ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Αγώνας για το δικαίωμα στην Παιδεία

Εξόρμηση σήμερα στα σχολεία της χώρας

Την ανάγκη η Παιδεία να γίνει υπόθεση της εργατικής τάξης αναδεικνύει για άλλη μια φορά το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ) που εξορμά σήμερα, πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς, σε σχολεία όλης της χώρας. Οπως τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι ταξικές αγωνιστικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ «το σχολείο με βάση την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, τους νόμους για την εκπαίδευση και τις γενικότερες αναδιαρθρώσεις υποτάσσεται στις νέες ανάγκες του κεφαλαίου και καλείται να τις υπηρετήσει». Στην ανακοίνωση, στη συνέχεια δίνεται και το στίγμα των αλλαγών που προωθούνται στην παιδεία. Συγκεκριμένα υπογραμμίζεται: «οικοδομείται το σχολείο της ανταγωνιστικότητας, της κατηγοριοποίησης και της έντασης των ταξικών φραγμών, που από τη μια εξοβελίζει κάθε αξία συλλογικότητας, αγωνιστικότητας, αλληλεγγύης και ανθρωπισμού και από την άλλη προάγει, ως ιδανικά, τις απαξίες του "Ευρωπαίου πολίτη" της χειραγώγησης, της υποταγής, της ευελιξίας και της ελαστικότητας στην εργασία και στη συνείδηση, της "παγκοσμιοποίησης" και της "νέας τάξης πραγμάτων"».

Οπως επισημαίνει το ΠΑΜΕ, τις οδυνηρές συνέπειες αυτής της κατάστασης τις βιώνει σήμερα η εργατική οικογένεια που τα παιδιά της εκβράζονται από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα. Αναφέρει μάλιστα ότι το 20% των μαθητών που εξαναγκάζεται να διαρρεύσει στον «Καιάδα της ανεργίας» πριν φτάσει στην Γ' Λυκείου, είναι παιδιά της εργατικής τάξης: «Παιδιά κυρίως των εργατικών και αγροτικών οικογενειών είναι αυτά που εξαναγκάζονται να "προτιμήσουν" τα υποβαθμισμένα ΤΕΕ, καθώς και οι 23.000 μαθητές, που αφού κατάφεραν να φτάσουν στον εξεταστικό "Γολγοθά", έμειναν εκτός ΑΕΙ. Και για να μην υπάρξει καμιά αμφιβολία στο για ποιον φτιάχνεται το σχολείο, στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), στελέχη των εργοδοτικών επιχειρήσεων και του μεγάλου κεφαλαίου διδάσκουν στους μαθητές της Γ' Γυμνασίου τις "αξίες" και τις απαιτήσεις τους».

Ταυτόχρονα «με αυτές τις αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, αλληλοδιαπλέκονται και τα χρονίζοντα προβλήματα της υλικοτεχνικής υποδομής, της αντιπαιδαγωγικής μεσημεριανής βάρδιας, της έλλειψης αναγκαίου διδακτικού προσωπικού, των πληθωρικών τμημάτων των 25 και 30 μαθητών, των αναχρονιστικών αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, των ακατάλληλων σχολικών κτιρίων κλπ», υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ».

Μ' όλα αυτά - συνεχίζει το ΠΑΜΕ - που συνιστούν ραγδαία υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς και με τις ιδιωτικοποιήσεις τομέων της εκπαίδευσης, με τη γιγάντωση της πανάκριβης ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας και ιδιαίτερα με την έξαρση φέτος της ακρίβειας του μαθητικού εξοπλισμού, η κατάσταση της εργατικής οικογένειας γίνεται δραματική. «Αυτά είναι τα επίχειρα της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, που τη σιγοντάρει και η ΝΔ, αλλά με παραλλαγές και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις του ευρωενωσιακού προσανατολισμού. Αυτήν την πολιτική είναι άμεση ανάγκη να την καταδικάσουν οι εργαζόμενοι μέσα από ταξικούς αποφασιστικούς αγώνες, αλλά και με την ψήφο τους στις επερχόμενες δημοτικές - νομαρχιακές και αργότερα βουλευτικές εκλογές», τονίζει.

