Πρωτοβουλία της Ομάδας Γυναικών Τανάγρας της ΟΓΕ
Η δημιουργία ΧΥΤΕΑ στην περιοχή του Σχηματαρίου εντάσσεται στους συνολικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την πολεοδομική οργάνωση της Βιομηχανικής Περιοχής Οινοφύτων - Σχηματαρίου και την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και βιομηχανιών που βρίσκονται στην περιοχή. Ουσιαστικά κυβέρνηση και Περιφέρεια έρχονται με χρήματα του ελληνικού λαού να πληρώσουν το κόστος της ανασυγκρότησης του βιομηχανικού πάρκου και τη δημιουργία υποδομών για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων των βιομηχανιών, τα οποία δεκαετίες τώρα ρυπαίνουν τον Ασωπό ποταμό και τη γύρω περιοχή.
«Τα σχέδια κυβέρνησης - βιομηχάνων στην περιοχή να εγκαταστήσουν άλλη μια υγειονομική βόμβα δίπλα από τα σπίτια μας, όπου ζουν και μεγαλώνουν τα παιδιά μας, δεν πρέπει να περάσουν! Αντί να πάρουν μέτρα να αντιμετωπίσουν τη σοβαρή ρύπανση που έχει επέλθει στην περιοχή - λόγω των ανύπαρκτων μέτρων προστασίας από τους βιομήχανους - προωθούν το επιχειρηματικό πάρκο Οινοφύτων, που θα έρθει να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τις ζωές μας», τονίζει στο κείμενο συλλογής υπογραφών η Ομάδα Γυναικών Τανάγρας της ΟΓΕ.
Σημειώνει επίσης ότι «τα σχέδια του επιχειρηματικού πάρκου δεν αφορούν τη βελτίωση της ζωής των κατοίκων και των εργαζομένων στη βιομηχανική ζώνη Οινοφύτων αλλά την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δράσης των βιομηχάνων με νέες υποδομές, φιλέτα για επενδύσεις, διοικητικά και ρυθμιστικά εργαλεία κ.λπ.».
Αναδεικνύει επίσης ότι η κυβέρνηση «δίνει "ζεστό" χρήμα 32 εκατ. ευρώ στους βιομηχάνους για να φτιάξουν τη Μονάδα Επεξεργασίας Βιομηχανικών Αποβλήτων, που χορηγήθηκε από την Περιφέρεια Στερεάς στη θυγατρική της "ΒΙΟΧΑΛΚΟ" "ΕΛΒΙΟΚ ΑΕ" για έκταση 222 στρεμμάτων σε απόσταση 2,5 χιλιομέτρων από το Σχηματάρι», ενώ επισημαίνει ότι στην ίδια απόσταση βρίσκεται το σχολικό συγκρότημα Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ Σχηματαρίου.
Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τον λαό της περιοχής να πάρει την υπόθεση στα χέρια του και να αποτρέψει τα επικίνδυνα σχέδια κυβέρνησης και βιομηχάνων για Χώρο Ταφής Επικίνδυνων Αποβλήτων στην περιοχή, απαιτώντας ανάμεσα σε άλλα:
Με αφορμή το σοβαρό περιστατικό πυροβολισμών από την αστυνομία στον συνοικισμό Ρομά στο Αλιβέρι, το προηγούμενο Σάββατο, η Τομεακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή της, απαιτεί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την κυβέρνηση να δώσουν σαφέστατες απαντήσεις για το γεγονός και τις συνθήκες που οδήγησαν τους αστυνομικούς να χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους και γενικότερα για τις οδηγίες που έχουν δοθεί σε σχέση με την τήρηση των κανόνων εμπλοκής.
