Το Σάββατο, στο «Θέατρο Δάσους», πραγματοποιείται η μεγάλη εκδήλωση - συναυλία ενάντια στα ναρκωτικά, με τον Μανώλη Μητσιά και τον Παναγιώτη Καραδημήτρη. Οι δύο καλλιτέχνες με μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό τραγούδι και αναδείχνοντας με την τέχνη τους τις κοινωνικές τους ευαισθησίες, θα προσφέρουν στους Θεσσαλονικείς αγαπημένα τραγούδια. Παράλληλα, τμήματα του δήμου θα παρουσιάσουν μουσικοκινητική και ρυθμική γυμναστική.
Με αυτή την εκδήλωση, με σύνθημα «ΟΧΙ σε όλα τα ναρκωτικά», ο Δήμος Αγίου Παύλου συνεχίζει μια παράδοση δράσεων που αφετηρία τους έχουν τη στήριξη των Θεραπευτικών Κοινοτήτων και την ευαισθητοποίηση του λαού. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «για το δήμο μας, το πρόβλημα των ναρκωτικών αποτελεί πρόβλημα με κοινωνικές αιτίες και ως τέτοιο μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο με λαϊκή κινητοποίηση, που θα διεκδικεί μέτρα πρόληψης και θεραπείας, θα διεκδικεί μια πολιτική ενίσχυσης των δικαιωμάτων στη μόρφωση, την υγεία, τη δουλιά. Δικαιώματα, ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων».
Εισιτήρια για τις συναυλίες προπωλούνται στα εκδοτήρια της Αριστοτέλους, στα κεντρικά δισκοπωλεία και στην έδρα του Φεστιβάλ (Β. Μυρώνη 2, Αγ. Παύλος).
Ο υπουργός Πολιτισμού Ε. Βενιζέλος χτες το μεσημέρι δήλωνε ότι θα παρουσιάσει αναλυτικά στοιχεία για την παράσταση του Β. Παπαθανασίου στο Ολυμπιείο και λίγες ώρες αργότερα, η «Ανώνυμη Εταιρεία Προβολής της Ελληνικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς» (ο φορέας υλοποίησης της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας), λόγω της κατακραυγής για τη «δεινοσαυρική» εκδήλωση στο μνημείο, απέστειλε τα οικονομικά στοιχεία της.
Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, ότι η αυτή η απειλή για το ναό θα στοιχίσει 1,1 δισ.!!! Συγκεκριμένα, οι τεχνικές κατασκευές, οι φωτισμοί κλπ. κοστίζουν 661,2 εκ. από τα οποία, τα 140 εκ. για την κατασκευή λυόμενου θεάτρου 3.000 θέσεων. Οι αμοιβές των καλλιτεχνικών συντελεστών ανέρχονται σε 171.030.000 δρχ. και οι δαπάνες της «Μυθωδίας» του Β. Παπαθανασίου σε 268.400.000 δρχ.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι ο συνθέτης «δε θα πάρει αμοιβή», ενώ η εταιρεία εκτιμά ότι τα έσοδά της από την πολύμορφη εκμετάλλευση της εκδήλωσης θα είναι 3 δισ.
Νωρίς το μεσημέρι ο υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αναφορικά με τις καταγγελίες του Μ. Θεοδωράκη είπε το αυτονόητο, ότι «ο δημιουργός δεν αποκτά την καλλιτεχνική αξία, το κύρος και τη θέση του στην ιστορία του Πολιτισμού, με βάση τι μεγέθους και τι προϋπολογισμού εκδηλώσεις έχει κάνει». Χωρίς να αναφερθεί στο κόστος της συναυλίας και στους κινδύνους του μνημείου πρόβαλε το «μέγεθος του εγχειρήματος», τα «επικοινωνιακά ζητήματα» και «αξιοποίηση» της συναυλίας του Β. Παπαθανασίου «σε διεθνές επίπεδο».
