ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Σεπτέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αδικο αυτόφωρο σε μουσικό

Στο Αυτόφωρο - και με χειροπέδες - οδηγήθηκε μουσικός, που συνελήφθη για παρατυπία του νυχτερινού κέντρου, στο οποίο εργάζεται. Το απαράδεκτο γεγονός της σύλληψης και προσαγωγής στο Αυτόφωρο του μουσικού ως «συνεργού και συναυτουργού» για τη λειτουργία επιχείρησης χωρίς δημοτική άδεια γεννά πολλά ερωτήματα για το είδος των ελέγχων που διεξάγει η Αστυνομία, η οποία στο όνομα της νομιμότητας συλλαμβάνει εργαζόμενους, οι οποίοι ουδεμία αρμοδιότητα έχουν, ούτε τους επιτρέπεται να ελέγχουν τις επιχειρήσεις όπου εργάζονται.

Ο μουσικός συνελήφθη στις 13/9, την ώρα της δουλιάς του σε νυχτερινό μαγαζί της περιοχής του Ψυρρή, επειδή το κέντρο δε διέθετε άδεια του Δήμου Αθήνας. Το αποκορύφωμα ήταν να οδηγηθεί προχτές (Κυριακή) το πρωί με χειροπέδες στον εισαγγελέα, ο οποίος του απήγγειλε κατηγορίες για συναυτουργία και πρόκληση θορύβου (!), παραπέμποντάς τον (χτες) στο Μονομελές. Τα αστυνομικά όργανα μάλιστα αρνούνταν να του βγάλουν τις χειροπέδες, παρά την άμεση κινητοποίηση του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου (ΠΜΣ), του οποίου εκπρόσωποι βρέθηκαν αμέσως δίπλα στον διωκόμενο μουσικό, όπως και ο Γιώργος Πέρρος, γγ του ΕΚΑ και μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ίδιος μουσικός είχε συλληφθεί και δυο μέρες νωρίτερα (Πέμπτη) στο ίδιο κέντρο, και είχε προσαχθεί στον εισαγγελέα, χωρίς να του απαγγελθεί όμως κατηγορία.

Ο ΠΜΣ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τη σύλληψη και ζήτησε συνάντηση με τον αστυνομικό διευθυντή, ο οποίος έδωσε την εντολή για το συγκεκριμένο θέμα και γενικότερα για τους αστυνομικούς ελέγχους παραβάσεων στα νυχτερινά κέντρα. Εξάλλου, ο ίδιος ο Σύλλογος των μουσικών έχει ζητήσει με σχετικό υπόμνημά του σε όλα τα συναρμόδια υπουργεία να γίνονται έλεγχοι όλο το χρόνο, από διευρυμένα κλιμάκια. Μάλιστα, ο ΠΜΣ, που αυτή την περίοδο διαπραγματεύεται με τους εργοδότες τη νέα ΣΣΕ, έχει θέσει στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων και ειδικό κλιμάκιό του, ώστε οι έλεγχοι αυτοί να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Από την προσπάθεια όμως να μπει τάξη στην ασυδοσία της νύχτας μέχρι το να συλλαμβάνεται εργαζόμενος μουσικός, που νόμιμα έχει προσληφθεί και καμία ευθύνη δε φέρει για τις όποιες παρατυπίες της επιχείρησης, η απόσταση είναι τεράστια.

Δεν έφτανε που οι μουσικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεργία, την υποαπασχόληση, τις άσχημες συνθήκες εργασίες; Θα χρεώνονται τώρα και τις παρατυπίες των εργοδοτών τους;

«Ιδέες επί χάρτου» στην Πινακοθήκη

Την ιστορία της γερμανικής ζωγραφικής το 19ο αιώνα, μέσα από την αυθεντική μαρτυρία του σχεδίου, παρουσιάζει η έκθεση «Ιδέες επί χάρτου» που φιλοξενεί η Εθνική Πινακοθήκη. Περιλαμβάνει εκατό σχέδια και ακουαρέλες σημαντικότατων δημιουργών, κυρίως του πρωτοπόρου - ανατρεπτικού κατά του κλασικισμού - κινήματος του ρομαντισμού (1800 - 1850) και εκτείνεται έως το ρεαλισμό, το συμβολισμό και τον πρώιμο ιμπρεσιονισμό.

