ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Ιούνη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΒ
Πελώρια και αμείλικτα ερωτηματικά

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποσχέθηκε την έκδοση πορίσματος μέσα σε τρεις μήνες, όταν θα χρειαστούν -σύμφωνα με τον ίδιο- δυο ακόμα μήνες για το τελικό πόρισμα του προηγούμενου δυστυχήματος

Με πολλά και αμείλικτα ερωτηματικά έρχονται αντιμέτωπα τα μέλη της επιτροπής που διερευνά την αιτίες του δυστυχήματος στην Ανάφη.

Ετσι τα πρώτα πελώρια «γιατί» που εγέρθηκαν είναι:

  • Γιατί το ελικόπτερο μετά τη συντριβή δεν έπιασε φωτιά; στοιχείο που παραπέμπει στην επάρκεια ή όχι των καυσίμων.
  • Γιατί ο μικρός έλικας (στην ουρά) δεν έσπασε όπως ο μεγάλος; -στοιχείο που παραπέμπει στη διερεύνηση αν λειτουργούσε ή όχι την ώρα της πρόσκρουσης.

Για ερωτηματικά που προκαλεί η πτώση δύο ελικοπτέρων μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα μίλησε χτες και ο υπουργός Υγείας Κ. Στεφανής, αλλά χωρίς να προσδιορίσει την προέλευσή τους. Επίσης ο πρώην υπουργός Υγείας Δ. Κρεμαστινός δήλωσε ότι δεν είναι φυσιολογικό να πέφτουν δύο από τα πέντε ελικόπτερα του ΕΚΑΒ.

Η Επιτροπή

Τα αίτια που προκάλεσαν την τραγωδία της Ανάφης ερευνά για πρώτη φορά η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΔΑ) και Ασφάλειας Πτήσεων, η οποία συστάθηκε μόλις τον περασμένο Φλεβάρη από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, στο πλαίσιο εναρμόνισης του εθνικού δικαίου στις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις.

Η Επιτροπή αυτή, που λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή, προχώρησε στη συγκρότηση ομάδας εμπειρογνωμόνων, με επικεφαλής τον πρώην πιλότο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» Ιω. Τσαντή. Κλιμάκιο των εμπειρογνωμόνων βρίσκεται ήδη στον τόπο της τραγωδίας, αλλά για την ώρα παραμένει άγνωστο πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση του έργου των ειδικών. Οι αρμόδιοι τόσο του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών όσο και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αποφεύγουν επίσημα κάθε εκτίμηση για το χρόνο αποπεράτωσης των ερευνών, αν και στελέχη της ΥΠΑ, ανεπίσημα, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να χρειαστούν κάποιοι μήνες.

Δικαιολογίες για την καθυστέρηση

Τη λειτουργία της ΕΔΑ επικαλέστηκε ως κυβερνητικός εκπρόσωπος ο Χρ. Πρωτόπαπας για να δικαιολογήσει τη μη έκδοση επίσημου πορίσματος για το προηγούμενο δυστύχημα, με την πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ (14.1.2001).

Ο Χρ. Πρωτόπαπας είπε ότι δεν είναι επίσημο το πόρισμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο βουλευτής Ν. Κακλαμάνης της ΝΔ και το οποίο πήρε μέσω της κοινοβουλευτικής οδού. Το πόρισμα καταλογίζει σοβαρές παραλείψεις στη διαχειρίστρια ιταλική εταιρία HELITALIA καθώς και στο ΕΚΑΒ για τις αεροδιακομιδές. «Μία επιτροπή, που είχε γίνει προ της ισχύος του νέου νόμου, είχε εργαστεί πάνω στα αίτια του προηγούμενου δυστυχήματος, είπε ο Χρ. Πρωτόπαππας. Οι εκθέσεις της έχουν δοθεί στην ΕΔΑ, η οποία τις αναμορφώνει, σύμφωνα με τις οδηγίες που ισχύουν για όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ Αρα, λοιπόν, δεν ισχύει και δεν υπάρχει κανένα επίσημο πόρισμα. Οι εκθέσεις που έχουν δοθεί στην ΕΔΑ, στην οποία προΐσταται ο κ. Τσολάκης, είναι στο τελικό στάδιο διαμόρφωσής τους. Μετά τη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου της έκθεσης, θα υπάρξει και συνεννόηση με την ιταλική πλευρά. Προβλέπεται και συγκεκριμένη προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να έρθει η απάντηση και στη συνέχεια η ΕΔΑ θα καταλήξει στην τελική έκθεσή της -ελπίζω μέσα στο επόμενο δίμηνο- την οποία θα υποβάλει στις αρμόδιες αρχές».

