ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Ιούνη 2020
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ» ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Απίστευτο αλαλούμ και Γολγοθάς για χιλιάδες οδηγούς και κατοίκους

Το κέντρο της Αθήνας απροσπέλαστο

INTIME NEWS

Το κέντρο της Αθήνας απροσπέλαστο
Σε έναν μεγάλο Γολγοθά μετατράπηκε ο λεγόμενος «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας, ένα σχέδιο που υλοποιήθηκε βεβιασμένα από τη διοίκηση του δήμου Αθηναίων, χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν.

Οι παρεμβάσεις ξεκίνησαν από το Σάββατο με την πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασ. Ολγας. Τη Δευτέρα, όπως ήταν φυσιολογικό, με τον κόσμο να κινείται περισσότερο στους δρόμους με τα ΙΧ, δεδομένων των συστάσεων προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κυριολεκτικά προκλήθηκε μια απίστευτη ταλαιπωρία. Σημειώνουμε ότι δεν υπάρχει δακτύλιος, ενώ φαίνεται πως η πρεμούρα της διοίκησης του δήμου αφορά την εξυπηρέτηση του... τουριστικού «περιβάλλοντος», χωρίς να παίρνει υπόψη της τις ανάγκες των κατοίκων, των εργαζομένων και των επαγγελματιών της πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι αργά το μεσημέρι χτες, υπήρχαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα από το Σύνταγμα έως και την Πανεπιστημίου στο ύψος του σταθμού του Μετρό. Παράλληλα, με σοβαρά προβλήματα διεξαγόταν η κυκλοφορία και στην περιοχή των Εξαρχείων και σε δρόμους όπως η Σόλωνος, η Ναυαρίνου, η Σκουφά, η Ιπποκράτους, η Ομήρου και η Χαριλάου Τρικούπη. Τα μεγαλύτερα προβλήματα παρατηρήθηκαν τις ώρες αιχμής στην άνοδο της Συγγρού από τον Αγιο Σώστη, στη Βασιλίσσης Αμαλίας και την Πανεπιστημίου, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στην Καλλιρρόης και την Αλεξάνδρας. Το μποτιλιάρισμα και η αυξημένη κίνηση παρατηρήθηκαν ακόμα και χιλιόμετρα από το κέντρο, αφού ήταν φυσιολογικό κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως η Πατησίων και η Αχαρνών να είναι μπλοκαρισμένες.

INTIME NEWS

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στην Πανεπιστημίου δημιουργούνται πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος στις δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας μήκους 900 μέτρων, ενώ μία τρίτη θα αφορά αποκλειστικά σε χρήση από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στόχος του σχεδιασμού είναι να αυξηθεί ο αριθμός των δρομολογίων των ΜΜΜ ώστε να μειωθεί ο αριθμός των επιβατών ανά δρομολόγιο. Από την επόμενη βδομάδα θα αρχίσει η διαμόρφωση της περιοχής γύρω από την πλατεία Συντάγματος, γεγονός που σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει κατάλληλη προετοιμασία τόσο από την πλευρά του δήμου Αθηναίων και της Τροχαίας, όσο και από την πλευρά των οδηγών, τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους του κέντρου της πόλης θα συνεχιστούν ή και θα ενταθούν.

Από το δήμο Αθηναίων έγιναν κάποιες δηλώσεις περί υπομονής και καλύτερης οργάνωσης, ωστόσο προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι έγινε και προσπάθεια να μετατοπιστεί το πρόβλημα στη ...μη προσαρμογή των κατοίκων. Ενώ για την κατάσταση της Δευτέρας στελέχη του δήμου Αθηναίων ανέφεραν πως «μέρα με τη μέρα το σχέδιο θα αναπροσαρμόζεται. Για παράδειγμα, μπορεί σήμερα η Πανεπιστημίου να είχε έναν αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, η Σόλωνος ήταν ανοιχτή, άρα ο κόσμος θα αρχίσει να αναπροσαρμόζει την κυκλοφοριακή του συνήθεια. Ζητούμε την κατανόηση του κόσμου, γιατί αυτήν τη στιγμή πάμε να εφαρμόσουμε τη μεγαλύτερη ίσως αστική ανάπλαση που έχει γίνει στο δήμο της Αθήνας. Με τον Μεγάλο Περίπατο καταφέρνουμε να αποδώσουμε 7 χιλιόμετρα περιπατητικών διαδρομών, 3 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών και σε σύνολο 50 χιλιάδες στρέμματα στο κέντρο της Αθήνας ελεύθερου δημόσιου χώρου στους φυσικούς χρήστες». Από την πλευρά της Τροχαίας, στελέχη της αρκέστηκαν στο σχολιασμό ...«κάθε αρχή και δύσκολη».

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Να ανακληθούν άμεσα οι άδειες και να απομακρυνθούν οι βιομηχανίες που ρυπαίνουν

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέθεσε το ΚΚΕ για την έντονη δυσοσμία που πνίγει την καθημερινή ζωή στις περιοχές Κερατσινίου - Δραπετσώνας - Πειραιά. Με την Ερώτηση, που υπογράφει η βουλευτής του Κόμματος Διαμάντω Μανωλάκου, το ΚΚΕ ζητά την άμεση ανάκληση των αδειών και απομάκρυνση των βιομηχανιών που ρυπαίνουν την περιοχή.

