ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Σεπτέμβρη 2024
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Μαγική εικόνα από την κυβέρνηση για να συγκαλυφθούν οι κίνδυνοι και οι ευθύνες

Μια σειρά κρίσιμα ζητήματα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, για τα οποία δεν έχει γίνει τίποτα μετά το έγκλημα των Τεμπών, έθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, μιλώντας την Τρίτη στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, την οποία ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, για τον «εκσυγχρονισμό» τάχα του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο κομμουνιστής βουλευτής επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, θέτουν την ανάγκη της πρόσληψης προσωπικού, σύγχρονους συρμούς με σύγχρονα αμαξοστάσια και μηχανοστάσια και τέλος σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο, καθώς μετά το έγκλημα των Τεμπών ακολούθησαν μία σειρά ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Υπογράμμισε ότι η εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι παρόμοια με εκείνη της ΕΕ, όπου τα συστήματα ασφαλείας λειτουργούν μόλις στο 14% του δικτύου των χωρών - μελών της ΕΕ, καταγράφονται σοβαρές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του συστήματος ασφαλείας, η αυτόματη πέδηση ισχύει σε μόλις 4 χώρες, με αποτέλεσμα να αυξάνονται ραγδαία τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Σημείωσε ακόμη ότι πάνω από το 50% του μειωμένου οργανογράμματος δεν καλύπτεται, αφού οι 117 προσλήψεις που ανακοίνωσε ο υπουργός και οι άλλες 100 που θα γίνουν εν ευθέτω χρόνω, είναι πολύ λίγες σε σχέση με τις ανάγκες. Επίσης, δεν καλύπτονται τα κενά που θα προκύψουν από τις συνταξιοδοτήσεις προσωπικού, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η υπερεντατικοποίηση των εργαζομένων, χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση, είτε είναι στον ΟΣΕ είτε είναι στην «Hellenic Train», η οποία μάλιστα παίρνει 65 εκατομμύρια επιδότηση κάθε χρόνο για τις λεγόμενες άγονες γραμμές.

«Τι θα γίνει με τον εκσυγχρονισμό των συρμών, τι θα γίνει με τον εκσυγχρονισμό των μηχανοστασίων, με την προμήθεια ανταλλακτικών, με τις συγκεκριμένες προδιαγραφές που πρέπει να τηρούν και οι συρμοί και τα μηχανοστάσια; Για όλα αυτά απολύτως τίποτα», είπε.

Στηλίτευσε την κυβέρνηση που κομπάζει για την εφαρμογή της περιβόητης σύμβασης 717 - με εξαίρεση το τμήμα στη Θεσσαλία που ακόμα αποκαθίσταται λόγω των ζημιών του «Ντάνιελ» - τονίζοντας ότι δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένη, γιατί η σύμβαση ολοκληρώθηκε μετά από 15 χρόνια από την αρχική ημερομηνία και ενώ μεσολάβησε το πολύνεκρο έγκλημα στα Τέμπη. «Τι γίνεται με τις υπόλοιπες συμβάσεις για συστήματα ασφαλείας, που δεν έχουν ολοκληρωθεί ενώ είχαν ξεκινήσει το 2006 και το 2007, και θα έπρεπε να λειτουργούν τουλάχιστον από το 2010 κι όμως σήμερα, στο 2024, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί;», ρώτησε απευθυνόμενος προς την κυβέρνηση.

Ανέδειξε συνολικά τις προτεραιότητες της κυβέρνησης στον σιδηρόδρομο, σημειώνοντας πως «δεν θέλει να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες ανάγκες για ασφαλή μετακίνηση του λαού, αλλά θέλει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και να υλοποιήσει τους αμερικανοΝΑΤΟικούς και ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς για την ενίσχυση του ανατολικού άξονα της ΕΕ, στη Βόρεια Ελλάδα για τη μεταφορά εμπορευμάτων, Ενέργειας και πολεμικού υλικού».

Δεν είναι τίποτα άλλο, πρόσθεσε, παρά η υλοποίηση του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Βαλτική Θάλασσα - Μαύρη Θάλασσα - Αιγαίο Πέλαγος, γι' αυτό ενισχύονται τα έργα στη γραμμή Αλεξανδρούπολης - Ορμένου και Νέα Καρβάλη - Τοξότες, εμπλέκοντας ακόμα πιο βαθιά τη χώρα στους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς και καθιστώντας την Αλεξανδρούπολη στόχο αντιποίνων, ενώ δεν προβλέπεται καμία παρέμβαση για τη Νότια και Δυτική Ελλάδα.

Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών επιχείρησε να παρουσιάσει μία εξειδικευμένη εικόνα σε σχέση με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αναφέροντας ότι εξασφαλίζοντας πόρους από την ΕΕ, το Ταμείο Ανάκαμψης και άλλα προγράμματα, συνολικά διαθέτει 1,2 δισ. ευρώ για τον ΟΣΕ, ο οποίος θα μετασχηματιστεί σε νέο Οργανισμό που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, θα προσλάβει μάνατζερ και το έργο του θα εκτιμάται με βάση τους στόχους και τα οικονομικά αποτελέσματα.

