ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 19 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /56
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σύνοδος Κορυφής Ελσίνκι

Το περιεχόμενο και οι αποφάσεις της τελευταίας Συνόδου Κορυφής των 15 κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο Ελσίνκι επισκιάστηκε από τις επικίνδυνες θριαμβολογίες κυβέρνησης και αστικών ΜΜΕ για την προώθηση, μέσω της αποδοχής των 15, των θέσεων της ελληνικής κυβέρνησης στα ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό. Η εμπλοκή αυτών των ζητημάτων ακόμη πιο βαθιά στα ιμπεριαλιστικά γρανάζια της ευρωενωσιακής λαιμητόμου, έγινε ταυτόχρονα με μια σειρά επικίνδυνες, για τους λαούς της Ευρώπης και όχι μόνο αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα. Οπως αυτό της διεύρυνσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της δημιουργίας μηχανισμών πολιτικοστρατιωτικών επεμβάσεων και τη συμβολή των 15 στην προώθηση του ιμπεριαλιστικού Συμφώνου Σταθερότητας στα Βαλκάνια, για τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ ομολογήθηκε επίσημα από την ελληνική κυβέρνηση ότι πρέπει και θα επεμβαίνουν. Δηλαδή, η ιμπεριαλιστική λεία και η καταστολή των λαϊκών κινημάτων που δε θα ανέχονται την ιμπεριαλιστική τάξη πραγμάτων, σ' όλο της το μεγαλείο. Οπως εκτίμησε το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ «η Σύνοδος στο Ελσίνκι προώθησε περισσότερο τα σχέδια της ιμπεριαλιστικής "νέας τάξης", με την υπογραφή και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Διαμορφώνονται εξαιρετικά επικίνδυνες εξελίξεις για τους λαούς της Ευρώπης, ανεξάρτητα αν οι χώρες τους είναι μέλη της ΕΕ ή όχι. Ιδιαίτερα ανησυχητική διαγράφεται η κατάσταση στη Γιουγκοσλαβία, με τη μεθόδευση της απόσχισης του Μαυροβουνίου και τις εξελίξεις στο Κοσσυφοπέδιο, που αποφασίστηκαν στο Ελσίνκι. Σε νέα επικίνδυνη φάση εισέρχονται και οι σχέσεις Ελλάδας - Τουρκίας, καθώς και το Κυπριακό. Οι εξελίξεις υποχρεώνουν το λαό μας σε επαγρύπνηση, ετοιμότητα και παλλαϊκή δράση».

Αυτές τις πτυχές αυτών των αποφάσεων που απέκρυψαν επιμελώς από τον ελληνικό λαό, παρουσιάζει σήμερα ο «Ριζοσπάστης».

Επεκτατική νεοαποικιακή διαδικασία

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Ελσίνκι (10/11/99) αποτελείκαμπή στην υφιστάμενη πολύχρονη διαδικασία διεύρυνσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ), η οποία ξεκίνησε τυπικά το Μάρτη του 1998, για να επιτρέψει στα ευρωπαϊκά ισχυρά ιμπεριαλιστικά κράτη την οικονομική και πολιτική εκμετάλλευση μιας ευρύτατης «ζώνης επιρροής» στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο, στα πλαίσια της «νέας αταξίας πραγμάτων».

Η καμπή έγκειται στην απόφαση του Ελσίνκι, που «επιβεβαιώνει την περιεκτική φύση της διαδικασίας προσχώρησης, η οποία τώρα περιλαμβάνει 13 υποψήφια κράτη εντός ενιαίου πλαισίου».

Ετσι, για πρώτη φορά, 13 χώρες συνομαδώνονται σε ένα «ενιαίο πλαίσιο» εξάρτησης από τις ευρωπαϊκές «μεγάλες δυνάμεις», οι οποίες, υπό την ομηρία της τελικής προσχώρησης, θα μπορούν τα επόμενα χρόνια να επιβάλουν «κοινούς» κανόνες εκμετάλλευσης, παρά ταξεχωριστά συμφέροντα και οφέλη. Πρόκειται για τη σύγχρονημορφή αποικιοκρατίας, αυτό που στην κοινοτική γλώσσα αποκαλείται ψευδώνυμα «ολοκλήρωση», που επιτρέπει στο ευρωπαϊκό μεγάλο κεφάλαιο, διά μέσου της ολιγαρχίας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του πολιτικού Διευθυντηρίου των Βρυξελλών (Κομισιόν και Συμβούλιο), να αγκιστρώνει, με το άλλοθι της «Κοινότητας», λαούς και πλουτοπαραγωγικές πηγές στις ανάγκες του «ανταγωνισμού» συμφερόντων της «παγκοσμιοποίησης».

