ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Νοέμβρη 2003
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
Δεν αποδίδουν την έκταση του στρατοπέδου στο δήμο και στους κατοίκους

Σχετική Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ

Ερώτηση προς τον υπουργό Αμυνας κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ, Αντώνης Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη. Το θέμα της Ερώτησης αφορά στην απόδοση στο Δήμο Βριλησσίων και στους κατοίκους του χώρου του στρατοπέδου του Πολεμικού Ναυτικού «Ναυτική Βάση - Ναυτικό Οχυρό». Πιο συγκεκριμένα, στην Ερώτηση αναφέρονται τα παρακάτω:

«Με το από 18.2.1958 β.δ., απαλλοτριώθηκε, στην περιοχή του Δήμου Βριλησσίων Αττικής, έκταση 52.300 τ.μ., προκειμένου να εγκατασταθεί εκεί το "Β΄ Παράρτημα Αποθήκης Εθνικών Κειμηλίων Αθηνών".

Ομως, αντί του "Β' Παραρτήματος Αποθήκης Εθνικών Κειμηλίων Αθηνών", δημιουργήθηκε Στρατόπεδο του Πολεμικού Ναυτικού ("Ναυτική Βάση Τηλεπικοινωνιών της ΣΔΑΜ"), το οποίο, σε ευρύτερη έκταση, χαρακτηρίστηκε ως "Ναυτικό Οχυρό", με το Π.Δ. 456/1983.

Με το από 11.8.1987 Π.Δ. (ΦΕΚ 859Δ/8.9.87), εντάχθηκε η περιοχή, στην οποία είχε δημιουργηθεί η "Ναυτική Βάση - Ναυτικό Οχυρό", στο πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου Βριλησσίων και η 52.300 τ.μ. έκτασή της χαρακτηρίστηκε χώρος πρασίνου και αθλητικών εγκαταστάσεων (Οικοδομικό τετράγωνο - Ο.Τ. - 415).

Το ΚΚΕ, με τη με αριθμ. 3649/10.11.1998 Ερώτηση βουλευτών του, ζήτησε να πληροφορηθεί, μεταξύ άλλων, το λόγο για τον οποίο δεν αποδίδεται η έκταση του Στρατοπέδου στο δήμο και στους κατοίκους, προκειμένου να αξιοποιηθεί, κατά το σχέδιο πόλης, αφού, μετά την απομάκρυνση της αμερικανικής βάσης της Ν. Μάκρης, τις ανάγκες της οποίας κάλυπτε, η "Ναυτική Βάση - Ναυτικό Οχυρό" είχε πλήρως αδρανοποιηθεί.

Ο τότε υφυπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Δημ. Αποστολάκης, με την απάντησή του, ισχυρίστηκε ότι: "...Οι εγκαταστάσεις των Βριλησσίων λειτουργούν αδιαλείπτως ως κέντρο λήψεως του Π.Ν. και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της δομής των επικοινωνιών όχι μόνο του Π.Ν., αλλά και του NATO και η στρατηγική θέση που κατέχουν οι συγκεκριμένες τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις καθιστά αδύνατη τη μεταφορά τους σε άλλη περιοχή...".

Ο ίδιος υφυπουργός, σε άλλη σχετική Ερώτηση με αριθμ. 6172/6.3.2001, διαφοροποίησε την απάντησή του, ισχυριζόμενος ότι η διαδικασία μεταφοράς "ολική ή μερική των εγκαταστάσεων" είναι διαδικασία "πολύπλοκη και ενδεχομένως δυσχερής, καθόσον απαιτεί αφ' ενός μεν τη συμφωνία της τοπικής αυτοδιοίκησης της νέας περιοχής... αφ' ετέρου δε την εξασφάλιση των απαιτουμένων πιστώσεων...".

Μετά τις χωροθετήσεις, που προβλέφτηκαν με το ν. 2947/2001, στη θέση "Ναυτικό Οχυρό", η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου (ΚΕΔ), στην κυριότητα της οποίας ανήκει η 52.300 τ.μ. έκταση της "Ναυτικής Βάσης - Ναυτικού Οχυρού", με το από 13.2.2001 παραχωρητήριο, παραχώρησε, στο Δήμο Βριλησσίων, τη χρήση τμήματος της έκτασης, 18.249,48 τ.μ., για τη δημιουργία σ' αυτή: α) δημοτικού χώρου στάθμευσης, β) θερινού κινηματογράφου και γ) αθλητικών εγκαταστάσεων. Η ίδια (ΚΕΔ), με άλλο παραχωρητήριο, παραχώρησε και στη ΔΕΗ έκταση 3.075 τ.μ., για να ανεγείρει αυτή Κέντρο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Στη συνέχεια με το Π.Δ. 214/16.7.2002 (ΦΕΚ 203Α/29.8.02), τροποποιήθηκε το "Ναυτικό Οχυρό Βριλησσίων" και περιορίστηκε σε τμήμα της έκτασης του Ο.Τ. 415 (σε έκταση περίπου 30.000 τ.μ.).

