ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 1 Σεπτέμβρη 2002
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Από τη δανική στην ελληνική προεδρία

Μελετώντας κανείς τις προτεραιότητες στο πρόγραμμα της δανικής προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ), για το 2ο εξάμηνο του 2002, δεν μπορεί να αποφύγει παραλληλισμούς και σκέψεις σε σχέση με τις εξελίξεις στην Ελλάδα. Αναφέρεται, λοιπόν, στο πρόγραμμα ότι «η καταπολέμηση της διεθνούς τρομοκρατίας αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα κατά τη δανική προεδρία της ΕΕ, αναπτύσσοντας μέσα καταπολέμησης, με διεξαγωγή κοινής έρευνας,.. που θα διευκολύνει την πρόληψη και καταπολέμηση της τρομοκρατίας, σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με τις ΗΠΑ, κοινές πρωτοβουλίες (και με τις υπό διεύρυνση χώρες) στον τομέα της αστυνομικής και δικαστικής συνεργασίας, επέκταση του ηλεκτρονικού Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν (SΙSΙΙ), ευκολότερη πρόσβαση στην ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ αστυνομίας και εισαγγελίας, ιδίως όσον αφορά τα δακτυλικά αποτυπώματα, εισαγωγή ρήτρας για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας σε συμφωνία με τρίτες χώρες θα συνεχίσει τις εργασίες για την εφαρμογή της Σύμβασης "Νάπολη ΙΙ", η οποία έχει σχεδιαστεί κυρίως για να δώσει στην αστυνομία τη δυνατότητα συνεχούς καταδίωξης πέραν των εσωτερικών συνόρων».(1)

Είναι γνωστό ότι μετά την 11η Σεπτέμβρη τα μέτρα καταστολής και κρατικής τρομοκρατίας έχουν ενταθεί στις χώρες - μέλη της ΕΕ και όχι μόνο. Να θυμίσουμε ότι η ΕΕ είχε χαράξει τη στρατηγική της στον τομέα αυτό από τον Οκτώβρη του 1999 (Σύνοδος Κορυφής Τάμπερε), με συμφωνία και της ελληνικής κυβέρνησης. Ομως υλοποιεί αυτή την πολιτική με γρηγορότερους ρυθμούς μετά τις 11/9/2001. Βέβαια, σε κάθε χώρα ανάλογα με την ανάπτυξη του μαζικού κινήματος, των κατακτήσεων, των αντιστάσεων των λαών βρίσκεται ένα άλλοθι, μια δικαιολογία, που χρειάζεται, για να περάσει νέα κατασταλτικά μέτρα και νόμους ευκολότερα και πιο ανώδυνα για το σύστημα. Π.χ. στην Ελλάδα η εγκληματική δράση της «17Ν», (κατασκεύασμα των μυστικών υπηρεσιών, που μερικά σχετικά στοιχεία γνωστοποιήθηκαν, αλλά περνάνε στα ψιλά των ΜΜΕ), παρουσιάζεται κυρίως και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση της με τη διεθνή τρομοκρατία. Επικεντρώνονται ότι η «17Ν» είναι παρακλάδι της, αποσιωπώντας και καλύπτοντας τη σχέση της με τις μυστικές υπηρεσίες, ντόπιες και ξένες, τους πραγματικούς οικονομικο-πολιτικούς λόγους και κίνητρα των προσώπων που δολοφονούσε και φυσικά καμιά σχέση δεν είχε και δεν έχει με την πάλη του λαού για τα δικαιώματά του, τον αγώνα για την ανατροπή του καπιταλισμού. Αρα, άλλοθι για την κυβέρνηση θα αποτελεί η διασύνδεση της «17Ν» με τη διεθνή τρομοκρατία, για να εφαρμόσει αυτά που έχει συμφωνήσει στην ΕΕ, εδώ και 3 χρόνια. Δηλαδή, μέτρα περιορισμού ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, κατατρομοκράτησης των λαών με νέες νομοθεσίες και κατασταλτικά σώματα, υποταγή στην καπιταλιστική θηριωδία, διώξεις σε αντιλήψεις που αμφισβητούν, αντιστέκονται και αντιπαλεύουν την ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα και παρακλάδι της αποτελεί η πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης. Η βιασύνη που εμφανίζουν στην υλοποίηση της κατασταλτικής πολιτικής, προέρχεται από το φόβο των καπιταλιστών και των κομμάτων τους, στην αυξανόμενη οικονομική κρίση (Λατινική Αμερική, ύφεση στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, στην Ιαπωνία), σε ανεργία, φτώχεια, στη συσσωρευμένη λαϊκή αγανάκτηση, στην άνοδο των μαζικών κινητοποιήσεων. Ανησυχούν, φοβούνται και προσπαθούν να προλάβουν την επαναστατικοποίηση και οργάνωση των λαϊκών μαζών.