Δεν είναι η παλιά μορφή εκμετάλλευσης των πρώτων υλών «στην πηγή», αλλά ανεπίστρεπτη ενσωμάτωση σε ένα μηχανισμό ξεζουμίσματος τουσυνόλου του πλούτου κάθε χώρας στο διηνεκές και του λαού της. Μ' αυτόν τον τρόπο, μεγεθύνεται το πολυεθνικό χρηματιστικό κεφάλαιο, επιταχύνεται η συσσώρευση κεφαλαίου και αναπαράγεται η ηγεμονία των ισχυρότερων. Γίνεται φανερό ότι η διεύρυνση της εκμετάλλευσης εκτός ΕΕ δεν μπορεί παρά να προϋποθέτει περαιτέρω ενίσχυση της ανισότητας στο εσωτερικό - και αυτό, ακριβώς, έγινε με την ΟΝΕ του Μάαστριχτ και με το Αμστερνταμ.

Αμέσως μετά την ένταξη της Αυστρίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας (1996) και με την «αναθεώρηση» του Αμστερνταμ, η τωρινή διεύρυνση, δηλαδή το νέο πλιάτσικο, αποτέλεσε το μεγάλο άλλοθι σε κάθε πρόταση ενίσχυσης τηςολοκληρωτικής πυραμίδας εντός της ΕΕ. Στο όνομα του διαμελισμού της λείας της «μεγάλης» διεύρυνσης, έγιναν οι συμβιβασμοί μεταξύ των ισχυρών για την έναρξη του «τρίτου σταδίου» της ΟΝΕ από 1/1/1999, για το ΝΑΤΟικό πόλεμο κατά της Γιουγκοσλαβίας και την «Ατζέντα 2000» το Μάρτη του 1999.

Η ταχύτητα και ο κυνισμός, που επικρατεί στη διαδικασία διεύρυνσης, συνάδει με την ενίσχυση της εκμετάλλευσης και της καταστολής στο εσωτερικό της ΕΕ, έτσι ώστε η παραβίαση ακόμη και στοιχειωδών «αρχών» δικαίου και δημοκρατίας δεν πρέπει να εκπλήσσει, αφού αντανακλά τη σήψη ενός καθεστώτος που «καθοδηγείται» από ξεπεσμένους «σταυροφόρους» του κέρδους.

Ενταξιακή διαδικασία και Ελσίνκι

Τα 13 κράτη του «ενιαίου πλαισίου» της διεύρυνσης αποτελούνται από το λεγόμενο «πρώτο κύμα» (Κύπρος, Ουγγαρία, Πολωνία, Εσθονία, Τσεχία, Σλοβενία), το «δεύτερο κύμα» (Ρουμανία, Σλοβακία, Λετονία, Λιθουανια, Βουλγαρία, Μάλτα) και την Τουρκία.

Η ανωτέρω κατάταξη, σύμφωνα με τη χρονολογία αίτησης προσχώρησης της κάθε υποψήφιας χώρας,έπαψε να έχει νόημα, αφού το Ελσίνκι αποφάσισε ότι «τα υποψήφια κράτη συμμετέχουν στη διαδικασία προσχώρησης επί ίσοις όροις (...).

Κατά τις διαπραγματεύσεις, η κάθε υποψήφια χώρα θα κριθεί ανάλογα με τα επιτεύγματά της»,

Σύμφωνα με το Ελσίνκι, «οι υποψήφιες χώρες, οι οποίες άρχισαν τώρα τη διαδικασία διαπραγματεύσεων, θα έχουν τη δυνατότητα να ανέλθουν, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, στο επίπεδο των χωρών που βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις, εφόσον έχουν σημειώσει επαρκή πρόοδο στην προετοιμασία τους».

Πρόκειται για ένανευέλικτο μηχανισμό - λάστιχο , που, ακριβώς επειδή στηρίζεται σε «ρευστές» και γενικόλογες «αρχές», μπορεί να μακραίνει ή να κονταίνει την περίοδο ενταξιακών διαπραγματεύσεων, ανάλογα με συγκυριακούς συσχετισμούς ισχύος και συμφερόντων εντός της ΕΕ και, βέβαια, ανάλογα με την «προσαρμοστικότητα» της υποψήφιας χώρας.