Ο Χρ. Πρωτόπαπας υποστήριξε ότι «όλο αυτό τον καιρό και τα ελικόπτερα και τα αεροπλάνα του ΕΚΑΒ ελέγχονται και από το ίδιο το ΕΚΑΒ, το οποίο έχει προσλάβει ειδικούς, προκειμένου να ελέγχει την υλοποίηση της σύμβασης που έχει συνάψει με την Alitalia». «Επιπλέον, πρόσθεσε, από ό,τι πληροφορήθηκα από τον κ. Τζογάννη και η ΥΠΑ έχει αναπτύξει πλήρη συνεργασία με την αντίστοιχη ιταλική υπηρεσία, ενώ προβαίνει και στους δικούς της ελέγχους, γύρω από τον τρόπο που λειτουργεί η ιταλική εταιρία».

Κατά τα άλλα ο Χρ. Πρωτόπαππας υποσχέθηκε ότι το πόρισμα για το δυστύχημα στην Ανάφη να δοθεί «στο μισό της προβλεπόμενης προθεσμίας, που είναι περίπου ένα εξάμηνο».

Τα ελικοδρόμια

Τα 26 ελικοδρόμια που αδειοδοτήθηκαν τους τελευταίους 18 μήνες πληρούν όλες τις διεθνείς προδιαγραφές αναφέρει σε χτεσινή ανακοίνωσή της η ΥΠΑ. Αναφερόμενη στις παρατηρήσεις της HELITALIA που έκανε για τα ελικοδρόμια τον Απρίλη του 2001, η ΥΠΑ αναφέρει ότι κυρίως αναφέρονταν στα προβλήματα των ανεμουρίων και αποκαταστάθηκαν άμεσα.

Ειδικότερα για το ελικοδρόμιο της Ανάφης, η ΥΠΑ αναφέρει ότι η βλάβη του ανεμουρίου είχε αποκατασταθεί. Ενώ για τη σήμανση των εγγύς του ελικοδρομίου ορεινών όγκων η ΥΠΑ υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τη σύμβαση του Σικάγου τέτοια σήμανση απαιτείται μόνο για «εμπόδια που βρίσκονται εντός των προσεγγίσεων, οι οποίες στην περίπτωση της Ανάφης είναι απολύτως ελεύθερες».


ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΚΑΒ
Φόρος τιμής με αιτήματα αναβάθμισης

Θρήνος στην κηδεία των θυμάτων. Εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στην κηδεία του νοσηλευτή Ελευθέριου Φερεντίνου

Motion Team

Θρήνος στην κηδεία των θυμάτων. Εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στην κηδεία του νοσηλευτή Ελευθέριου Φερεντίνου
Τρίωρη στάση από τις 9 π.μ - 12 μ. και έκτακτη γενική συνέλευση, πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, ως φόρο τιμής στους άτυχους συναδέλφους τους που έχασαν τη ζωή τους στην πτώση του ελικοπτέρου του Κέντρου στην Ανάφη, αλλά και προκειμένου να εξετάσουν τη μετέπειτα στάση τους.

Αποστολή του ΕΚΑΒ, τονίζει στη σχετική ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΚΑΒ, είναι η προσφορά Αμεσης Βοήθειας στο σημείο ανάγκης σε εκείνον που κινδυνεύει και η ασφαλής μεταφορά του στον πλησιέστερο υγειονομικό σχηματισμό. Οι προσφερόμενες όμως, μέχρι σήμερα, υπηρεσίες από το ΕΚΑΒ, δεν καλύπτουν ούτε κατά το ήμισυ τις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού.