Συγκεκριμένα, αναφέρει:

«Η δυσοσμία στη Δραπετσώνα, στη Χαραυγή, στα Ταμπούρια, στην Αμφιάλη και την ευρύτερη περιοχή δεν πάει άλλο. Κρατάει χρόνια και οι κάτοικοι φοβούνται όχι να βγουν έξω από το σπίτι αλλά να αναπνεύσουν, στην κυριολεξία.

Πρόσφατα (11/6/2020) έκλεισε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας, αφού δεν μπορούσαν τα παιδιά ούτε στο προαύλιο να βγουν ούτε μάθημα γυμναστικής να κάνουν. Οι γειτονιές συχνά θυμίζουν θάλαμο αερίων, κάνοντας την κατάσταση αφόρητη και τη ζωή απελπιστική, με τα μαζικά συμπτώματα δύσπνοιας, τσούξιμο στα μάτια και άλλα που δεν φαίνονται μακροσκοπικά.

Αυτό επιβεβαιώνουν τα παραδοτέα υπομνήματα του "Δημόκριτου". Από τη μία, με το βενζόλιο, που είναι "εκτός ορίων" κάποιες μέρες - ειδικά τους ζεστούς μήνες - αλλά και που όταν βρίσκεται εντός ορίων δεν παύει να είναι καρκινογόνο, και τις θειούχες πτητικές ουσίες, από την άλλη, που είναι αυξημένες και τις εισπνέουν καθημερινά οι κάτοικοι, φωτογραφίζεται ουσιαστικά ο ένοχος, η "Oil One".

Γι' αυτό κάτοικοι και φορείς διαδηλώνουν έξω από τη ρυπογόνα βιομηχανία απαιτώντας την άμεση μετεγκατάσταση των καζανιών της "Oil One" και αναδεικνύοντας τις μεγάλες ευθύνες που έχουν όλες οι κυβερνήσεις από το 2013 (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ σήμερα) μέχρι σήμερα. Ολες στήριξαν ποικιλοτρόπως την "Oil One" και τον εφοπλιστή ιδιοκτήτη της Μελισσανίδη, με αδειοδοτήσεις, επεκτάσεις δραστηριοτήτων, νέες άδειες αποθήκευσης μαζούτ, πακτωλό επιχορηγήσεων, φωτογραφικές διατάξεις επέκτασης παραμονής των καζανιών του, με νομοθετικό πλαίσιο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της εταιρείας. Οπως με τον πρόσφατο περιβαλλοντοκτόνο νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ, τις διατάξεις του οποίου αξιοποιεί η εταιρεία και ζητά την τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς το χειρότερο.

Επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά ότι η ποιότητα ζωής στις λαϊκές γειτονιές, αλλά και συνολικά οι λαϊκές ανάγκες των κατοίκων του δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας και των γύρω δήμων στραγγαλίζονται μπροστά στην κερδοφορία των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός τι μέτρα θα παρθούν ώστε:

-- Να σταματήσει επιτέλους αυτή η δυσοσμία, που ταλαιπωρεί τόσο πολύ τους κατοίκους της περιοχής.

-- Να ανακληθούν άμεσα όλες οι άδειες των βιομηχανιών που ρυπαίνουν την περιοχή, να απομακρυνθούν οι εγκαταστάσεις τους μακριά από κατοικημένες περιοχές και να αποδοθεί το σύνολο των 640 στρεμμάτων στο λαό της περιοχής, με απαλλοτρίωση όλης της έκτασης χωρίς αποζημίωση».

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Σε μεγάλη ταλαιπωρία εξελίσσεται ο «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας

Η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση για τη χτεσινή ταλαιπωρία στο κέντρο της Αθήνας:

«Ο "Μεγάλος Περίπατος" της Αθήνας εξελίσσεται σε "Μεγάλη Ταλαιπωρία" για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της Αθήνας, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χτες, με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και στην πλατεία Συντάγματος, οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο κέντρο. Αυτή η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, στην Πειραιώς, στη Συγγρού, στην Πατησίων, στην Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά.

Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της "Λαϊκής Συσπείρωσης" Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησαν, εν μέσω πανδημίας και ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα, στο να διαμορφώσουν το περιβόητο "τουριστικό περιβάλλον", αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων. Είναι πρόκληση, τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο.

Αν το κίνητρο ήταν η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας, θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ».

ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η απόφαση κατεδάφισης κτιρίων

Η απόφαση για την έγκριση της εκτέλεσης των εργασιών, σε ό,τι αφορά την κατεδάφιση κτιρίων στο Ελληνικό, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης αργά το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. Σύμφωνα με το ΦΕΚ, εγκρίνεται η εκτέλεση εργασιών κατεδάφισης των κτιρίων υπ' αρ. 294 μέχρι και 298 που αποτυπώνονται στο τοπογραφικό διάγραμμα. Η εκτέλεση εργασιών κατεδάφισης θα διενεργηθεί μέχρι τις 31/10/2020, ενώ στο ΦΕΚ περιγράφονται οι όροι υπό τους οποίους θα εκτελεστούν οι εργασίες. Σημειώνεται ότι την έναρξη των εργασιών κατεδάφισης κτιρίων που βρίσκονται στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού - Αγίου Κοσμά προβλέπει διαπιστωτική πράξη της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, η οποία δημοσιεύθηκε στις αρχές Ιούνη. Την άμεση κατεδάφιση 450 κτιρίων στο Ελληνικό είχε εγκρίνει ομόφωνα τον Μάρτη το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