ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Μάη 2001
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Οι μουσικοί για το Ασφαλιστικό

Τη ρύθμιση του Ασφαλιστικού - Συνταξιοδοτικού συστήματος για τους μουσικούς ζητά ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος με υπόμνημά του προς το υπουργείο Εργασίας, το οποίο κοινοποίησε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον πρωθυπουργό, στον πρόεδρο της Βουλής, στα πολιτικά κόμματα, στα υπουργεία Εσωτερικών και Πολιτισμού, σε ΓΣΕΕ, ΕΚΑ και ΠΟΘΑ.

Υπογραμμίζοντας τα χρόνια προβλήματα των μουσικών, που μαστίζονται από την ανεργία, υποαπασχόληση και αβεβαιότητα, ο ΠΜΣ ζητά, μεταξύ άλλων: Να μην αποχαρακτηριστεί το επάγγελμα από τα βαρέα και ανθυγιεινά. Εφαρμογή της υπάρχουσας ΣΣΕ και υπογραφή νέων συμβάσεων στους τομείς εργασίας των επαγγελματιών μουσικών. Να μην επιβληθούν νέοι φόροι. Γενναία χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων από το κράτος. Σύνταξη στα 55 για όλες τις ειδικότητες των μουσικών και για τις γυναίκες και τα «πνευστά» στα 50. Κατώτατη σύνταξη 200.000 δρχ. για όλους. Πάταξη της εισφοροδιαφυγής των εργοδοτών, διατήρηση του εποχιακού βοηθήματος και επέκτασή του σε άλλους κλάδους μουσικών (ωδεία, ορχήστρες). Αμεση ένταξη των αλλοδαπών μουσικών στη νόμιμη εργασία. Υπολογισμός των ενσήμων στα δελτία παροχής, αθροιστικά ως συντάξιμα και πέρα των 500 ενσήμων στα πολλαπλής απασχόλησης στην ανώτατη κλίμακα, ενώ για ασφαλιστικές καλύψεις δημιουργία «Τράπεζας ενσήμων του εργαζόμενου μουσικού».

Στο υπόμνημα τονίζεται πως υπάρχει λύση «και μάλιστα με την υπάρχουσα νομοθεσία, αρκεί να υπάρχει και η βούληση της πολιτείας».

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Συνεχίζουν απτόητοι

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Ακρόπολη
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Ακρόπολη
Ακούραστα συνέχισαν χτες τις κινητοποιήσεις τους οι έκτακτοι του ΥΠΠΟ και οι συμβασιούχοι αρχαιολόγοι στον ιδιωτικό τομέα και στους ΟΤΑ, πραγματοποιώντας παράλληλες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στην Ακρόπολη και στη Βουλή, αντίστοιχα.

Οι έκτακτοι του ΥΠΠΟ, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας τους, επανέλαβαν το δίωρο, συμβολικό αποκλεισμό της εισόδου του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, από τις 10π.μ.- 12μ., με συνθήματα, σφυρίχτρες, πανό και πλακάτ, τα οποία, όσο ωριμάζει το κίνημά τους, γίνονται όλο και πιο πρωτότυπα. Οπως και τις προηγούμενες φορές, οι εργαζόμενοι ενημέρωναν στα αγγλικά τους τουρίστες για το αίτημά της μονιμοποίησης, αλλά και για τους λόγους που το αίτημα δεν επιλύει μόνο ατομικά προβλήματα, αλλά σχετίζεται άμεσα και με την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Στη συγκέντρωση διαβάστηκε και κοινή απόφαση της τμηματικής επιτροπής του Ιστορικού - Αρχαιολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών που συνυπογράφουν οι φοιτητικές παρατάξεις «Πανσπουδαστική», ΠΑΣΠ, ΔΑΠ και Ενωτική Πρωτοβουλία ΣΑΦ - ΚΑΡΦΙ. Στην απόφαση σημειώνεται, πως «απέναντι στην άρνηση του ΥΠΠΟ και της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων, όπως είναι δίκαιο, οι φοιτητές του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στον αγώνα τους, έχοντας επίγνωση ότι και το δικό μας εργασιακό μέλλον δεν μπορεί να είναι διαφορετικό και περισσότερο ευοίωνο. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε όλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο ΥΠΠΟ και ζητούμε την άμεση μονιμοποίησή τους».

