ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Οχτώβρη 2001
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΑΜΟΣ
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο χτες

Από τη χτεσινή μαζική κινητοποίηση στη Σάμο, με συμμετοχή μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών

Εφημερίδα «Χαραυγή»

Από τη χτεσινή μαζική κινητοποίηση στη Σάμο, με συμμετοχή μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών
«Δώστε λεφτά για την παιδεία, πουλήστε κανά πύραυλο να πάρουμε βιβλία», «Οι μαθητές δε σκύβουν το κεφάλι, μαζί με το λαό αντίσταση και πάλη», «Μόρφωση, δουλιά για όλα τα παιδιά», «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία», ήταν κάποια από τα πολλά συνθήματα που εκατοντάδες παιδιά από τα Γυμνάσια, Λύκειο και ΤΕΕ της πόλης της Σάμου βροντοφώναξαν χτες το πρωί, διαδηλώνοντας μαζί με τους καθηγητές και τους γονείς τους.

Ενα συλλαλητήριο που μπολιάστηκε από την αντιπολεμική διάθεση του λαού και της νεολαίας, συνδέοντας το πρόβλημα της Παιδείας με τις υπέρογκες στρατιωτικές δαπάνες που επιβάλλει στη χώρα μας το ΝΑΤΟ.

Ανάλογο συλλαλητήριο έγινε και στο Καρλόβασι. Η πανεκπαιδευτική συγκέντρωση με παράλληλη 3ωρη στάση των καθηγητών πραγματοποιήθηκε έπειτα από απόφαση της γενικής συνέλευσης γονέων και εκπαιδευτικών (15/10).

Τα αιτήματα που περιλαμβάνονται στο Ψήφισμα της συγκέντρωσης είναι: Δημόσια και δωρεάν Παιδεία, άμεση κάλυψη των κενών σε καθηγητές ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία, τα βιβλία να δίνονται με την έναρξη του σχολικού έτους, το κράτος να καλύπτει οικονομικά τις ασφαλείς μετακινήσεις των παιδιών.

«Δε διεκδικούμε, αλλά απαιτούμε την άμεση λειτουργία των σχολείων μας και αυτή τη φορά έχουμε μαζί μας τους γονείς και τους καθηγητές», είπε μεταξύ άλλων η Χριστίνα Καρβούνη, εκπρόσωπος των μαθητών.

Εκ μέρους των καθηγητών ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Δ. Λάκας τόνισε ότι οι καθηγητές στηρίζουν και συμπαραστέκονται στον αγώνα των μαθητών.

Ενώ ο Νάσος Συμεωνίδης, εκπρόσωπος των γονιών, τόνισε ότι το ψήφισμα θα επιδοθεί στο υπουργείο Παιδείας, τα ΜΜΕ, τοπικά και αθηναϊκά, ενώ κατέληξε ότι αν τα προαναφερόμενα προβλήματα δε λυθούν άμεσα, τότε τα σχολεία θα κλείσουν στο τέλος Οκτώβρη.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η κατάσταση στα γυμνάσια και λύκεια του νομού μας είναι απελπιστική, καθώς το 50% των καθηγητών δεν έχει ακόμα διοριστεί, χιλιάδες είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες, ενώ τα βιβλία (ειδικότερα του ΤΕΕ) δεν έχουν καν τυπωθεί. Τέλος το κράτος κατά απαράδεκτο τρόπο δεν έχει αποδώσει ακόμα 96 εκατ. που χρωστά στους μεταφορείς (ΚΤΕΛ, ΤΑΞΙ) από προηγούμενα χρόνια(!), με αποτέλεσμα να απειλείται η διακοπή της μεταφοράς των μαθητών από τα χωριά.

ΛΑΡΙΣΑ
Λείπουν καθηγητές και αίθουσες στα ΤΕΕ του νομού
  • Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκα
  • Στο ΑΣΕΠ ρίχνει τις ευθύνες ο αρμόδιος υφυπουργός

Σαν να μην έφτανε το γεγονός ότι τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια χρησιμοποιούνται ως αποθήκη για να «στοιβάζονται» οι μαθητές που διώχνονται βίαια από το Λύκειο, αντιμετωπίζουν και σοβαρές ελλείψεις σε βιβλία, αίθουσες και καθηγητές.

Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση της Λάρισας, όπου, όπως ανέφερε χτες σε Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας, λείπουν και εργαστήρια και καθηγητές, ενώ οι μαθητές αναγκάζονται να αγοράζουν πολλά από τα βιβλία τους.

Τις ελλείψεις παραδέχτηκε έμμεσα και ο υφυπουργός Παιδείας, Φ. Πετσάλνικος, παρόλο που στην απάντησή του, παραθέτοντας διάφορους αριθμούς, προσπάθησε να εμφανίσει μια διαφορετική εικόνα.

Είπε ότι στην πόλη της Λάρισας χτίστηκαν κτίρια για τα ΤΕΕ και τα Σχολικά Επαγγελματικά Κέντρα και κάτι ανάλογο έγινε και στην Ελασσόνα και στον Τύρναβο, ενώ έγκαιρα διανεμήθηκαν και τα βιβλία.

Παραδέχτηκε όμως ότι υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε τεχνικές ειδικότητες, αλλά τις απέδωσε σε καθυστέρηση του ΑΣΕΠ να εκδώσει τον σχετικό πίνακα διοριστέων. Εκτίμησε δε ότι τα κενά αυτά θα καλυφθούν μέσα στις επόμενες μέρες, λέγοντας ότι «υπάρχουν προβλήματα» και προσθέτοντας ότι «έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε».