Ετσι, το ζήτημα της Παιδείας και της Εκπαίδευσης είναι ζήτημα ταξικό, είναι υπόθεση της εργατικής τάξης. Η εργατική τάξη που δημιουργεί όλον τον πλούτο, τις υλικές και πνευματικές αξίες, τις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις και συνολικά την κίνηση της Ιστορίας, έχει το δικαίωμα στην πλήρη δωρεάν και αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση. Γι' αυτό το ΠΑΜΕ καλεί μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και νεολαία, σε ενιαίο μέτωπο, θα πρέπει να συγκρουστούν με τη συνολική κυβερνητική πολιτική που γεννά και αναπαράγει και αυτήν την αντιεκπαιδευτική πολιτική να απαιτήσουν αγωνιστικά - δυναμικά:

  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων.
  • Κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από το δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Ενιαίο 12χρονο σχολείο και 2χρονο νηπιαγωγείο για όλους.
  • Αύξηση των κρατικών δαπανών για την παιδεία στο 15% του ΓΚΠ.
  • 200.000 δραχμές εφάπαξ ενίσχυση για την αντιμετώπιση βασικών εξόδων της νέας σχολικής χρονιάς για οικογένειες με ετήσιο εισόδημα κάτω των 4 εκατομμυρίων δραχμών.
Εναρξη της χρονιάς με υπεράριθμα τμήματα

Το κουδούνι που χτυπά σήμερα το πρωί σημαίνοντας την έναρξη της σχολικής χρονιάς δε φαίνεται να αποκαλύπτει την ειδυλλιακή εικόνα που τόσες μέρες υπόσχεται το υπουργείο Παιδείας. Η ΟΛΜΕ χτες σε συνέντευξη Τύπου προδιέγραψε εικόνα... μία από τα ίδια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ με ιδιαίτερη έμφαση εξέφρασε την αντίθεσή της στην προσπάθεια με τη δημιουργία πληθωρικών τμημάτων να αντιμετωπιστούν - ανέξοδα για το υπουργείο - οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και αίθουσες.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ μαζί με εκπροσώπους ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου και γονέων μαθητών έκανε χτες παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την ανάκληση της εγκυκλίου που δίνει οδηγίες στους διευθυντές να εξαντλήσουν τα περιθώρια στη συγκρότηση τμημάτων και είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τμημάτων με 30 και πλέον μαθητές. Επιπλέον, το υπουργείο κάλεσε τους διευθυντές, αν ο αριθμός των μαθητών δεν υπηρετεί το «χωροταξικό σχεδιασμό» του υπουργείου να τους στέλνουν σε κοντινά σχολεία, κάτι που η ΟΛΜΕ κατήγγειλε έντονα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι ποινή για τους μαθητές. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από την πλευρά της επιχείρησε να ελιχθεί, από αυτή την ανυπόφορη κατάσταση που δημιουργεί, πριν καλά καλά ξεκινήσει η σχολική χρονιά.

Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στην ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης για την παιδεία ως αρχή λύσης των λειτουργικών προβλημάτων και διέψευσαν την ειδυλλιακή κατάσταση που προσπαθεί να εμφανίσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΜΕ, σε επτά περιοχές της χώρας (Ηλεία, Κυκλάδες, Αιτωλοακαρνανία, Ηράκλειο, Δωδεκάνησα, Λήμνο, Θεσπρωτία) έλειπαν χτες 1.304 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκ των οποίων οι 652 σε ΤΕΕ. Σε ό,τι αφορά τα βιβλία, η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για έλλειψη 122 βιβλίων στα ΤΕΕ, εκ των οποίων τα 97 θα τα προμηθευτούν από το εμπόριο και τα 25 είναι σημειώσεις του εκπαιδευτικού. Επισημάνθηκε δε ότι ακόμα κι αν γίνουν 5.000 προσλήψεις αναπληρωτών, με βάση τα περσινά δεδομένα οι ελλείψεις θα αγγίζουν τις 12.000.

