ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Απρίλη 2020
Σελ. /20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΛΑΡΚΟ
Συζητούν και αποφασίζουν για τον απεργιακό σχεδιασμό

Σήμερα γίνεται γνωστό το αποτέλεσμα της χτεσινής ψηφοφορίας πάνω στην πρόταση του ΔΣ του Σωματείου για απεργίες από την 1η Μάη

Από τη χτεσινή Γενική Συνέλευση
Από τη χτεσινή Γενική Συνέλευση
«Αγώνας για να αποσυρθεί η τροπολογία και να σταματήσει η εκκαθάριση» ήταν το αίτημα που κυριάρχησε χτες στην πύλη του εργοστασίου της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα και στη συνέλευση των εργαζομένων, οι οποίοι κλήθηκαν με μυστική ψηφοφορία να επικυρώσουν την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του επιχειρησιακού Σωματείου για επαναλαμβανόμενες απεργίες μέσα στο Μάη.

Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας αναμένεται να γίνει γνωστό σήμερα, καθώς η κάλπη θα έμενε ανοιχτή μέχρι αργά χτες το βράδυ, προκειμένου να ψηφίσουν και οι εργαζόμενοι της νυχτερινής βάρδιας. Το κλίμα ωστόσο ανάμεσα στους εργαζόμενους ήταν ιδιαίτερα φορτισμένο, δείχνοντας τις αγωνιστικές τους διαθέσεις. Θυμίζουμε ότι το ΔΣ του Σωματείου αποφάσισε και προτείνει πέντε απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο Μάη, ξεκινώντας με 48ωρη απεργία την Πρωτομαγιά και το Σάββατο 2 Μάη, με συνέχεια τις 24ωρες στις 15, 21 και 29 Μάη.

«Να πάρουμε την τύχη στα χέρια μας. Με το τέλος της εκκαθάρισης τελειώνουμε όλοι μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Κορέντζελος, πρόεδρος του επιχειρησιακού Σωματείου, καλώντας τους εργαζόμενους να επικυρώσουν την πρόταση για απεργίες. Σημείωσε επίσης ότι σύμφωνα με πληροφορίες του Σωματείου έρχονται ακόμα χειρότερες εξελίξεις, με εκ περιτροπής εργασία και απολύσεις, που σε πρώτη φάση θα αφορούν τους εργαζόμενους με καθεστώς εργολαβίας.

Οι εργάτες ψηφίζουν
Οι εργάτες ψηφίζουν
«Κάθε μέρα μαθαίνουμε και κάτι χειρότερο. Στην αρχή μάς έταζαν μετατάξεις και αποζημιώσεις. Τώρα μας πετσοκόβουν μισθούς και δικαιώματα και για αύριο μας επιφυλάσσουν απολύσεις και εκ περιτροπής εργασία», τόνισε ο Γιώργος Κάζας, μέλος του ΔΣ του Σωματείου, σημειώνοντας παράλληλα ότι «θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι την κατάσταση, να αγωνιστούμε μέχρι τέλους για να αποσυρθεί η τροπολογία».

«Οπως δεν υπάρχει διαχωρισμός για τις περικοπές, έτσι δεν θα πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός και ανάμεσά μας», ανέφερε ο Παναγιώτης Πολίτης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας και μέλος του ΔΣ του επιχειρησιακού Σωματείου.

Σημείωσε επίσης: «Ηδη έχουμε χάσει από 4 μισθούς και με το σχέδιο του ειδικού εκκαθαριστή πάμε να χάσουμε από δύο έως τρεις ακόμη. Αυτό είναι το "αεράκι", έρχονται "θύελλες" με εκ περιτροπής εργασία και απολύσεις και ακόμη χειρότερα με τον ιδιώτη, εάν και εφόσον έρθει».

Τόνισε ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να δείξουν ενότητα και αποφασιστικότητα, να οπλιστούν με αντοχή ώστε να είναι έτοιμοι για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, και ότι «δεν θα πρέπει να μας τρομοκρατήσουν οι πιέσεις και οι εκβιασμοί της κυβέρνησης, θα πρέπει να αγωνιστούμε για πλήρη λειτουργία της ΛΑΡΚΟ μέσα από κρατική χρηματοδότηση, να αποτρέψουμε το ξεπούλημά της».

Κατέληξε λέγοντας ότι η κυβέρνηση έχει δείξει ήδη τις προθέσεις της, επιβάλλοντας ουσιαστικά το σταμάτημα της παραγωγής στη ΛΑΡΚΟ και χρηματοδοτώντας δραστηριότητες όπως η αποκάλυψη μεταλλευμάτων, που θα δοθούν ως «προίκα» στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα του κλάδου.

