ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Ιούνη 2001
Σελ. /48
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Φροντιστηριοποίηση της Παιδείας με βούλα

Το θέμα που είχαν βάλει τα φροντιστήρια στις «εξετάσεις προσομοίωσης», επιλέχτηκε χτες για τα Αρχαία Β` Λυκείου

Μπροστά σε σοβαρότατες ευθύνες βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας, μετά το χτεσινό πρωτοφανές γεγονός να κληθούν οι μαθητές της Β` Λυκείου να εξεταστούν στο ίδιο απόσπασμα αρχαίου κειμένου, στο οποίο διαγωνίστηκαν όσοι ...τυχεροί συμμετείχαν στις «εξετάσεις προσομοίωσης», που διοργάνωσαν πριν ένα μήνα περίπου τα φροντιστήρια, συγκεκριμένα η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) στις 19 - 22 Απρίλη, με συμμετοχή, όπως δηλώνουν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες, 309 φροντιστηρίων και 30.980 μαθητών Β` και Γ` Λυκείου. Το γεγονός αποτελεί απλά σημείο των καιρών και έρχεται να προστεθεί στα «επιτεύγματα» μιας πολιτικής που πριμοδοτεί, αλλά και διαφημίζει εξόφθαλμα την παραπαιδεία.

Το γεγονός αποκτά ξεχωριστή σημασία, καθώς δεν πρόκειται απλά για τα γνωστά επαναληπτικά διαγωνίσματα που γίνονται στα φροντιστήρια ενόψει εξετάσεων, αλλά για πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις, που διοργάνωσαν τα φροντιστήρια, χρησιμοποιώντας μάλιστα σχολικές αίθουσες, ενώ την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας ...σφύριζε αδιάφορα, ενώ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έδινε και συγχαρητήρια στους φροντιστηριούχους. Τώρα, τα φροντιστήρια έχουν κάθε λόγο να τρίβουν τα χέρια με ικανοποίηση, καθώς το ατόπημα του υπουργείου Παιδείας αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για τα μαγαζιά τους.

Οι ομοιότητες ανάμεσα στα δύο θέματα είναι προκλητικές. Στους μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης Β` Λυκείου, δόθηκε το ίδιο απόσπασμα του έργου του Ισοκράτη «Περί Ειρήνης», από το οποίοι οι μεν εξετάσεις εξομοίωσης ζητούσαν μετάφραση των παραγράφων 15 και 16, στις δε εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ της παραγράφου 14. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν και σε τρεις ερωτήσεις με βάση το περιεχόμενο του αποσπάσματος, που, με εξαίρεση τη δεύτερη ερώτηση, έχουν τουλάχιστον συναφές περιεχόμενο. Το σοβαρό πρόβλημα ανισότητας που δημιουργείται ανάμεσα στους μαθητές των φροντιστηρίων που συμμετείχαν στις εξετάσεις και τους υπόλοιπους είναι προφανές, αφού, μετά το τέλος των εξετάσεων, οι πρώτοι είχαν την ευκαιρία να διδαχτούν τις σωστές απαντήσεις των θεμάτων.

Στο ζήτημα που δημιουργείται, αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Ενωση Φιλολόγων, που μιλά για «απαράδεκτο φαινόμενο», που ακυρώνει την ισότητα των υποψηφίων και ενισχύει το ρόλο των φροντιστηρίων, ενώ ταυτόχρονα προσβάλλει το κύρος του εξεταστικού συστήματος.

Μνημείο ...στρουθοκαμηλισμού

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας χτες απέφυγε να προχωρήσει σε επίσημη δήλωση για το θέμα. Με μία ανακοίνωση που ...δεν προσφέρει καμία απολύτως διευκρίνιση, και μάλλον αποτελεί «μνημείο στρουθοκαμηλισμού, επιχειρεί να απαντήσει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: «Από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων τονίζεται κατηγορηματικά ότι τόσο ως προς τα προς μετάφραση κείμενα, διδαγμένο και αδίδακτο, όσο και οι παρατηρήσεις που δόθηκαν δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με οτιδήποτε έχει δοθεί από αλλού».

Μετά τη χτεσινή πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεών τους, που σημαδεύτηκε από το παραπάνω γεγονός, οι μαθητές της Β` Λυκείου που χτες εξετάζονταν επίσης στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, θα συνεχίσουν τις πανελλαδικές εξετάσεις αύριο, Σάββατο, με Φυσική Γενικής Παιδείας. Αύριο, οι μαθητές της Γ` Λυκείου θα εξεταστούν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και των δύο κύκλων.

