Διαμαρτυρία χτες από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην Πιερία. Σε αναβρασμό οι σιδηροδρομικοί. Σε κινητοποίηση καλεί τη Δευτέρα η ΔΕΣΚ στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, με αφορμή και τον ακρωτηριασμό εργαζόμενου
MotionTeam |
Εκεί όπου το απόγευμα της Δευτέρας αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή η σύγκρουση δύο τρένων, χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση των μηχανοδηγών, που διαπίστωσαν ότι η φωτοσήμανση είχε λάθος σηματοδότηση και τους οδηγούσε πάνω σε τρένο που είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης.
Μετά την παρέμβαση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, τα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ έκαναν μαζική εξόρμηση στη λαϊκή αγορά του Κορινού. Μοίρασαν πλατιά την ανακοίνωση του Κόμματος και κάλεσαν τον λαό να μπει μπροστά στον αγώνα για σύγχρονη και ασφαλή συγκοινωνία.
Ανέδειξαν ότι «η μετακίνηση με τα τρένα παραμένει επικίνδυνη» και αιτία γι' αυτό είναι «η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους. Οσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της "απελευθέρωσης" και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ, δεν θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Ολα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους και δεν θα επιλέγονται.
Στο μεταξύ, σε σχόλιό της για τον ακρωτηριασμό εργαζόμενου του ΟΣΕ στις εγκαταστάσεις της «Hellenic Train» στη Θεσσαλονίκη, η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει ότι για τα καθημερινά «ατυχήματα» μόνο η κακιά ώρα και στιγμή δεν φταίει.
«Οι συνθήκες που οδήγησαν στα Τέμπη παραμένουν στο ακέραιο, όπως επανειλημμένα έχει αποκαλύψει το ΚΚΕ! Η παραπέρα εμπορευματοποίηση και το κομμάτιασμα του σιδηρόδρομου χωρίζοντας στην ουσία το τρένο από τις ράγες είναι η πολιτική που γεννάει τέτοια εγκλήματα. Στο ζύγι κόστος - όφελος δεν έχει παρθεί κανένα απολύτως μέτρο για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων στις μεταφορές, συνολικά του λαού.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ και η σιωπή της "Hellenic Train" για την παραλίγο σύγκρουση των 2 τρένων είναι κομμάτι της συγκάλυψης στη λογική "θα δούμε όταν βγει κάποιο επίσημο πόρισμα", όπως γίνεται και τώρα με τη δίκη για το έγκλημα στα Τέμπη.
Τεράστιες είναι οι πολιτικές ευθύνες των Κομμάτων που στήριξαν την "απελευθέρωση" των μεταφορών και σήμερα δίνουν άλλοθι στην πολιτική της κυβέρνησης.
Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο προειδοποιούσαν και προειδοποιούν για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί. Η αδιαφορία της "Hellenic Train" και του ίδιου του κράτους αποδεικνύει πως υπάρχουν άλλες προτεραιότητες από την ασφάλεια των εργαζομένων. Προτεραιότητά τους είναι να δίνονται εκατομμύρια για την επιδότηση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, είναι να δουλεύει ρολόι ο σιδηρόδρομος, όταν πρόκειται για ΝΑΤΟικά δρομολόγια, αλλά αν πρόκειται για τις ανάγκες των πολλών είναι όλα τα δρομολόγια απροστάτευτα.
Το σύνθημα "ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" παραμένει επίκαιρο και αναγκαίο όσο ποτέ. Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο αγώνας για μεταφορές αγαθό για τον λαό και όχι εμπόρευμα για το κράτος και ιδιώτες».
Με αφορμή την παρ' ολίγον σιδηροδρομική τραγωδία στον Κορινό και το νέο εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε στο μηχανοστάσιο της «Hellenic Train» στη Θεσσαλονίκη, η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών καλεί τους εργαζόμενους της Θεσσαλονίκης σε παράσταση διαμαρτυρίας στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, τη Δευτέρα 2 Δεκέμβρη, στις 6.30 μ.μ. Τους καλεί να μην αφήσουν τις ζωές τους να θυσιαστούν για τα κέρδη.
Σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Οσο δεν παίρνονται μέτρα για την ασφαλή εργασία μας και την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων, η επικινδυνότητα διαρκώς θα μεγαλώνει. Το συμβάν στον Κορινό, που θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε νέα σιδηροδρομική τραγωδία, το επιβεβαιώνει. Το επιβεβαιώνει και ο μακρύς κατάλογος των εργατικών "ατυχημάτων" που διαρκώς μεγαλώνει.
Μετά το έγκλημα των Τεμπών, δυστυχώς τίποτε δεν έχει αλλάξει. Η πολιτική του κόστους - οφέλους του κράτους και των σιδηροδρομικών εταιρειών είναι αυτή που ευθύνεται γι' αυτό που έγινε πριν 20 μήνες. Είναι αυτή που δεν βελτιώνει τα πράγματα σήμερα στη σιδηροδρομική λειτουργία, είναι αυτή που ευθύνεται για την ανασφάλεια εργαζομένων και επιβατών, είναι αυτή που δεν εξασφαλίζει σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες στον λαό, είναι αυτή που όσο δεν ανατρέπεται, θα φέρει και επόμενα εγκλήματα.