Εξάλλου, στις 12 το μεσημέρι, αντιπροσωπεία του Συλλόγου Αρχαιολόγων Εργαζομένων στον Ιδιωτικό Τομέα και στους ΟΤΑ, επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας στη Βουλή. Στο ψήφισμα σημειώνεται, ανάμεσα σε άλλα, πως οι συμβασιούχοι αρχαιολόγοι αποτελούν «αναπόσπαστο τμήμα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας», αφού προτείνονται και επιλέγονται από αυτή και εργάζονται σε αυτή, παρά το ότι οι συμβάσεις τους υπογράφονται με τις ανάδοχες εταιρίες των έργων, λόγω της αδυναμίας του ΥΠΠΟ «να ανταποκριθεί οικονομικά, οργανωτικά και διοικητικά στις συνεχώς αυξανόμενες υποχρεώσεις του, συμπεριλαμβανομένων και των μεγάλων έργων».

Προστίθεται, ότι οι συμβάσεις λήγουν με το πέρας των ανασκαφών, οι οποίες όμως αποτελούν μόνο ένα μέρος της έρευνας και, συνεπώς, η απομάκρυνση των αρχαιολόγων αφήνει «μετέωρο και ανολοκλήρωτο το επιστημονικό μας αντικείμενο (η καταγραφή, ταξινόμηση, μελέτη και δημοσίευση του αρχαιολογικού υλικού). Διακόπτεται έτσι βιαίως και με την ανοχή του ΥΠΠΟ το ενιαίο της αρχαιολογικής έρευνας, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπεται και να μένει ανεκμετάλλευτος ένας τεράστιος όγκος αρχαιολογικού υλικού, ενώ ταυτόχρονα εμείς οδηγούμαστε στην ανεργία». Τέλος, οι εργαζόμενοι ζητούν άμεση και οριστική επίλυση του εργασιακού τους προβλήματος.

Πάντως, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ εξακολουθεί να περιφρονεί τους εργαζόμενους. Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου για άλλο θέμα, ζητήθηκε ένα σχόλιο για τις κινητοποιήσεις. Ο υπουργός απάντησε πως αυτές «γίνονται κάθε βδομάδα», ενώ στην ερώτηση, τι απαντά στα αιτήματα, είπε: «απαντώ το ίδιο, όπως πάντα»!

Πριν την αυλαία

Εντατικά συνεχίζονται οι πρόβες, στο θέατρο «Παρκ», για το ανέβασμα του έργου «Ούτε γάτα, ούτε ζημιά» των Αλέκου Σακελλάριου - Χρήστου Γιαννακόπουλου, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1950, στο «Κεντρικόν» από το θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη. Η προσαρμογή του έργου σε υπερθέαμα και η σκηνοθεσία είναι του Κώστα Τσιάνου. Οι έξι σκηνογραφίες θα γίνουν από τους Ρένα Γεωργιάδου - Νίκο Σαριδάκη, που θα δώσουν με τα σκηνικά τους το χρώμα της δεκαετίας του '50. Επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου είναι ο Βασίλης Τσιβιλίκας (φωτό).