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Προβλήματα από τον εξεταστικό Γολγοθά

Την πραγματοποίηση 3ωρης στάσης εργασίας για την Τετάρτη 6 Ιούνη, μέρα της γενικής συνέλευσης της ΕΛΜΕ Πειραιά, εισηγείται στους εκπαιδευτικούς των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Πειραιά, το ΔΣ της ΕΛΜΕ. Στη διάρκεια της συνέλευσης, θα συζητηθεί η κλιμάκωση των αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων για την άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων τους από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το υπουργείο Παιδείας. Η ΕΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της, θέτει μια σειρά ζητήματα, τα οποία αφορούν τις πανελλαδικές εξετάσεις της Β` και Γ` Λυκείου και το πώς επηρεάζουν το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.

«Είναι αλήθεια, σημειώνει η ΕΛΜΕ, ότι ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών γίνεται Γολγοθάς και των καθηγητών, αν ληφθεί υπόψη ο απίστευτα μεγάλος όγκος γραπτών για διόρθωση, επιτηρήσεων και εξωδιδακτικών εργασιών - έκδοσης αποτελεσμάτων που συσσωρεύεται. Αυθαίρετα, χωρίς καμία νομική βάση, καλούνται παρά τη θέλησή τους συνάδελφοι να εργαστούν τα Σάββατα ως επιτηρητές, βαθμολογητές ή μέλη Λυκειακών επιτροπών», σημειώνει η ΕΛΜΕ Πειραιά. Ζητεί δε την απαλλαγή όσων εκπαιδευτικών δε θέλουν να εργαστούν Σαββατοκύριακα για τις εξετάσεις, άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων από τις περσινές εξετάσεις, διπλασιασμό των πάσης φύσης αμοιβών των εξετάσεων, ώστε αυτές να ανταποκρίνονται στοιχειωδώς στο προσφερόμενό τους έργο, όλες οι εργασίες των εξετάσεων να πληρώνονται με την ολοκλήρωσή τους και ανώτερο όριο διόρθωσης των γραπτών για τους βαθμολογητές να είναι τα 300.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρεται και στο ζήτημα της κατάργησης των μεικτών επιτροπών στα ιδιωτικά σχολεία, ζητώντας να δημιουργηθούν άμεσα μεικτές επιτροπές όπως παλιότερα και την απομάκρυνση οποιουδήποτε εκπαιδευτικού δεν είναι δημόσιος υπάλληλος από οποιαδήποτε εξεταστική διαδικασία, σημειώνοντας ότι το υπουργείο βάζει ως επιτηρητές στα δημόσια σχολεία εκπαιδευτικούς από την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ αποκλείει τους εκπαιδευτικούς από την τεχνική εκπαίδευση.

Αποτελέσματα σε διδασκαλικούς συλλόγους

Ενισχυμένη σε ψήφους αναδείχτηκε η ΕΣΑΚ στις εκλογές που πραγματοποιούνται αυτές τις ημέρες σε διδασκαλικούς συλλόγους της χώρας.

Στο Διδασκαλικό Σύλλογο Αργυρούπολης ψήφισαν 309 (είχαν ψηφίσει 277), με άκυρα - λευκά 17 (ήταν 6). Η ΕΣΑΚ πήρε 149 ψήφους (είχε 106) και δύο αντιπροσώπους (είχε μία). Η ΠΑΣΚ πήρε 55 ψήφους (είχε 50) χάνοντας τον έναν αντιπρόσωπο. Η ΔΑΚΕ πήρε 87 ψήφους (είχε 35) παίρνοντας μία έδρα (δεν είχε καμία. Η «Πρωτοβουλία» δεν πήρε καμία ψήφο (είχε 80 ψήφους και 1).

Στο Διδασκαλικό Σύλλογο «Δ. Γληνός», Λιόσια - Περιστέρι ψήφισαν 775 (είχαν ψηφίσει 741), με άκυρα - λευκά 25 (ήταν 24). Η ΕΣΑΚ πήρε 137 ψήφους (είχε 85) και εξέλεξε δύο αντιπροσώπους (είχε 1). Η ΠΑΣΚ πήρε 189 ψήφους (είχε 215) διατηρώντας τους δύο αντιπροσώπους. Η ΔΑΚΕ πήρε 220 ψήφους (είχε 137) εκλέγοντας 2 αντιπροσώπους (είχε 1). Η «Πρωτοβουλία» πήρε 56 ψήφους (είχε 67) και δεν εξέλεξε αντιπρόσωπο. Οι «Παρεμβάσεις» πήραν 150 ψήφους (είχαν 113) και εξέλεξαν 2 αντιπροσώπους (είχε 1). Οι «Ανεξάρτητοι» δεν πήραν καμία ψήφο (είχαν 100 και μία έδρα).