Δεν υπάρχει, δηλαδή, «αυτόματο» πέρασμα από τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις στην ένταξη ως πλήρες κράτος - μέλος της ΕΕ. Για παράδειγμα, το λεγόμενο «πρώτο κύμα» έκρινε πως έπρεπε να «παίξει» με τις τρεις χώρες «Βίζεγκραντ» (Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία), που οι ΗΠΑ προωθούσαν εσπευσμένα για πλήρη κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ, όπως και έγινε ένα χρόνο μετά. Τώρα, η κατάσταση άλλαξε και το «πρώτο κύμα», που άρχισε διαπραγματεύσεις από το Μάρτη του 1998, θα (...) επαναλάβει, λέει, τιςίδιεςσυνομιλίες για τα ίδια θέματα «ενσωμάτωσης του κοινοτικού κεκτημένου στη νομοθεσία τους» και τα επόμενα δύο χρόνια (!!!).

Αντίθετα, το λεγόμενο «δεύτερο κύμα», που ήταν ξεχασμένο, «συμπύκνωσε» το ενδιαφέρον μετά τη στρατιωτική επέμβαση των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια, και στο Ελσίνκι, αναβαθμίστηκε έτσι ώστε από το Φλεβάρη 2000 θα ξεκινήσει κανονικές διμερείς διαπραγματεύσεις. Ολ' αυτά σημαίνουν ότι οι προτεραιότητες στην ενταξιακή διαδικασία ακολουθούν τις προτεραιότητες των συμφερόντων των ισχυρών ιμπεριαλιστικών κρατών στις υπό ένταξη χώρες.

Κριτήρια και συμφέροντα

Η «αξιολόγηση» για την ένταξη κάθε υποψήφιας χώρας γίνεται ετησίως από τηνΚομισιόν . Πρόκειται, ουσιαστικά, για αξιολόγηση με κριτήρια, σύμφωνα με τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστών. Εξάλλου, όπως τονίζει το Ελσίνκι, «κάθε χώρα θα κριθεί, ανάλογα με τα επιτεύγματά της», δηλαδήξεχωριστά.

Η Κύπρος, για παράδειγμα, που έχει ήδη ικανοποιητικούς οικονομικούς δείκτες, όπως έχουν καθοριστεί από την ΕΕ, στερείται, τόσο αυτή, όσο και η σύμμαχος Ελλάδα από την απαραίτητη ισχύ, που θα της επέτρεπε να επιβάλει ευνοϊκή «αξιολόγηση» για το εκκρεμές πολιτικό ζήτημα και, έτσι, ηομηρία του Κυπριακού από Αγκυρα, Λονδίνο και Ουάσιγκτον καθιστά απαγορευτική κάθε προσδοκία για πλήρη ένταξη χωρίς διχοτόμηση.

Αντίθετα, η Αγκυρα, παρά τη σθεναρή απόκλιση από τις «ευρωπαϊκές αρχές», όχι μόνο κατόρθωσε να γίνει ισότιμη υποψήφια χώρα, αλλά επέβαλεεντός της ΕΕ, στο Ελσίνκι, τόσο την αποδοχή των μονομερών διεκδικήσεών της στο Αιγαίο, διμερείς «εκκρεμότητες συνοριακής διαφοράς» με την Ελλάδα και την «παρότρυνση» για διμερήπολιτική επίλυση, δηλαδήαναθεώρηση των Συνθηκών της Λωζάνης, όσο και τηνομιμοποίηση του «Αττίλα» και την αποδοχή από την ΕΕ του Κυπριακού, όχι ως διεθνούς προβλήματος εισβολής και κατοχής, αλλά ως διμερούς πολιτικής διαφοράς μεταξύ των δύο «ανεξάρτητων κρατών» στην Κύπρο.

Γίνεται φανερό ότι οι σχέσεις ΕΕ - Τουρκίαςδεν αφορούν «αρχές», αλλά πετρέλαια, αγορές και γεωστρατηγικά συμφέροντα. Ο πρωθυπουργός Σημίτης δήλωσε για τη διεύρυνση στο Ελσίνκι τα εξής: «Πιστεύω ότι ήταν ένα πολυεθνικό Συμβούλιο, γιατί, όχι μόνο επικύρωσε την απόφαση για ενοποίηση ενός μεγάλου τμήματος της Ευρώπης, με το να δεχτεί άμεσες διαπραγματεύσεις με έξι νέες χώρες, αλλά και με το να θέσει σε μια νέα διαδικασία, σε ένα νέο πλαίσιο, τις σχέσεις με την Τουρκία.