  • «Χαίρω πολύ» τιτλοφορείται η κωμωδία του Μπιλ Μάνχοφ που θα ανέβει το καλοκαίρι στο θέατρο «Λαμπέτη», σε μετάφραση - σκηνοθεσία Γρηγόρη Βαλτινού, σκηνικά - κοστούμια Χριστίνας Κωστέα και μουσική επιμέλεια Ιάκωβου Δρόσου. Τους ρόλους ερμηνεύουν: Στράτος Τζώρτζογλου και Δήμητρα Ματσούκα.
  • Η πρώτη επιθεώρηση του καλοκαιριού ανοίγει αυλαία στις 31 του Μάη. Πρόκειται για «Το μαντολίνο... του ναυαγού Σημίτη» που ανεβαίνει στο «Δελφινάριο». Τα κείμενα είναι των Λάκη Μιχαηλίδη, Βύρωνα Μακρίδη, Θεόφιλου Βερύκιου, Γιώργου Γεωργίου, η σκηνοθεσία του Γιώργου Κωνσταντίνου, η μουσική του Τόλη Κετσελίδη, τα σκηνικά του Κάρολου Ρωμούση, τα κοστούμια του Γιώργου Μανούσκου. Χορεύει και χορογραφεί ο Δημήτρης Παπάζογλου. Παίζουν: Γιώργος Κωνσταντίνου, Κώστας Βουτσάς, Στάθης Ψάλτης, Ελντα Πανοπούλου, Κώστας Ευρυπιώτης, κ.ά.
  • Για την 1η Ιούνη έχει προγραμματιστεί, στο θέατρο «Αθήναιον», η πρεμιέρα της επιθεώρησης «Τα Πασόκεμον», σε κείμενα Βασίλη Τριανταφυλλίδη και Ντίνου Σπυρόπουλου. Η σκηνοθετική σφραγίδα είναι του Χάρρυ Κλυνν, η μουσική του Νίκου Στρατηγού, οι χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου. Τα κοστούμια και η ενδυματολογική επιμέλεια της Χριστίνας Κωστέα. Η παράσταση εμπλουτίζεται με βίντεο δημιουργίες του Νίκου Τριανταφυλλίδη. Παίζουν: Χάρρυ Κλυνν, Βάσια Τριφύλλη, Τόνυ Αντονυ, Γιάννης Καπετάνιος, Σάββας Τασίου, Ντίνος Σπυρόπουλος, Ελένη Τσακάλου, Ελενα Τσαβαλιά και το μπαλέτο του Δημήτρη Παπάζογλου.
Μελωδική «πλημμύρα» στο Ηρώδειο

Ο ποιητικός λόγος του Αγγελου Σικελιανού και του Οδυσσέα Ελύτη, μελοποιημένος από τον Μίκη Θεοδωράκη πλημμύρισε προχτές το βράδυ το κατάμεστο Ηρώδειο, όπου παρουσιάστηκαν το «Πνευματικό Εμβατήριο» (σε διεύθυνση Ανδρέα Πυλαρινού) και το «Αξιον Εστί» (με μαέστρο τον συνθέτη). Ο Γιάννης Κότσιρας, σολίστ στο πρώτο έργο και στο ρόλο του λαϊκού τραγουδιστή, στο «Αξιον Εστί» κατέθεσε φωνή και εξαιρετική ερμηνεία αποσπώντας θερμά χειροκροτήματα. Οπως και οι άλλοι συντελεστές Ιωάννα Φόρτη, Ανδρέας Κουλουμπής, Γιάννης Φέρτης (αφηγητής), Τάσος Διακογιώργης (σαντούρι). Μαζί τους συνέπραξαν η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής και η Χορωδία της ΕΡΤ, η Ανδρική Χορωδία της Εμπορικής Τράπεζας Ελλάδας, η Χορωδία Λυκείου Ελληνίδων, η Νεανική Χορωδία Λεοντείου Λυκείου Ν. Σμύρνης και η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης». Η συναυλία κορυφώθηκε με τον συνθέτη να ερμηνεύει το «Ενα το χελιδόνι» και «Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ». Μεταξύ άλλων τη συναυλία παρακολούθησε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.

Εργαστήριο λογοτεχνικής μετάφρασης

Την ίδρυση «Ευρωπαϊκού Κέντρου Μετάφρασης Λογοτεχνίας και Επιστημών του Ανθρώπου» ανακοίνωσαν χτες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Πολιτισμού, Ε. Βενιζέλος, και ο διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, Χ. Λάζος.

