ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Ιούλη 2002
Σελ. /32
Η ιστορική αλήθεια

Παπαγεωργίου Βασίλης

Πολλά και διάφορα λέγονται τις μέρες αυτές με αφορμή την υπόθεση της «17Ν». Ανάμεσά τους, πολλά είναι αυτά που κακοποιούν την ιστορική αλήθεια. Οπως, τα όσα επιχειρούν να αναζητήσουν τις ρίζες της λεγόμενης εγχώριας τρομοκρατίας στη δράση του ΚΚΕ, την περίοδο της εφτάχρονης στρατιωτικοφασιστικής δικτατορίας. Στις τότε, δήθεν αντιλήψεις και θέσεις του Κόμματος, για ένοπλη αντίσταση στη χούντα, κλπ., κλπ.

Η αλήθεια, βέβαια, είναι πολύ διαφορετική και, ιδιαίτερα, όσοι έζησαν εκείνα τα γεγονότα τη γνωρίζουν πολύ καλά. Το ΚΚΕ ήταν κατηγορηματικά αντίθετο σε λογικές και τακτικές βομβιστικών επιθέσεων, ενεργειών σαμποτάζ ή άλλων παρόμοιων μορφών πάλης, θεωρώντας, ότι αποτελούν σοβαρό εμπόδιο στην προσέλκυση των μαζών στον αντιδικτατορικό αγώνα. Ηταν σταθερά προσηλωμένο στην πολιτική ανάπτυξης της μαζικής αντιδικτατορικής πάλης του λαού και της νεολαίας. Στα πλαίσια αυτά, δε δίστασε να κάνει, ακόμη και δημόσια κριτική, σε όποιες αντιδικτατορικές οργανώσεις της εποχής πρόκριναν ανάλογες μορφές πάλης. Μια πολιτική, η οποία δικαιώθηκε με τη λαϊκή εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Αναφέρουμε τα παραπάνω για δυο λόγους κυρίως: Πρώτον, για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας. Δεύτερον, για να σημειώσουμε, ότι αρκετοί, απ' όσους παραχαράσσουν σήμερα την εποχή εκείνη, γνωρίζουν πολύ καλά την αλήθεια και, επομένως, οι τωρινοί ισχυρισμοί τους μόνον αθώοι ή αφελείς δεν είναι...

Οι αερομεταφορές στις...

«Οι ειδικοί δεν υποστηρίζουν ότι είναι απίθανη η εξεύρεση κοινής συνισταμένης όσον αφορά τα πολλαπλά ελβετικά σφάλματα στα οποία καταλογίζονται τα δυστυχήματα. Αν όμως υπάρχει κοινή συνισταμένη, αυτή ενδεχομένως να βρίσκεται στη δεκαετή προσπάθεια τής ελβετικής βιομηχανίας να αυξήσει τα κέρδη της, μειώνοντας τα έξοδά της. Με άλλους λόγους, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιο επίπεδο».

Τα παραπάνω, τα οποία γράφτηκαν, με αφορμή το πρόσφατο αεροπορικό, πολύνεκρο δυστύχημα στην Ελβετία, δεν αποτελούν τους «αυθαίρετους ισχυρισμούς» κάποιου κομμουνιστή, πολέμιου της «παγκοσμιοποίησης» και των κάθε λογής «απελευθερώσεων». Είναι απόσπασμα, από σχετικό άρθρο του Μαρκ Λάντλερ στην εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς», το οποίο αναδημοσίευσε η «Καθημερινή».

Σημειώνει ακόμη ο αρθρογράφος: «Μία από τις μεταρρυθμίσεις ήταν και η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας. Παρόμοιες ιδιωτικοποιήσεις έγιναν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελβετία, όμως, όπου παραδοσιακά οι αγορές προστατεύονται, η κίνηση αυτή είχε σοβαρές συνέπειες. Η εταιρεία "Σκαϊγκίντ", που ανέλαβε το σύστημα εναέριας κυκλοφορίας, προέβη σε μείωση του προσωπικού και σε οικονομικές περικοπές. Κατά συνέπεια, οι Ελβετοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που επιβλέπουν τον πιο πυκνοκατοικημένο εναέριο χώρο της Ευρώπης, δέχτηκαν αφόρητη πίεση. "Το προσωπικό δεν επαρκεί", υπογραμμίζει ο Μαρκ Μπομγκάρντνερ, πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. "Η διεύθυνση", καταλήγει, "αποφάσισε να σταματήσει την εκπαίδευση και να μην κάνει επενδύσεις σε νέο υλικό"».

