ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Ιούλη 2021
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση και αύξηση της τιμής των διοδίων

Eurokinissi

Την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού για την παράδοσή της «προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους, προκειμένου να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους», θυσιάζοντας τις λαϊκές ανάγκες για μετακίνηση, στον βωμό της κερδοφορίας και της καπιταλιστικής ανάπτυξης, κατήγγειλε από τη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης.

Αφορμή της παρέμβασής του στάθηκε η ενημέρωση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή προς τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με τις δύο συμβάσεις επισκευής και συντήρησης τμημάτων της Εγνατίας, με τη συζήτηση να επικεντρώνεται - όπως ήταν αναμενόμενο - στην εξέλιξη της ιδιωτικοποίησης.

Οι δύο αυτές συμβάσεις εντάσσονται στην προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση, ώστε ο «παραχωρησιούχος» επενδυτής να «παραλάβει ένα πάγιο απίστευτης αξίας, περίπου 7 δισ. ευρώ, περιουσία του ελληνικού λαού», «κουφέτο» όπως ανέφερε ο Λ. Στολτίδης. Η πρώτη σύμβαση αφορά τον Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και τον κάθετο άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής. Η δεύτερη αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων. Μειοδότης ήταν η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» και οι συμβάσεις θα στοιχίσουν σύνολο κοντά 50 εκατ. ευρώ, με τον υπουργό να ζητάει να πει και «ευχαριστώ» ο λαός για το ότι η κατασκευαστική εταιρεία πρόσφερε έκπτωση 60% με 65%.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αν. Γκαρά εγκάλεσε καταρχάς την κυβέρνηση ότι καθυστέρησε με τις συμβάσεις ενώ πρόκειται για έναν οδικό άξονα που «σηκώνει ένα πολύ σημαντικό βάρος σε ό,τι αφορά τον Τουρισμό, το Εμπόριο, τις επιχειρήσεις, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές», δηλαδή ότι πάνε πίσω οι στόχοι της εγχώριας αστικής τάξης και της ΕΕ για Ελλάδα - κόμβο μεταφορών και διαμετακόμισης. Σχολιάζοντας την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας είπε ότι «πορεύεστε με σχέδιο την υποβάθμιση και το ξεπούλημα υποδομών, χωρίς αναπτυξιακό σχεδιασμό για την ελληνική κοινωνία, χωρίς στόχο προόδου». Κατηγόρησε δε την κυβέρνηση για την έναρξη της λειτουργίας των διοδίων στον Λαγκαδά πριν δυο μέρες χωρίς να ισχύουν τα «αναλογικά διόδια», κ.ο.κ.

Απαντώντας, ο υπουργός ανέφερε ότι «ιδιωτικοποιήσεις είναι αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ξεπούλημα με 48 εκατομμύρια. Η Εγνατία μπορεί να είχε κόστος κατασκευής 7 δισεκατομμύρια και στα λογιστικά της βιβλία να είναι 6,3 δισ., αλλά δεν πωλείται, δεν ιδιωτικοποιείται, παραχωρείται για 35 χρόνια. Αυτή είναι η μέγιστη και ειδοποιός διαφορά». Σχετικά με τα διόδια είπε: «Ποιος χωροθέτησε τα διόδια στον Λαγκαδά; Το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», προσθέτοντας ότι είχε καθορίσει τα διόδια συνολικά στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά το χιλιόμετρο και η κυβέρνηση της ΝΔ τα πήγε στα 3 λεπτά. Βέβαια, διευκρίνισε ότι όταν παραχωρηθεί, τα διόδια «θα πάνε στα 6 λεπτά το χιλιόμετρο».

Ο λαός πληρώνει ακριβά την ανάγκη του για μετακίνηση

Ο Λ. Στολτίδης ανέφερε ότι από κοινού ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζοντας ο ένας από εκεί που σταμάτησε ο άλλος, «φτιάξατε την τούρτα για τα γενέθλια της απίστευτης κερδοφορίας που θα προκύψει για τον επιχειρηματικό όμιλο που θα βάλει στο χέρι συνολικά τον αυτοκινητόδρομο μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης, μέσα φυσικά από το ξεζούμισμα του λαού μας πάνω στην ανάγκη του για τη μετακίνηση».

«Θα παραδώσετε τον αυτοκινητόδρομο "κουφέτο" ανανεωμένο, μετά τις επισκευές και τη συντήρηση, να παράγει μόνο κέρδη, χωρίς έξοδα και ρίσκα για τον επιχειρηματικό όμιλο που θα τον πάρει», κάνοντας όλο και πιο ακριβή, «άπιαστο όνειρο την ανάγκη και των πιο απλών μετακινήσεων» του λαού, ανάγκη που διαρκώς πολλαπλασιάζεται αν προστεθεί ότι δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κ.λπ. διαρκώς κλείνουν ή συγχωνεύονται. Εφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «πάνω στην Εγνατία Οδό τη Σιάτιστα, με τα παράπλευρα διόδια σε έναν πληθυσμό που έχει τσακιστεί από την απολιγνιτοποίηση, την κρίση στη γούνα και το κλείσιμο όλων αυτών των υπηρεσιών που έχει ανάγκη για να καλύπτει τις ανάγκες του».

Επεσήμανε ότι είναι στο χέρι του λαού να διεκδικήσει τις σύγχρονες ανάγκες του, στοχεύοντας τον πραγματικό αντίπαλο, την εξουσία των μονοπωλίων, το κυνήγι της κερδοφορίας τους και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους.


