ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Μάρτη 2023
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
Δέσμευση ότι θα συνεχίσει και θα επιταχύνει την πολιτική που προκάλεσε το έγκλημα στα Τέμπη

Eurokinissi

Τη συνέχιση και επιτάχυνση της πολιτικής που προκάλεσε το έγκλημα στα Τέμπη προανήγγειλε ο Κυρ. Μητσοτάκης, μιλώντας αργά προχθές το βράδυ στον «Alpha».

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε για πολλοστή φορά το «όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης», ενώ έβαλε ξανά ως πρόταγμα τη σύγκρουσή του με το «βαθύ κράτος», πατώντας σε υπαρκτά ζητήματα της σαπίλας του αστικού κράτους και αξιοποιώντας τα για παραπέρα επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, συνολικά για παραπέρα αντιδραστικές «μεταρρυθμίσεις», στα μέτρα του κεφαλαίου, οι οποίες βάζουν τα «θεμέλια» για νέα εγκλήματα σε βάρος του λαού.

Παραπέρα, ο Κυρ. Μητσοτάκης σημείωσε πως «ήταν η στιγμή που η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες», προσπαθώντας πίσω από αυτό το πέπλο να κρύψει επιμελώς ότι οι ...αμαρτίες που επικαλείται βαραίνουν ακριβώς τις κυβερνήσεις των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, καθώς μεθόδευσαν και στη συνέχεια διέσπασαν και ιδιωτικοποίησαν τον σιδηρόδρομο.

Στο μεταξύ, για να δώσει μια εικόνα ρήξης τάχα με τα μεγάλα συμφέροντα, εμφανίστηκε διατεθειμένος να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση με τη «Hellenic Train», ομολογώντας ότι στις γραμμές ταξιδεύουν τρένα επικίνδυνα, στο όνομα της μείωσης του κόστους. Οπως είπε άλλωστε επί λέξει, «εμένα δεν με ενδιαφέρει κατ' ανάγκη να πάρω - ως κράτος - μερίδιο στη "Hellenic Train". Αυτό το οποίο με ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσω ότι η "Hellenic Train" θα μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι - να το πω - τα "σαπάκια" ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία. Οτι το προσωπικό της θα το εκπαιδεύει σωστά και ότι θα επενδύσει επιτέλους αυτά που αξίζουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Πρόκειται για υποκριτικούς και ψευδείς ισχυρισμούς, αφού όσα έκανε η «Hellenic Train» ήταν σε γνώση της κυβέρνησης και περιγράφονταν σε συμβάσεις που υπέγραφε με το Δημόσιο. Θυμίζουμε ότι ήταν η σημερινή κυβέρνηση που επέκτεινε περαιτέρω τη σύμβαση με τη «Hellenic Train», επιδοτώντας με πάνω από 500 εκατ. ευρώ τον ιταλικό όμιλο για την ...άγονη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης και ενώ προηγουμένως είχε υπερασπιστεί τον διαχωρισμό του σιδηροδρομικού έργου, στο όνομα της «απελευθέρωσης», εμφανίστηκε δήθεν έκπληκτος για τις συνέπειες αυτής της πολιτικής, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αλλος κατασκεύαζε την υποδομή. Τι είναι η υποδομή; Τα χωματουργικά έργα. Αλλος την επιδομή. Τι είναι η επιδομή; Οι ράγες του τρένου. Αλλος έκανε τα έργα πολιτικού μηχανικού, άλλος έκανε την τηλεδιοίκηση. Χάος. Λοιπόν, αυτό δεν έγινε τυχαία!»... Η αλήθεια είναι ότι αυτή η λογική της κατάτμησης αποτελεί κατεύθυνση της ΕΕ, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης», προκειμένου να διαχειρίζονται και να εκμεταλλεύονται οι επιχειρηματίες τα κερδοφόρα φιλέτα. Ωστόσο, στο κατασκευαστικό κομμάτι, όταν αυτό δεν συμφέρει τα επιχειρηματικά συμφέροντα τότε επιλέγονται άλλες μέθοδοι. Οπως αυτό που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ τον Σεπτέμβρη του 2022, κατόπιν απαίτησης των ομίλων, όταν ενοποίησε το αντικείμενο της σύμβασης 717 και το ανέθεσε με τη μέθοδο της «μελέτης κατασκευής».