Στην ανακοίνωσή της επισημαίνει πως «η καταδίωξη και οι πυροβολισμοί της αστυνομίας στο συνοικισμό Ρομά στο Αλιβέρι προκαλούν πολλά ερωτηματικά και τη δικαιολογημένη οργή των Ρομά της περιοχής μας και πανελλαδικά. Ακόμα περισσότερους προβληματισμούς δημιουργεί το γεγονός ότι το περιστατικό δόθηκε στη δημοσιότητα από τους ίδιους τους συλλόγους Ρομά, μιας και το σοβαρό γεγονός των πυροβολισμών εναντίον του ανήλικου οδηγού του αυτοκινήτου σε κατοικημένη περιοχή αποσιωπήθηκε αρχικά από την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας, που έκανε απλά λόγο για "καταδίωξη ανήλικου χωρίς δίπλωμα" και τη σύλληψή του».
Ταυτόχρονα, τονίζει πως «τα γεγονότα του Σαββάτου έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά αντίστοιχων περιστατικών που αφορούν τη χρήση των όπλων από την αστυνομία, σε συνθήκες γενικότερης έντασης της καταστολής και εντείνουν τη δικαιολογημένη ανησυχία και ανασφάλεια».
Σε παρέμβαση προχώρησε και η Πανελλαδική Συνομοσπονδία Ελλήνων Ρομά «Ελλάν Πασσέ», η οποία με ανακοίνωσή της ζητά άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις σε ερωτήματα όπως ανάμεσα σε άλλα:
«- Ποια η κοινωνική ωφελιμότητα της νέας 30λεπτης καταδίωξης μέσα στην πόλη, αλλά και εντός του οικισμού;
- Γνώριζαν οι αστυνομικοί την πολιτισμική ταυτότητα των δραστών κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης καταδίωξης;
- Δεν ενημερώθηκαν οι αστυνομικοί από την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για τις νέες οδηγίες καταδίωξης μετά το προ τριμήνου τραγικό περιστατικό στο Πέραμα;
- Τι θα συνέβαινε σε περίπτωση που τα πυρά των αστυνομικών έβρισκαν τον οδηγό ή κάποιον άλλον;
- Πότε θα σταματήσει η αστυνομική αυθαιρεσία με την αναίτια χρήση όπλων; Ποιο γεγονός νομιμοποιεί τη χρήση όπλων κατά πέντε άοπλων ανήλικων;».
Στην εκπομπή του Στ. Θεοδωράκη «Πρωταγωνιστές» που προβλήθηκε στις 27/1/2022 γίνεται μια σκόπιμη λαθροχειρία ταύτισης του ΚΚΕ με την κοινή θέση που έχουν ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ για την αξιοποίηση της κάνναβης. Πολύ ολοκληρωμένα και χωρίς περιστροφές το ΚΚΕ έχει τοποθετηθεί στο Κοινοβούλιο στα νομοσχέδια για τη βιομηχανική κάνναβη (ΣΥΡΙΖΑ), για τα τελικά προϊόντα «φαρμακευτικής» κάνναβης (ΣΥΡΙΖΑ), για τις επενδύσεις και τις εξαγωγές τελικών προϊόντων κάνναβης (ΝΔ). Κοινή συνισταμένη της θέσης του ΚΚΕ ήταν και είναι ότι επιχειρείται σταδιακά η ευφορική χρήση της κάνναβης και αξιοποιείται η κάνναβη για την κερδοφορία μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. Μια βασική κριτική που κάνει το ΚΚΕ στη ΝΔ και στον ΣΥΡΙΖΑ είναι το υποκριτικό ενδιαφέρον τους για τους ασθενείς, αφού όλα τα νομοσχέδια που έχουν από κοινού ψηφίσει αφήνουν ανθρώπους που χρησιμοποιούν κάνναβη για «παρηγορητικούς» λόγους, για τον πόνο, εκτεθειμένους σε πανάκριβα σκευάσματα που πρέπει να εισάγουν από το εξωτερικό.
Στην εν λόγω εκπομπή ο δημοσιογράφος που την επιμελείται θέτει αρκετές φορές το ερώτημα αν θα πρέπει τελικά να νομιμοποιηθεί η κάνναβη για κάθε χρήση, και μάλιστα θέτει και όριο τα 21 έτη για την ευφορική χρήση. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι γίνεται σκόπιμη αξιοποίηση ασθενειών και του ανθρώπινου πόνου ως «πολιορκητικού κριού» για να περάσει το μήνυμα της κοινωνικής αθώωσης της κάνναβης.
