προσωπικού και κυρίως των οδηγών αλλά και τεχνιτών - για μην ξεχνάμε τον σοβαρό τραυματισμό του συναδέλφου τεχνίτη το 2013 στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ του Φοίνικα, από το οποίο έμεινε ανάπηρος σε ποσοστό 80%.

Από την άλλη, στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας γίνονται συνεχώς εκπτώσεις, αφού ο εξοπλισμός στα συνεργεία δεν ενισχύεται και δύσκολα ανανεώνεται, ενώ πολλά λεωφορεία είναι σε άθλια κατάσταση.

Π.χ. τα συνεργεία του Οργανισμού ούτε διαθέτουν και ούτε διέθεταν ποτέ φρενόμετρα και τζογόμετρα για τον ακριβή έλεγχο των φρένων και των συστημάτων διεύθυνσης των 600 και πλέον λεωφορείων που διαθέτει!

Η αύξηση του ορίου ηλικίας του στόλου από τα 12 χρόνια στις αρχές του 2000, σταδιακά στα 23 χρόνια με τους νόμους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και τελευταία του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ένα σοβαρό στοιχείο, που μπορεί ο καθένας να αξιολογήσει το τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει τόσο στην αύξηση του άγχους των οδηγών που οδηγούν τέτοια λεωφορεία, όσο και στην ασφάλεια που μπορεί αυτά να παρέχουν στο επιβατικό κοινό.

Η ασφάλεια των λεωφορείων και η προστασία της υγείας των εργαζομένων έχει κόστος και αυτό το κόστος αποφεύγουν να επωμιστούν όλες οι κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα τα τραγικά φαινόμενα που ζουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ».

Η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους και το λαό να παλέψουν για την ανάταξη της συγκοινωνίας, απαιτώντας: Αμεση απόσυρση και αντικατάσταση των υπέργηρων λεωφορείων. Προσλήψεις προσωπικού στους κρίσιμους τομείς - συντήρηση - όπου υπάρχει έλλειψη έμπειρων τεχνιτών. Σύγχρονο εξοπλισμό για τον έλεγχο και την επισκευή των οχημάτων. Επιπρόσθετες, δωρεάν και συχνότερες ιατρικές εξετάσεις με σύγχρονα μηχανήματα και τεχνολογικό εξοπλισμό.

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΣΟΒΟΥ
Διαμαρτυρία για τους απλήρωτους εργαζόμενους

Παράσταση διαμαρτυρίας για το θέμα των απλήρωτων εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς της κοινωφελούς επιχείρησης του δήμου Μετσόβου έκανε χτες ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Ιωαννίνων. Οι εργαζόμενοι μοίρασαν την ανακοίνωση του Συλλόγου στο χώρο του Μετσόβιου Κέντρου Διεπιστημονικής Ερευνας (ΜΕΚΔΕ), όπου γινόταν η ορκωμοσία της νέας δημοτικής αρχής.

«Η δημοτική αρχή Μετσόβου, που ορκίζεται σήμερα ανανεώνοντας τη θητεία της, χρωστάει πλέον δεδουλευμένα 3 μηνών στους εργαζόμενους μέσω του προγράμματος Εναρμόνισης της Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής (το γνωστό ΕΣΠΑ)», σημειώνει ο Σύλλογος. «Η ανάγκη για Προσχολική Αγωγή δεν μπορεί να έρχεται σε "δεύτερη μοίρα" με απλήρωτους εργαζόμενους και παιδικούς σταθμούς που υπολειτουργούν. Η Προσχολική Αγωγή είναι ανάγκη όλων των παιδιών και καμία δημοτική αρχή δεν έχει δικαίωμα να τους την στερεί», τονίζει και διεκδικεί: Καταβολή του μισθού στο τέλος κάθε μήνα. Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων των 3 μηνών. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Να σταματήσει η ομηρία των συμβάσεων. Να τηρούνται οι αναλογίες παιδιών - παιδαγωγών. Σύγχρονα κτίρια που να πληρούν τις παιδαγωγικές προδιαγραφές όπως προβλέπονται. Προμήθεια νέου εκπαιδευτικού, ψυχοπαιδαγωγικού και εποπτικού υλικού.

Το πρόγραμμα του web radio του ΠΑΜΕ για σήμερα, Πέμπτη 29 Αυγούστου, έχει ως εξής:

  • Από τις 2 μ.μ. έως τις 8 μ.μ., εργατικά δελτία ειδήσεων ανά μία ώρα.
  • Στις 6 μ.μ., εκπομπή του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας.
Σύσκεψη της ΣΕΑΑΝ

Σε σύσκεψη καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) την Τετάρτη 4 Σεπτέμβρη, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος). Καλεί σε συμμετοχή στη σύσκεψη και στον αγώνα για να ακυρωθούν τα σχέδια «για αναδιάρθρωση των επιδομάτων μέχρι 31 Δεκέμβρη του 2019, για παραπέρα διάλυση της Ειδικής Αγωγής και τις περικοπές των θεραπειών των παιδιών, που ψήφισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και θέλει να εφαρμόσει, άλλωστε είχε στηρίξει, η κυβέρνηση της ΝΔ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