ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Μάρτη 2023
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Κόστος η ασφάλεια και οι υποδομές, του κράτους οι ευθύνες διαχρονικές»

Κινητοποίηση χτες στα Σέρβια Κοζάνης από σωματεία και μαζικούς φορείς

Κινητοποίηση στα Σέρβια Κοζάνης πραγματοποίησαν το απόγευμα της Τρίτης σωματεία και μαζικοί φορείς της περιοχής, ύστερα από πρωτοβουλία του Συνδικάτου Οικοδόμων Κοζάνης, για το κλείσιμο της υψηλής γέφυρας Σερβίων και τις επιπτώσεις του στον λαό.

Ο λαός της περιοχής βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς καλείται να επωμιστεί τις πολλαπλές συνέπειες από το κλείσιμο της γέφυρας, που αποκόπτει δύο ολόκληρους δήμους από την υπόλοιπη περιοχή.

Στη συγκέντρωση έγιναν παρεμβάσεις από τον Κωνσταντίνο Χατζηδαμιανό, πρόεδρο του Συνδικάτου Οικοδόμων Κοζάνης, και την Σούλα Δαλαμήτρου εκ μέρους της Ομάδας Γυναικών Σερβίων (μέλους της ΟΓΕ). Ακολούθησε μαχητική πορεία με συνθήματα όπως «Δεν είναι μοιραίο η γέφυρα να κλείσει, μόνο στον αγώνα βρίσκεται η λύση» και «Κόστος η ασφάλεια και οι υποδομές του κράτους οι ευθύνες διαχρονικές».

Οπως είπε ο Κ. Χατζηδαμιανός, «η κατάσταση στην οποία βρισκόταν η γέφυρα, χωρίς καμία ουσιαστική συντήρηση για δεκαετίες, είναι ανάλογη με μια σειρά υποδομές σε όλη τη χώρα που εξυπηρετούν λαϊκές ανάγκες και είναι παρατημένες. Ακόμα και οι ειδικοί δεν μπορούν να πουν με σιγουριά αν η γέφυρα θα μπορέσει να δοθεί με απόλυτη ασφάλεια σε κυκλοφορία μετά τις εργασίες συντήρησης, και αυτό το γεγονός είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθήθηκε εδώ και χρόνια και άφηνε τον λαό μας απροστάτευτο.

Η λογική "πάμε κι όπου βγει" αντικατοπτρίζει το πώς αντιμετώπιζαν, όλοι όσοι κυβέρνησαν, τη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας.

Το έγκλημα στα Τέμπη θορύβησε αρκετούς από αυτούς που σήμερα έχουν ευθύνες για αυτήν την κατάσταση και για τη γέφυρα των Σερβίων. Αυτοί που σήμερα λένε ότι δεν είναι ώρα για ευθύνες είναι αυτοί που στην πραγματικότητα θέλουν να κρύψουν τις δικές τους, είναι αυτοί που κυβέρνησαν όλα αυτά τα χρόνια, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι που συγκυβέρνησαν μαζί τους».

Τόνισε πως η απάντηση στο ερώτημα αν θα μπορούσε να μην είχε κλείσει η γέφυρα είναι ένα ξεκάθαρο «ναι», αν όσοι είχαν κυβερνήσει μέχρι σήμερα φρόντιζαν για τη συντήρηση και για την πρόληψη των φθορών, τη στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, αν ήταν προτεραιότητα του κράτους η συντήρηση των υποδομών και όχι το στήσιμο διοδίων ανά 20 χιλιόμετρα.

Αναφέρθηκε ακόμα στη μεγάλη υποστελέχωση του Τμήματος Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Εργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, όπως και στην έλλειψη τεχνικών μέσων, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο καλαθοφόρο όχημα για την εκτέλεση απαραίτητων έργων.

Τις αγωνίες των κατοίκων μετέφερε στην παρέμβασή της η Σ. Δαλαμήτρου, καλώντας τον λαό της περιοχής να μην επαναπαυτεί από τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων - που μέχρι πρόσφατα υποστήριζαν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος - αλλά να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, να διεκδικήσει όχι μόνο τα αναγκαία μέτρα για την ολοκληρωμένη συντήρηση της γέφυρας αλλά και μέτρα ανακούφισης για τους εργαζόμενους, τις οικογένειες, συνολικά τον λαό της περιοχής, όπως: Μείωση του ωραρίου των εργαζομένων που να ανακόπτει την αύξηση του κόστους διέλευσης λόγω της αύξησης της χιλιομετρικής απόστασης, χωρίς καμία αλλαγή στον μισθό ή στο ημερομίσθιο. Εξασφάλιση, με ευθύνη του κράτους και της Τοπικής Διοίκησης, της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών προς τα σχολεία, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Αμεση στελέχωση των δομών Πρωτοβάθμιας Υγείας της περιοχής με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες, καθώς και με μέσα επείγουσας διακομιδής, για την άμεση πρόσβαση σε δημόσιες δομές Υγείας.


«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Επερώτηση για τις γέφυρες στην περιοχή

Επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισης των γεφυρών στην Κεντρική Μακεδονία ζητά η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κεντρικής Μακεδονίας με σχετική Επερώτηση που κατέθεσε προς την Περιφέρεια.