Τελικά φάρμακο ή όχι η κάνναβη; Να θυμίσουμε ότι εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχουν σκευάσματα που περιέχουν κανναβινοειδή και χορηγούνται με συγκεκριμένα κριτήρια, ως υποστηρικτές θεραπειών (κυρίως παρηγορητικά) για την ανακούφιση συμπτωμάτων, αλλά όχι για ίαση.
Το φυτό της κάνναβης δεν μπορεί να θεωρηθεί και να χρησιμοποιηθεί στην ακατέργαστη μορφή του ως φάρμακο/θεραπεία, διότι:
Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορεί να υποκαθίσταται η ευθύνη του κράτους από την ατομική ευθύνη. Γι' αυτό είναι και επικίνδυνη η λογική του ασθενούς που καλλιεργεί μόνος του το φάρμακό του και καθορίζει μόνος του τη δοσολογία της αυτοίασής του. Το ΚΚΕ δεν βλέπει φοβικά την κάνναβη, αλλά η στάση του εξαρτάται από το πού τοποθετεί τον άνθρωπο και τις ανάγκες του. Τον άνθρωπο ως κοινωνικό ον στο επίκεντρο της κοινωνικής ζωής και πρωταγωνιστή της κοινωνικής εξέλιξης. Η διεθνής πείρα δείχνει ότι με όχημα τις παρηγορητικές ιδιότητες της κάνναβης σε πολύ συγκεκριμένες παθήσεις, έχει προχωρήσει η αθώωσή της και ως ναρκωτικού με τραγικές συνέπειες, κυρίως για τη νέα γενιά.
Αλήθεια, η στήριξη των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ - ΜέΡΑ25, αλλά και από το Ποτάμι του κ. Θεοδωράκη, τόσα χρόνια στην αθώωση της κάνναβης, δεν έχει συμβάλει στον τριπλασιασμό της χρήσης της στους μαθητές στη χώρα μας ή στο γεγονός ότι οι μισοί Ελληνες μαθητές δεν θεωρούν την κάνναβη ναρκωτικό (ΕΚΤΕΠΝ);
Μάταια λοιπόν η επιχείρηση να ταυτιστεί το ΚΚΕ με την αθώωση της κάνναβης και τη ναρκωκουλτούρα. Το ΚΚΕ παλεύει για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά. Γι' αυτό βρίσκεται και στην αντίπερα όχθη από τα αστικά κόμματα, που διαμορφώνουν μια κοινωνία με ελεύθερα τα ναρκωτικά.
Φωτιά εκδηλώθηκε χτες τα ξημερώματα σε αστικό λεωφορείο στη συμβολή της λεωφόρου Μαραθώνα με την οδό Πωγωνίου, στο ύψος της Παλλήνης. Το λεωφορείο των ΚΤΕΛ που εκτελούσε το δρομολόγιο της γραμμής 314 «Στ. Δουκ. Πλακεντίας - Ραφήνα» τυλίχτηκε στις φλόγες και επιβάτες και ο οδηγός ευτυχώς πρόλαβαν έγκαιρα να το εγκαταλείψουν, αποφεύγοντας τα χειρότερα, ενώ στη συνέχεια 7 πυροσβέστες με 3 πυροσβεστικά οχήματα έσβησαν τη φωτιά. Σύμφωνα με ανακοίνωση των Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), το λεωφορείο παρουσίασε «ηλεκτρολογική βλάβη με αποτέλεσμα να προκληθεί ανάφλεξη», ενώ αναφέρεται ότι θα συγκροτηθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση των αιτιών της βλάβης.
Πάντως, το νέο περιστατικό φέρνει στο προσκήνιο την κατάσταση του στόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τους ελέγχους που γίνονται στα επινοικιαζόμενα οχήματα από ιδιώτες, τις ελλείψεις στη συντήρηση και σε μέσα, όπως συχνά καταγγέλλουν συνδικάτα εργαζομένων στις συγκοινωνίες.