Οσο για την επόμενη μέρα - και καθώς επιβεβαίωσε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Μάη, με επικρατέστερες ημερομηνίες τις 21 και 28 του μήνα - κάλεσε τον λαό να βάλει ακόμα μια φορά πλάτη για «να τα αλλάξουμε όλα», αλλά φυσικά εντός του πλαισίου της πολιτικής της «απελευθέρωσης» και της λογικής «κόστους - οφέλους», σε βάρος των αναγκών του λαού και της νεολαίας. Προανήγγειλε τέλος ότι την επόμενη τετραετία, αν η ΝΔ είναι κυβέρνηση, θα προχωρήσει σε αναθεώρηση του Συντάγματος και θα συμπεριλάβει και το άρθρο 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το έγκλημα στα Τέμπη

Την εγκληματική ευρωενωσιακή πολιτική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων και των μεταφορών, που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη και σε εκατοντάδες άλλα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην πλειοψηφία των κρατών - μελών, καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι ευρωβουλευτές του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ τονίζει ανάμεσα σε άλλα:

«Πρόκειται για απόρροια της ευρωενωσιακής πολιτικής "απελευθέρωσης" των συγκοινωνιών που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ. Μία από τις βασικές πλευρές αυτής της στρατηγικής είναι ο κατακερματισμός του σιδηρόδρομου, προκειμένου οι επιχειρηματικοί όμιλοι να εκμεταλλεύονται τα "κομμάτια" που φέρνουν κέρδος, ενώ τα ζητήματα της ασφάλειας με τη συντήρηση του δικτύου, των ελλείψεων σε προσωπικό και μέσα, των συνθηκών εργασίας αφήνονται κυριολεκτικά στη μοίρα τους.

Ενδεικτική των τραγικών συνεπειών της "απελευθέρωσης" για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων είναι και η λειτουργία "διευρωπαϊκού συστήματος ERTMS" που διευκολύνει το έργο των μηχανοδηγών, όσο και του διαχειριστή της κυκλοφορίας υποδομής με ηλεκτρονικά συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης: Μόλις το 13% των διαδρόμων του κεντρικού δικτύου σε επίπεδο ΕΕ λειτουργούσε με ERTMS το 2021, ενώ για τη χρηματοδότηση του συστήματος αποδεσμεύτηκε μόλις το 50% των προϋπολογισμένων χρημάτων, αποδεικνύοντας ότι τα ζητήματα ασφάλειας δεν αποτελούν προτεραιότητα ούτε για τις ιδιωτικές, ούτε για τις κρατικές εταιρείες που ελέγχουν τους σιδηροδρόμους.

Αυτή λοιπόν είναι η πολιτική που έχει οδηγήσει σε 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα μόνο το 2021 σε όλη την ΕΕ, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, και εκ των οποίων τα 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων.

Αυτή είναι η οδυνηρή πραγματικότητα. Κόστος τα μέτρα προστασίας της ασφάλειας και της ανθρώπινης ζωής. Και προτεραιότητα του αστικού κράτους και των εταιρειών να εξασφαλιστεί η άμεση διασύνδεση των σιδηροδρόμων με τα βασικά λιμάνια και τις βιομηχανικές περιοχές, ειδικά σε μια χώρα με κομβική γεωστρατηγική θέση όπως είναι η Ελλάδα. Δηλαδή στόχος είναι να εξασφαλιστεί η λεγόμενη "διατροπικότητα των μεταφορών", που στην πράξη σημαίνει ικανοποίηση των αναγκών κερδοφορίας του κεφαλαίου και υλοποίηση των ιμπεριαλιστικών σχεδίων ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από τις πρώτες γραμμές που υπολογίζεται να επαναλειτουργήσουν βρίσκεται η γραμμή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, ο βασικός άξονας για την προώθηση των ΑμερικανοΝΑΤΟικών προς τον βορρά, μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Με βάση τα παραπάνω πώς τοποθετείται η Επιτροπή:

- Στο γεγονός ότι η δική της στρατηγική "απελευθέρωσης", όπως εκφράζεται μέσα από τα 4 πακέτα οδηγιών για τους σιδηροδρόμους, αποδεδειγμένα οδηγεί σε εκατόμβες νεκρών και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, θέτοντας την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στο ζύγι του "κόστους - οφέλους";

- Στις εκτιμήσεις τόσο της έκθεσης του ΕΚ όσο και του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης ERTMS συνιστά "δαπανηρές επενδύσεις χωρίς να αποφέρει, γενικά, άμεσα οφέλη σε εκείνους που καλούνται να επωμιστούν το κόστος" και στο γεγονός ότι με βάση αυτό το απαράδεκτο κριτήριο οι στόχοι που έχει θέσει η Κομισιόν για να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας ΕRTMS σε επίπεδο ΕΕ σκόπιμα έχουν μετατεθεί χρονικά στο 2030 για το κεντρικό δίκτυο και στο 2040 για το εκτεταμένο;».

TO PODCAST TOY «902.gr»
Αθλιότητες στη σκιά ενός εγκλήματος...

Αθλιότητες στη σκιά ενός εγκλήματος...

Χαρτοπόλεμος συμβάσεων στη Βουλή.

Πινγκ - πονγκ ευθυνών ανάμεσα στους ενόχους, εντός κι εκτός Βουλής.

