ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Απρίλη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αλλος ένας εξεταστικός μαραθώνιος

Στις 16 Μάη ολοκληρώνονται τα μαθήματα στα Λύκεια και στις 20 Μάη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις

Eurokinissi

Στις 20 Μάη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για 211.700 μαθητές και υποψηφίους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα διενεργηθούν για τη Β΄ τάξη από 9 έως 18 Ιούνη, για τη Γ΄ τάξη των ημερήσιων Ενιαίων Λυκείων από 10 μέχρι 18 Ιούνη και από 6 μέχρι και 15 Ιούνη θα διενεργηθούν οι αντίστοιχες εξετάσεις για τις δύο τελευταίες τάξεις των εσπερινών ενιαίων λυκείων, με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει κάθε λύκειο ξεχωριστά. Τα μαθήματα στο Λύκειο θα λήξουν στις 16 Μάη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις εξετάσεις θα λάβουν μέρος 211.700 μαθητές και υποψήφιοι. Από αυτούς, 75.200 είναι μαθητές της Β΄ τάξης των ημερήσιων ενιαίων λυκείων και 2.800 μαθητές της Γ΄ τάξης των εσπερινών λυκείων. Οι 93.900 λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις της Γ΄ τάξης των ημερήσιων ενιαίων λυκείων από τους οποίους 17.200 είναι απόφοιτοι προηγούμενων ετών και οι 2.800 στις εξετάσεις της Δ΄ τάξης των εσπερινών ενιαίων λυκείων από τους οποίους οι 300 είναι απόφοιτοι εσπερινών προηγούμενων ετών. Στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις των ΤΕΕ παίρνουν μέρος 37.000 μαθητές και απόφοιτοι. Τέλος, για τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων έχουν δηλώσει συμμετοχή 40.000 συνολικά υποψήφιοι για όλα τα ειδικά μαθήματα.

Σύμφωνα με το γγ του υπουργείου Παιδείας, τα αποτελέσματα των βαθμολογιών των μαθημάτων εκτιμάται ότι θα έχουν σταλεί στα λύκεια στις αρχές Ιούλη και η κατάθεση των μηχανογραφικών θα γίνει στο δεύτερο δεκαήμερο του Ιούλη.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως εξής:

Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων Β΄ Λυκείου

Τρίτη 20/5: Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας

Πέμπτη 22/5: Αλγεβρα γενικής παιδείας

Σάββατο 24/5: Αρχαία Ελληνικά Κείμενα θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης, Τεχνολογία Επικοινωνιών τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Τρίτη 27/5: Αρχές Φιλοσοφίας θεωρητικής κατεύθυνσης, Φυσική θετικής κατεύθυνσης, Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Πέμπτη 29/5: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία γενικής παιδείας

Σάββατο 31/5: Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης, Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης

Τρίτη 3/6: Φυσική γενικής παιδείας

Πέμπτη 5/6: Ιστορία γενικής παιδείας

Σάββατο 7/6: Γεωμετρία γενικής παιδείας

Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων Γ΄ Λυκείου

Τρίτη 20/5: Ιστορία γενικής παιδείας

Πέμπτη 22/5: Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας

Σάββατο 24/5: Βιολογία γενικής παιδείας

Τρίτη 27/5: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής γενικής παιδείας

Πέμπτη 29/5: Νεοελληνική Λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης, Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης, Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων)

Σάββατο 31/5: Φυσική γενικής παιδείας

Τρίτη 3/6: Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης, Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, Χημεία-Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τεχνολογικής (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών)

Πέμπτη 5/6: Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Φυσική θετικής κατεύθυνσης, Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων)

Σάββατο 7/6: Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης, Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής), Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών)

Δευτέρα 9/6: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας επιλογής (όλων των κατευθύνσεων)

Ειδικές εισιτήριες εξετάσεις αποφοίτων ΤΕΕ και ειδικοτήτων πρώην ΤΕΛ για τα ΤΕΙ

Τετάρτη 11/6: Μαθηματικά

Πέμπτη 12/6: Νέα Ελληνικά

Παρασκευή 13/6: Μετάδοση δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών 2, Ναυσιπλοΐα - Ναυτική Μετεωρολογία, Γραφιστικές Εφαρμογές, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης 2, Στοιχεία Ειδικής Διατροφής

Σάββατο 14/6: Οργάνωση και Διοίκηση Γεωργικών Επιχειρήσεων, Ιστορία Κεραμικής, Ειδικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις, Κατασκευαστικό Σχέδιο, Εγκαταστάσεις Ψύξης 2, Εκπομπή και Λήψη Ραδιοφωνικού Σχήματος

Τρίτη 17/6: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Στοιχεία Νοσολογίας, Κινητήρες Αεροσκαφών, Θεωρία Ωρολογοποιίας, Ηλεκτρομηχανικά και Ηλεκτρονικά Συστήματα Αυτοκινήτου, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο (Πολεοδομία και Οικοδομικές λεπτομέρειες)

Τετάρτη 18/6: Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων, Συντήρηση Εργων Τέχνης, Δομή και Λειτουργία Μικροϋπολογιστών, Ποιοτικός Ελεγχος, Σχέδιο Κοσμηματοποιίας, Οικοδομική

Πέμπτη 19/6: Προγραμματισμός CNC εργαλειομηχανών, Σχεδίαση Επίπλου μέσω Η/Υ, Ποιοτικός Ελεγχος Υφάσματος, Σχέδιο - χρώμα ψηφιδογραφίας - υαλογραφίας, Μηχανές πλοίου 1

Πρόγραμμα εξετάσεων ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών

Σάββατο 21/6: Αγγλικά (πρωί)

Δευτέρα 23/6: Ελεύθερο Σχέδιο (πρωί)

Τρίτη 24/6: Γραμμικό Σχέδιο (πρωί)

Τετάρτη 25/6: Γερμανικά (πρωί), Ισπανικά (απόγευμα)

Πέμπτη 26/6: Γαλλικά (πρωί)

Παρασκευή 27/6: Αρμονία (πρωί), Ιταλικά (απόγευμα)

Σάββατο 28/6: Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (πρωί)

Τη Δευτέρα 19 Μάη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές της Γ΄ και της Δ΄ τάξης των εσπερινών ενιαίων λυκείων, οι οποίες ολοκληρώνονται στις 4 και 9 Ιούνη αντίστοιχα.