Εναν άλλο τομέα που έχει η δανική προεδρία της ΕΕ στις προτεραιότητές της, είναι η επίσπευση «των εργασιών για μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για το άσυλο και τη μετανάστευση,...που θα πρέπει να διαδραματίσει μεγαλύτερο ρόλο στην εξωτερική πολιτική της ΕΕ».(2)

Δημιουργούν νέα σώματα κατασταλτικά (αστυνομία συνόρων, πιλοτικά σχέδια και δημιουργία δικτύου αξιωματικών συνδέσμων κ.ά), κατάλληλη νομοθεσία (νέος κατάλογος με χώρες για θεώρηση, κοινό σύστημα ευρωπαϊκών δεδομένων των θεωρήσεων (ρήτρα για διαχείριση μεταναστευτικών ρευμάτων και υποχρεωτική επανεισδοχή με τρίτες χώρες, συνεργασία ΕΕ με τρίτες χώρες και δυνατότητα λήψης μέτρων εάν μία τρίτη χώρα δε συνεργαστεί κλπ.), με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Ιούνη 2003 επί ελληνικής προεδρίας. Αυτό σημαίνει ότι σκληραίνουν τα μέτρα κατά των μεταναστών. Βέβαια, όποτε θέλουν φτηνό εργατικό δυναμικό ανοίγουν πόρτες και παράθυρα, όποτε έχουν πρόβλημα σηκώνουν τείχη και στήνουν πολεμίστρες. Η ουσία είναι ότι στο όνομα των μεταναστών μετατρέπουν σε φρούριο την Ευρώπη. Καλλιεργούν την ξενοφοβία και το ρατσισμό, καταλογίζουν τα οικονομικοκοινωνικά προβλήματα, που γεννά το καπιταλιστικό σύστημα στους μετανάστες, κρύβουν τα αίτια των μεταναστευτικών κυμάτων (πόλεμοι, εκμετάλλευση, ανισότητα, φτώχεια).

Ομως υπάρχει και μια άλλη σημαντικότατη πλευρά της κοινής μεταναστευτικής πολιτικής. Δημιουργούν νέους κατασταλτικούς μηχανισμούς για τη διαχείριση των εξωτερικών συνόρων (με ευρωπαϊκή αστυνομία συνόρων, δίκτυο αξιωματικών συνδέσμων, κοινή εκπαίδευση, κατανομή δαπανών), ευθύνη που έχει σήμερα ο στρατός κάθε χώρας, εκχωρώντας κυριαρχικά δικαιώματα στο Διευθυντήριο της ΕΕ.

Οι σχέσεις, λοιπόν, της Ελλάδας με τρίτες χώρες και στο θέμα ασύλου και μετανάστευσης δε θα καθορίζονται από παραδοσιακές και φιλικές σχέσεις του λαού μας με άλλους λαούς ή συμπάθειες σε κινήματα, (π.χ. Κούρδων κ.ά.) αλλά θα καθορίζονται από την ΕΕ

Υπάρχει, λοιπόν, παραπέρα αντιδραστικοποίηση της πολιτικής της ΕΕ με βασικό εργαλείο την καταστολή και την εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της εξωτερικής πολιτικής.

Αυτή την πολιτική θα διαχειριστεί στο πρώτο εξάμηνο 2003 η κυβέρνηση με την ελληνική προεδρία. Ωστόσο, η Ελλάδα έχει την προεδρία της ΕΕ από τον Ιούλη 2002, στα θέματα Ευρωπαϊκής Πολιτικής Ασφάλειας - Αμυνας(ΕΠΑΑ) και ζώνης του ευρώ, αφού η Δανία έχει εξαιρεθεί και δε συμμετέχει σε αυτές τις επιμέρους πολιτικές. Ηδη η Ελλάδα ετοιμάζει την αποστολή ευρωπαϊκής δύναμης στα Σκόπια για αντικατάσταση της αντίστοιχης ΝΑΤΟικής.