Ενα έχει αποδειχθεί αυτό το διάστημα... Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουν οι εργαζόμενοι. Παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας, για να τους αναγκάσουμε να πάρουν μέτρα για την ασφάλεια της ζωής μας, των παιδιών μας και όλου του λαού!».
Η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών απαιτεί: Αμεσα να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας στις εγκαταστάσεις και την κυκλοφορία. Αμεσα να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού σε όλο τον σιδηρόδρομο και να γίνουν όλες οι απαιτούμενες εκπαιδεύσεις. Κάλυψη με γιατρό και νοσηλευτή των εργασιακών χώρων σε όλο τον εργάσιμο χρόνο.
Δηλώσεις του Ηλία Τρεβλού, μέλους του ΔΣ της ΠΟΣ - ΟΣΕ με τη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών
Το πρόσφατο περιστατικό με την παρολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία επιβεβαιώνει ότι η μετακίνηση των πολιτών σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά τα Τέμπη παραμένει επισφαλής, σημείωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη («Real Fm») ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ - ΟΣΕ με τη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών.
Πρόσθεσε ότι κάτι γεννά αυτά τα συμβάντα αν επαναλαμβάνονται: «Οταν δεν αντιμετωπίζεις την πηγή που τα γεννά, τότε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι καθημερινά θα τα βλέπεις μπροστά σου. Αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα».
Για το συμβάν στον Κορινό σημείωσε ότι γεννιούνται ερωτήματα, δεδομένου ότι αυτό το κομμάτι του δικτύου είναι με τηλεδιοίκηση, άρα έχει και σηματοδότηση, έχει πάρει την έγκριση ασφάλειας από τη ΡΑΣ, «συνεπώς δεν νοείται να συμβαίνει ένα τέτοιο τεχνικό πρόβλημα».
Συμπλήρωσε ότι το σύστημα επικοινωνίας θεωρητικά δουλεύει σε αυτήν την περιοχή, αλλά ακόμα και αν δεν λειτουργούσε, θα έπρεπε να εντοπιστεί τυχόν ζήτημα από το ραδιοτηλέφωνο, το οποίο, βέβαια, σε κάποια σημεία δεν έχει «καθαρή ή επαρκή επικοινωνία, άρα μπορεί να υπάρξει και πρόβλημα στη συνεννόηση».
Προβληματισμός γεννάται και γύρω από το αν ο σταθμός της Λάρισας, σε περίπτωση που η σηματοδότηση λειτουργούσε, μπορούσε να δει κάτι και αν ναι, τι έκανε γι' αυτό, είπε ο Ηλ. Τρεβλός.
Επισήμανε, ακόμα, ότι «η κατάσταση αυτήν τη στιγμή στον σιδηρόδρομο είναι πιο δυσμενής» και για τους ίδιους τους εργαζόμενους και την ασφάλειά τους, αφού σημειώνονται πολλά εργατικά «ατυχήματα», όπως το πιο πρόσφατο στη Θεσσαλονίκη, όπου ακρωτηριάστηκε το δάχτυλο ενός εργαζόμενου κατά την επισκευή μιας μηχανής!
Ανέδειξε την «απελευθέρωση» και τις ιδιωτικοποιήσεις ως τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη και συνολικότερα σε αυτήν την τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο, υπογραμμίζοντας πως «δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα» για να αντιμετωπιστούν κενά, για παράδειγμα, στην ασφάλεια, στη λειτουργία κ.λπ.
Τόνισε ότι κυβέρνηση και εταιρείες αντιμετωπίζουν την ασφάλεια των πολιτών στη λογική του κόστους - οφέλους και «σκόπιμα μετατοπίζουν τις ευθύνες τους στα ανθρώπινα λάθη», ενώ αποκάλυψε ότι, παρά τις φιέστες και τις δηλώσεις, μεγάλο μέρος του δικτύου, περίπου 100 χλμ. στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, είναι τυφλό!
«Δεν υπάρχει σηματοδότηση, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Με μονή γραμμή αυτό το κομμάτι σαφώς δεν είναι ασφαλές», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι ο λόγος που επικαλούνται για το γεγονός πως δεν έχει διορθωθεί τίποτα είναι τάχα η έλλειψη χρηματοδότησης.
Στον αντίποδα, όμως, όπως υπογράμμισε και ο ίδιος ο Ηλ. Τρεβλός, δαπανώνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να φτιαχτούν σιδηροδρομικές γραμμές, όπως Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη συμβολή της ελληνικής πλευράς στην ενίσχυση των επικίνδυνων σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τέλος, κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει γιατί παραμένουν 1.518 κενές οργανικές θέσεις, ενώ γνωρίζει ότι μετά τα Τέμπη το προσωπικό μειώθηκε (!) κατά 245 άτομα, αλλά και γιατί στο μεταξύ δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη, πέραν αυτών με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών: «Αυτό δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα και επιδρά καταλυτικά στη συντήρηση και του δικτύου αλλά και του τροχαίου υλικού».
Παρόμοια, ανέδειξε και τις σοβαρές ευθύνες της «Hellenic Train» «για το πώς επισκευάζει και τι τροχαίο υλικό διαθέτει για να γίνει η κυκλοφορία», δεδομένου ότι οι βλάβες είναι συχνό φαινόμενο: «Αυτά τα περιστατικά δεν είναι απλά "έτυχε", είναι καθημερινά και όταν είναι καθημερινά κάτι συμβαίνει, κάποιος έχει την ευθύνη γι' αυτό».