«Οι διαμαρτυρίες του κόσμου είναι δικαιολογημένα έντονες και καθημερινές», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι που καλούνται να δουλέψουν «κάτω από αντίξοες συνθήκες άγχους, στρες και συνεχούς εντατικοποίησης». Επιπλέον, προσθέτουν, με τη σημερινή του ελλιπή δύναμη το ΕΚΑΒ καλείται να αντιμετωπίσει εκτός από τα επείγοντα περιστατικά και τους ποδοσφαιρικούς - αθλητικούς αγώνες, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, συνοδεία επισήμων προσώπων κ.ά.

Το σωματείο ζητά αναβαθμισμένη προνοσοκομειακή φροντίδα και φέρνει το υπουργείο Υγείας προ των ευθυνών του. Διεκδικεί τον διπλασιασμό μάχιμων ασθενοφόρων ανά βάρδια στο λεκανοπέδιο της Αττικής, λαμβάνοντας υπόψη τις πληθυσμιακές και κυκλοφοριακές ανάγκες του νομού.

Αλλοθι τα πολλά νησιά


Motion Team

Κι ενώ οι υγειονομικές ελλείψεις στην επαρχία και ιδιαίτερα στη νησιωτική χώρα είναι πασίδηλες, η κυβέρνηση διά του αρμόδιου υπουργού Υγείας Κ. Στεφανή φαίνεται να θεωρεί ως «φυσική κατάσταση» αυτή τη γύμνια. «Ασφαλώς υπάρχει πρόβλημα και θα υπήρχε πρόβλημα όποια κυβέρνηση κι αν υπήρχε, όποια πολιτική κι αν εφαρμοζόταν, διότι τα νησιά είναι πάρα πολλά», είπε ο Κ. Στεφανής μιλώντας στο «Φλας» και περιόρισε τις όποιες παρεμβάσεις πέρα απ' το ελικόπτερο στην «ανάπτυξη της καινούριας ιατρικής τεχνολογίας και ιδιαίτερα της τηλεματικής».

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και τα μέτρα που παρουσίασε χτες ο υφυπουργός Υγείας Εκτ. Νασιώκας στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών υγείας λόγω της τουριστικής κίνησης της θερινής περιόδου.

Υποσχέθηκε γενικώς την πρόσληψη νέων ειδικευμένων γιατρών του ΕΣΥ και κάλυψη όλων των θέσεων αγροτικών γιατρών. Ομως η εγγυημένη «λύση» φαίνεται να είναι μόνο η πρόσληψη «130 επικουρικών γιατρών στις νησιωτικές και απομονωμένες περιοχές».

Ειδικά για το ΕΚΑΒ ο Εκτ. Νασιώκας υποστήριξε ότι «έχει αυξήσει σημαντικά φέτος το έμψυχο δυναμικό του και το στόλο του προκειμένου να ανταποκριθεί στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών Επείγουσας Προνοσοκομειακής Ιατρικής». «Φέτος, πρόσθεσε, διαθέτει 100 επιπλέον ασθενοφόρα, τα οποία έχουν κατανεμηθεί σ' όλη τη χώρα. Παράλληλα, έχουν προσληφθεί γιατροί και 300 άτομα ως πληρώματα ασθενοφόρων, ενώ έχουν συσταθεί και συστήνονται νέοι τομείς στις νησιωτικές και τις τουριστικές περιοχές».


Ευρωπαϊκή κινητοποίηση στην Πολιτική Αεροπορία

Σε 24ωρη απεργία βρίσκονται από τα μεσάνυχτα οι εργαζόμενοι στις Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, αντιδρώντας στο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τον «ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό» και την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης του εναέριου χώρου.

Στη συντονισμένη απεργιακή κινητοποίηση, από ελληνικής πλευράς, συμμετέχουν με 24ωρη απεργία οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με απόφαση της Ομοσπονδίας τους (ΟΣΥΠΑ), οι τηλεπικοινωνιακοί και οι ηλεκτρονικοί, ενώ οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συμμετέχουν με 4ωρη στάση εργασίας, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 4 μ.μ.

Η απεργία των εργαζομένων θα προκαλέσει αναστάτωση στις αεροπορικές συγκοινωνίες σε όλη την Ευρώπη, ενώ ήδη η «Ολυμπιακή Αεροπορία» και η «Αεροπλοΐα» ανακοίνωσαν αλλαγές στο σημερινό τους πτητικό πρόγραμμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