Υπέρ της τροποποίησης, προς τα κάτω, των όρων δόμησης στη Ανω Πόλη της Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Συγκεκριμένα, σε 30 οικοδομικά τετράγωνα θα επιτρέπεται η δόμηση μέχρι δύο ορόφους από τρεις που επιτρεπόταν μέχρι σήμερα και θα απαγορευτούν οι συνενώσεις οικοπέδων. Επίσης, θα αλλάξει και ο συντελεστής δόμησης και από 7 - 10 μέτρα επιτρεπόμενου μέχρι σήμερα ύψους των οικοδομών, θα μειωθεί στα 6 - 8 μέτρα.
Στην ίδια συνεδρίαση του ΚΑΣ αποφασίστηκε και η έγκριση της προμελέτης για την κατασκευή εργοταξιακών οικημάτων της Αρχαιολογικής Yπηρεσίας για τις ανάγκες της αναστήλωσης του ναού του Επικούρειου Απόλλωνος. Ανάλογο αίτημα είχε απορρίψει πέρυσι το ΚΑΣ. Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης όμως είναι, ότι ενώ το Συμβούλιο απέρριψε πέρυσι τα τότε σχέδια των κτιρίων, ουδείς μερίμνησε για το τι θα γινόταν η γερανογέφυρα η οποία είχε ενοικιαστεί για τις ανάγκες του αναστηλωτικού έργου, με αποτέλεσμα, το Δημόσιο να πληρώνει επί ένα χρόνο ενοίκιο στην εταιρία που νοίκιασε το μηχάνημα, χωρίς φυσικά αυτό να χρησιμοποιηθεί!
Τα κτίρια του εργοταξίου θα έχουν συνολικό εμβαδόν 360 τ.μ. και θα φιλοξενήσουν τη γερανογέφυρα, τα εργαστήρια των συντηρητών και των λιθοξόων καθώς και τους λίθους του σηκού.
Καθώς η παρουσίαση του δίσκου έγινε λίγες ώρες πριν το αντιπολεμικό συλλαλητήριο, στο οποίο είχε δηλώσει τη στήριξή του, εύλογη ήταν και η ερώτηση που του έγινε: «Το πρωί έρωτας, το βράδυ πόλεμος;». «Το βράδυ ειρήνη» αντέτεινε ο Μ. Θεοδωράκης, υπογραμμίζοντας την απαξίωση των ΜΜΕ να ενημερώσουν τον κόσμο για την κινητοποίηση: «Δεν άκουσα τίποτα από τα ΜΜΕ γι' αυτή τη βουβή διαδήλωση» είπε ο συνθέτης. «Ελπίζω η διαδήλωση και η συμμετοχή του κόσμου να είναι έκπληξη, γιατί έτσι ξεκινούν οι μεγάλες διαδηλώσεις. Εγώ 60 χρόνια διαδηλώνω, η συμμετοχή μου στη σημερινή (σ.σ. χτεσινή) διαδήλωση με αναγεννά». Δεν παρέλειψε ν' αναφερθεί στον Μανώλη Γλέζο, που «ξεκίνησε την αντίσταση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη».
«Ευχαριστώ το θεό, που ανακάλυψα τον ερωτικό άνθρωπο Μίκη Θεοδωράκη» είπε μεταξύ άλλων ο Γ. Πάριος. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τη σκοπιμότητα των νέων ερμηνειών, ο συνθέτης είπε ότι «οι νέες ερμηνείες αναγεννούν το έργο, δεν το αναθερμαίνουν». «Υπάρχουν», είπε, «τραγούδια μιας χρήσεως και άλλα διαχρονικά που είναι πολλαπλών εκτελέσεων. Ακόμα και όταν πρωτοπαρουσίαζα τραγούδια μου το έκανα σε πολλές εκτελέσεις, καθώς έτσι το έργο φωτίζεται από πολλές πλευρές».
Η ταινία (γαλλικής, γερμανικής και ιταλικής συμπαραγωγής) θα «ανοίξει» την «αυλαία» του φεστιβάλ, ταξιδεύοντας τους θεατές στον κόσμο του θεάτρου, με χιούμορ και σασπένς, μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των συντελεστών ενός ιταλικού θιάσου, που ταξιδεύει στο Παρίσι με το έργο του Πιραντέλο «Οπως με θέλεις».
