ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Ιούνη 2021
Σελ. /32
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΘΕΝ «ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Σχολείο έντασης της ταξικότητας και παραπέρα μορφωτικής υποβάθμισης

Το κυβερνητικό σχέδιο παρουσίασαν χτες ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας

Το κυβερνητικό σχέδιο για το «νέο αναβαθμισμένο σχολείο» που κάνει «πράξη το όνειρο» του κεφαλαίου για ένα σχολείο - εφιάλτη για μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς, κομμένο και ραμμένο στα συμφέροντά του, παρουσίασαν χτες ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, και η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, παρουσίασαν χτες στο 1ο ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου (Στρογγυλό), σε μια σκηνοθετημένη εκδήλωση, με επιλεγμένο κοινό. Παρ' όλα αυτά δεν μπόρεσε από τη ζωντανή της μετάδοση να κρυφτούν οι φωνές και τα συνθήματα από τους φορείς της Εκπαίδευσης και του λαού που διαδήλωναν απέξω για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών τους.

Οι δεξιότητες είναι ο πρώτος άξονας αυτής της πολιτικής για το σχολείο, που έχει ήδη δοκιμαστεί και έχει αποδείξει τη μορφωτική υποβάθμιση την οποία έχει φέρει την τελευταία δεκαετία. Η ακόμα μεγαλύτερη στροφή προς τις δεξιότητες που υπόσχεται η σημερινή κυβέρνηση, με 123 νέα προγράμματα σπουδών που πιάνουν το νήμα από τα προηγούμενα του 2011, όπως είπε ο πρωθυπουργός, θα σηματοδοτηθεί τόσο με τα εργαστήρια δεξιοτήτων που θα εισαχθούν το Σεπτέμβρη σε όλα τα σχολεία (περιβάλλον, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, επιχειρηματικότητα κ.ά.), όσο και με την ένταξη ψηφιακών εργαλείων που δοκιμάστηκαν στην τηλεκπαίδευση, επιβεβαιώνοντας τους φόβους των εκπαιδευτικών ότι η τηλεκπαίδευση, που δεν μπορεί να συγκριθεί με τη διά ζώσης, ήρθε τελικά για να μείνει και να υποβαθμίσει παραπέρα τη μορφωτική διαδικασία.

Κάτω από τον άξονα «ίσες ευκαιρίες για όλους» η υπουργός περιέγραψε μια σειρά από δράσεις που υλοποιούνται ήδη, όπως τα ψίχουλα των voucher για ψηφιακό εξοπλισμό για ένα μικρό και πλέον εξαθλιωμένο οικονομικά μέρος του πληθυσμού ή τη δίχρονη Προσχολική Αγωγή που, ως γνωστόν, υλοποιείται με κοντέινερ... Είναι φανερό εξάλλου για τη φιλοσοφία τους ότι και μόνο το γεγονός πως μιλούν για «ευκαιρίες» σημαίνει ότι αυτές είναι για κάποιους και όχι για όλους, είναι ατομική τους ευθύνη το αν και πώς θα τις αξιοποιήσουν!

Οι «εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές» είναι ο τρίτος άξονας του σχεδίου που παρουσιάστηκε, που εξυπηρετεί τον πάγιο - εδώ και 18 χρόνια - στόχο της ΕΕ για στροφή προς την κατάρτιση, σε βάρος της γενικής, ολόπλευρης εκπαίδευσης. Στην κοινότυπη διαπίστωση του πρωθυπουργού ότι «δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι κατ' ανάγκη στο πανεπιστήμιο», ο ίδιος συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ότι «είναι λάθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση» και άρα οι απόφοιτοι δεν θα απορροφηθούν, παραγνωρίζοντας το ερώτημα της κοινής λογικής: Τότε γιατί τέτοια τμήματα διατηρούνται και φορτώνονται με εισακτέους κάθε χρόνο; Η απάντηση κρύβεται πίσω από τις λέξεις τόσο της υπουργού, που είπε ότι σήμερα 1 στους 4 σπουδαστές ΙΕΚ είναι απόφοιτος ΑΕΙ, όσο και του πρωθυπουργού που είπε ότι δίνουμε έμφαση στη «διά βίου μάθηση», καθώς το μοντέλο που υπήρχε παλιότερα (σπουδές, εργασία, σύνταξη) σήμερα δεν ισχύει, κοινώς η εργασιακή περιπλάνηση είναι ο κανόνας.