«Οι γονείς μας έδωσαν το αίμα τους, πάλεψαν σκληρά και ενωμένοι για το μεροκάματο μέσα από ηρωικούς αγώνες. Δεν χωράει ανάμεσά μας η λογική της διάσπασης και το ποιος χάνει λιγότερα», σημείωσε ο Δημήτρης Καραμέρης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου, ενώ το μήνυμα ότι «όποιος αγωνίζεται δεν έχει καιρό να απελπιστεί» έστειλε στους συναδέλφους του ο Κώστας Μπ., χρόνια εργαζόμενος στα καμίνια της ΛΑΡΚΟ, καλώντας τους να παλέψουν συσπειρωμένοι για το μέλλον και τα δικαιώματά τους.

Παράλληλα με το σχεδιασμό για επαναλαμβανόμενες απεργίες μέσα στο Μάη, εφόσον αυτός επικυρωθεί από τους εργαζόμενους, τα Σωματεία της ΛΑΡΚΟ σχεδιάζουν και μια σειρά ακόμα πολύμορφες κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, οι οποίες θα προσδιοριστούν τις επόμενες μέρες και ανάλογα με τις εξελίξεις.


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Απαιτεί ουσιαστικά μέτρα για την προστασία εργαζομένων και επιβατών

Εντείνεται η ανησυχία από τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού

Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και των επιβατών απαιτεί το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή. Χαρακτηρίζει κοροϊδία τα μέτρα που έχουν πάρει μέχρι στιγμής οι διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών και η κυβέρνηση και αναδεικνύει τις ευθύνες τους για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συγκοινωνίες.

Να σημειωθεί ότι οι κίνδυνοι για την υγεία εργαζομένων και επιβατών επιβεβαιώνονται και από τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, ότι τώρα που θα αυξηθεί το συγκοινωνιακό έργο, λόγω της χαλάρωσης των περιορισμών στη μετακίνηση, στην Αθήνα θα βγουν το πολύ 1.000 - 1.100 λεωφορεία, επειδή όπως είπε έχουν να αγοραστούν οχήματα από το 2009!

Η αλήθεια όμως είναι ότι στην καλύτερη περίπτωση θα βγουν μετά βίας 900 και για να συμβεί αυτό η κυβέρνηση ακυρώνει τις άδειες ειδικού σκοπού, καθώς οι ελλείψεις σε προσωπικό (τεχνίτες και οδηγοί) είναι έτσι κι αλλιώς μεγάλες, ήδη πριν από την πανδημία.

Σοβαρές οι ευθύνες της κυβέρνησης

Στην Ερώτηση το ΚΚΕ σημειώνει: «Η κυβέρνηση έχει σοβαρές ευθύνες, γιατί πρόσφατα η διοίκηση της ΟΣΥ, λειτουργώντας στη λογική κόστους - κέρδους, πρόσθεσε στα εκατοντάδες οχήματα που βρίσκονται εκτός συγκοινωνιακού έργου δεκάδες ακόμα, για μείωση του κόστους λειτουργίας, καταθέτοντας τις πινακίδες στο υπουργείο. Μόνο στο αμαξοστάσιο του Ρέντη κατατέθηκαν οι πινακίδες 22 επιπλέον οχημάτων, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τον αριθμό των ακινητοποιημένων οχημάτων.

Το μέτρο για αραίωση των δρομολογίων έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται μεγαλύτερος συνωστισμός και να γίνονται τα μέσα μαζικής μεταφοράς εστία ταχείας εξάπλωσης του ιού, θέτοντας ευθέως σε κίνδυνο την υγεία των εργαζομένων και των επιβατών, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την εντατικοποίηση της εργασίας, επιφέροντας πρόσθετη καταπόνηση της σωματικής και ψυχικής υγείας των εργαζομένων.