Στο Διδασκαλικό Σύλλογο Κομοτηνής ψήφισαν 504 (είχαν ψηφίσει 477), με άκυρα - λευκά 9 (ήταν 25). Η ΕΣΑΚ πήρε 101 ψήφους (είχε 105) εκλέγοντας πάλι έναν αντιπρόσωπο. Η ΠΑΣΚ πήρε 212 ψήφους (είχε 216) διατηρώντας τους δύο αντιπροσώπους. Η ΔΑΚΕ πήρε 172 ψήφους (είχε 131) διατηρώντας τις δύο έδρες. Η «Παρέμβαση» πήρε δέκα ψήφους.

Στο Διδασκαλικό Σύλλογο Βύρωνα ψήφισαν 384 (είχαν ψηφίσει 358), με άκυρα - λευκά 15 (ήταν 20). Η ΕΣΑΚ πήρε 134 ψήφους (είχε 157) εκλέγοντας πάλι 2 αντιπροσώπους. Η ΠΑΣΚ πήρε 134 ψήφους (είχε 97) και 2 αντιπροσώπους (είχε 1). Η ΔΑΚΕ πήρε 83 ψήφους (είχε 86) χάνοντας τη μία έδρα. Η «Παρέμβαση» πήρε 18 ψήφους.

Στο Διδασκαλικό Σύλλογο Μενιδίου «ο Σωκράτης» ψήφισαν 576 (είχαν ψηφίσει 550), με άκυρα - λευκά 15 (ήταν 26). Η ΕΣΑΚ πήρε 328 ψήφους (είχε 329) και εξέλεξε τέσσερις αντιπροσώπους (είχε 3). Η ΠΑΣΚ πήρε 107 ψήφους (από 103) και εξέλεξε πάλι 1 αντιπρόσωπο. Η ΔΑΚΕ πήρε 75 ψήφους (είχε 71) και 1 αντιπρόσωπο (είχε 1). Οι «Παρεμβάσεις» 51 ψήφους (είχε 21) και δεν εξέλεξαν αντιπρόσωπο.

Στο Διδασκαλικό Σύλλογο Βέροιας ψήφισαν 663 (είχαν ψηφίσει 607), με άκυρα - λευκά 7 (ήταν 25). Η ΕΣΑΚ πήρε 85 (είχε 54) και 1 (είχε 1). Η ΠΑΣΚ πήρε 203 (από 226) και 2 (είχε 2). Η ΔΑΚΕ πήρε 254 (είχε 176) και 3 (είχε 2). Η «Πρωτοβουλία» πήρε 55 ψήφους (είχε 50) και 1 αντιπρόσωπο (δεν είχε εκλέξει αντιπρόσωπο). Οι «Παρεμβάσεις» πήραν 49 ψήφους (από 57) και 1 αντιπρόσωπο. Στις αντίστοιχες εκλογές του 1999, στο σύλλογο είχε λάβει μέρος ένας ανεξάρτητος που πήρε 19 ψήφους.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να πληρωθούν οι εκπαιδευτικοί

Την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους απλήρωτους εκπαιδευτικούς μιας σειράς κατηγοριών, αφορά η 1η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Με "ξένα κόλλυβα" ασκεί την εκπαιδευτική της πολιτική η κυβέρνηση», επισημαίνει ο βουλευτής του Κόμματος και αναφέρει τις κατηγορίες των εκπαιδευτικών που είναι απλήρωτοι:

  • Από το Νοέμβρη του 2000 οι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι απασχολούνται στα «πιλοτικά ολοήμερα σχολεία».
  • Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απασχολήθηκαν τα Σαββατοκύριακα κατά την περίοδο των περυσινών και προπέρσινων πανελληνίων εξετάσεων, καθώς και αυτοί που εργάστηκαν στις εξετάσεις των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ).
  • Από το Φεβρουάριο του 2000 οι περίπου 10.000 εκπαιδευτές των 140 δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ).
  • Από την αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς οι έκτακτοι επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες του Τμήματος Βιολογικής Γεωργίας του ΤΕΙ Ηπείρου».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτάει τον υπουργό Παιδείας ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να πραγματοποιείται η απρόσκοπτη μισθοδοσία, αλλά και να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα στους απλήρωτους εκπαιδευτικούς των παραπάνω κατηγοριών;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