Οσο για το πολύπαθο Ολυμπιείο, είπε πως ζήτησε «να γίνει συμμόρφωση προς τους όρους χρήσης του μνημείου». Αδιαφορώντας για τους φόβους των αρχαιολόγων και τις συνέπειες από τόσο επικίνδυνες, απροκάλυπτα εμπορευματικές, χρήσεις των μνημείων επέμεινε: «Πρέπει να ανοίγουμε νέα μνημεία. Να διαμορφώνουμε προϋποθέσεις για προσέλκυση της ελληνικής και της διεθνούς κοινής γνώμης. Να είμαστε πιο πρωτότυποι, να μην είμαστε συντηρητικοί, γραφειοκράτες και αγκυλωμένοι» (!!!). Και όλα αυτά, ενώ βουίζει ο τόπος και για το αστρονομικό κόστος της συναυλίας και για την τεράστια σιδηροκατασκευή και τις ηλεκτρο-ηχητικές εγκαταστάσεις επί του μνημείου, το οποίο γειτνιάζει με το στερεμένο Ηριδανό.
Και βέβαια, οι φόβοι των αρχαιολόγων επιβεβαιώνονται και με άλλη χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΠΟ που αναφέρει ότι κατά τις εργασίες «ένα από τα χρησιμοποιούμενα οχήματα αποκάλυψε άνοιγμα μικρού φρέατος, κοντά στο όριο του βορείου περιβόλου» του ναού... Και το γεγονός αυτό ανάγκασε τον υπουργό να επισκεφθεί το μνημείο μαζί με ειδικούς, ώστε να περιοριστούν κάπως οι όγκοι των υποστυλωμάτων της μεγάλης οθόνης και να ελεγχθούν οι κατασκευές...
Ο Ε. Βενιζέλος επανέλαβε τις προχτεσινές εξαγγελίες του για δημιουργία «Ηλεκτρονικού Μουσείου του Ελληνικού Πολιτισμού» για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και για τις 5.000 νέες θέσεις εργασίας, που «θα» δημιουργηθούν μέσω του Γ` ΚΠΣ. Ξεκαθάρισε... βέβαια πως «η επίπονη προσπάθεια» του ΥΠΠΟ για αύξηση των μόνιμων θέσεων εργασίας προσκρούει στην «τεράστια δαπάνη» για κάθε μόνιμη θέση. Τις «δυσκολίες για να βρούμε νέα κοιτάσματα απασχόλησης και σε χώρους προνομιακούς, όπως ο Πολιτισμός».
Ο υπουργός επανέφερε στο «μηδέν» το αίτημα των χιλιάδων εκτάκτων εργαζομένων του υπουργείου για μονιμοποίηση. Ετσι, είναι πιθανότερη η εφαρμογή των μοντέλων απασχόλησης της ΕΕ, που γυρίζουν τα κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα αιώνες πριν.
Στις παραπάνω υπεκφυγές του υπουργού απαντούν σήμερα, στις 10 το πρωί, από την Ακρόπολη και τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, οι έκτακτοι, με παράλληλες συγκεντρώσεις, στο πλαίσιο της σημερινής απεργίας τους. Η συγκέντρωση της Αθήνας θα γίνει στην είσοδο του Αρχαιολογικού Χώρου Ακρόπολης, ενώ η συγκέντρωση στον Λευκό Πύργο θα συνοδευτεί με «χάπενινγκ». Οι έκτακτοι απαιτούν μόνιμη εργασία για να μπει «τέλος στην ομηρία των κάθε λογής συμβάσεων περιορισμένης διάρκειας».
Στο Αρχαίο Θέατρο Λάρισας θα δοθεί στις 25 Ιουνίου, η πρεμιέρα των «Βακχών» του Ευριπίδη, από το «Θεσσαλικό Θέατρο» σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη, εικαστική επιμέλεια Γιώργου Ζιάκα, μουσική Πέτρου Ταμπούρη, χορογραφίες Ερσης Πίττα. Τα σκηνικά - κοστούμια είναι του Νικόλα Γεωργιάδη, ο οποίος αν και ολοκλήρωσε τις μακέτες του, εξαιτίας του αιφνίδιου θανάτου του, δεν τις είδε υλοποιημένες. Γι' αυτό η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη του.