Με ευθύνη της κυβέρνησης δεν έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης και προστασίας για τους εργαζόμενους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι:

  • Δεν έχουν γίνει τεστ για τη διάγνωση του κορονοϊού στους εργαζόμενους και δεν υπάρχουν γιατροί Εργασίας και υποδομές στα αμαξοστάσια για την εξέταση των εργαζομένων.
  • Δεν υπάρχει ανεξάρτητος χώρος με ξεχωριστή καμπίνα για την προστασία των οδηγών σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
  • Δεν γίνεται απολύμανση του οχήματος πριν την αλλαγή βάρδιας οδηγού/μηχανοδηγού και πριν την παραλαβή οχήματος/βαγονιού για συντήρηση από το τεχνικό προσωπικό.
  • Στο συγκοινωνιακό δίκτυο και τις κτιριακές υποδομές, όπως και πριν την πανδημία, οι χώροι αναμονής και οι τουαλέτες συνεχίζουν να αποτελούν εστίες μόλυνσης, αφού είτε δεν έχουν νερό (γραμμές 608, 826, 838, 914, 866) είτε δεν καθαρίζονται τακτικά ("Δουκίσσης Πλακεντίας").
  • Σοβαρό πρόβλημα διαπιστώνεται στη διαχείριση των αδειών ειδικού σκοπού και των αδειών εργαζομένων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Τα μόνα "μέτρα" που πήρε η εργοδοσία, κάτω από την πίεση των εργαζομένων, εξαντλούνται στην κατάργηση της εισόδου από την μπροστινή πόρτα και στην καθυστερημένη και σε μικρές ποσότητες παροχή αντισηπτικών, γαντιών και μασκών».

Με βάση τα παραπάνω, το ΚΚΕ απαιτεί:

  • Πύκνωση δρομολογίων, ειδικά στις ώρες αιχμής, σε όλα τα μέσα (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ).
  • Προσλήψεις άμεσα γιατρών Εργασίας και στελέχωση όλων των υποδομών σε όλα τα αμαξοστάσια.
  • Απολύμανση των οχημάτων πριν από κάθε βάρδια και καθημερινή απολύμανση όλων των εγκαταστάσεων σε ΟΣΥ - ΣΤΑΣΥ.
  • Πλήρη απομόνωση του χώρου των οδηγών.
  • Επισκευή τώρα όλων των οχημάτων και αγορά νέων.
  • Μείωση των ωρών εργασίας σε 4, χωρίς καμία μισθολογική - ασφαλιστική μεταβολή.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Δωρεάν μετακίνηση σε εργαζόμενους που έχουν απολυθεί ή έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας τους ή έχουν εξαναγκαστεί σε εκ περιτροπής εργασία.
  • Να καταργηθούν όλες οι απαράδεκτες απαγορεύσεις στη συνδικαλιστική δράση, όπως το άρθρο 12 της ΠΝΠ 20-3-2020.

Απολύσεις την «επόμενη μέρα» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Εξορμήσεις σε χώρους δουλειάς πραγματοποίησε χτες, στο πλαίσιο της μέρας δράσης, η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ, αναδεικνύοντας ιδιαίτερα το ζήτημα των 75 συμβασιούχων εργαζομένων που απασχολούνται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τρία χρόνια, οι συμβάσεις τους λήγουν αύριο και η εργοδοσία έχει δηλώσει ότι δεν θα τις ανανεώσει.

Χτες το μεσημέρι η Γραμματεία μαζί με την Επιτροπή Νέων Εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απολύονται, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, στην Καρόλου και στο υπουργείο Μεταφορών. Κατήγγειλαν την κυβέρνηση και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις απολύσεις και απαίτησαν να γίνουν προσλήψεις όλων με συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Στους απολυμένους πρέπει να προστεθούν και περίπου 50 εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τελειώσαν τη σχολή για σιδηροδρομικούς, δούλεψαν για ορισμένο διάστημα και πήγαν φαντάροι.

Σε αυτούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε υποσχεθεί ότι θα τους προσλάβει όταν τελειώσουν τον στρατό, όμως, όπως φαίνεται, δεν θα τηρήσει την υπόσχεσή της. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τους ακόμα 50 μαθητές της σχολής που την τελειώνουν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, την άμεση λύση του ζητήματος που έχει προκύψει με την καταχώρηση των αιτήσεων όλων των εργαζομένων που εργάζονται σε Εταιρείες Προσωρινής Απασχόλησης (ΕΠΑ), οι οποίες έχουν μπει σε καθεστώς προσωρινής αναστολής, ώστε να λάβουν το έκτακτο επίδομα των 800 ευρώ, ζητάει η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Νομού Ξάνθης.

Το θέμα αποκαλύφθηκε από καταγγελία εργαζόμενου σε ΕΠΑ που έχει μπει σε καθεστώς προσωρινής αναστολής, αλλά ο ίδιος δεν μπορούσε να καταχωρήσει την αίτησή του για το έκτακτο επίδομα, γιατί στο σύστημα εμφανίζεται πως απασχολείται και σε άλλη εταιρεία, που είναι ο έμμεσος εργοδότης του! Το κείμενο της ανακοίνωσης κατέθεσαν ως αναφορά προς τον υπουργό Εργασίας οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