Οπως αναφέρει, η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων παντός τύπου από τη δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας, την υψηλή γέφυρα Σερβίων Κοζάνης, «δείχνει σε τι κατάσταση βρίσκονται μια σειρά από υποδομές και ταυτόχρονα αποκαλύπτει την "άλλη όψη του νομίσματος", ειδικά σε περιοχές όπου "τρέχουν" επενδύσεις και πρότζεκτ δισεκατομμυρίων ευρώ, την ίδια στιγμή που χιλιάδες λαού αναμετρώνται καθημερινά με γνωστούς και άγνωστους κινδύνους».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» αναδεικνύει τις ανησυχίες που εγείρονται από τους κατοίκους και φορείς της Κεντρικής Μακεδονίας για την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους, στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας, με δεδομένο ότι και στην Ελλάδα η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου γίνεται από επιχειρηματικούς ομίλους. Επίσης είναι μόνιμη και σταθερή η επιδίωξη του κράτους και των επιχειρηματιών για μείωση του κόστους συντήρησης, καθώς και των περικοπών σε κρατικά κονδύλια για τις ανάγκες του λαού, για σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές.

Με βάση όλα τα παραπάνω ρωτά τον περιφερειάρχη και τους αρμόδιους αντιπεριφερειάρχες:

  • Ποιες και πόσες είναι οι υφιστάμενες γέφυρες στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και ποιες είναι στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας; Τηρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας σχετικό μητρώο;
  • Ποιο είναι το πρόγραμμα της Περιφέρειας για την επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισής τους;
  • Γίνονται έκτακτοι έλεγχοι - αξιολογήσεις τους μετά από φυσικές καταστροφές, όπως σεισμοί ή πλημμυρικά φαινόμενα που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές φθορές, ειδικά στις μικρές γέφυρες και αν ναι, ποια η συνέχειά τους;
  • Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έκανε η διοίκηση της Περιφέρειας για τη διεκδίκηση από τις κυβερνήσεις όλων των αναγκαίων κονδυλίων, καθώς και τη στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό, για την απαραίτητη συντήρηση και βελτίωση έργων οδοποιίας στο οδικό δίκτυο της ΠΕ Θεσσαλονίκης έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η οδική ασφάλεια των μετακινούμενων πολιτών;

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
«Τέμπη» υπάρχουν και στην Πελοπόννησο!

Αναλυτική εικόνα της τραγικής κατάστασης που επικρατεί σε μια σειρά από χώρους και υποδομές, καθώς και τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούν για τη ζωή και ασφάλεια εργαζομένων και λαού στους νομούς της περιοχής, δίνει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Πελοποννήσου» δηλώνοντας ότι «Τέμπη» υπάρχουν και στη συγκεκριμένη Περιφέρεια.

Καυτηριάζει ότι σταθμάρχες με «μπλοκάκια» υπάρχουν και στη ΔΕΗ Μεγαλόπολης, στις τέσσερις από τις πέντε μονάδες του ενεργειακού κέντρου, προσθέτοντας ότι «δουλεύουν με υπεύθυνους μηχανικούς βάρδιας με μπλοκάκι, με εργολαβικούς, με συμβασιούχους, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται», ενώ «τα τελευταία χρόνια δεν γίνονται πλέον ούτε ασκήσεις ετοιμότητας ακόμα και για πυρκαγιά».

Μιλά για ίδιο σχέδιο «απελευθέρωσης» με αυτό του ΟΣΕ (τρία κομμάτια, παραγωγή - μεταφορά - διανομή), όπου κυριαρχούν οι εργολαβίες, η υποχρηματοδότηση της συντήρησης και υποδομών, των μέτρων ασφαλείας, αλλά και η συρρίκνωση του προσωπικού, το σμπαράλιασμα των εργασιακών σχέσεων.

Στέκεται στην κατάσταση με τις βιομηχανίες στην Πελοπόννησο, όπου σε 11 από αυτές δεν υπάρχουν καν Σχέδια Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Εκτασης, με τους εργαζόμενους και τους κατοίκους από την Κόρινθο έως τους Αγίους Θεοδώρους, όπως και στο Λεκανοπέδιο της Μεγαλόπολης (υπάρχουν μεγάλες αποθήκες καυσίμων), να καρδιοχτυπούν για ένα ενδεχόμενο Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Εκτασης.

Επίσης, στην άσχημη κατάσταση σε σχολεία, νοσοκομεία, κτίρια συνάθροισης λαού και νεολαίας, χωρίς κανέναν έλεγχο αντισεισμικής θωράκισης, χωρίς συντήρηση, να πέφτουν σοβάδες και ψευδοροφές, να πλημμυρίζουν, όπως και χώροι δουλειάς ακόμη και σε δήμους.