Ο Δ. Τσιόγκας παρατήρησε ότι για την άσχημη κατάσταση που επικρατεί στα ΤΕΕ υπεύθυνη είναι η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και είπε ότι τις υπάρχουσες ελλείψεις τις παραδέχτηκε και ο ίδιος ο υφυπουργός. Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι καλλιέργησε αυταπάτες στους μαθητές για τα ΤΕΕ λέγοντας ότι εκεί θα μάθουν μία τέχνη, αλλά στην πραγματικότητα τους πέταξε έξω από τα σχολεία και τους οδήγησε στα διαλυμένα ΤΕΕ.

Ο βουλευτής είπε ότι μόνο στη Λάρισα για 4.000 μαθητές υπάρχουν 133 κενές θέσεις καθηγητών σε ειδικότητες όπως η πληροφορική, η κομμωτική, η νοσηλευτική κ.ά. Επίσης, λείπουν τα αντίστοιχα εργαστήρια και οι απαραίτητες αίθουσες καθώς υπάρχουν ΤΕΕ που λειτουργούν απόγευμα σε κτίρια που το πρωί χρησιμοποιούνται από γυμνάσια. Ζήτησε, τέλος, τη γενναία χρηματοδότηση και την αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης για να εξαλειφθεί το σημερινό απερίγραπτο χάλι.

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΜΠ
Απασχολούνται αλλά με ελαστικές σχέσεις

Μπορεί να μη μαστίζονται από την ανεργία οι μηχανικοί που αποφοιτούν από το ΕΜΠ, όμως και σε αυτόν τον κλάδο οι ελαστικές σχέσεις εργασίας τείνουν να γίνουν καθεστώς. Τα παραπάνω προκύπτουν από μελέτη που αφορά στην «Απορρόφηση των μηχανικών του ΕΜΠ στην αγορά εργασίας».

Σύμφωνα με την έρευνα, οι απόφοιτοι του ΕΜΠ που απέκτησαν άδεια άσκησης επαγγέλματος μεταξύ 1991 και 1995 είχαν ποσοστό ανεργίας 2,2% κατά τη διεξαγωγή της έρευνας, ενώ ο χρόνος εύρεσης της πρώτης τους απασχόλησης ήταν κατά μέσο όρο τρεις μήνες. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τους αποφοίτους του ΕΜΠ, τα ποσοστά των πραγματικών ελεύθερων επαγγελματιών μειώνονται με το πέρασμα του χρόνου, ενώ αντίθετα αυξάνει συνεχώς το ειδικό βάρος των «οιονεί μισθωτών» ή «ελεύθερων επαγγελματιών σε έναν εργοδότη», φτάνοντας στο ποσοστό 36% στην αρχική απασχόληση νέων μηχανικών του ΕΜΠ. Προκύπτει δηλαδή μια τάση ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων.

Η μελέτη δε συνδέει την αύξηση της απασχόλησης των μηχανικών με τις γενικότερες συνθήκες στη χώρα μας (κοινοτικά κονδύλια, έργα, Ολυμπιάδα) που σήμερα την ευνοούν, όμως δε θα συνεχίζονται για πάντα, με ανάλογες επιπτώσεις και στην απασχόληση των αποφοίτων.

Κατά τη χτεσινή παρουσίαση της έρευνας στο ΕΜΠ, ο πρύτανης του ιδρύματος, Θ. Ξανθόπουλος, συνδύασε τα αποτελέσματα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία το ΕΜΠ διακρίνεται για τις σπουδές του, με τα σχέδια που προωθούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά τη Συνθήκη της Μπολόνια, σημειώνοντας την αντίθεση του ιδρύματος στη δημιουργία κύκλων σπουδών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Κυβερνητικά ημίμετρα

Η εκπαίδευση ενηλίκων μεταναστών στην ελληνική γλώσσα αποτελεί την προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας μέχρι το 2006, όπως ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Παιδείας Φιλ. Πετσάλνικος, κηρύσσοντας την έναρξη του σεμιναρίου «Ενσωμάτωση μεταναστών» που ξεκίνησε χτες. Ο υφυπουργός Παιδείας παρουσίασε τις παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας στο ζήτημα της εκπαίδευσης των μεταναστών σαν να πρόκειται για... διαφορετική κυβέρνηση από εκείνη που μόλις πριν κάποιους μήνες ύψωνε νέους φραγμούς στην είσοδο των μεταναστών στην εκπαίδευση με το περίφημο νομοσχέδιο για τους μετανάστες.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε χτες στην ύπαρξη 24 διαπολιτισμικών σχολείων, 500 τάξεων υποδοχής και 700 φροντιστηριακών τμημάτων για την εντατική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, καθώς και στον διορισμό 150 εκπαιδευτικών σε μεγάλες σχολικές μονάδες, με μεγάλη ετερογένεια στη σύνθεση των μαθητών. Οπως προκύπτει και από τα ίδια τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, τα παιδιά των μεταναστών συγκροτούν ένα σημαντικό ποσοστό ανάμεσα στους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το σχολικό έτος 2000 φοιτούσαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 65.546 και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 16.475 αλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές.

Το σεμινάριο συνδιοργανώνεται από τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Δικαιοσύνης και από την ολλανδική πρεσβεία στην Ελλάδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