Σύμφωνα με τους ομιλητές, το ΕΚΕΜΕΛ «φιλοδοξεί να είναι το σπίτι των μεταφραστών» και γι' αυτό το σκοπό προβλέπεται η ίδρυση στο πλαίσιό του εργαστηρίου μετάφρασης, εστίας μεταφραστών, κέντρου τεκμηρίωσης και χώρου πολιτιστικών συναντήσεων. Στο εργαστήριο θα γίνονται αμφίδρομες μεταφράσεις κατ' αρχήν στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και προοπτικά στα ισπανικά. Γεγονός που, αν μη τι άλλο, προϊδεάζει, πως το ΕΚΕΜΕΛ θα είναι περισσότερο προσανατολισμένο στο κριτήριο της εμπορικότητας της μετάφρασης και λιγότερο στη λογική της μεταφραστικής «περιπέτειας» με λιγότερο «εμπορικές» - δηλαδή μη λατινικές - γλώσσες.

Παράλληλα με τη λογοτεχνική μετάφραση θα λειτουργεί και ένα διαγλωσσικό, μεταφραστικό τμήμα ειδικά για τους τομείς της φιλοσοφίας και των επιστημών του ανθρώπου (ανθρωπολογία, κοινωνιολογία, ιστορία κλπ.). Η διάρκεια των σπουδών θα είναι διετής με στόχο τη δημιουργία «φυτωρίου» μελλοντικών μεταφραστών.

Πρόεδρος του ΕΚΕΜΕΛ είναι ο Ανδρέας Στάικος, ενώ σύμβουλοι για τα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και τις επιστήμες του ανθρώπου είναι οι Ντ. Κόνολλι, Κατρίν Βελισσάρη, Αντρέα Σέλλινγκερ και Παναγιώτης Πούλος, αντίστοιχα. Στα επίτιμα μέλη του ΕΚΕΜΕΛ περιλαμβάνονται λογοτέχνες και διανοούμενοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

«Οντισιόν σε ρυθμό παράστασης» ενώπιον κοινού θα δώσουν οι σπουδαστές του Θεατρικού Εργαστηρίου Ηρακλείου Κρήτης του «Θεάτρου της Ημέρας». Πρόκειται για πειραματική παράσταση - άσκηση στην «Μπλε Σκηνή» του «Θεάτρου της Ημέρας, σήμερα και αύριο (9 μ.μ., ελεύθερη είσοδος). Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια Λάκη Κουρετζή, επιμέλεια κοστουμιών Ανδρομάχης Μοντζόλη. Παίζουν: Γιάννης Τσαγκαράκης, Πελαγία Περάκη, Βάνα Μυρωνάκη, Ρομπέρτα Πότσι, Νικόλας Δασκαλάκης, Γεωργία Κόκκινου, Κατερίνα Βρέντζου, Μαρία Κεφαλάκη, Ελεάνα Μπικάκη.

Επιστημονικό μνημόσυνο για τον Ακαδημαϊκό Περικλή Θεοχάρη πραγματοποιεί στις 29/5, 8 μμ, η Ακαδημία Αθηνών, με ομιλητές τους ακαδημαϊκούς Γρηγόριο Σκαλκέα και Αντώνιο Κουνάδη.

Ξεκινούν αύριο οι παραστάσεις στο Θέατρο «Δόρα Στράτου» (λόφο Φιλοπάππου). Το πρώτο πρόγραμμα περιλαμβάνει χορούς και τραγούδια από το Πωγώνι Ιωαννίνων, την Εύβοια, τις Ανω Κλεινές Φλώρινας, την Κάτω Παναγιά Μικράς Ασίας, την Κρήτη, τη Ρούμελη και το Μοριά. Οι παραστάσεις δίνονται καθημερινά (9.30μμ). Κυριακή: 8.15μμ και 10.15μμ. Το πρόγραμμα αλλάζει κάθε δεύτερη Τρίτη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