Η έκθεση είναι καρπός της συνεργασίας της Εθνικής Πινακοθήκης και του Μουσείου Τέχνης του Αμβούργου, πλούσιου σε συλλογή σχεδίων και χαρακτικών. Παρουσιάζονται συμβολικά και αλληγορικά τοπία των κορυφαίων ρομαντικών Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ και Φίλιπ Οτο Ρούνγκε, των ρεαλιστών Αντολφ Μέντσελ και Μαξ Λίμπερμαν, του νεοκλασικιστή Ανσελμ Φόυερμπαχ, του συμβολιστή Μαξ Κλίνγκερ και των Χανς φον Μαρέ και Αντολφ φον Χίλντεμπραντ, με τους οποίους κλείνει ο 19ος αιώνας.

Οπως ανέφερε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου η επιμελήτρια της έκθεσης, Μαριλένα Κασιμάτη, το βασικό κορμό της έκθεσης καταλαμβάνουν οι Γερμανοί καλλιτέχνες, «οι οποίοι γύρω στο 1800 μετανάστευσαν στη Ρώμη - οι επονομαζόμενοι "Ναζαρηνοί" ή μέλη της "Αδελφότητας του Αγίου Λουκά" και από εκεί ανανέωσαν ριζικά τη σχεδιαστική αντίληψη του τοπίου, αλλά και της θρησκευτικής ζωγραφικής».

Από τις εκθέσεις που θα ακολουθήσουν στην Εθνική Πινακοθήκη σημειώνουμε τη μεγάλη έκθεση (μέσα Δεκεμβρίου έως τέλη Μαρτίου), «Υπό το φως του Απόλλωνα - Ιταλική αναγέννηση και Ελλάδα», η οποία περιλαμβάνει 500 συνολικά έργα, δημιουργίες Τιστιάνο, Μποτιτσέλι κ.ά. Στις αρχές Απριλίου θα φιλοξενηθούν οι «Αυτοκρατορικοί θησαυροί από το Πεκίνο» και τον Ιούνιο η έκθεση «Εξι κορυφαίοι γλύπτες συνομιλούν με τον άνθρωπο». Στη γλυπτοθήκη στο Γουδί, στα τέλη Ιουνίου, θα παρουσιαστεί αναδρομική έκθεση του Χ. Μουρ και θα εκτεθούν τα ξύλινα αετώματα του Χρήστου Καπράλου.

Διπλά εγκαίνια

Εργο της Ειρ. Μπαδόλα
Εργο της Ειρ. Μπαδόλα
Εγκαινιάζεται σήμερα στην γκαλερί «Αστρολάβος - Δεξαμενή» (Ξανθίππου 11) έκθεση ζωγραφικής του Χρήστου Δημητρίου με τίτλο: «Οι πόλεις και τα όνειρα». Ο καλλιτέχνης δημιούργησε έναν «κόσμο», με «ήρωες» που παραπέμπουν στα κόμικς. Με ζωηρά, πλούσιας γκάμας, χρώματα και άλλοτε μόνο με άσπρο-μαύρο, «αφηγείται» μικρές καθημερινές ιστορίες της σύγχρονης πόλης. «"Οι πόλεις και τα όνειρα" είναι μια σειρά ιδιόρρυθμων τοπίων των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Ζωγραφική πλήθους - ανθρώπινα τοπία. Εργα έγχρωμα και ασπρόμαυρα με άξονα τις δαιδαλώδεις αδιέξοδες πολιτείες και τους δαιδαλώδεις αδιέξοδους ανθρώπους», λέει ο καλλιτέχνης για τα έργα του.

Την ίδια μέρα, στην ίδια γκαλερί, εγκαινιάζεται και έκθεση φωτογραφίας της Εύας Βασιλείου, με θέμα τα παιδιά. Τα έργα, με τίτλο «Ανυποψίαστα», είναι φωτογραφίες που έγιναν στην Καλιφόρνια, στο Λονδίνο και στην Ελλάδα. Η σύνθεση, λιτή και καίρια, εστιάζεται στην παιδική μορφή με λεπτούς τονισμούς. Και οι δύο εκθέσεις θα διαρκέσουν έως τις 4/10.