... συμπληγάδες της «παγκοσμιοποίησης»

Τα παραπάνω, βέβαια, δεν αποτελούν τη μόνη, ολέθρια συνέπεια της «παγκοσμιοποίησης», του οξυνόμενου συνεχώς ανταγωνισμού, μεταξύ των μονοπωλίων και του κυνηγητού των κερδών. Αλλο ένα σχετικό παράδειγμα αποτελούν οι αλλαγές, που έγιναν στον ευρωπαϊκό κανονισμό εναέριου ελέγχου, στις αρχές του χρονου. Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, τα επιβατικά αεροπλάνα θα έχουν τη δυνατότητα να πετούν σε κατακόρυφη απόσταση 305 μέτρων απόσταση το ένα από το άλλο, δηλαδή, τη μισή απ' αυτή που προβλεπόταν προηγούμενα. Και μπορεί οι αρμόδιοι να βεβαιώνουν ότι οι ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας επιτρέπουν τη διατήρηση της ασφάλειας των πτήσεων, στα ίδια με πριν επίπεδα, αλλά οι ανησυχίες του καθένα είναι εύλογες. Πολύ περισσότερο, όταν γνωρίζει ότι οι βασικοί παράγοντες που επέβαλαν και το μέτρο αυτό είναι η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας κατά 20%, η εξοικονόμηση καυσίμων και η μείωση των καθυστερήσεων. Με άλλα λόγια, η αύξηση των εσόδων και των κερδών των μεγάλων αεροπορικών εταιριών.

Σύμφωνα, με υπολογισμούς ειδικών, μόνον από την εξοικονόμηση των καυσίμων, οι εταιρίες αεροπορικών μεταφορών λογαριάζουν σε μια μείωση των εξόδων τους - και αντίστοιχη αύξηση των κερδών τους - κατά 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ ή 1.329 δισεκατομμύρια δραχμές περίπου.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Επαγρύπνηση

Περί τρομοκρατίας στις μέρες μας πολύς λόγος γίνεται. Πληροφορίες και σενάρια έρχονται στο φως της δημοσιότητας με καταιγιστικούς ρυθμούς. Κάποιες απ' αυτές που - σημειωτέον -δεν τυγχάνουν ιδιαίτερης προβολής, έρχονται να ενισχύσουν την πλευρά εκείνη που στην έντονη διαπάλη των ημερών γύρω από το θέμα της τρομοκρατίας επιμένει πως: η τρομοκρατία και οι οργανώσεις - φορείς της, δημιουργούνται, είτε στην πορεία αξιοποιούνται από κέντρα και παράκεντρα μυστικών υπηρεσιών για το χτύπημα λαϊκών κινημάτων, για το τσάκισμα δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, για την προώθηση σε τελική ανάλυση σχεδιασμών που όχι μόνο καμία σχέση δεν έχουν με τα λαϊκά συμφέροντα αλλά απεναντίας αποβαίνουν σε βάρος τους.

Πολιτική η άποψη αυτή, βασισμένη στο ιστορικό προηγούμενο και στα όσα αποκάλυψε η σκαπάνη του χρόνου σχετικά με τη δράση παρεμφερών οργανώσεων σε άλλες χώρες, βασισμένη στην ψύχραιμη ανάλυση της πραγματικότητας και στην απάντηση που αβίαστα προκύπτει στο ερώτημα, ποιον εξυπηρετεί η τρομοκρατική δράση της όποιας «17Ν». Αποψη που βεβαίως δεν πρόκειται να στοιχειοθετηθεί από τα ευρήματα ή τις ανακοινώσεις των αστυνομικών αρχών. Αποψη που ενδεχομένως να επιβεβαιωθεί όταν παρέλθουν πολλά χρόνια, όταν ο κουρνιαχτός θα έχει κατακαθίσει, όταν η ασυλία θα είναι δεδομένη για τους εμπνευστές, τους δημιουργούς, τους πραγματικούς καθοδηγητές της «17Ν».

Χρειάστηκαν άλλωστε να περάσουν 30 χρόνια για να βγει στην επιφάνεια η πληροφορία πως στα μέσα της δεκαετίας του '70 περισσότεροι από 200 πράκτορες της CIA δολοφονήθηκαν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, κατά πάσα πιθανότητα από «συναδέλφους» τους, μεταμφιεσμένους σε τρομοκράτες. Η «Επιτροπή Πάικ» του αμερικανικού Κογκρέσου ασχολήθηκε με αυτές τις περίεργες δολοφονίες, που έγιναν την περίοδο που η διεύθυνση της CIA πέρασε από τα χέρια του Ου. Κόλμπι στον Τζ. Μπους, κατοπινό Πρόεδρο των ΗΠΑ, ο οποίος ανέλαβε να «σβήσει τα αμερικανικά ίχνη» από τις βρωμοδουλιές του Νίξον ανά τον πλανήτη. Ο Γουέλς, ο σταθμάρχης της CIA στην Ελλάδα, δολοφονήθηκε από την πρωτοεμφανιζόμενη «17 Ν», ακριβώς εκείνη την περίοδο. Σύμπτωση; Αγνωστο... Σε κάθε περίπτωση οι συνειρμοί είναι απολύτως λογικοί.

Ας μη βιάζονται λοιπόν κάποιοι να προδικάσουν την «αθωότητα» των μυστικών υπηρεσιών, ο βίος και η πολιτεία των οποίων εξάλλου δε συνηγορεί στην άκριτη αποενοχοποίησή τους. Οσοι όμως το πράττουν, είναι συνένοχοι στην προσπάθεια αποπροσανατολισμού του λαού και μάλιστα τη στιγμή που πρέπει να εντείνει στο έπακρο την επαγρύπνηση και ετοιμότητά του. Γιατί είναι βέβαιο πως η τελευταία ίσως υπηρεσία της «17Ν» θα είναι αυτή της παραπέρα υπόσκαψης των λαϊκών δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