ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Γενάρη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
«Να κλείσει τώρα η χωματερή»

Με συμβολικό αποκλεισμό της εισόδου των εγκαταστάσεων της χωματερής, κάτοικοι της περιοχής απαίτησαν να μπει το οριστικό «λουκέτο» στο σκουπιδότοπο

«STOP. Φτάνει πια! Εξω τώρα η χωματερή». Με αυτό το σύνθημα, οι εργαζόμενοι του Δήμου Ανω Λιοσίων και των όμορων δήμων, οικοδόμοι- μέλη του Παραρτήματος του Συνδικάτου Οικοδόμων και κάτοικοι της περιοχής απέκλεισαν χτες το πρωί την είσοδο της χωματερής. Απαίτησαν με αυτόν τον τρόπο την απομάκρυνση του σκουπιδότοπου από την περιοχή τους. Παράλληλα, σημείωσαν την ανάγκη παραπέρα συντονισμού και δράσης. Ο αποκλεισμός της χωματερής έγινε την ίδια ώρα που τα σωματεία των εργαζομένων στους δήμους και το Παράρτημα του Συνδικάτου Οικοδόμων είχαν προκηρύξει τετράωρη στάση εργασίας.

Η συγκέντρωση έγινε στη διασταύρωση του δρόμου που οδηγεί στη χωματερή με αυτόν του νεκροταφείου Ανω Λιοσίων. Από εκεί οι συγκεντρωμένοι κατευθύνθηκαν στην είσοδο των εγκαταστάσεων της χωματερής, την οποία απέκλεισαν για μιάμιση ώρα, φωνάζοντας συνθήματα όπως «Εχουμε δικαίωμα στην αναπνοή, να φύγουν τώρα τα σκουπίδια και η χωματερή», «Η ζωή μας δεν εξαγοράζεται» και «Να φύγει ο σκουπιδότοπος». Μα κυρίως φώναζαν: «Οι πόλεις αναπτύσσονται με αγώνες και δουλιά και όχι με βρώμικα λεφτά».

Ο Γ. Παπαπαναής, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Ανω Λιοσίων και των όμορων δήμων, στην ομιλία του σημείωσε την ευθύνη της κυβέρνησης, η οποία συνειδητά επιλέγει την ύπαρξη της χωματερής σε αυτή την περιοχή. «Θέλει τους εργαζόμενους στην εξαθλίωση γιατί έτσι περνά πιο εύκολα την πολιτική της», είπε χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα σημείωσε την υποβάθμιση που έχει επιφέρει η χωματερή σε ολόκληρη την περιοχή.

Τη συγκέντρωση χαιρέτισαν οι Μπ. Τενές, εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, Κ. Παπαπολυχρονίου, νομαρχιακός σύμβουλος Δυτ. Αττικής με τη ΝΑΣ, Σ. Σάββας, νομαρχιακός σύμβουλος Δυτ. Αττικής, Κ. Βάβουλας, δημοτικός σύμβουλος Α. Λιοσίων, και Κ. Μασούδης, δημοτικός σύμβουλος Χασιάς.

Να σημειωθεί πως η υπάρχουσα χωματερή έχει ήδη υπερκορεστεί, με αποτέλεσμα την πρόσφατη πυρκαγιά, η οποία προκλήθηκε από αυτανάφλεξη των σκουπιδιών και που αυτές τις μέρες αναζωπυρώθηκε.

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε ο Βαγ. Ξένος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, εκπρόσωποι μαζικών φορέων της περιοχής και δημοτικών παρατάξεων. Σημειώθηκε, δε, ότι την ερχόμενη Δευτέρα, το Σωματείο Εργαζομένων θα προχωρήσει σε πλατιά σύσκεψη με τη συμμετοχή φορέων, παρατάξεων και κομμάτων, στα γραφεία του Παραρτήματος του Συνδικάτου Οικοδόμων Ανω Λιοσίων, για να αποφασίσουν νέες μορφές κινητοποιήσεων διαρκείας.

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Τεράστια οικονομική «τρύπα» σε όφελος των εργολάβων

Ο λαός υποχρεώνεται να πληρώσει ως «μπόνους» υπέρογκα διόδια για ανολοκλήρωτο έργο!