Η υγειονομική εξέταση και οι πρακτικές δοκιμασίες των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ θα διενεργηθούν από την Πέμπτη 19 Ιούνη μέχρι και το Σάββατο 28.

«ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»
Κερκόπορτα για επιχειρηματικά ΑΕΙ;

Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδη

Δεν υπάρχει πρόταση για ίδρυση πανεπιστημιακού τμήματος ξένων γλωσσών στην Κομοτηνή για αλλοδαπούς φοιτητές και με ετήσια δίδακτρα 12.000 ευρώ, είπε χτες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, αλλά εξετάζεται η ίδρυση «διεθνούς πανεπιστημίου» στη Θεσσαλονίκη για φοιτητές χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης.

Ο υπουργός είπε ότι την πρωτοβουλία για το «διεθνές πανεπιστήμιο» την έχουν τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Αριστοτέλειο, Μακεδονίας και Θράκης και ισχυρίστηκε ότι δε θα θιγεί ο δημόσιος χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης. Ανέφερε ότι δεν τίθεται θέμα διδάκτρων στις ανώτατες σπουδές στην Ελλάδα και είπε ότι οι αλλοδαποί φοιτητές πλην Ευρωπαϊκής Ενωσης καταβάλουν δίδακτρα εδώ και δεκαετίες, με βάση τον ισχύοντα νόμο.

Ο Γ. Χουρμουζιάδης παρατήρησε ότι την πληροφορία για την ίδρυση σχολής στην Κομοτηνή με δίδακτρα την κουβέντιασε με ανθρώπους που είναι κοντά στους συντάκτες της πρότασης και οι οποίοι δεν άφησαν καμία αμφιβολία ότι υπάρχει ήδη συγκροτημένη πρόταση. Τόνισε ότι δέχεται τις εξηγήσεις του υπουργού και εξέφρασε την ελπίδα να μη γίνει αυτό το τμήμα.

Ωστόσο για το «διεθνές πανεπιστήμιο» στη Θεσσαλονίκη είπε ότι υπάρχουν ανησυχίες για το πώς τελικά θα διαμορφωθεί η λειτουργία του, με ποια κριτήρια και ποια κίνητρα... «Ισως μέσω και αυτού του διεθνούς πανεπιστημίου να εισβάλει μια αντίληψη ότι μπορούμε να έχουμε δίπλα στα δικά μας πανεπιστήμια και άλλα, τα οποία θα λειτουργούν με επιχειρηματικά κίνητρα. Πρέπει να το δείτε γιατί οι πόρτες είναι πολλές, όπως η περίφημη κερκόπορτα και μπορεί αυτή η αντίληψη να εισβάλει από αλλού».

Πώς προωθούν την ιδιωτική εκπαίδευση

Τα διαπιστευτήρια του προαγωγού της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του αρωγού της διά βίου κατάρτισης έδωσαν σε εκδήλωση που διοργάνωσε το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, ο δήμαρχος Περιστερίου Α. Παχατουρίδης, δημοτικοί σύμβουλοι Περιστερίου και Αιγάλεω, καθώς και ο προϊστάμενος της Γ' Διεύθυνσης Β'Βάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών Ν. Κωνσταντινίδης, εκφράζοντας προφανώς και την προϊσταμένη αρχή του, το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση. Το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο Αυγουλέα - Λιναρδάτου (θα μπορούσε να ήταν οποιοδήποτε άλλο), υπό την αιγίδα του Δήμου Περιστερίου και της Γ' Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομαρχίας Αθηνών διοργάνωσε τις λεγόμενες ημέρες σταδιοδρομίας με εκδηλώσεις που ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα και συμμετείχαν διάφοροι ειδικοί που έκαναν παρουσιάσεις για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Οι παρεμβάσεις των διοργανωτών από την πρώτη μέρα επικεντρώθηκαν και προσαρμόστηκαν στις εντολές της ΕΕ, που θέλει τους νέους απασχολήσιμους, μισοειδικευμένους και μόνιμα καταρτιζόμενους, χωρίς ουσιαστική μόρφωση. Οπως ήταν αναμενόμενο, οι ομιλητές θεώρησαν το συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο πρότυπο σχολείου και όπως είπε χαρακτηριστικά ο Ν. Κωνσταντινίδης, «τέτοια σχολεία δημιουργούν προϋποθέσεις και είναι ανοιχτά στις προκλήσεις των καιρών»... Οσο για τον κατακερματισμό των επαγγελματικών οριζόντων που δέχονται σήμερα οι νέοι, ο προϊστάμενος της Γ' Διεύθυνσης το δικαιολόγησε ως «καριέρα που δεν είναι πλέον στατική και χρειάζεται το άτομο να αναπτύσσει δεξιότητες μετάβασης και αναζήτησης».

Αναμενόμενη ήταν και η παρέμβαση του δημάρχου Περιστερίου, ο οποίος περιορίστηκε σε «μεγάλα λόγια» για πρωτιές και νίκες, αποσιωπώντας πλήρως το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έχει εξελιχτεί σε μοχλό προώθησης της αντιλαϊκής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