(παρ)Ερμηνείες για να έρθουν στα μέτρα των ενόχων οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας και... κερασάκι στην τούρτα η «χορηγία επικοινωνίας» στην ακροδεξιά...

Extra hint: Αποφασισμένες φωνές απεργών από τους δρόμους της Γαλλίας...

Σήμερα στη 1 το μεσημέρι βγαίνει στον «αέρα» το 16ο podcast του «902.gr».

Μείνετε συντονισμένοι!

Σε Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts και στο YouTube.

Παρουσίαση - επιμέλεια: Κώστας Πασακυριάκος. Ηχοληψία: Σωτήρης Γκέκας. Μουσική: Γιάννης Μπαλλούς.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ
Δεν ξέρει τίποτα ούτε για την ιδιωτικοποίηση του νερού

Την ακύρωση των σχεδίων ιδιωτικοποίησης του νερού υποσχέθηκε χτες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, κατά τη συνάντηση που είχε με συνδικάτα της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, επιβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά το τελευταίο διάστημα το ανεξάντλητο θράσος του κόμματός του, να παριστάνει διαρκώς το ανήξερο για εξελίξεις που φέρουν φαρδιά πλατιά τη σφραγίδα του.

Ο Αλ. Τσίπρας αρχικά κατηγόρησε τον Κυρ. Μητσοτάκη με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών για «στρατηγική της συγκάλυψης και της υποκρισίας, έναντι της αλήθειας και της δικαιοσύνης που αποτελεί σήμερα απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας». Στρατηγική στην οποία ωστόσο ο ίδιος τον συναγωνίζεται επάξια, αποποιούμενος πλήρως κάθε ευθύνη του κόμματός του για την κατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών και την τροχιοδρόμηση της εμπορευματοποίησής τους.

Στο ίδιο πνεύμα κατηγόρησε τον Κυρ. Μητσοτάκη πως «ψήφισε ένα νομοσχέδιο για την έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του νερού, όπου συγκάλυψε τις προθέσεις του και υποκριτικά έλεγε ότι δεν πρόκειται για επιχείρηση ιδιωτικοποίησης», κατήγγειλε ότι «η λογική της δημιουργίας κέρδους μέσω της ιδιωτικοποίησης όλων των υπηρεσιών είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των πολιτών», προσπερνώντας φυσικά πως ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ που το 2016 μετέφερε την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο, ενώ τον αμέσως επόμενο χρόνο με ΚΥΑ για την τιμολόγηση του νερού εισήγαγε τον υπολογισμό του με βάση την κερδοφορία του επενδυμένου κεφαλαίου!

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθώωση των πραγματικών ενόχων

Σε σχόλιό του για τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον «Alpha», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Η συνέντευξη του κυρίου Μητσοτάκη ήταν η επικοινωνιακή διαχείριση ενός εγκλήματος, το χειρότερο όμως ήταν ότι κατέληγε στην αθώωση των πραγματικών ενόχων και στην επιδίωξη συνέχισης και επιτάχυνσης της ίδιας ακριβώς πολιτικής που προκάλεσε αυτό το έγκλημα.

Η διάσπαση του σιδηροδρόμου σε κομμάτια, οι μισοτελειωμένες και ακριβοπληρωμένες συμβάσεις, τα ελλιπή μέτρα προστασίας και οι εργαζόμενοι - λάστιχο με το μπλοκάκι δεν είναι κάποιες "παθογένειες", αλλά το αποτέλεσμα της πολιτικής "απελευθέρωσης" και ιδιωτικοποίησης που εφάρμοσαν βήμα - βήμα όλες οι κυβερνήσεις, οδηγώντας στα τραγικά αποτελέσματα.

Οπως επίσης το πραγματικό "βαθύ" κράτος δεν είναι τίποτε άλλο από το σάπιο κράτος του κεφαλαίου και των παρατρεχάμενών του, που υπηρέτησαν και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και όλοι οι προηγούμενοι. Γι' αυτό και αποτελούν μέρος του προβλήματος κι όχι της λύσης του.

Κατά συνέπεια, το δίλημμα των εκλογών, που ανακοίνωσε ο κύριος Μητσοτάκης, είναι προφανές: 'Η θα συνεχίσουμε τον ίδιο αδιέξοδο δρόμο δίνοντας συγχωροχάρτι στους υπεύθυνους για τα διάφορα "εγκλήματα" σε βάρος του λαού, ή ο θυμός, η οργή, το "κανένας από τους δυο" θα αποκτήσει ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά στο πλαίσιο ενός άλλου δρόμου, που δεν θα "θυσιάζει" τις ανάγκες και τις ζωές μας στον βωμό του κέρδους.

Το δεύτερο αποτελεί το μόνο πραγματικό περιεχόμενο της πολιτικής αλλαγής και σ' αυτό δίνει όλες του τις δυνάμεις το ΚΚΕ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