Με αστήριχτα επιχειρήματα προσπαθεί τώρα η κυβέρνηση να καλύψει το τεράστιο σκάνδαλο της κατασκευής της Αττικής Οδού με τη ληστρική μέθοδο της συγχρηματοδότησης που έχει ως συνέπεια τον, σχεδόν, τριπλασιασμό του κόστους, ενώ υποχρεώνει όσους τη χρησιμοποιούν να πληρώνουν υπέρογκα διόδια για μερικές δεκαετίες. Το εντυπωσιακό είναι μάλιστα ότι ευθύνες από την κυβέρνηση ζητά το κόμμα της ΝΔ, το οποίο είχε προκηρύξει με τον τρόπο αυτό το σχετικό διαγωνισμό...

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη χτεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο υπουργός Τύπου Χ. Πρωτόπαππας, παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι το κόστος του έργου έχει διογκωθεί υπερβολικά, αλλά υποστήριξε το καινοφανές, ότι ο προϋπολογισμός του παρέμεινε... αμετάβλητος στα 427 δισ. δρχ.! Από το κόστος αυτό, ισχυρίστηκε ο υπουργός Τύπου, τα 285 δισ. δρχ. δόθηκαν από τις 11 εργοληπτικές εταιρίες, ενώ τα υπόλοιπα 142,5 δισ. δρχ. δόθηκαν από το ελληνικό δημόσιο. Στο κόστος αυτό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δε συμπεριλαμβάνει ούτε τα 300 δισ. δρχ. που πλήρωσε αποκλειστικά το ελληνικό Δημόσιο για απαλλοτριώσεις, ούτε τα 120 δισ. δρχ. από πρόσθετα κονδύλια που δόθηκαν πάλι από το ελληνικό δημόσιο για διάφορες αλλαγές στην κατασκευή του έργου, επειδή οι περιβαλλοντικές μελέτες ήταν διάτρητες, ούτε τα πρόσθετα κονδύλια για τα αντιπλημμυρικά έργα, ούτε το κόστος του ξένου συμβούλου και των αρχαιολογικών ερευνών. Και προπάντων, «ξεχνάει» να πει ότι ενώ οι εργολάβοι από το 1996 που υπογράφηκε η σύμβαση μέχρι το 2000 (που έπρεπε κανονικά να έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος) δεν είχαν βάλει καν τη μικρή τους χρηματοδοτική συμβολή (55 δισ. δρχ.) και χρειάστηκε γι' αυτό να παρέχει εγγυήσεις στις τράπεζες το Δημόσιο, τελικά τους έδωσε και μπόνους να ξεκινήσουν να πληρώνονται τα διόδια με πρόσχημα ότι... ολοκλήρωσαν πιο γρήγορα ένα τμήμα του έργου!

Ακόμη, πάντως, και με τα κονδύλια που παρουσιάζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, το κόστος της Αττικής Οδού έφτασε τα 860 δισ. δρχ., γεγονός που σημαίνει ότι κάθε χιλιόμετρό της θα κοστίσει τελικά πάνω από 15 δισ. δρχ., ποσό υπέρογκο, αν αναλογιστεί κανείς ότι το κάθε χιλιόμετρο στην Εθνική Οδό κοστίζει το πολύ 1,5 δισ. δρχ.!

Οσο για τα διόδια, αυτά αναμένεται να πάρουν πάλι την ανηφόρα από το τέλος του μήνα και να φτάσουν τα 2 ευρώ για τα ΙΧ. Θυμίζουμε ότι με βάση τη σύμβαση η «Αττική Οδός» μπορεί να αναπροσαρμόζει ελεύθερα την τιμή των διοδίων, αρκεί να... ενημερώνει την κυβέρνηση και τους πολίτες. Σύμφωνα με τη σύμβαση το ανώτερο όριο των διοδίων σε τιμές 1994 για την Αττική Οδό είναι 1,56 ευρώ συν ΦΠΑ, ενώ με τις διάφορες αναπροσαρμογές μέσα στο 2002 θα μπορούσε να φτάσει τα 2,30 ευρώ χωρίς ΦΠΑ...