«Κανένας έλεγχος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, σε βενζινάδικα στα ισόγεια πολυκατοικιών, σε γεφύρια 80 και 100 χρόνων, στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο στην Πελοπόννησο. Οι κατολισθήσεις βράχων στην παλαιά Εθνική οδό Σπάρτης - Καλαμάτας, Τρίπολης - Πύργου στη περιοχή Λαγκαδίων, στις επαρχιακές οδούς Λεωνιδίου - Τσιταλίων, Μολάων - Κυπαρισσίου κ.λπ. είναι κίνδυνος - θάνατος για τους διερχόμενους οδηγούς», σημειώνεται.

Εξηγώντας τις επιπτώσεις από τη λογική κόστους - οφέλους, όπου στο «ζύγι» δεν χωράνε οι ανθρώπινες ζωές, η «Λαϊκή Συσπείρωση» Πελοποννήσου υπογραμμίζει ότι «είναι τόσο μικρός ο αριθμός των επιθεωρητών Υγείας και Ασφάλειας της Εργασίας και των επιθεωρητών Περιβάλλοντος, που για να γίνεται έστω και μια απλή επίσκεψη για έλεγχο σε όλους τους χώρους θα απαιτούνταν χρόνια...». Καλεί, τέλος, να τιμωρηθούν όλοι όσοι ευθύνονται για την εγκληματική πολιτική που, όπως τονίζει, αντανακλάται στο σύνθημα που βροντοφωνάζει ο λαός αυτές τις μέρες «ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ - Νέα Δημοκρατία, το έγκλημα αυτό έχει ιστορία».


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΕΡΒΙΩΝ
Να ληφθούν όλα τα μέτρα για την επισκευή και τη στήριξη των κατοίκων

Κοινοβουλευτική παρέμβαση για το ζήτημα της υψηλής γέφυρας Σερβίων και τα προβλήματα που δημιουργούνται από το κλείσιμό της λόγω σοβαρών ζημιών πραγματοποίησαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης, με Ερώτηση που κατέθεσαν στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθυμίζεται πως η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας έκλεισε με εισαγγελική εντολή, αφού παρουσίασε σοβαρές ζημιές, ενώ αποτελεί τμήμα του οδικού δικτύου που συνδέει την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας με την περιφέρεια Θεσσαλίας.

Οι βουλευτές του Κόμματος τονίζουν πως η εξέλιξη αυτή ήταν προδιαγεγραμμένη, καθώς στη γέφυρα από την κατασκευή της δεν είχαν γίνει ποτέ εργασίες συντήρησης αλλά και ουσιαστική επιθεώρηση με ευθύνη του υπουργείου και της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, που έχασαν πολύτιμο χρόνο με το «πινγκ πονγκ» των ευθυνών, σε αντίθεση με τις fast track διαδικασίες για πράσινες επενδύσεις και όχι μόνο, χάριν των κερδών των μονοπωλιακών ομίλων.

Παράλληλα, μεταφέρουν τα νέα προβλήματα που επωμίζονται οι κάτοικοι της περιοχής από την εξέλιξη και σημειώνουν τη μεγάλη υποστελέχωση σε εξειδικευμένο επιστημονικό - τεχνικό προσωπικό (και όχι μόνο) στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα την αδυναμία ολοκληρωμένης επίβλεψης και συντήρησης του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου της περιοχής.

«Οι ευθύνες είναι διαχρονικές όλων των κυβερνήσεων, γιατί δεν είναι στις ιεραρχήσεις τους και στις προτεραιότητές τους οι ανάγκες των πολλών, όπως αποδείχθηκε με τραγικό τρόπο. Είναι η ίδια, η πολιτική της ΕΕ, που στήριξαν και στηρίζουν όλα τα αστικά κόμματα και οι περιφερειακές αρχές», σημειώνουν στην Ερώτηση και απαιτούν από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ολοκληρωμένη συντήρηση - επισκευή της γέφυρας, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής και όχι μόνο, να ενισχυθούν τα μέτρα συντήρησης του συνόλου του οδικού δικτύου, να επισπευστούν όλες οι απαραίτητες εργασίες για να παραδοθούν άμεσα σε κυκλοφορία δρόμοι εγκαταλειμμένοι χρόνια.

Παράλληλα απαιτούν να ελεγχθεί και η γέφυρα Ρυμνίου, ίδιας κατασκευής και ηλικίας με τη γέφυρα Σερβίων, μέτρα στήριξης για τους πληττόμενους κατοίκους, όπως για τους αγρότες και τους επαγγελματίες που πλήττεται το εισόδημά τους, να μειωθεί το ωράριο των εργαζομένων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα λόγω της αύξησης της χιλιομετρικής απόστασης χωρίς μείωση του μισθού τους.

Ακόμα ζητούν να εξασφαλιστεί με ευθύνη του κράτους και της Τοπικής Διοίκησης η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών προς τα σχολεία, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους, να στελεχωθούν οι δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας της περιοχής με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες καθώς και με μέσα επείγουσας διακομιδής, για την άμεση πρόσβαση όλων των κατοίκων σε δημόσιες δομές Υγείας, να στελεχωθούν όλες οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας με το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό για την επαρκή αναγκαία επίβλεψη - επιθεώρηση - συντήρηση του εθνικού οδικού δικτύου της Δυτικής Μακεδονίας και των αντίστοιχων τεχνικών - γεφυρών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