Στις υπόλοιπες, τέσσερις, αίθουσες, αρχίζουν σήμερα και οι προβολές των τμημάτων του φεστιβάλ. Στο πλαίσιο των «Νέων οριζόντων», στο τμήμα του αμερικάνικου ανεξάρτητου κινηματογράφου, θα προβληθεί η ταινία «Πράξεις λατρείας» της Ρόζμαρι Ροντρίγκεζ, στο τμήμα «3Χ3» οι ταινίες «Ζεστές φωλιές» και «Big beat» του Τσέχου Jan Hrebejk, ενώ, το διεθνές διαγωνιστικό εγκαινιάζει η ταινία «Σκυλίσιες μέρες» του Αυστριακού Ulrich Seidl. Το αφιέρωμα στον αργεντίνικο κινηματογράφο ξεκινάει με την ταινία «Βολιβία» του Ισραελ Αντριάν Καετάνο και οι «Ματιές στα Βαλκάνια» με την ταινία «Νατάσα» της Γιουγκοσλάβας Λιούμπισα Σάμαρντζιτς. Το αφιέρωμα στον Τζον Μπούρμαν θα προβάλει σήμερα πέντε ταινίες («Εξκάλιμπερ», «Πιάσε μας αν μπορείς», «Ο στρατηγός», «Δυο λιοντάρια στον Ειρηνικό», «Εξορκιστής ΙΙ, ο αιρετικός»). Το αφιέρωμα στον Ντίνο Δημόπουλο αρχίζει με την ταινία «Τα δελφινάκια του Αμβρακικού» και στον Σταύρο Τορνέ με τις ταινίες «Θηραϊκός όρθρος» και «Καρκαλού». Τέλος, θα προβληθούν οι πέντε βραβευμένες ταινίες στο φετινό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας («Ο Γκόγκος», «See no evil», «Νονα», «Το κοιτάς;», «Ο τελευταίος ταμπάκος»).
Παρουσιάζει την ιστορία της τροχήλατης κεραμικής - με έμφαση στους νεότερους χρόνους (19ος - μέσα 20ού αιώνα), την τυπολογία και τις χρήσεις των αγγείων, τις τεχνικές κατασκευής και διακόσμησης και τους τρόπους εμπορικής διακίνησης των αγγείων. Περιλαμβάνει: Αναπαράσταση αγγειοπλαστείου με ποδοκίνητο τροχό. Παζάρι με αυθεντικά κεραμικά αντικείμενα απ' όλη την Ελλάδα. Εποπτικό υλικό (κείμενα, φωτογραφίες). Προβολή δύο δεκάλεπτων ταινιών, παραγωγής ΚΜΝΚ, με τίτλο «Τροχός» και «Κεραμικών Εμπόριο». Μικρό πληροφοριακό έντυπο - οδηγό που διανέμεται στους επισκέπτες. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΜΝΚ «Η τέχνη του πηλού», προσαρμοσμένο από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΠΛΙ στην τοπική παράδοση. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε οργανωμένες σχολικές ομάδες.
Η έκθεση έχει σχεδιαστεί από το ΚΜΝΚ με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και με στόχο να ταξιδεύει στην ελληνική περιφέρεια. Μέχρι σήμερα έχει ήδη φιλοξενηθεί με μεγάλη επιτυχία στην Κόρινθο και στη Βεργίνα.
Το φετινό διαγωνισμό για το βραβείο μυθιστορήματος ανακοίνωσε η Πνευματική Εστία Π. Τρανούλη. Μέχρι τέλος Δεκέμβρη 2001, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να στείλουν ένα έργο τους σε πέντε αντίτυπα που δεν επιστρέφονται. Τα έργα ξένων συγγραφέων πρέπει να είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά. Τα έργα θα πρέπει να συνοδεύονται από φωτοαντίγραφο της ταυτότητας του συγγραφέα, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του. Η κριτική επιτροπή είναι πενταμελής και αποτελείται από κριτικούς και συγγραφείς, ενώ το βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 10 εκατομμυρίων δραχμών. Η αποστολή των έργων γίνεται στη διεύθυνση: Πνευματική Εστία Π. Τρανούλη, Λ. Μαραθώνος 39 - Πικέρμι, 19009.
Εγκαινιάζεται στις 12 του Νοέμβρη στην Πινακοθήκη «Ψυχάρη 36» στην Κυπριάδου, ατομική έκθεση γλυπτικής της Αργυρώς Καρύμπακα - Νεγρεπόντη με τίτλο «Γλυπτά - Σχέδια 1992-2001».
Εκδηλώσεις με αφορμή την έκθεση «Ωρες Βυζαντίου» διοργανώνει το Βυζαντινό Μουσείο Αθήνας. Το πρόγραμμα έχει ως εξής: «Το Βυζάντιο και η διεθνής κοινωνία των κρατών της Ευρώπης» από τον καθηγητή Ε. Χρυσό και συναυλία του μουσικού συνόλου «Κέλσος» σε ένα μουσικό ταξίδι από το Βυζάντιο των Παλαιολόγων στην Ευρώπη της Αναγέννησης (19/11), «Τα αυτοκρατορικά μεταξωτά υφάσματα και η βυζαντινή διπλωματία» της καθηγήτριας Anna Muthesius (στα αγγλικά, 10/12), «Οι βυζαντινές συλλογές του Metropolitan Museum of Art» της Dr. Helen Evans (στα αγγλικά, 14/12), «Ο οικουμενικός χαρακτήρας των βυζαντινών ψηφιδωτών» της καθηγήτριας Νανώς Χατζηδάκη (8/1/2002).