Ερμηνεύουν: Μάριος Φραγκούλης, Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Νίκος Ψαρράς, Μπάμπης Σαρηγιάννης, Γιώργος Ζιόβας, Αντώνης Πάλλης, Αγγελος Κεχαγιάς, Θόδωρος Κατσαφάδος κ.ά. Συμμετέχει ζωντανή ορχήστρα από 3 μουσικούς. Θα δοθούν επίσης παραστάσεις στις 26, 27/6, στο Κηποθέτρο Λάρισας και στις 29/6 στη «Μονή Λαζαριστών» της Θεσσαλονίκης.
«Στόχος της παράστασης» - σημειώνει ο σκηνοθέτης - «είναι η ανάδειξη, μέσα από σύγχρονη αισθητική, του τελετουργικού χαρακτήρα του έργου, με βάση τις επιβιώσεις της Διονυσιακής λατρείας. Τελετές, στις οποίες, όπως και στις "Βάκχες", η λατρεία του Διονύσου ταυτίζεται με τη λατρεία της φύσης. Η φύση συνεχώς μεταμορφώνεται. Ο Διόνυσος είναι ο θεός των "μεταμορφώσεων". Το έργο είναι μια συνεχής και "μαγική" αλληλουχία "μεταμορφώσεων", προσώπων και συμπεριφορών. Ετσι, όλοι οι ρόλοι θα ερμηνεύονται από άνδρες ηθοποιούς, σύμφωνα και με την αρχαία παράδοση της τραγωδίας».
Το δημοφιλές έργο των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου μιλά για τις απιστίες. Ο σύζυγος πάει συχνά για «επαγγελματικά ταξίδια», με τη... Λολότα. Η σύζυγος τον υποψιάζεται και δέχεται την πρόταση ενός νεαρού και φεύγει μαζί του για την ειδυλλιακή Θυμαριά. Ομως, από σατανική σύμπτωση, τα δύο ζευγάρια ξεμένουν στο ίδιο χωριουδάκι και τότε αρχίζουν τα προβλήματα.
Η Εταιρία Συγγραφέων και το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου με ανακοίνωσή τους καλούν τους Ελληνες συγγραφείς στη συζήτηση που οργανώνουν αύριο (8μμ) στην αίθουσα «Αρένα» του ΕΚΕΒΙ (Αθανασίου Διάκου 4, σταθμός μετρό: Ακρόπολη). Ο λόγος της πρόσκλησης αφορά στην έρευνα που διεξάγει το Παρατηρητήριο Βιβλίου με θέμα την «Επαγγελματική κατάσταση των συγγραφέων στην Ελλάδα». Θα συζητηθεί, επίσης, και το ασφαλιστικό πρόβλημα των συγγραφέων.
Οι εκδόσεις Καστανιώτη θα παρουσιάσουν αύριο (8μμ) στην Πινακοθήκη Πιερίδη (Λ. Ποσειδώνος 29, Γλυφάδα) το βιβλίο του Μανώλη Γλέζου «Υδωρ, αύρα, νερό». Θα μιλήσουν οι: Νίκος Βαρδιάμπασης, Ηλίας Μαριολάκος, Θανάσης Νιάρχος, Χριστόφορος Χαραλαμπάκης.
Αρχισε χτες και θα λήξει στις 23/6, στο θεατράκι του λόφου Στρέφη, το 5ο Αθηναϊκό Φεστιβάλ Θεάτρου Σκιών, που οργανώνουν το Πανελλήνιο Σωματείο Θεάτρου Σκιών και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Εξαρχείων - Νεάπoλης «Η Γειτονιά». Το φεστιβάλ άνοιξε χτες ο καραγκιοζοπαίχτης Κώστας Μακρής. Σήμερα ο Γιώργος Μπαλαμπάνης παρουσιάζει «Τα μπαγλαΐμ κουκιά». Την Παρασκευή ο Τάσος Ανδριώτης τους «Αρραβώνες του Καραγκιόζη». Το Σάββατο ο Αθως Δανέλλης τον «Καραγκιόζη μάγειρα». Οι παραστάσεις αρχίζουν στις 8.45 μ.μ. Είσοδος ελεύθερη.