Η ελληνική προεδρία θα διαχειριστεί και άλλα σημαντικά ζητήματα, με ιδιαίτερες επιπτώσεις στο λαό και τη χώρα μας. Στον αγροτικό τομέα η ελληνική προεδρία θα προωθήσει την ενδιάμεση αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, με την παραπέρα μείωση των επιδοτήσεων και στήριξης της γεωργίας. Νέα μέτρα, που θίγουν τους μικρομεσαίους αγρότες και θα οδηγήσουν στο ξεκλήρισμα και άλλων αγροτικών νοικοκυριών.

Ακόμη, η ελληνική προεδρία θα ασχοληθεί με την προώθηση ενιαίας πολιτικής στον τομέα της Υγείας. Βιωσιμότητα και αποτελεσματικότητα των συστημάτων Υγείας, ονομάζουν την ιδιωτικοποίησή της. Την προώθηση αποστολής διεθνούς αστυνομικής δύναμης σε Βοσνία και Ερζεγοβίνη, τα θέματα τρομοκρατίας, ασύλου και μετανάστευσης, Παιδείας, αναθεώρησης της στρατηγικής για την απασχόληση, τη διεύρυνση, την προετοιμασία της νέας Διακυβερνητικής Διάσκεψης για το μέλλον της Ευρώπης, που σχεδιάζεται πιο αντιδραστικό, πιο σκοτεινό για τους λαούς.

Ομως, σε αυτό το μέλλον οι λαοί, το μαζικό, λαϊκό κίνημα δεν έχουν πει τον τελευταίο λόγο. Γιατί, λύση απέναντι στην καπιταλιστική βαρβαρότητα υπάρχει. Βήματα γίνονται, πρωτοβουλίες και συντονισμός στη δράση μπορεί να υπάρξει. Ηδη, έχει δημιουργηθεί και έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στους λαϊκούς αγώνες, η κίνηση «Δράση: Θεσσαλονίκη 2003», συσπειρώνοντας αγρότες, εργάτες, υπαλλήλους, νεολαία, συνταξιούχους, γυναίκες, μικρομεσαίους επαγγελματίες, τα θύματα αυτής της πολιτικής, που είναι η πλειοψηφία του λαού μας. Είναι η κίνηση που θα υποδεχτεί αγωνιστικά τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, τον Ιούνη 2003 στην Ελλάδα, σαν απάντηση στα νέα αντεργατικά, αντιλαϊκά μέτρα που θα δρομολογήσουν σε βάρος των λαών, των χωρών της ΕΕ, των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής, αντιτάσσοντας ένα ρωμαλέο μέτωπο ενάντια στον ιμπεριαλισμό, το ΝΑΤΟ, την ΕΕ, την ελληνική κυβέρνηση και όσους υποστηρίζουν τις επιλογές τους. Μαζικές ποικιλόμορφες κινητοποιήσεις ήδη έχουν ξεκινήσει, συνεχίζονται και θα κορυφωθούν τον Ιούνη 2003. Εμπρός, λοιπόν, όλοι μαζί σε συστράτευση, για να δώσουμε ηχηρό μήνυμα απειθαρχίας και αντεπίθεσης. Ο ιμπεριαλισμός δεν είναι παντοδύναμος.

(1) Μία Ευρώπη: Πρόγραμμα της δανικής προεδρίας της ΕΕ, Ιούλιος 2002, σελ.12,13

(2) Στο ίδιο, σελ.15,


Της
Διαμάντως ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
Η Διαμάντω Μανωλάκου είναι υπεύθυνη του Τμήματος Ευρωπαϊκής Πολιτικής της ΚΕ του ΚΚΕ


ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Υποκρισία, αερολογίες, διλήμματα...

Ή πες μου ποιο κόμμα στηρίζει ποιον υποψήφιο για να σου πω ποιος είναι...

