Το έργο ενέπνευσε δύο μεγάλους συνθέτες, τον Gioacchino Rossini, που έγραψε την ομώνυμη όπερα, και τον W. A. Mozart, που συνέθεσε τους «Γάμους του Φίγκαρο».
Τη μετάφραση υπογράφουν η Εφη Γιαννοπούλου και ο Θοδωρής Γκόνης, τη σκηνοθεσία ο Νίκος Μαστοράκης, τα σκηνικά - κοστούμια η Μαγιού Τρικεριώτη, τη μουσική ειδικά των τραγουδιών του Φίγκαρο ο Σταμάτης Κραουνάκης, τους στίχους ο Θοδωρής Γκόνης, τη μουσική και τα τραγούδια ο Χρίστος Θεοδώρου (από τη «Σπείρα - Σπείρα»). Παίζουν: Αρης Λεμπεσόπουλος, Ταξιάρχης Χάνος, Δήμητρα Ματσούκα, Δημήτρης Κολοβός, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Γιάννης Παπαθανάσης, Τάσος Κορόζης.
Η πρώτη παράσταση στην Αθήνα θα δοθεί στις 28 Ιουλίου, στο Δημοτικό Θέατρο Παπάγου, ενώ στο Ηρώδειο θα παρουσιαστεί στις 21 Αυγούστου.
Eurokinissi |
Ο Μπάρι Γουάιτ έγινε γνωστός σε ολόκληρο τον κόσμο, ερμηνεύοντας μεγάλες επιτυχίες, όπως τα «Can't Get Enough of Your Love» και «You're The First, The Last, My Everything». Από το 1974 είχε προχωρήσει σε μποϊκοτάζ των βραβείων Γκράμι, θεωρώντας ότι είχε αδικηθεί, επειδή εκείνη τη χρονιά η επιτροπή είχε επιλέξει ως καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη την Μπέτι Μίντλερ αντί για τον ίδιο, αλλά το 2000 απέσπασε δύο βραβεία Grammy για το τραγούδι «Staying Power».
Γεννημένος στο Γκάλβεστον του Τέξας, ο Μπάρι Γουάιτ μετακόμισε μαζί με τη μητέρα του στο Λος Αντζελες όταν ήταν έξι μηνών. Μεγάλωσε στα γκέτο των μαύρων, ανάμεσα στις συμμορίες και το εμπόριο ναρκωτικών, και στα δεκάξι του πέρασε και από τις φυλακές για κλοπή ελαστικών αυτοκινήτων, ενώ ο αδερφός του Ντάριλ δολοφονήθηκε σε ανταλλαγή πυροβολισμών σε ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ συμμοριών. Ο Γουάιτ ξέφυγε από τη μοίρα των κατοίκων του γκέτο χάρη στη μουσική. Η μητέρα του, πιανίστρια, του έμαθε να παίζει και να συνθέτει μουσική και από το 1965 άρχισε να ηχογραφεί προσωπικά άλμπουμ. Η κορυφαία στιγμή της καριέρας του ήταν η δεκαετία του '70, καθώς έξι φορές τα τραγούδια του ήταν μέσα στα δέκα πρώτα του καταλόγου επιτυχιών των ΗΠΑ.
Ακολουθεί (25/8) η «Γη των Απουσιών» με τους Κυριάκο Σφέτσα, Κική Δημουλά και την «Ορχήστρα Νυκτών» του Δήμου Πατρέων υπό τη διεύθυνση του Θ. Τσιπινάκη. Αφήγηση: Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου. Στις 26/8 φιλοξενείται η πιο γνωστή και αγαπητή ορχήστρα της Κούβας, η «Orquesta Aragon». Στις 1,2,3/9 το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας παρουσιάζει την «Ηλέκτρα» σε σκηνοθεσία Θ. Μουμουλίδη. Ακολουθεί (6/9) ο Θάνος Μικρούτσικος και η Μίλβα. Οι παραπάνω εκδηλώσεις θα φιλοξενηθούν στο Αρχαίο Ωδείο Πάτρας στις 9.30μ.μ. Στις 16/9 (αίθριο παλαιού δημοτικού νοσοκομείου) θα δώσει συναυλία η Αν. Λοννάτος. Από τις κινηματογραφικές προβολές σημειώνουμε τις ταινίες «Η φωτογραφία» του Ν. Παπατάκη, «Πρόσωπα» του Τζον Κασαβέτις, «Κατά μέτωπο» της Ανα Κόκκινος, «Με λένε Στέλιο» του Γ. Μπεργκενστρόλε (17,18/9) και «Ξύπνησα νωρίς τη μέρα που πέθανα» του Αρη Ηλιόπουλου (19/9).