Εμείς πιστεύουμε ότι οι δυνατότητες αυτής της απόφασης θα μπορεί να αξιοποιηθούν, για να έχουμε μια καλύτερη σχέση με όλες τις γειτονικές χώρες στην περιοχή». `Η αγνοεί, ή παραπληροφορεί.

Και στρατιωτικές επεμβάσεις

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Ελσίνκι (10/11/1999), υλοποιώντας τις αποφάσεις της ΝΑΤΟικής Συνόδου Κορυφής της Ουάσιγκτον (Απρίλης 1999) και το «πλαίσιο αρχών» του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Κολωνίας (Ιούνης 1999), αποφάσισε, για πρώτη φορά, «την ανάπτυξη του δυναμικού στρατιωτικής και μη στρατιωτικής διαχείρισης των κρίσεων από την Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ) στο πλαίσιο της ενισχυμένης Κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την Ασφάλεια και την Αμυνα (ΚΕΠΑΑ), δηλαδή τη στρατιωτικοποίηση της ΕΕ». Στη βάση της διακήρυξης ότι «το ΝΑΤΟ παραμένει το θεμέλιο της συλλογικής άμυνας των μελών του και θα εξακολουθήσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση κρίσεων», το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο «υπογραμμίζει τη βούλησή του να αναπτύξει αυτόνομη ικανότητα να λαμβάνει αποφάσεις, καθώς και να αρχίζει και να διεξάγει στρατιωτικές επιχειρήσεις υπό την ηγεσία της ΕΕ προς αντιμετώπιση των διεθνών κρίσεων, σε περίπτωση που το ΝΑΤΟ δε συμμετέχει σ' αυτές ως σύνολο».

Οπως επιμελώς τονίζουν οι 15 Ευρωπαίοι ηγέτεςδεν πρόκειται για τη δημιουργία «ευρωπαϊκού στρατού», δηλαδή για την «άμυνα της ΕΕ», αλλά για τη δημιουργία ενός μηχανισμού προώθησης της «στρατιωτικής και μη στρατιωτικής διαχείρισης κρίσεων» των ιμπεριαλιστικών συμφερόντων χωρίς «επικαλύψεις», δηλαδή για «βρώμικες» εκκαθαριστικές επιχειρήσεις που θα αναλαμβάνει ως «ευρωπαϊκός πυλώνας του ΝΑΤΟ», επιτρέποντας μεγαλύτερη «ευελιξία» στον αμερικανικό ηγεμονισμό. Οι επιχειρήσεις θα αποφασίζονται από το Συμβούλιο της ΕΕ, αλλάθα διεξάγονται από «ειδική επιτροπή συνεισφερόντων κρατών» και μόνο τα συμμετέχοντα κράτη - μέλη θα είναι υπεύθυνα για την επέμβαση. Γι' αυτό το λόγο θα υπάρξει μια «εθελοντικής συνεργασίας» δημιουργία μισθοφορικής Δύναμης Ταχείας επέμβασης (ΔΤΕ) από δυναμικό ορισμένων κρατών - μελών «ικανής να εκτελεί το πλήρες φάσμα των καθηκόντων, συμπεριλαμβανομένων των πλέον δυσχερών, σε επιχειρήσειςμέχρι επιπέδου σώματος στρατού, δηλαδή μέχρι 15 ταξιαρχιών ή 50.000-60.000 ατόμων. Η ΔΤΕ θα πρέπει να είναι έτοιμη επιχειρησιακά «μέχρι το 2003».

Πρόκειται για «δυνάμεις στρατιωτικώς αυτάρκεις, που θα διαθέτουν το απαιτούμενο δυναμικό διοίκησης,ελέγχου και συλλογής πληροφοριών, επιμελείται, άλλες υπηρεσίες υποστήριξης μάχης και, επιπλέον, ανάλογα με την περίπτωση, αεροπορικά και ναυτικά στοιχεία». Θα μπορούν να αναπτύσσονται «πλήρως», εντός 60 ημερών, αλλά θα διαθέτουν και «μικρότερα στοιχεία ταχείας ανταπόκρισης με πολύ μεγάλη ετοιμότητα», δηλαδή κομμάντος, που συνήθως έχουν «ικανότητα ανάπτυξης» εντός [48 ωρών].