Παπαγεωργίου Βασίλης

Αρχισε πάλι η φιλολογία περί «πολιτικοποίησης» ή μη των τοπικών εκλογών, περί «κομματικοποίησης» ή μη. Και στη βάση αυτού του γελοίου διλήμματος πάει να στηθεί ολόκληρος «καβγάς» ή αλλιώς «κοκορομαχία», όπως έχει ο όρος πολιτογραφηθεί στη μεταπολιτευτική ορολογία. Γιατί, εδώ που τα λέμε, δεν υπήρξε εκλογική αναμέτρηση για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, των τελευταίων τουλάχιστον 28 χρόνων, που να μην επανέρχονται διαφόρων ειδών «διλήμματα», ανάμεσα στα οποία προεξάρχουσα θέση κατέχουν αυτά της «πολιτικοποίησης» και «κομματικοποίησης» των εκλογών.

Οι εκλογές αυτές, όπως και κάθε εκλογές, είναι έντονα πολιτικές. Ιδιαίτερα σήμερα οι εκλογές για τις Νομαρχίες και τους δήμους, και η αντιπαράθεση συνεπώς που γίνεται γύρω από αυτές, οδηγούν κάθε κόμμα, κάθε συνδυασμό, κάθε υποψήφιο, θέλει δε θέλει, του αρέσει δεν του αρέσει, να τοποθετηθεί πολιτικά, να φτάσει στην καρδιά των ζητημάτων, να απαντήσει καθαρά στα ερωτήματα και στις διεξόδους που προτείνει.

Σήμερα είναι ακόμα πιο καθαρό από χτες, ότι κριτήριο ψήφου, αποτελεί η στάση απέναντι στις αλλαγές που έχουν επέλθει και στο θεσμικό πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αφετηρία τις αλλαγές το 1994 και τις υπόλοιπες που έγιναν μέχρι σήμερα, έως και το Σύνταγμα. Ταυτόχρονα όμως, δεν μπορεί το κριτήριο αυτό να αποκοπεί από το καθολικότερο κριτήριο που εχει να κάνει με το πολιτικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται ο θεσμός.

Δεν μπορεί κανένας συνδυασμός να προσπεράσει το γεγονός ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει υποστεί σοβαρές αρνητικές αλλαγές ως θεσμός και ότι αυτός ο θεσμός αποτελεί σήμερα ένα ακόμη εργαλείο προώθησης των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων.

Είναι λόγια κενά περιεχομένου, λόγια του αέρα, αυτά που ακούγονται από διάφορους υποψήφιους και συνδυασμούς, οι οποίοι μάλιστα μοστράρονται και ως «ανεξάρτητοι», «υπερκομματικοί» και κατά προτίμηση και «αριστερόστροφοι»! Στην Υπερνομαρχία, μάλιστα, Αθηνών - Πειραιώς υπάρχει μεγάλος συνωστισμός τοιούτων. Από τον κύριο Τζαννετάκο της ΝΔ και την κυρία Φώφη του ΠΑΣΟΚ μέχρι τον κύριο Γλέζο του ΣΥΝ. Διακηρύξεις για αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση, για αυτοτέλεια έναντι της κεντρικής κρατικής εξουσίας, στέκουν εντελώς στον αέρα, αφού δεν υπάρχει - εκτός των άλλων - σαφής τοποθέτηση για το χαρακτήρα του θεσμού. Αυτοτέλεια και ταυτόχρονα πειθαρχία στο θεσμικό πλαίσιο είναι πράγματα ασυμβίβαστα μεταξύ τους!

Αυτό είναι συνεπώς ένα το κρατούμενο. Ολα τα παραπάνω τα οποία αφορούν φυσικά την Αυτοδιοίκηση, είναι πρωτίστως πολιτική. Εχουν να κάνουν με πολιτικές θέσεις και απόψεις. Οι θέσεις και απόψεις πάνω σε αυτά τα ζητήματα, προδιαθέτουν για το αν θα έχουμε να κάνουμε με αγωνιστικές τοπικές αρχές, Νομάρχες και δημάρχους, Νομαρχιακά και Δημοτικά Συμβούλια, ή με μεσίτες και διαχειριστές των συμφερόντων της κεντρικής εξουσίας και των κάθε είδους επιχειρηματιών.