Ιδιαίτερα αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ στο ζήτημα που προέκυψε κατά τις διαδικασίες επιλογής «ημετέρων» ως στελεχών της εκπαίδευσης, σημειώνοντας ότι αυτό συνδέεται και με την προωθούμενη «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού έργου.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Σήμερα θα εκτιμήσουν την πρόταση του υπουργείου

Σήμερα συνεδριάζει η Εκτελεστική Γραμματεία της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), για να εκτιμήσει την πρόταση που της έκανε το υπουργείο Παιδείας από κοινού με κάποιους πρυτάνεις, προκειμένου να «εκτονωθεί» η κρίση στα ΑΕΙ. Η συνεδρίαση θα είναι διευρυμένη με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού των ΑΕΙ και η απόφασή της θα μεταφερθεί ως κατεύθυνση στους συλλόγους για να καθορίσουν τη στάση τους.

Πάντως μέλη της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ έσπευσαν από προχτές να χαρακτηρίσουν θετική την πρόταση της κυβέρνησης, δημιουργώντας κι ανάλογο κλίμα σε μερίδα του Τύπου, που προκαταβάλλοντας τη σημερινή απόφαση, μιλάει για άνοιγμα των σχολών. Σε κάποιες σχολές μάλιστα (οι σύλλογοι των οποίων ακολουθούν την τακτική της ηγετικής ομάδας της ΠΟΣΔΕΠ) έχουν ήδη καταρτίσει πρόγραμμα εξετάσεων για την ερχόμενη βδομάδα.

Θυμίζουμε ότι η πρόταση που έκανε το υπουργείο Παιδείας αφορά τη σύσταση μια τετραμερούς επιτροπής με τη συμμετοχή εκπροσώπων των πανεπιστημιακών, των πρυτάνεων και των υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών, η οποία θα συζητήσει για τα οικονομικά των πανεπιστημιακών και των πανεπιστημίων (τακτικό προϋπολογισμό, δημόσιες επενδύσεις, ειδικούς λογαριασμούς έρευνας). Σχετικά με το μισθολόγιο των πανεπιστημιακών δίνεται χρονικός ορίζοντας ο Αύγουστος του 2003 για να καταλήξουν οι συζητήσεις και να θεσμοθετηθούν οι όποιες αλλαγές με ισχύ από το 2004, δηλαδή ο «ορίζοντας» που από την αρχή έδινε η κυβέρνηση.

ΔΣ ΔΟΕ
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε χτες το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας με αφορμή τις καταγγελίες για παρατυπίες στις πρόσφατες προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στα σχολεία από την εφαρμογή των εγκυκλίων που αφορούν την αλλαγή στο ωράριο των εκπαιδευτικών, τις συμπτύξεις τμημάτων, τις συγχωνεύσεις σχολείων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας αναγνώρισε ύπαρξη παρατυπιών στην επιλογή αναπληρωτών και υποσχέθηκε ότι θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη διόρθωσή τους, ενώ με πρόσχημα την «εύρυθμη λειτουργία των σχολείων» υπεραμύνθηκε της αναγκαιότητας εφαρμογής των εγκυκλίων.

Λήγει αύριο Πέμπτη 12 Σεπτέμβρη η προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους υποψηφίους των κλάδων ΠΕ01 Θεολόγων (για 178 θέσεις), ΠΕ02 Φιλολόγων (1.102), ΠΕ03 Μαθηματικών (483), ΠΕ04 Φυσικών (470), ΠΕ09 Οικονομολόγων (237), ΠΕ10 Κοινωνιολόγων (43), ΠΕ13 Πτυχιούχων Νομικών και Πολιτικών Επιστημών (46), ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας (184). Οι υποψήφιοι των παραπάνω κλάδων θα διαγωνιστούν στις 7 Δεκέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