Νέα ταλαιπωρία περιμένει οδηγούς και πεζούς, καθώς πεζοδρομείται και η οδός Ερμού, από την Αγίων Ασωμάτων μέχρι τη συμβολή της με την Πειραιώς. Η πεζοδρόμηση είναι «συνέχεια» του «Μεγάλου Περιπάτου», ο οποίος ξεκινά από το Ολυμπιείο και καταλήγει στο Γκάζι. Οπως ανακοίνωσε χθες η εταιρία «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων», τα έργα της πεζοδρόμησης αρχίζουν αύριο και περιλαμβάνουν, εκτός της πεζοδρόμησης με πλάκες, και κυβόλιθους από φυσικό γρανίτη, δημιουργία πλατείας στην είσοδο του Κεραμεικού, παρτέρια και χάραξη πλατείας στο τέρμα της Ερμού στην Πειραιώς και στη συμβολή της Ερμού με την οδό Μελιδώνη.
Οι ρυθμίσεις της κυκλοφορίας ΙΧ και λεωφορείων του ΟΑΣΑ ορίστηκαν ως εξής: Ως προς την κατεύθυνση από οδό Πειραιώς προς Ερμού - Μοναστηράκι - οδό Αθηνάς, θα υπάρχουν οι εξής κατευθύνσεις: 1) Κατεύθυνση από Πειραιά ή από Ιερά Οδό: Δεξιά στην οδό Αγίων Ασωμάτων έως την Ερμού. 2) Κατεύθυνση από πλατεία Ομονοίας: Πειραιώς - δεξιά Πλαταιών - δεξιά Αγησιλάου - δεξιά Θερμοπυλών - Αγίων Ασωμάτων. 3) Κατεύθυνση από πλατεία Ομονοίας προς οδό Ευριπίδου (μόνο): Πειραιώς - δεξιά Μυλλέρου - δεξιά Αγησιλάου - δεξιά Κολοκυνθούς - Ευριπίδου.
Η κατεύθυνση από οδό Ερμού (Μοναστηράκι - Αθηνάς) προς Πειραιώς θα είναι ως εξής: Ερμού - δεξιά Λεωκορίου - δεξιά Σαρρή - αριστερά Κριεζή - Πειραιώς.
Αρχίζει, σήμερα, το Φεστιβάλ Κρουστών Croussis, που οργανώθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Πέτρας», με συμμετοχή αξιόλογων καλλιτεχνών, με τους Human Touch, τον κιθαρίστα Jimmy Mahlis και τον Χρήστο Ραφαηλίδη. Κυριαρχούν σολιστικοί μονόλογοι ή διάλογοι ανάμεσα στους μουσικούς, που αναδεικνύουν τα προσωπικά τους βιώματα, προσδίδοντάς τους συλλογική διάσταση. Ο άνθρωπος που ξεκινά τη συναυλιακή βραδιά (9-10μμ) είναι ο Jimmy Mahlis. Ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο Κολέγιο Μπέρκλεϊ και το Πανεπιστήμιο της Γιούτα. Τα δέκα χρόνια που έζησε στο Λος Αντζελες ήταν καθοριστικά στο να διερευνήσει τις πτυχές διαφόρων ειδών μουσικής. Μαζί του ο Κώστας Αναστασιάδης.
Στη συνέχεια (10 - 11μμ), οι «Human Touch» - David Lynch, Σταύρος Λάντσιας, Γιώτης Κιουρτσόγλου - οι οποίοι διαμορφώνουν ένα ενιαίο σύνολο, όπου κυριαρχεί η εναλλαγή σολιστικών μονολόγων και διαλόγων, καταλήγοντας σε δημιουργική σύμπραξη. Τελευταίος εμφανίζεται (11-12μμ) ο Χρήστος Ραφαηλίδης, τα μουσικά βιώματα του οποίου βρίσκονται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο Χρήστος Ραφαηλίδης γεννήθηκε στην Κοζάνη, αλλά το ταλέντο του φάνηκε γρήγορα. Σήμερα ζει στις ΗΠΑ, όπου έχει καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικούς βιμπραφωνίστες.
Δύο σημαντικές δωρεές έκανε στο Μουσείο Μπενάκη ο γνωστός γλύπτης Τάκις. Η πρώτη αφορά στην παραχώρηση μιας έκτασης στο Γεροβουνό Αττικής και η δεύτερη σε δύο συλλογές έργων τέχνης που θα κοσμήσουν το νέο κτίριο του μουσείου στην οδό Πειραιώς. Η πρώτη συλλογή περιέχει δικά του έργα, αντιπροσωπευτικά της καλλιτεχνικής του πορείας, ενώ η δεύτερη έργα μεγάλων δημιουργών, λ.χ. Πικάσο, Τινγκελί, Νίκι ντε Σενφάλ, Φερνάντο Λεζέ, Λούτσιο Φοντάνα, αλλά και Ελλήνων: Ακριθάκη, Αργυράκη, Αλ. Ψυχούλη, Γ. Γυπαράκη κ.ά.