Τα κόμματα, συμμετέχουν, στηρίζουν συνδυασμούς και υποψήφιους για τις εκλογές. Τα κόμματα δεν έχουν πολιτικές θέσεις, δεν ασκούν πολιτική; Και για την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ειδικά και γενικότερα; Δεν παίρνουν ενεργότατο μέρος στις εκλογές και στη διαμάχη; Στελέχη τους, μέλη τους, οπαδοί τους, ή συνεργαζόμενοι μαζί τους - που σημαίνει ότι αποδέχονται τον πυρήνα της πολιτικής και τις κατευθύνσεις των προτεινόμενων λύσεων - δεν είναι όλοι οι υποψήφιοι;

Ρητορικά τα ερωτήματα, γιατί οι απαντήσεις είναι λίγο ως πολύ κοινές για όλους. Τότε, προς τι η υποκρισία, περί ανάγκης «μη κομματικοποίησης» των εκλογών; Η μόνη πειστική απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι μία: «προς άγραν ψήφων»! Και η αιτία της; Σαφώς το γεγονός ότι δεν μπορεί να υπάρξει μεταξύ αυτών των συνδυασμών διαφορετική προσέγγιση στα βασικά ζητήματα της εκλογικής αντιπαράθεσης, γιατί όλοι τους κινούνται στην ίδια όχθη, άσχετα αν κρατούν «αποστάσεις ασφαλείας» μεταξύ τους, για να αλιεύουν τις ψήφους λαϊκών στρωμάτων...

***

Τι έδειξε η τελευταία 4ετία και η προηγούμενη; Οτι εξίσου «πειθαρχικοί» δήμαρχοι και νομάρχες ήταν και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, και του ΣΥΝ. Ούτε καν απλές κινητοποιήσεις οργάνωσαν, με την πρόσκληση του λαϊκού παράγοντα, για να διεκδικήσουν αυτά που τους χρωστά το κράτος, τους παρακρατηθέντες φόρους για λογαριασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τέτοια συναίνεση ίσως πουθενά αλλού δεν επιτεύχθηκε. Ούτε κάποιες άλλες κινητοποιήσεις ή εκδηλώσεις που να ευαισθητοποιούν έστω τους πολίτες οργάνωσαν.

Οι περισσότεροι δήμαρχοι και νομάρχες, με την πλειοψηφία βεβαίως των αντίστοιχων Συμβουλίων, ιδιαίτερα οι πρώτοι - λόγω αρμοδιοτήτων - αποδείχτηκαν καλοί μάνατζερ, καλοί φορομπήχτες, άλλος περισσότερο και άλλος λιγότερο, σύμμαχοι της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, στη λογική της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας, της ανταποδοτικότητας, που αποτελούν κορυφαία νεοφιλελεύθερα συνθήματα.

Η συντριπτική πλειοψηφία δημάρχων και νομαρχών, προτίμησαν τη σιγή για τα μεγάλα λαϊκά προβλήματα. Βεβαίως, έκαναν λόγο για ανεργία, για ερήμωση της υπαίθρου, μόνο και μόνο όμως για να μη βρεθούν σε πλήρη αντίθεση με τη λαϊκή δυσαρέσκεια. Κι αυτό συνεχίζουν να κάνουν και προεκλογικά. Πρακτικά δε στήριξαν αγώνες, παρά μόνο κατά περίπτωση εθιμικά, ενώ ευχαρίστως έστησαν τους γνωστούς πελατειακούς μηχανισμούς της ρουσφετολογίας μέσω των τοπικών συμφώνων απασχόλησης.

Ας μη μας πουλάνε λοιπόν φούμαρα περί «μη κομματικοποίησης», περί «ανεξαρτησίας» και άλλες... μεταξωτές κορδέλες. Συγκεκριμένα κόμματα στηρίζουν συγκεκριμένους υποψήφιους. Τελεία και παύλα ως προς αυτό.

***

Επομένως, το σε ποια πολιτική δύναμη στηρίζεται ένας συνδυασμός παίζει μεγάλο ρόλο, και στο τι θα γίνει την άλλη μέρα. Είναι καθοριστικό ζήτημα σε αυτές τις εκλογές του Οκτώβρη, το ποιες πολιτικές δυνάμεις στηρίζουν τους συγκεκριμένους συνδυασμούς και υποψηφίους που κατεβαίνουν στην εκλογική μάχη. Ασχετα τι λέει ή νομίζει ο καθένας για τον εαυτό του, άσχετα πώς τον είχαμε συνηθίσει μέχρι χτες.