Στον τέταρτο άξονα, υπό τον τίτλο «Αυτονομία και αξιολόγηση», παρουσιάστηκαν τα βασικά στοιχεία του νομοσχεδίου που έχει προαναγγείλει η υπουργός Παιδείας και αναμένεται να παρουσιάσει άμεσα. Στο πνεύμα αυτό, μέσα από ρυθμίσεις όπως το «πολλαπλό βιβλίο», που εντείνει την κατηγοριοποίηση και σπάει το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για όλα τα παιδιά, μέσα από την «αντεστραμμένη τάξη» που πατάει στην αντιπαιδαγωγική λογική ότι ο μαθητής μόνος του ανακαλύπτει τη γνώση και υποβαθμίζει τον καθοριστικό ρόλο του εκπαιδευτικού, μέσα από τις περισσότερες αρμοδιότητες στους διευθυντές, που θα μπορούν «να αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, να συνεργάζονται με φορείς», σαφής αναφορά δηλαδή σε επιχειρηματική λειτουργία του σχολείου και είσοδο διαφόρων ιδιωτών σε αυτό. Η κυβέρνηση διαφημίζει ότι φέρνει τάχα μεγαλύτερη αυτονομία στο σχολείο, αλλά στην ουσία βαθαίνει στο έπακρο την ταξική διαφοροποίησή του. Πάνω σε αυτό το πνεύμα ομολογείται ότι έρχεται και η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και ο πολλαπλασιασμός των στελεχών Εκπαίδευσης, για να ελέγχουν και να επιβάλουν αυτές τις αναδιαρθρώσεις.

Κατόπιν όλων αυτών, σε μια φανερή ένδειξη αμηχανίας και εκνευρισμού, στο τέλος της εκδήλωσης ο πρωθυπουργός προσπάθησε να εμφανίσει τους διαδηλωτές έξω από τον χώρο ως «στενόμυαλους» και «οπισθοδρομικούς» που αντιδρούν στην «αξιολόγηση» γιατί τάχα «φοβούνται το νέο», όταν τα καλέσματα και τα συνθήματά τους απέρριπταν ακριβώς το πνεύμα και το γράμμα του παμπάλαιου και ξεπερασμένου σχολείου που παρουσίασε, της έντασης της ταξικότητας και της παραπέρα μορφωτικής υποβάθμισης που φέρνουν για τα παιδιά του λαού.

ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Δυναμική παρουσία ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια

INTIME NEWS

«Θα ενταθεί ο αγώνας για μόρφωση - υγεία», ήταν το μήνυμα που έστειλαν με την παρουσία τους έξω από το 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου, την ώρα που παρουσιαζόταν το κυβερνητικό σχέδιο για το σχολείο, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και άλλοι φορείς, καταδικάζοντας τα μέτρα κατηγοριοποίησης των σχολείων και ασφυκτικού ελέγχου των εκπαιδευτικών και διεκδικώντας αύξηση της χρηματοδότησης και κάλυψη των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών. Την κινητοποίηση στήριξαν ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Αγίου Δημητρίου (μέλος της ΟΓΕ) και η Ενωση Επαγγελματοβιοτεχνών κι Εμπόρων Αγ. Δημητρίου.

Παρά την ισχυρή παρουσία αστυνομικών δυνάμεων που προσπάθησαν να παρεμποδίσουν την κινητοποίηση, έδωσαν δυναμικό «παρών» δηλώνοντας την αντίθεσή τους στα σχέδια για μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων, ενάντια στην «αξιολόγηση», φωνάζοντας συνθήματα όπως «Στις πολυεθνικές τα ξεπουλάτε όλα, σε λίγο τα σχολεία μας θα γράφουν "Coca-Cola"» και «Η αυτονομία σας είναι μια απάτη, φορτώνει κι άλλα βάρη στου λαού την πλάτη», τα οποία ακούστηκαν δυνατά την ώρα που ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας παρουσίαζαν το νομοσχέδιο.

Το λόγο στη συγκέντρωση πήραν η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών καταδικάζοντας τα σχέδια της κυβέρνησης.

INTIME NEWS

«Ως γονείς γνωρίζουμε καλά ότι πίσω από την "αποκέντρωση" και την "αυτονομία" κρύβεται η υποχρηματοδότηση που ουσιαστικά θα παραχωρεί τις υποδομές του κάθε σχολείου στους επιχειρηματίες για να "εξοικονομεί" πόρους, απαλλάσσοντας το κράτος από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης. Οι εξαγγελίες για το "πολλαπλό βιβλίο" ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα», σημείωσε η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, Στ. Βαλαβάνη, δηλώνοντας πως οι γονείς δεν θα αφήσουν να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία σε καλά και κακά, δεν θα γίνουν χορηγοί οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς για να απαλλαγεί το κράτος από τις ευθύνες του.

Μεταξύ άλλων παραβρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης.

Οπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες, η χτεσινή μαζική παράσταση διαμαρτυρίας ήταν μια πρώτη απάντηση στα νέα μέτρα της κυβέρνησης και το ραντεβού ανανεώθηκε σε νέες κινητοποιήσεις.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Το πραγματικά σύγχρονο: Παιδεία για όλους και όχι για λίγους και εκλεκτούς

Σε ανακοίνωσή του σχετικά με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την Παιδεία, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Η προκλητικά κακοστημένη φιέστα της κυβέρνησης δεν μπόρεσε ούτε να πείσει, ούτε να κρύψει τις φωνές των διαδηλωτών, ενάντια στο άθλιο νομοσχέδιο που διαλύει τη μορφωτική αποστολή του σχολείου.