Τέλος, με την υπ' αριθμ. 7069/17.2.2003 απόφαση των υπουργών Εθνικής Αμυνας, ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού (ΦΕΚ 153Δ/26.2.03) και κατ' "εξουσιοδότηση" του Ν. 1247/2001, τροποποιήθηκε το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου Βριλησσίων, "στη θέση Ναυτικό Οχυρό" (Ο.Τ. 415), με τον καθορισμό, σε τμήμα αυτού: α) χώρου κέντρου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, β) δημοτικού χώρου στάθμευσης και γ) θερινού κινηματογράφου.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:

1. Με βάση ποια απόφαση, ποιου οργάνου, καταστρατηγήθηκε το από 18.2.1958 Β.Δ. και αντί της εγκατάστασης, στην απαλλοτριωθείσα έκταση, των 52.300 τ.μ., του "Β΄ Παραρτήματος Αποθήκης Εθνικών Κειμηλίων Αθηνών", εγκαταστάθηκε το "Στρατόπεδο του Ναυτικού";

2. Μετά τον προαναφερθέντα περιορισμό του "Ναυτικού Οχυρού" σε τμήμα της έκτασης του Ο.Τ. 415, εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι αυτό "...αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της δομής των επικοινωνιών όχι μόνο του Π.Ν., αλλά και του NATO...";

Εάν ναι, με βάση τις αρχές της πολεοδομικής, αλλά και της στρατιωτικής επιστήμης, μπορούν να συνυπάρχουν σε μια έκταση 52,3 στρεμμάτων, μέσα σε κατοικημένη περιοχή (Ο.Τ. 415), το "Ναυτικό Οχυρό", το Κέντρο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας της ΔΕΗ, ο δημοτικός χώρος στάθμευσης, ο θερινός κινηματογράφος, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, οι παιδικές χαρές κλπ.;

3. Γιατί δεν συναινεί στην αποδέσμευση και της υπόλοιπης έκτασης του Ο.Τ. 415, που κατέχει το Π.Ν. και στην απόδοσή της στο Δήμο Βριλησσίων και στους κατοίκους, προκειμένου να αξιοποιηθεί και αυτή, κατά τις επιταγές του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου;

4. Με δεδομένο (κατά την επιστήμη) ότι οι προαναφερθείσες χρήσεις δεν συμβιβάζονται μεταξύ τους, μήπως είναι βάσιμη η ανησυχία των κατοίκων ότι η άρνηση - κατά πληροφορίες - έχει να κάνει με "σκέψεις" για μελλοντική, εμπορική αξιοποίηση της έκτασης του "Ναυτικού Οχυρού";».


Τοξική βόμβα με ρότα προς ελληνικές θάλασσες

Το παροπλισμένο πρώην γαλλικό αεροπλανοφόρο «Κλεμανσώ» αναζητά λιμάνι, για να καθαριστεί από τον αμίαντο και τοξικά απόβλητα

Παρά τις κυβερνητικές διαψεύσεις, το θέμα της άφιξης στην Ελλάδα και μάλιστα στον Πειραιά, του παροπλισμένου πρώην γαλλικού αεροπλανοφόρου «Κλεμανσώ», προκειμένου να απαλλαγεί από τους χιλιάδες τόνους αμιάντου και τοξικών αποβλήτων που φέρει, ώστε «καθαρό» να πάει για διάλυση στην Ινδία, φαίνεται πως μένει ανοιχτό. Το πλοίο που ανήκε στον γαλλικό πολεμικό στόλο από το 1957 μέχρι το 1997, πουλήθηκε από τη Γαλλία σε ισπανική εταιρία ως παλιοσίδερα.

Το θρίλερ με το συγκεκριμένο αεροπλανοφόρο, που το κουφάρι του πλανάται τώρα σε αναζήτηση λιμανιού, ξεκίνησε στις 13 Οκτώβρη, όταν έπλεε προς ισπανικό λιμάνι του Ατλαντικού, για να γίνει αποαμιάντωση και απομάκρυνση των τοξικών αποβλήτων, οπότε, μετά από αντίδραση των Ισπανών ναυτεργατών, άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε προς τη Μεσόγειο. Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρουν ότι κατευθύνεται προς τον Πειραιά, καθώς εταιρία ανέλαβε να κάνει τον καθαρισμό του επί του ελληνικού εδάφους.

Στο μεταξύ, λόγω κακοκαιρίας και επειδή το σκάφος ταξιδεύει ρυμουλκούμενο, κατέπλευσε στο λιμάνι Αγκούστα της Σικελίας. Μάλιστα σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων τον καθαρισμό επί ελληνικού εδάφους έχει αναλάβει γερμανική εταιρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω πλοίο είναι ανεπιθύμητο ακόμα και στην ίδια τη Γαλλία, όπου η γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε στην πόλη της Μασσαλίας να το παραλάβει και να το μετατρέψει σε μουσείο. Σύμφωνα δε με άλλες πληροφορίες τον καθαρισμό ανέλαβε να τον κάνει τουρκική εταιρία σε λιμάνι απέναντι από τη Χίο.

Τα ερωτήματα εντείνονται και από τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης. Ο υπουργός Τύπου Χρ. Πρωτόπαππας, απαντώντας χτες σε σχετική ερώτηση, μίλησε χλιαρά, λέγοντας πως «απ' ό,τι έχω πληροφορηθεί» και «μέχρι στιγμής», «δεν υπάρχει τέτοιο θέμα». Επίσης, συμπλήρωσε ότι «δεν έχουμε κανένα αίτημα για να έρθει στην Ελλάδα και βεβαίως δεν έχουμε και καμία επιθυμία για τέτοιο αίτημα». Και πρόσθεσε: «Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία σχετική ένδειξη ότι έρχεται στην Ελλάδα, από ό,τι έχω πληροφορηθεί τόσο από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και από το Εθνικής Αμυνας». Πάντως, από πηγές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αναφέρεται ότι μέχρι χτες δεν είχε κατατεθεί αίτημα για κατάπλου του παροπλισμένου αεροπλανοφόρου στην Ελλάδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