Στις σημερινές συνθήκες, με την εξέλιξη που έχουν πάρει τα πράγματα, ένας συνδυασμός δεν μπορεί να κριθεί, είτε στο δήμο είτε στη Νομαρχία, από το αν έχει ένα ωραίο πρόγραμμα με μπόλικες υποσχέσεις, από το εάν κάνει γενικές φιλοσοφικές διακηρύξεις, εάν τοποθετείται με κάποιες γενικές αρχές. Ακόμα και αν υπάρχουν οι καλύτερες δυνατές προθέσεις και γνώσεις, όπως, π.χ., οι πράγματι αξιόλογες γνώσεις φυσικής ιστορίας του Μ. Γλέζου.

Ο κρίσιμος κρίκος για να ξετυλιχτεί σωστά η σκέψη κάθε εργαζόμενου έτσι ώστε να προετοιμαστεί για να κάνει την αγωνιστική, ριζοσπαστική πράξη, ρίχνοντας το ψηφοδέλτιο των συμφερόντων του στην κάλπη, είναι αυτός: ποιο κόμμα στηρίζει κάθε συγκεκριμένο συνδυασμό.

Για παράδειγμα, ας πάρουμε τα νομαρχιακά ψηφοδέλτια των κομμάτων σε Αθήνα - Πειραιά:

  • Ποιος στηρίζει την Φώφη Γεννηματά για υπερνομάρχη; Το κυβερνών κόμμα, το ΠΑΣΟΚ. Η ίδια άλλωστε είναι μέλος του ΕΓ της ΚΕ του ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ έχει ψηφίσει, ούτε ένα ούτε δύο αντιλαϊκά νομοσχέδια όλα αυτά τα χρόνια. Είναι γνωστή η νεοφιλελεύθερη πολιτική του.
  • Ποιος στηρίζει τον Γιάννη Τζαννετάκο; Η ΝΔ. Το κόμμα δηλαδή που ως αξιωματική αντιπολίτευση έχει συμπορευτεί με την κυβέρνηση στο νομοθετικό έργο, σε ευρωενωσιακές επιλογές, κλπ. Ο ίδιος μπορεί να είναι του κεντρο-αριστερο-δέξιου χώρου, αλλά είναι απόλυτα σύμφωνος στις βασικές συντηρητικές επιλογές.
  • Ποιος στηρίζει τον Μ. Γλέζο; Ο ΣΥΝ. Μήπως είναι άγνωστος ο βίος και πολιτεία αυτού του κόμματος και των εκπροσώπων του απέναντι στο θεσμό της ΤΑ, απέναντι σε αντιδραστικούς νόμους, όπως ο Καποδίστριας κ.ά.; Το ότι ο ίδιος δηλώνει ανεξάρτητος (άσχετα αν στις μεταπολιτευτικές εκλογές τον έχουμε δει να συμμετέχει σε βουλευτικά ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ), δε σημαίνει ότι δεν είναι όμηρος μιας πολιτικής συμπόρευσης, συγκεκριμένων επιλογών και κατευθύνσεων.
  • Ποιος στηρίζει τον Θανάση Παφίλη; Το ΚΚΕ. Το ΔΗΚΚΙ. Η Κομμουνιστική Ανανέωση. Με γνωστές θέσεις και πρακτική στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Απόδειξη η δράση των μέχρι σήμερα Νομαρχιακών Συμβούλων που στήριξε και δούλεψαν όλα αυτά τα χρόνια, όπως είναι στις Νομαρχίες Αθήνας - Πειραιά, σε όλη τη χώρα. Ο ίδιος ο Θανάσης Παφίλης είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπήρξε βουλευτής, γραμματέας της ΕΕΔΥΕ, είναι Εκτελεστικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ειρήνης. Ο πανεπιστημιακός καθηγητής Η. Νικολόπουλος, είναι μέλος της ΚΕ του ΔΗΚΚΙ, πρώην υποψήφιος υπερνομάρχης. Η Ελπίδα Παντελάκη είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και νομαρχιακή σύμβουλος Πειραιά. Ολοι γνωστοί, όπως και τα κόμματα που τους στηρίζουν, για τις φιλολαϊκές θέσεις που πήραν στην Αυτοδιοίκηση αλλά και σε όλα τα μέτωπα της λαϊκής πάλης.