Στη δευτερολογία του ο Ν. Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι από τις παρεμβάσεις και εξηγήσεις του υπουργού αναδείχθηκε πως η κυβέρνηση στρέφεται στην ενίσχυση του βόρειου άξονα για την αποκόμιση κερδών από τη μεταφορά εμπορευμάτων, θυσιάζοντας την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για ασφαλή μεταφορά. Επίσης, η κυβέρνηση θα συνεχίσει την πολιτική της ΕΕ για «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών, αιτία που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών.

Τέλος, αναδείχθηκε για άλλη μία φορά το ζήτημα της επιλεξιμότητας έργων από την ΕΕ, που δεν δίνει προτεραιότητα και δεν χρηματοδοτεί έργα για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής αλλά εκείνα που εξυπηρετούν τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς της ΕΕ και τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Μεγαλώνει το «μπάσιμο» της πολεμικής βιομηχανίας

Την έρευνα - και τους ερευνητές - μη επανδρωμένων οχημάτων χαρτογραφεί το νεοσύστατο «ΕΛΚΑΚ», που στήθηκε για τα ΝΑΤΟικά σχέδια και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της πολεμικής βιομηχανίας

Στοιχεία επικοινωνίας και πληροφορίες σχετικά με το ερευνητικό έργο των μελών ΔΕΠ και των συνεργαζόμενων ερευνητών αλλά και των ομάδων τους στα ελληνικά πανεπιστήμια που πραγματοποιούν ερευνητική δραστηριότητα σχετικά με μη επανδρωμένα οχήματα, συγκεντρώνει η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων.

Τα παραπάνω αποτυπώνονται σε επιστολή της διοίκησης της Επιτροπής Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας προς τα μέλη ΔΕΠ και τους ερευνητές, η οποία βρίσκεται στη διάθεση του «Ριζοσπάστη».

Η επιστολή ενημερώνει ότι στο πλαίσιο έργου που υλοποιείται από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, με αναθέτουσα αρχή το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας ΑΕ (ΕΛΚΑΚ), το οποίο «αφορά στην αποτύπωση της ερευνητικής δραστηριότητας στη χώρα σχετικά με μη επανδρωμένα οχήματα, με δυνατότητες κίνησης σε ξηρά, θάλασσα (επιφάνεια/εντός αυτής) και αέρα, ζητήθηκε η αποστολή στοιχείων τυχόν δραστηριότητας μελών ΔΕΠ ή συνεργαζόμενων ερευνητών».

«Συγκεκριμένα», επισημαίνεται, «ζητήθηκε η παροχή πληροφοριών και στοιχείων επικοινωνίας των μελών ΔΕΠ ή συνεργαζόμενων ερευνητών, ώστε να γίνει απευθείας επικοινωνία μαζί τους και να καταγραφούν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια οι δραστηριότητές τους, ενδεικτικά, στα πεδία των ηλεκτρονικών, της κατασκευής του σκάφους, των υλικών, του λογισμικού πλοήγησης και καθοδήγησης, καθώς και κάθε άλλης συναφούς ερευνητικής δραστηριότητας».

Το νεοσύστατο ΕΛΚΑΚ, που εποπτεύεται από τον υπουργό Αμυνας, όπως αναφερόταν και στο νομοσχέδιο που προέβλεπε την ίδρυσή του, λειτουργεί «κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», με στόχο την άκρατη ιδιωτικοποίηση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Από τα βασικά κίνητρα της κυβέρνησης για τη σύστασή του ήταν οι αμερικανοΝΑΤΟικές και ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, για τροφοδοσία π.χ. της κρεατομηχανής στην Ουκρανία με σύγχρονα οπλικά συστήματα και μέσα, συνολικά η στροφή στην πολεμική οικονομία, γεγονός που αναμένεται να αποφέρει τεράστια κέρδη στους επιχειρηματίες του χώρου.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΕΛΚΑΚ φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει «δυναμικά» από τη χαρτογράφηση της έρευνας και κυρίως των ερευνητών στα ελληνικά πανεπιστήμια που μπορούν να αξιοποιηθούν στην πολεμική βιομηχανία.

Το «μπάσιμο» της πολεμικής βιομηχανίας στα ελληνικά πανεπιστήμια μεγαλώνει, καθώς η «χαρτογράφηση» των πανεπιστημίων από το ΕΛΚΑΚ έρχεται μετά τη συμφωνία συνεργασίας ανάμεσα στο Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στην αμερικανική εταιρεία - δολοφόνο «Lockheed Martin», από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες παραγωγής όπλων.