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Απογειώνεται το κόστος

Συστάσεις για να συγκρατηθεί το κόστος των Ολυμπιακών έργων και δράσεων σε «λογικά επίπεδα», δηλαδή στο όριο του 1,5 τρισ. δρχ., έκανε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης προς όλους τους αρμόδιους υπουργούς, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της διυπουργικής επιτροπής.

Την ίδια στιγμή οι υπερβάσεις στα Ολυμπιακά έργα ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και το 100% του αρχικού προϋπολογισμού, ενώ όπως παραδέχονται και επισήμως πλέον κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης, ο προϋπολογισμός των Ολυμπιακών Αγώνων θα αναθεωρείται συνεχώς μέχρι και το 2004! Οι «αγωνιώδεις» εκκλήσεις του Κ. Σημίτη έχουν να κάνουν με τη δεδομένη αδυναμία του οικονομικού επιτελείου να συγκρατήσει τις δαπάνες, γεγονός που έχει οδηγήσει σε λογιστικές «αλχημείες». Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό ότι και η ίδια η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου ανέφερε πως υπάρχουν καθυστερήσεις στην κατασκευή κάποιων έργων, οι οποίες ωστόσο δε δημιουργούν κάποιο πρόβλημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η υπουργός αναφέρθηκε στις υπερβάσεις που παρουσιάζουν ή πρόκειται να παρουσιάσουν πολλά Ολυμπιακά έργα.

Αν και η συζήτηση για το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν το βασικό αντικείμενο της συνεδρίασης, σύμφωνα με τις επίσημες κυβερνητικές ανακοινώσεις, δεν έγινε λόγος για τις δαπάνες της «Αθήνα 2004», εταιρία με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο πρόγραμμα «Ελλάδα 2004» που αφορά δράσεις και έργα στην περιφέρεια, ενώ ο απολογισμός για όσα έγιναν μέσα στο 2002 κρίθηκε από τα μέλη της διυπουργικής επιτροπής ως θετικός. Οπως δήλωσε μετά τη συνεδρίαση ο υφυπουργός Τύπου Τηλ. Χυτήρης - ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «235 έργα κατασκευάζονται, αλλάζοντας την εικόνα της Αθήνας και των άλλων Ολυμπιακών Πόλεων», ενώ χαρακτήρισε ως «καθοριστικό χρόνο της Ολυμπιακής προετοιμασίας» το 2003.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής είπε ότι το έργο του τραμ δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα σε διαδρομή 11,5 χιλιομέτρων, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα σε εκκρεμότητα που αφορά απόσταση δύο χιλιομέτρων στο ύψος του Π. Φαλήρου. Σχετικά με τον προαστιακό, ο Χρ. Βερελής ανέφερε ότι οι χωματουργικές εργασίες εκτελούνται κανονικά και τον ερχόμενο Απρίλη θα ξεκινήσει η παραλαβή της πρώτης «παρτίδας» του τροχαίου υλικού.

Σχετικά με το θέμα της ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων και του αναδόχου που θα αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος, ο Τ. Χυτήρης ανέφερε πως «έχει γίνει όλη η προετοιμασία και απομένει η ημερομηνία κατά την οποία θα συγκληθεί το ΚΥΣΕΑ, προκειμένου να ληφθεί η τελική απόφαση».

Συνάντηση Σημίτη - Ρογκ

Εκκρεμότητες που αφορούν την Ολυμπιακή προετοιμασία συζήτησαν χτες το βράδυ στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και ο πρόεδρος της ΔΟΕ Ζακ Ρογκ. Το Στάδιο Καραϊσκάκη, οι εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, το τραμ και ο προαστιακός, η Διεθνής Ζώνη του Ολυμπιακού Χωριού και ο προϋπολογισμός των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν τα θέματα που τέθηκαν στη συζήτηση. Στη συνάντηση συμμετείχε η Γ. Αγγελοπούλου, ο υπουργός Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλος και ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής της ΔΟΕ Ντ. Οσβαλντ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