Πρόκειται για ειδικά σώματα, που και στο Κόσσοβο προετοίμασαν την ανάπτυξη της ΝΑΤΟικής δύναμης κατοχής (ΚΦΟΡ). Αυτή η ΔΤΕ «θα μπορεί να διατηρεί την ανάπτυξη επί ένα τουλάχιστον έτος»και ακριβώς γι' αυτό «θα απαιτηθεί μία πρόσθετη εφεδρεία αναπτύξιμων μονάδων και στοιχείων υποστήριξης χαμηλότερης ετοιμότητας, προς αντικατάσταση των αρχικών δυνάμεων».

Το «μάθημα» από την επέμβαση στη Γιουγκοσλαβία

Γίνεται φανερό ότι τα ανωτέρω «φωτογραφίζουν» επιχειρησιακά «μοντέλα» πουήδη εφαρμόζονται από τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, ενώ η όλη θεωρητική περιγραφή προσιδιάζει πλήρως με την «ανάπτυξη» χερσαίων δυνάμεων που είχε αποφασιστεί για το Κόσσοβο, ενώ προδιαγράφει και τον ακριβή τρόπο μελλοντικών στρατιωτικών επεμβάσεων «όπου δη».

Αυτό το «μάθημα» πήραν οι ευρωπαϊκές ηγεσίες από την επέμβαση στη Γιουγκοσλαβία, ότι δηλαδή πρέπει να φτιάξουν ένα ετοιμοπόλεμοεκστρατευτικό σώμα, ώστε να αποτρέψουν με «ταχεία επέμβαση» τις πολιτικές αντιδράσεις της επόμενης αιματοχυσίας τους (!!!).

Και όπως περηφανεύονται στις αποφάσεις του Ελσίνκι, «το δυναμικό αυτό θα επιτρέψει στα κράτη - μέλη να διεξάγουναποτελεσματικές επιχειρήσεις υπό την ηγεσία της ΕΕ, καθώς και να διαδραματίζουν,για όσους συμμετέχουν , τον πλήρη ρόλο τους στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και στις επιχειρήσεις που εκτελούνται υπό την ηγεσία του ΝΑΤΟ». Αυτό, βέβαια, το «υπό την ηγεσία της ΕΕ» είναι τοπολιτικό άλλοθι για τα πολεμοχαρή γεωστρατηγικά σχέδια των ευρωπαϊκών «μεγάλων δυνάμεων». Ετσι πολύ μελάνι χύθηκε στο Ελσίνκι για «τα νέα πολιτικά και στρατιωτικά όργανα και δομές, ώστε να μπορεί η ΕΕ να παρέχει την απαιτούμενη πολιτική και στρατηγική καθοδήγηση».

Ως «προσωρινό» μέτρο, εντός του Μάρτη 2000 θα συσταθούν τα εξής όργανα στις Βρυξέλλες για τη «σταδιακή αφομοίωση» της Δυτικοευρωπαϊκής Ενωσης (ΔΕΕ), μιας ταμπέλας που χρησιμεύει ως μηχανισμός συγκάλυψης στην ΕΕ ,(1) μια «Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας» (ΕΠΑ) σε επίπεδο πρέσβεων, μόνιμων αντιπροσώπων των κρατών - μελών, (2) μια «Στρατιωτική Επιτροπή» (ΣΕ), που θα απαρτίζεται από τους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, σε επίπεδο στρατιωτικών αντιπροσώπων.

(3) Ενα στρατιωτικό επιτελείο που αρχικά θα αποτελείται από τον «Πυρήνα» του Γενικού Γραμματέα /Υπάτου Εκπροσώπου Χ. Σολάνα, δηλαδή του πρώην ΓΓ του ΝΑΤΟ, που αναλαμβάνει αποκλειστικά όλη τη διαχείριση της «μεταβατικής» περιόδου. Τα τρία αυτά όργανα «σταδιακά» θα μετατραπούν σε μόνιμα πολιτικο-στρατιωτικά «θεσμικά» όργανα, με έδρα τις Βρυξέλλες.

Το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων, σε μεικτή σύνθεση (15 υπουργοί Εξωτερικών και 15 υπουργοί Αμυνας) θα λαμβάνει τις πολιτικές αποφάσεις, με το απαραίτητοπολιτικό «βερνίκωμα».