Η συμφωνία προβλέπει τη χρηματοδότηση υποτροφιών στο Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ, με αφετηρία μια μεγάλη εκδήλωση με «μπροστινό» το πανεπιστήμιο, όπου η αμερικανική εταιρεία θα διαφημίσει τα οπλικά της συστήματα και θα «ψαρέψει» μελλοντικούς υπότροφους ερευνητές.

Τα παραπάνω έρχονται σε συνέχεια προγραμμάτων με πολεμικές βιομηχανίες που είναι ήδη σε εξέλιξη. Για παράδειγμα, στο ερευνητικό πρόγραμμα «UnderSec» της ΕΕ, που αφορά ένα σύστημα υποβρύχιας «ασφάλειας» για πλοία, λιμάνια και θαλάσσιες υποδομές, συμμετέχουν μαζί με το υπουργείο Αμυνας του Ισραήλ, το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, η ισραηλινή πολεμική βιομηχανία «Rafael Advanced Defence Systems LTD», αλλά και 6 ελληνικοί οργανισμοί: Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών και η εταιρεία «PROBOTEK» με έδρα την Κέρκυρα.

Στοχευμένες πλην όμως απαράδεκτες οι ιεραρχήσεις των ΜΜΕ

Με το μακελειό στη Γάζα να «χρονίζει» σε λίγες μέρες, ξεπερνώντας έως τώρα τους 40.000 νεκρούς, τις νέες επιθέσεις του κράτους του Ισραήλ στον Λίβανο (μια χώρα «φάτσα» με την Κύπρο) να κλιμακώνουν τον πόλεμο στη Μ. Ανατολή και την πολιτική της κυβέρνησης, με τη συναίνεση όλων των ευρωατλαντικών κομμάτων, να εμπλέκει όλο και περισσότερο τη χώρα στους επικίνδυνους σχεδιασμούς στο πλευρό του Ισραήλ, θα περίμενε κανείς να εκφραστεί από τα ΜΜΕ - ακόμα κι απ' τα αστικά - μια κάποια ανησυχία...

Αντ' αυτού, όλες τις τελευταίες μέρες καταναλώνονται ώρες επί ωρών τηλεοπτικού χρόνου για ασήμαντα ζητήματα που με θράσος παρουσιάζονται ως «υψηλού πολιτικού ενδιαφέροντος»!

Ενδεικτικά τέτοια είναι: Το πού θα καθίσουν οι υποψήφιοι πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ στο εσωκομματικό τους debate! Τα παράπονα του Μ. Σαλμά για τη διαγραφή του από τη ΝΔ και οι «σκληρές απαντήσεις Μαξίμου», που προβλήθηκαν με όρους πρωθυπουργικού διαγγέλματος! Οι φωτογραφίες «προφίλ» και οι εξυπνάδες με τις οποίες τις συνόδευαν οι Κασσελάκης - Πολάκης, καθώς και οποιαδήποτε δήλωση στο πλαίσιο της ΣΥΡΙΖΑίικης κλωτσοπατινάδας για τις δικές τους εσωκομματικές εκλογές και πολλές άλλες αστειότητες!

Τα πράγματα όμως είναι σοβαρά: Υπάρχει λόγος που από την έναρξη του πολέμου στη Γάζα, την αποστολή ελληνικών πολεμικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έως και τις τρομοκρατικές επιθέσεις του Ισραήλ στον Λίβανο, το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που παρεμβαίνει δημόσια με ανακοινώσεις Τύπου. Και βέβαια υπάρχει λόγος που αυτές δεν προβάλλονται από τα αστικά ΜΜΕ, συχνά ούτε από την κρατική ΕΡΤ. Οι δε απαντήσεις των διευθύνσεων των μέσων προς τις διαμαρτυρίες του Γραφείου Τύπου ανοίγουν έναν νέο κύκλο αστειοτήτων: «Δεν παίζουμε αντιδράσεις κομμάτων στα διεθνή», «δεν έχουν βγάλει τα άλλα κόμματα» (καθόλου περίεργο), «το κεντρικό δελτίο έχει μια "άλλη" φιλοσοφία»!...

Η κατάσταση της ενημέρωσης γενικά, αλλά πολύ περισσότερο σε ό,τι αφορά τις επικίνδυνες εξελίξεις στην ιμπεριαλιστική σκακιέρα και τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα, είναι τραγική. Ο λαός και η νεολαία βρίσκονται αντιμέτωποι αφενός με ένα όργιο αποπροσανατολισμού κι αφετέρου, που είναι και το μείζον, με την απόλυτη ευθυγράμμιση των ΜΜΕ, ως συνειδητή επιλογή ασφαλώς της ελληνικής άρχουσας τάξης, με τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ για το δικό της μερίδιο στη λεία του πολέμου.

Για όλα τα παραπάνω, μαζί με τη λαϊκή ετοιμότητα και παρέμβαση, είναι ακόμα πιο απαραίτητη η μαχητική διάδοση του «Ριζοσπάστη» και του περιεχομένου του «902».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