Λέτε απλώς να βλογάμε τα γένια μας; Να κατακερανώνουμε όλους τους άλλους και να εκθειάζουμε μόνο όσους υποστηρίζουμε εμείς;

Βεβαίως μπορεί να ισχυριστεί κάποιος, ότι και στον πιο κακό και κακοποιημένο θεσμό τα πρόσωπα δε γίνονται κατ' ανάγκη διαχειριστές και γρανάζια, έχουν περιθώρια αντίστασης. Ισως, κάποια πρόσωπα, κάπου, μπορούν να παίξουν ένα σχετικά ανασχετικό ρόλο, μπορούν να κάνουν ακόμα και πιο καλή διαχείριση. Ομως δε θα κάνουν τίποτε, αν δεν ξεκινήσουν από την αμφισβήτηση στο θεσμικό πλαίσιο που έχει επιβληθεί. Αν δε στηριχτούν στο λαϊκό παράγοντα, στην κοινή δράση με τα κινήματα.

Πού βασίζουμε τη βεβαιότητα ότι σε διαφορετική κατεύθυνση από τους άλλους συνδυασμούς, θα δουλέψουν οι υποψήφιοι που στηρίζει το ΚΚΕ; Στο γεγονός ότι στηρίζονται σε σταθερές φιλολαϊκές κατευθυντήριες γραμμές:

  • Απορρίπτουν πλήρως και χωρίς να μασάνε τα λόγια τους το μοντέλο Τοπική Αυτοδιοίκηση - επιχείρηση, δήμαρχος, νομάρχης - διαχειριστής.
  • Απορρίπτουν τον εναγκαλισμό και τη διαπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με το ιδιωτικό κεφάλαιο, την ανάθεση αρμοδιοτήτων και τομέων δράσης επίσης στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
  • Απορρίπτουν τις κατ' όνομα δημοτικές εταιρίες διαχείρισης που από κοινού με ιδιωτικές επιχειρήσεις λειτουργούν με το νόμο του αδηφάγου κέρδους, ο οποίος είναι ασυμβίβαστος με την κοινωνική πολιτική υπέρ των λαϊκών στρωμάτων.
  • Απορρίπτουν τη λογική της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους δήμους και Νομαρχίες, που, από τη φύση τους, ανήκουν στην κεντρική εξουσία, όπως της Παιδείας και της Υγείας, της κοινωνικής πολιτικής γενικότερα.

***

Οι άλλοι συνδυασμοί που στηρίζονται από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τον ΣΥΝ πρέπει να καταψηφιστούν μαζικά από τα λαϊκά στρώματα, γιατί με βάση τα προγράμματά τους και την πρακτική τους τις προηγούμενες τετραετίες:

Συμμετέχουν ενεργά μέσω της Αυτοδιοίκησης στην εκποίηση της δημόσιας και δημοτικής περιουσίας, των πλουτοπαραγωγικών πηγών. Στην προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων, στην απελευθέρωση της αγοράς στον τομέα των μεταφορών και της ενέργειας. Συμβάλλουν στην ιδιωτικοποίηση τομέων που έχουν αρμοδιότητα, όπως στους τομέα της καθαριότητας, στην κατασκευή έργων με τη λογική της αυτοχρηματοδότησης, π.χ., πάρκιν, πλατείες, χώροι άθλησης και αναψυχής. Παίζουν σοβαρό ρόλο στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους τομείς της Παιδείας, της Πρόνοιας, όπως στα ΚΑΠΗ και τους παιδικούς σταθμούς.

Η μάχη των τοπικών εκλογών πρέπει να φέρει ένα συντριπτικό πλήγμα στην κυρίαρχη πολιτική, στους βασικούς της φορείς - το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ - σε εκείνους που ανέχτηκαν αυτήν την πολιτική στην προηγούμενη θητεία τους, όπως ο ΣΥΝ. Το ΚΚΕ θα δώσει όλες τις δυνάμεις του σε αυτό το καθήκον, ενισχύοντας τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια που στηρίζει με άλλες λαϊκές δυνάμεις σε όλη τη χώρα.


Του
Δημήτρη ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