Εργα ζωγραφικής της Ειρήνης Μπαδόλα παρουσιάζονται από σήμερα (8 μ.μ.) στην γκαλερί «Αδάμ» (Ν. Βάμβα 5). Πρόκειται για 45 έργα σε λάδι και ακριλικό μεγάλων και μικρών διαστάσεων, «λουσμένα» στο μεσογειακό φως. Παρατηρώντας τα έργα της δημιουργού, ο θεατής ανασύρει στη μνήμη του θρύλους και παραδόσεις γύρω από τη γέννηση και το θάνατο, τον έρωτα και τη μεταμόρφωση. Κυρίαρχο στοιχείο η ελιά, σαν σύμβολο ζωής και διαχρονικής παρουσίας.

Ξενοδοχείο σε αρχαία των Ινκας

Μέρος αρχαίου τείχους των Ινκας κατέστρεψε ένας Γάλλος επιχειρηματίας για να χτίσει ξενοδοχείο. Το συμβάν έλαβε χώρα στην ιστορική πόλη Κούσκο του Περού, η οποία ήταν πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ινκας. Το θράσος του επιχειρηματία ήταν δε τόσο μεγάλο, που θα ονόμαζε το ξενοδοχείο του ...«Ο Αρχαιολόγος»!

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελ Κομέρσιο», ο Ζοέλ Ρεϊμόντ σχεδίαζε να υψώσει μεγάλο τσιμεντένιο τοίχο στη θέση του μεγάλου πλίνθινου τείχους, που δέσποζε εκεί πριν την απαρχή του ισπανικού αποικισμού του Περού το 16ο αιώνα. Οι περουβιανές αρχές «έσπευσαν» ...βραδέως, αφού δεν πρόλαβαν την καταστροφή του τείχους. Σταμάτησαν πάντως την ανέγερση του συγκροτήματος. Ο επιχειρηματίας ζήτησε «συγνώμη», ενώ οι ποινές που θα του επιβληθούν δεν έγιναν γνωστές. Η πόλη Κούσκο είναι κοντά στο Μάκτσου Πίτσου στις Ανδεις, το οποίο έχει υμνηθεί από τον Π. Νερούδα και όπου βρίσκονται τα περίφημα ερείπια της παλιάς πόλης των Ινκας και βέβαια αποτελούν σημαντικό τουριστικό θέρετρο της χώρας.

Λυρικά του Μ. Θεοδωράκη

Απόντος του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος πήρε εξιτήριο χτες από το «Ωνάσειο», παρουσιάστηκε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, στη Λυρική Σκηνή, το CD της «Αντιγόνης» καθώς και το συνολικό συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη, που κυκλοφορούν από την «FM RECORDS».

Η «Αντιγόνη», η λυρική τραγωδία σε δύο πράξεις, που ο Μ. Θεοδωράκης αφιέρωσε στον Μπελίνι, παρουσιάστηκε πριν τέσσερα χρόνια στο Μέγαρο Μουσικής, όπου ηχογραφήθηκε. Το λιμπρέτο, γραμμένο από τον συνθέτη, βασίζεται στις τραγωδίες του Θηβαϊκού Κύκλου: «Οιδίπους Τύραννος» και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου και «Φοίνισσες» του Ευρυπίδη. Συμμετείχαν η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής - διεύθυνση Φανής Παλαμίδη - και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός. Στη διανομή μετείχαν οι καλλιτέχνες: Τζένη Δριβάλα, Γιώργος Παππάς, Δάφνη Ευαγγελάτου, Ζάχος Τερζάκης, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Δημήτρης Κασιούμης, Παύλος Σαμψάκης.

Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Αγέλαστος Πέτρα» του Φίλιππου Κουτσαφτή προβάλλεται σήμερα, στις 9 μ.μ., στο εργοστάσιο «Κρόνος» στην παραλία Ελευσίνας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αισχύλεια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