Ανακοινώσεις της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ
Αναφορικά με τα νηπιαγωγεία, το ΠΑΜΕ σημειώνει:
«Η κυβέρνηση:
Ταυτόχρονα, εν μέσω πανδημίας και πασχαλινών διακοπών θυμήθηκε το υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει τη σύγχρονη "εξ αποστάσεως διδασκαλία" και στα νηπιαγωγεία. Με mail την Πέμπτη 23/4 και με τηλέφωνα από (κάποιες) Διευθύνσεις προς τις προϊστάμενες πίεσαν με πρωτοφανή τρόπο: Να επικαιροποιήσουν στοιχεία στο myschool, να καταγράψουν για άλλη μια φορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό του νηπιαγωγείου (πόσες φορές πια;), να δηλώσουν ομάδες υποστήριξης, να συμμετέχουν σε τηλεδιάσκεψη - ενημέρωση (Παρασκευή 24/4)».
«Είναι ντροπή για το υπουργείο και την κυβέρνηση να προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την κατάσταση, ότι όλα λειτουργούν ρολόι με τις πλατφόρμες, τη μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών, που δεν ισχύει όπως φαίνεται ούτε στις άλλες βαθμίδες, παρά τις προσπάθειες των συναδέλφων, που δεν στηρίζονται», σχολιάζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και προσθέτει:
«Εξαρχής, με την έναρξη του εγκλεισμού, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί έτσι και οι νηπιαγωγοί έχουν βρεθεί δίπλα στα νήπια. Από την πρώτη στιγμή, με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για να στηρίξουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους και συναισθηματικά, αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα. Οι νηπιαγωγοί δεν περίμεναν τις καθυστερημένες οδηγίες του υπουργείου, βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή δίπλα στα νήπια. Με όπλα τη φαντασία και την ευρηματικότητα σε ένα νέο και αχαρτογράφητο τοπίο, στήριξαν και στηρίζουν τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες.
Βέβαια, σε αυτήν την προσπάθεια ήταν εκκωφαντική η σιωπή του υπουργείου Παιδείας, που ρώτησε βέβαια πολλάκις αν υπάρχουν τα μέσα, αλλά δεν προχώρησε στην κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων. Οι νηπιαγωγοί παίρνοντας πρωτοβουλίες, με τα ελλιπή διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα, έκαναν αυτό που ήταν αναγκαίο για τους μαθητές. Ομως για να εξασφαλιστούν όλα αυτά χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, και αυτό δεν λύνεται με φιλικά χτυπήματα στην πλάτη και εγκυκλίους που κλίνουν τη σύγχρονη σε όλες τις πτώσεις».
Το ΠΑΜΕ τονίζει ότι αυτό που χρειάζονται τα νηπιαγωγεία είναι ολιγομελή τμήματα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, τμήματα ένταξης, βοηθητικό προσωπικό και σύγχρονα ασφαλή κτίρια. Και ξεκαθαρίζει πως για τους εκπαιδευτικούς «καμία απειλή, καμία διοικητική αυθαιρεσία, κανένας εκβιασμός δε θα γίνει αποδεκτός».
Αναφορικά με τα ΕΠΑΛ, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ τονίζει μεταξύ άλλων σε αναλυτική ανακοίνωσή της:
«Η κυβέρνηση με τα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου διαχειρίζεται σε όφελος του ιδιωτικού τομέα και της κατάρτισης τη νέα κατάσταση, που θα διαμορφωθεί με το ισχυρό ταξικό φίλτρο της "τράπεζας θεμάτων", σε όλους τους τύπους λυκείων. Με μοχλό τη θέσπιση ορίου ηλικίας (το 17ο έτος) ρυθμίζει τη ροή για τις εγγραφές και μετεγγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ, δηλώνει ότι θα στρέψει ένα μέρος του μαθητικού δυναμικού στα εσπερινά ΕΠΑΛ και σίγουρα το βλέμμα της είναι στραμμένο στο να εντάξει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό κατευθείαν στην κατάρτιση, όπως επιτάσσουν ΣΕΒ, ΕΕ και ΟΟΣΑ (διαμορφώνοντας όρους επαναφοράς των ΣΕΚ του Αρβανιτόπουλου: Μόνο κατάρτιση και φθηνή εργασία, χωρίς καμία γενική παιδεία). Η ιδιωτική κατάρτιση πριμοδοτείται και με όρους που αφορούν τη διαδικασία των εγγραφών και μετεγγραφών (απεριόριστοι χρόνοι εγγραφών, διαφορετικά προαπαιτούμενα σε σχέση με τα ΕΠΑΛ, π.χ. μη απαίτηση πιστοποιητικού από "Εργάνη" κ.λπ.).
Οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες, αφού μένει σημαντικό δυναμικό που δεν θα μπορεί ποτέ να αποκτήσει απολυτήριο Λυκείου, εργαζόμενοι μαθητές μαζί με μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την τυπική εκπαίδευση, μαθητές - ακόμη και μικρότερων ηλικιών - μπαίνουν στη διαδικασία των διαρκών μετακινήσεων και της εγκατάλειψης των ειδικοτήτων που επέλεξαν (λόγω και της μη αντιστοιχίας παντού τομέων - ειδικοτήτων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ), αμφισβητείται η συνέχεια της λειτουργίας τομέων και ειδικοτήτων και διευκολύνεται το κλείσιμό τους, όπως και το κλείσιμο τμημάτων και σχολείων. Επιπλέον, δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ, ημερήσια και εσπερινά, ενώ παραμένει και όλο το πλέγμα των διακρίσεων σε βάρος των μαθητών. Το αιτιολογικό των άρθρων είναι απαράδεκτο, προκλητικό και αυθαίρετο».
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών απαιτεί να αποσυρθεί κάθε διάταξη που αφορά τη θέσπιση ηλικιακού ορίου στα ημερήσια ΕΠΑΛ (άρθρα 51 και 52) και συνολικά το νομοσχέδιο.
Στην Αττική, εκπαιδευτικά σωματεία ξεδιπλώνουν πολύμορφες δράσεις ενημέρωσης του λαού για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Ο Σύλλογος «Σωκράτης» θα μοιράσει σχετική ανακοίνωσή του, στις 11 το πρωί, στην κεντρική πλατεία Μενιδίου, ενώ ανακοίνωσε και πρόγραμμα τηλεδιασκέψεων για τις επόμενες μέρες προκειμένου να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς της περιοχής για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» και «Γ. Σεφέρης» οργανώνουν σήμερα εξορμήσεις σε πλατείες, κεντρικούς δρόμους και στάσεις λεωφορείων, ενώ ο τελευταίος θα συντάξει και ειδική επιστολή που θα αποστείλει ηλεκτρονικά στους γονείς. Η ΕΛΜΕ Πειραιά θα στήσει μικροφωνική και θα ενημερώνει το λαό για το νομοσχέδιο, στις 11 το πρωί, στην πλατεία Κύπρου, στο Κερατσίνι. Ανάλογες δράσεις θα γίνουν και σε άλλες περιοχές της Αττικής.
Στην Κρήτη, παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Ηράκλειο) διοργανώνει στις 12 το μεσημέρι η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης.
Στα Γιάννενα, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Φυσικού, Μηχανικών Η/Υ, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Παιδαγωγικού Νηπιαγωγών και Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών (ΒΕΤ) καλούν σε κινητοποίηση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις 11 π.μ., μαζί με εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Στην Κεφαλονιά η τοπική ΕΛΜΕ καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη 1 το μεσημέρι, ενώ οργανώνει και σχετική διαδικτυακή εκδήλωση το Σάββατο. Παραστάσεις διαμαρτυρίας προγραμματίζονται ακόμα σήμερα σε Ζάκυνθο και Κέρκυρα.
Στη Λήμνο, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Α. Μοσχίδης» θα αναρτήσει πανό και θα δώσει συνέντευξη Τύπου στα ΜΜΕ, στις 11 π.μ., έξω από το Λύκειο της Μύρινας.
Αυτή τη βδομάδα σε πρώτο πλάνο μπαίνει ο εορτασμός της φετινής Πρωτομαγιάς με πλούσιο υλικό και δράσεις. Μέσα από κείμενα, τραγούδια, παιχνίδια, ταινίες κι άλλες δραστηριότητες οι φίλοι του «κόκκινου Αερόστατου» μπορούν να ανακαλύψουν το πραγματικό περιεχόμενο αυτής της μεγάλης γιορτής των εργατών. Μαθαίνουν για τον αγώνα των εργαζομένων για καλύτερες συνθήκες εργασίας, για ζωή με δικαιώματα, στο χτες και στο σήμερα. Στη συνέχεια, τον λόγο παίρνουν τα ίδια τα παιδιά για να μεταφέρουν τα δικά τους μηνύματα για τον κόσμο της εργασίας.
Με την προσέλευση δεκάδων φοιτητών έγινε χτες η εθελοντική αιμοδοσία που διοργάνωσαν φοιτητικοί σύλλογοι του ΕΚΠΑ, στο κτίριο της Πρυτανείας στα Προπύλαια. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία συλλογικής δράσης, δυναμώματος της αλληλεγγύης, μια συμβολή στον αγώνα που δίνουν οι επαγγελματίες στο χώρο της Υγείας, το προσωπικό στα δημόσια νοσοκομεία, μία προσπάθεια να συμβάλουν οι φοιτητές στις αυξημένες ανάγκες για αίμα. Στο κάλεσμα των φοιτητικών συλλόγων υπήρξε σημαντική ανταπόκριση καθώς 70 φοιτητές είχαν κλείσει ήδη ραντεβού πριν από τη μέρα της αιμοδοσίας.