Για τη λήψη αποφάσεων μεειδική πλειοψηφία θα αποφασίσει η Διακυβερνητική Διάσκεψη (ΔΔ) για τα «θεσμικά»,εντός του 2000 , και μετά από τιςοριστικές αποφάσεις που θα λάβει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισαβόνας (Ιούνης 2000).

Για την ΕΠΑ, ήδη το Ελσίνκι προανήγγειλε ότι «θα θεσπιστούν κατάλληλες διαδικασίες ώστε να είναι δυνατή η αποτελεσματική και ταχεία λήψη αποφάσεων». Η πρώτη «πρόβα τζενεράλε» του μηχανισμού θα γίνειτο Φλεβάρη του 2000 με «κοινή» επιτελική άσκηση ΝΑΤΟ και ΕΕ στις Βρυξέλλες, δηλαδή, πριν την έναρξη της προσωρινής εγκαθίδρυσης «στα πλαίσια του Συμβουλίου» της ΕΕ.

Τέλος, το Ελσίνκι μεξεχωριστή απόφαση, ενέκρινε έκθεση «για τα μη στρατιωτικά μέσα της ΕΕ για την αντιμετώπιση κρίσεων».Αν τα στρατιωτικά αφορούν τις επεμβάσεις, τα «μη στρατιωτικά» έχουν ξεκάθαρο χαρακτήρα ταξικής καταστολής, αυτό που περιγράφεται ως «όλες οι πτυχές της ασφάλειας». Προτείνεται «σχέδιο δράσης» «σε τομείς, όπως η μη στρατιωτική αστυνομία, η ανθρωπιστική βοήθεια, η αποκατάσταση των διοικητικών δομών και της νομιμότητας, η αναζήτηση και διάσωση, η παρακολούθηση εκλογών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων κλπ.» (!!!).

Για όλα αυτά «πρέπει να δημιουργηθεί βάση δεδομένων για τη φύλαξη και μετάδοσηπληροφοριών όσον αφορά τα προκαθορισμένα μέσα, δυνατότητες καιειδικές γνώσεις σε όλους τους τομείς της μη στρατιωτικής διαχείρισης κρίσεων».

Επιπλέον «κατά τη δημιουργία δυναμικού ταχείας αντίδρασης, θα δοθείάκρα προσοχή στην ανάπτυξη δυναμικού μη στρατιωτικής αστυνομίας». θα συσταθεί «συντονιστικός μηχανισμός», που θα παρέχει «εξειδικευμένες συμβουλές» που θα βασίζονται «στην πείρα εμπειρογνωμόνων». Και οι δυο μηχανισμοί, ο στρατιωτικός και ο μη στρατιωτικός θα αφορούν «κρίσεις» τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ.

Ολα τα ανωτέρω κείμενα φέρουν την υπογραφή του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και, κατά συνέπεια, δεσμεύουν πλήρωςόλες τις ελληνικές κυβερνήσεις.

Μια «σταθερότητα» που μυρίζει μπαρούτι...

Ανεξαρτητοποίηση του Κόσσοβου,  επέμβαση στο Μαυροβούνιο, ανατροπή του Μιλόσεβιτς, είναι οι άμεσοι στόχοι  της ΕΕ, με μοχλό το «Σύμφωνο Σταθερότητας».

«Εάν η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν επέμβει στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, τότε πού θα επέμβει, στη Σκανδιναβία», αναρωτήθηκε ο υπουργός Αμυνας Ακης Τσοχατζόπουλος, απευθυνόμενος στα μέλη της Επιτροπής Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής. Ετσι αντιλαμβάνονται ο κ. Τσοχατζόπουλος, η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ενωση την επιχείρηση «Σταθερότητας» στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με το δάκτυλο στη σκανδάλη για την επόμενη επέμβαση, την οποία, όπως φαίνεται, ετοιμάζουν πυρετωδώς. Πόλεμος, επεμβάσεις, αποσταθεροποίηση, αλλαγές συνόρων, σφαγές όσων αντιδρούν, λεηλασία και ανηλεής εκμετάλλευση, αυτό είναι το «Σύμφωνο Σταθερότητας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Σήμα κινδύνου για τους λαούς

Η πορεία εφαρμογής του «Συμφώνου» απασχόλησε τους «δεκαπέντε» στη Σύνοδο Κορυφής του Ελσίνκι. Το σχετικό απόσπασμα στο κείμενο Συμπερασμάτων της Συνόδου αποκαλύπτει τους επόμενους στόχους της «ευρωατλαντικής» επιδρομής, ενώ είναι το σήμα κινδύνου για τους λαούς της περιοχής.