Οι διακηρύξεις του πρωθυπουργού και της υπουργού Παιδείας περί "ελεύθερου και αυτόνομου σχολείου", περί δεξιοτήτων και δήθεν πολλών επιλογών, σε συνδυασμό με την πολιτική της κυβέρνησης στην Παιδεία, αποδεικνύουν περίτρανα ότι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης δεν ήταν, ούτε είναι, να γίνει καλύτερο το σχολείο, αλλά να μπουν περισσότεροι φραγμοί στην προσπάθεια των μαθητών να κατακτήσουν ουσιαστική και σύγχρονη γνώση.

Γιατί Παιδεία που ξεσκαρτάρει μαθητές ποτέ δεν μπορεί να είναι ποιοτική, αναβαθμισμένη και σύγχρονη, αλλά αναχρονιστική.

Γιατί Παιδεία που θεωρεί τη μόρφωση ευκαιρία που μπορεί να σου τύχει και μπορεί όχι, δεν μπορεί ποτέ να προωθεί την ισότητα, αλλά είναι οπισθοδρομική και άδικη.

Το δίλημμα είναι: Σχολεία των λίγων και εκλεκτών, που ζούμε χρόνια τώρα ή Παιδεία για όλους, που είναι και το πραγματικά σύγχρονο.

Η κυβέρνηση έχει πάρει το μέρος του παλιού και των λίγων, όμως οι πολλοί έχουν τη δύναμη να επιβάλουν το σχολείο των σύγχρονων αναγκών τους. Και αυτός ο δρόμος περνάει μέσα από την πάλη για να μην περάσει και να μην εφαρμοστεί στην πράξη το άθλιο νομοσχέδιο».

Πληθαίνουν οι ενέργειες κήρυξης παράνομων των απεργιών

Παράνομη κρίθηκε η τρίωρη στάση εργασίας που είχε κηρύξει η ΟΛΜΕ για όσους εμπλέκονταν στις χτεσινές εξετάσεις για τα πρότυπα σχολεία. Η υπουργός Παιδείας είχε καταθέσει το Σάββατο κατεπείγουσα αγωγή, η οποία έγινε δεκτή την ίδια μέρα από το Μονομελές Πρωτοδικείο.

Στο θέμα είχε αναφερθεί το Σάββατο ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης από το βήμα εκδήλωσης που διοργάνωνε η ΟΝΝΕΔ, παίρνοντας την ευκαιρία να κάνει λόγο για «ξεπερασμένες συνδικαλιστικές αντιλήψεις». Επέκτεινε δε την παρέμβασή του για να διαφημίσει τον καταδικασμένο αντεργατικό νόμο - έκτρωμα, λέγοντας πως «μια από τις θετικές επιπτώσεις του νέου νόμου για το εργασιακό που ψηφίσαμε είναι ακριβώς αυτή. Οτι αν αυτή η απεργία κηρυχθεί παράνομη, δεν θα μπορεί να επιστρέψει από το παράθυρο μέσω κάποιου άλλου, δευτεροβάθμιου ή τριτοβάθμιου φορέα», επιβεβαιώνοντας πως πρόθεση των νομοθετικών ρυθμίσεων είναι και το χτύπημα των διεκδικήσεων.

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την απόφαση να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η τρίωρη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ τονίζονται τα εξής:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ και με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού και της υπουργού Παιδείας όλο και πιο συχνά καταφεύγει σε ενέργειες αυταρχισμού για κήρυξη παράνομων και καταχρηστικών των απεργιών, για να αντιμετωπίσει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και της νεολαίας. Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που, εκτός των άλλων, προετοιμάζεται η ίδια να φέρει ένα ακόμα νομοσχέδιο που χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα χιλιάδων μαθητών».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κινητοποίηση σήμερα στο υπουργείο

Στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, για ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών απαντούν εκπαιδευτικά σωματεία, με κινητοποίηση σήμερα Τρίτη στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών καταδικάζουν το νομοσχέδιο που προωθεί κατακαλόκαιρο η κυβέρνηση και βάζει στο στόχαστρο τα μορφωτικά δικαιώματα, διεκδικώντας παράλληλα μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

Στην κατεύθυνση της οργάνωσης της συλλογικής δράσης, χτες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ της Αττικής, όπου συζητήθηκε η ανάγκη να ενημερωθούν πλατιά εκπαιδευτικοί και γονείς και να οργανωθεί αγωνιστική απάντηση στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τα σχολεία. Στο πλαίσιο αυτό, τα σωματεία που συμμετείχαν στη σύσκεψη προσανατολίζονται μεταξύ άλλων στη διοργάνωση συλλαλητηρίου την επόμενη βδομάδα και νέα κινητοποίηση στη Βουλή όταν ψηφίζεται το επικείμενο νομοσχέδιο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