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Αντιδραστικοί εκσυγχρονισμοί για την ανάκαμψη της κερδοφορίας των ομίλων

Τον «εκσυγχρονισμό» και την «αναμόρφωση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να προετοιμαστεί για την αποτελεσματική διευκόλυνση και επιτήρηση του μοιράσματος των δισεκατομμυρίων του Ταμείου Ανάκαμψης προς τους επιχειρηματικούς ομίλους της «πράσινης μπίζνας», των Μεταφορών και ό,τι άλλο προκρίνει η στρατηγική της ΕΕ, ψήφισαν χτες από κοινού στην Ολομέλεια της Βουλής ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες συναφείς ρυθμίσεις». Το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι το ανώτατο δημοσιονομικό δικαστήριο της χώρας, του οποίου η αποστολή είναι η τήρηση των δημοσιονομικών στόχων, δηλαδή των δαπανών που επιλέγουν αστικές κυβερνήσεις και ΕΕ ως επιλέξιμες. Που σημαίνει πρακτικά κόφτης στις δαπάνες που αφορούν λαϊκές ανάγκες (π.χ. αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική θωράκιση, λαϊκή στέγη κ.ο.κ.), για να εξασφαλίζεται χρήμα και χώρος για τους μεγάλους ομίλους.

Ομως, τώρα, όπως ανέδειξε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, με το νομοσχέδιο διευρύνεται ακόμα περισσότερο ο ρόλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οπως προβλέπεται στο άρθρο 27, για πρώτη φορά του ανατίθεται και «η διάγνωση των επιπτώσεων που συνεπάγονται στη δημοσιονομική βιωσιμότητα, η δημόσια ασφάλιση και οι εν γένει κοινωνικές δαπάνες του κράτους και μάλιστα σε συνδυασμό με την αρμοδιότητα να παρακολουθεί και την εξέλιξη των υποχρεώσεων της αποπληρωμής του δημόσιου χρέους και να εγγυάται δηλαδή την εφαρμογή των κανόνων της δημοσιονομικής σταθερότητας».

Η επιδίωξη με αυτή την εξέλιξη είναι σαφής. Το Ελεγκτικό Συνέδριο μετατρέπεται «σε επίσημο κόφτη» και για τη συνταξιοδοτική και άλλες κοινωνικές δαπάνες, αφού ως γνωστό δεν συμβαδίζουν με τους δημοσιονομικούς στόχους. «Δηλαδή, κάθε αστική κυβέρνηση θα μετατοπίζει τις ευθύνες της, την πολιτική επιλογή να πετσοκόβει τις συντάξεις και άλλες κοινωνικές παροχές, παρουσιάζοντας ότι αυτό το επιβάλλει, το υπαγορεύει ο ανώτατος δικαστικός σχηματισμός της χώρας», ανέφερε η Μ. Κομνηνάκα.

Χαρακτηριστικό είναι ακόμα το άρθρο 131, σύμφωνα με το οποίο οι υπάλληλοι των δήμων αν δεν καταφέρουν να εισπράξουν έγκαιρα τις οφειλές τρίτων προς τους δήμους, θα καταλογίζονται σε αυτούς, δηλαδή θα τις επωμίζονται οι ίδιοι. Με δεδομένο ότι δήμοι και περιφέρειες είναι τμήματα του μηχανισμού του αστικού κράτους και κατά συνέπεια ο έλεγχος των δαπανών τους γίνεται με γνώμονα την ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών τους και τη μετατροπή τους σε έναν ακόμα φοροεισπρακτικό μηχανισμό των λαϊκών στρωμάτων, γίνεται αντιληπτό ότι βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό των δημοτικών υπαλλήλων για να «σφαγιάσουν» τα λαϊκά στρώματα.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης σχολιάζοντας το νομοσχέδιο ανέφερε: «Η ταχύτητα του ονομαζόμενου εκσυγχρονισμού προς αντιδραστική κατεύθυνση δεν είναι τυχαία, όπως δεν είναι τυχαίες οι αλλαγές που γίνονται στην οικονομία και παντού. Είναι οι σύγχρονες απαιτήσεις του κεφαλαίου στη φάση που βρίσκεται μετά την κρίση, στο στάδιο της ανάκαμψης, για την αύξηση της κερδοφορίας του. Αυτή είναι η ουσία. Και μάλιστα η δικαιοσύνη μπαίνει μέσα στα προαπαιτούμενα, μπαίνει και στην έκθεση Πισσαρίδη ως ένας σημαντικός σκοπός για να διευκολύνει τις επενδύσεις και τους επενδυτές».

Μαζί ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ

Αυτά είναι που χειροκρότησαν και ψήφισαν χτες ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ. Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Χατζηγιαννάκης είπε μάλιστα προς τον υπουργό Δικαιοσύνης ότι «είναι πλέον ώριμα τα πράγματα, να συζητήσουμε και τις βελτιώσεις και τις περαιτέρω εξειδικεύσεις και χαίρομαι πάρα πολύ γιατί το έχουν κάνει οι συνεργάτες σας». Ενώ στην Επιτροπή είχε μιλήσει για «την κρισιμότητα» των προβλέψεων του νομοσχεδίου «και ενόψει του Ταμείου Ανάκαμψης».

Ο υπουργός Κ. Τσιάρας, μέχρι το απόγευμα που ήταν σε εξέλιξη η συζήτηση για το νομοσχέδιο, δεν είχε πάρει τον λόγο, ωστόσο είχε δώσει το στίγμα στην Επιτροπή, λέγοντας πως «θεωρώ θετικό το βήμα, που πιστεύω ότι θα κάνουμε πολλά κόμματα μαζί μεθαύριο στην Ολομέλεια, με την έννοια ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο δημιουργεί ένα βήμα εκσυγχρονισμού της συνολικής λειτουργίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δίνοντάς του τη δυνατότητα να λειτουργήσει μέσα από το ρόλο που προβλέπεται και για τη χώρα μας, αλλά γενικότερα και για την ευρωπαϊκή πραγματικότητα»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