«Η Ενωση είναι αποφασισμένη να αναλάβει ηγετικό ρόλο για την προαγωγή της σταθερότητας, της ασφάλειας και της οικονομικής ανάπτυξης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», αναφέρεται στο κείμενο, ενώ στη συνέχεια οι ηγέτες της ΕΕ προειδοποιούν, η βοήθεια θα εξαρτηθεί από τη σαφή και συγκεκριμένη δέσμευση των κρατών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης να συνεργαστούν για την επίτευξη αυτών των κοινών πολιτικών προτεραιοτήτων». Αλλιώς, «μαύρο φίδι που τους έφαγε»...

Σχέδιο αποσταθεροποίησης

Αυτά όσον αφορά τα γενικά χαρακτηριστικά της πολιτικής της ΕΕ στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη, όμως στη συνέχεια οι «δεκαπέντε» γίνονται πιο συγκεκριμένοι. Με κυνισμό προσδιορίζουν ως στόχο τους, την ανατροπή της νόμιμα εκλεγμένης ηγεσίας της Γιουγκοσλαβίας και την «ανεξαρτητοποίηση» του Μαυροβουνίου. Και να πώς το περιγράφουν: «Η Ενωση επιθυμεί να συμβάλει στον εκδημοκρατισμό της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας ως μέρος των προσπαθειών της για αποκατάσταση της σταθερότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη . Θα εντείνει το διάλογο με τις σερβικές δημοκρατικές δυνάμεις, καθώς και με τη δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση του Μαυροβουνίου. Η Ενωση θα αναζητήσει και άλλους τρόπους για να υποστηριχτεί το πρόγραμμα πολιτικής και οικονομικής μεταρρύθμισης του Μαυροβουνίου». Αν αυτό δεν αποτελεί επέμβαση στα εσωτερικά ενός κυρίαρχου και ανεξάρτητου κράτους, τότε οι λέξεις έχουν χάσει πια το νόημά τους.

Η επιδρομή συνεχίζεται

Τέλος, χωρίς κουβέντα για τις επιχειρήσεις εκκαθάρισης των Σέρβων και των Ρομ από το λεγόμενο «Απελευθερωτικό Στρατό του Κόσσοβου», υπό την ανοχή των ΝΑΤΟικών κατακτητών, οι ηγέτες της ΕΕ επαναλαμβάνουν ότι«Η Ενωση έχει δεσμευτεί σχετικά με την αποκατάσταση και την ανασυγκρότηση του Κοσσυφοπεδίου και εκφράζει την ικανοποίησή της για το Πρόγραμμα ανασυγκρότησης και ανάκαμψης του Κοσσυφοπεδίου».

Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στην καθημερινή ειδησεογραφία, για να διαπιστώσει τι συμβαίνει τώρα σ' αυτές τις περιοχές και να καταλάβει ότι τα σχέδια του «ευρωατλαντισμού» δε μένουν μόνο στα χαρτιά, αλλά βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Στο Κοσσυφοπέδιο, η εκκαθάριση σε βάρος των Σέρβων και των άλλων μειονοτήτων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ μόλις προχθές, ο διορισμένος από τους ΝΑΤΟικούς «κυβερνήτης» του Κόσσοβου Μπ. Κουσνέρ ανακοίνωσε ότι την πολιτική διοίκηση της περιοχής αναλαμβάνει επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν τρεις εκπρόσωποι των Αλβανών (στελέχη του «UCK»), τέσσερις εκπρόσωποι των κατακτητών (διορισμένοι από τον ΟΗΕ) και... ένας (1) εκπρόσωπος των Σέρβων!

Η πρώτη αλλαγή συνόρων

Οσον αφορά στην τύχη του Κοσσυφοπεδίου, αυτή πρέπει να θεωρείται προδιαγεγραμμένη. Παρά τη συμφωνία του Βούκοβαρ, όπου οι ΝΑΤΟικοί δήλωναν ότι το Κόσσοβο θα παραμείνει στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γιουγκοσλαβίας, το Κοσσυφοπέδιο θεωρείται πλέον προτεκτοράτο του ΝΑΤΟ. Μέσα στα επόμενα χρόνια η «πολιτική διοίκηση», δηλαδή ο «UCK» και το ΝΑΤΟ θα προκηρύξουν εκλογές και με δεδομένη την επικράτηση του Χ. Θάτσι η κυβέρνηση που θα προκύψει, θα κηρύξει και τυπικά την ανεξαρτητοποίηση. Ετσι, κι αλλιώς το Κοσσυφοπέδιο σηματοδοτεί την πρώτη αλλαγή συνόρων στην Ευρώπη στην περίοδο μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Ανατρέψτε τον Μιλόσεβιτς»

Στη Σερβία η επέμβαση του ΝΑΤΟ και της ΕΕ για την ανατροπή του Σλ. Μιλόσεβιτς έχει πάρει απίστευτες διαστάσεις. Για να πετύχουν το στόχο τους έχουν χρηματοδοτήσει με εκατομμύρια δολάρια την «αντιπολίτευση», έχουν στήσει ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς γύρω από τη Σερβία, στους οποίους έχουν προσλάβει «αντιφρονούντες», ενώ σαν έσχατο μέσο χρησιμοποιούν το απάνθρωπο μέτρο του εμπάργκο πετρελαίου με εξαίρεση τις πόλεις, τις οποίες ελέγχει η «αντιπολίτευση». Λένε στο λαό της Σερβίας: «Ρίξτε τον Μιλόσεβιτς αν δε θέλετε να πεθάνετε απ' το κρύο, κι από την πείνα». Αυτή είναι η «δημοκρατία» της Ευρωπαϊκής Ενωσης...

Μαυροβούνιο: Ο επόμενος στόχος

Στο Μαυροβούνιο οι ιθύνοντες της ΕΕ, όπως και ο Μίλο Τζουγκάνοβιτς, έχουν εγκαταλείψει προ καιρού τα προσχήματα. Εξαργυρώνοντας τη στάση που τήρησε κατά τη διάρκεια της ΝΑΤΟικής επιδρομής, ο πρόεδρος του Μαυροβουνίου με την αμέριστη οικονομική και πολιτική στήριξη των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, μεθοδεύει συστηματικά τη σύγκρουση με το Βελιγράδι και προετοιμάζει την ανεξαρτητοποίηση. Αποφάσισε να «κόψει» δικό του χαρτονόμισμα, το οποίο θα αποσυνδεθεί από το δηνάριο και θα συνδεθεί με το γερμανικό μάρκο. Ιδρυσε εθνοφυλακή υπό τις διαταγές τους, για να αντιμετωπίσει το γιουγκοσλαβικό στρατό. Θέλησε να θέσει υπό τον έλεγχό του όλες τις στρατηγικής σημασίας εγκαταστάσεις, όπως τα αεροδρόμια, θέτει τώρα ζήτημα δημοψηφίσματος για την ανεξαρτητοποίηση. Και όλα αυτά υπό τα χειροκροτήματα των ευρωπαίων «εταίρων» που γυαλίζουν ήδη τα όπλα τους για τη νέα επέμβαση. Και ακολουθεί από κοντά η Βοϊβοντίνα, την αυτονομία της οποίας ζήτησε ήδη του κοινοβούλιο της Ουγγαρίας.

Πρωταγωνιστές στο έγκλημα

Και να σκεφθεί κανείς ότι βρισκόμαστε μόνο στην αρχή της εφαρμογής του «Συμφώνου Σταθερότητας», ενός σχεδίου για την εδραίωση της ιμπεριαλιστικής ηγεμονίας της ΕΕ και των ΗΠΑ με τη μετατροπή ολόκληρης της Βαλκανικής σε ένα προτεκτοράτο, καταλύοντας την εθνική κυριαρχία, επιβάλλοντας τις «κατάλληλες» κυβερνήσεις και τις «κατάλληλες» πολιτικές, σ' όλους τους τομείς δηλαδή, τον οικονομικό, το στρατιωτικό και τον πολιτικό. Ενας εφιάλτης πάνω από τα Βαλκάνια και τους λαούς τους. Σ' αυτή την «επιχείρηση» ο κ. Σημίτης και η κυβέρνησή του, και μαζί μ' αυτούς η άρχουσα τάξη επιδιώκουν μια «ηγεμονική» θέση. Πρωταγωνιστές στο έγκλημα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