ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κυβερνητική αμηχανία από τις αποκαλύψεις για το μετρό

Σε πλήρη αμηχανία βρίσκεται πλέον τόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, όσο και η κυβέρνηση, καθώς μέρα τη μέρα πυκνώνουν τα δημοσιεύματα που αποδεικνύουν ότι ακόμη και το κολοβό μετρό της Αθήνας δε θα είναι έτοιμο ή τουλάχιστον απόλυτα ασφαλές ώστε να παραδοθεί στο κοινό μέσα στο Γενάρη του 2000, όπως οι ίδιοι θα ήθελαν προκειμένου να το εκμεταλλευτούν για προεκλογική σκοπιμότητα.

Για να γίνει μάλιστα εφικτό κάτι τέτοιο, το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε στους εργολάβους ως...«μέτρα επίσπευσης» 25 εκατ. μάρκα (4,2 δισ. δρχ.), τη στιγμή που η παράδοση του έργου - και μάλιστα ολόκληρου κι όχι μόνο ενός τμήματός του - έχει καθυστερήσει ήδη δύο χρόνια, ενώ έχουν δοθεί «πανωπροίκια» δεκάδων δισ. δρχ.!

Χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεχόμενος βομβαρδισμό ερωτήσεων από τους δημοσιογράφους, προς στιγμήν αποχώρησε από τη συνέντευξη Τύπου φανερά εκνευρισμένος, για να επανέλθει λίγο αργότερα και να δεχτεί να δώσει κάποιες απαντήσεις. Αφορμή για τις ερωτήσεις στάθηκε χτεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», σύμφωνα με το οποίο ο ίδιος ο υπουργός σε αιφνιδιαστική επίσκεψη στο μετρό την περασμένη Παρασκευή εγκλωβίστηκε για 45 λεπτά στο σταθμό του Συντάγματος λόγω ακινητοποίησης των συρμών!

Ο υπουργός δήλωσε ότι «ο τίτλος και το δημοσίευμα είναι ψέματα και αθλιότητες». Παράλληλα, είπε ότι ζήτησε από την «Αττικό Μετρό» να υποβάλει αγωγή ζητώντας αποζημίωση η οποία θα πάει για την κατασκευή των... επεκτάσεων του μετρό. Επίσης ο υπουργός συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που να προβληματίζει στη λειτουργία του μετρό.

Ο εκνευρισμός του υπουργού βέβαια δεν είναι αδικαιολόγητος - όχι βέβαια εξαιτίας των δημοσιευμάτων - καθώς:

  • Ο ίδιος ο σύμβουλος του ελληνικού δημοσίου για το έργο, η αμερικανική «Μπέχτελ», με έκθεση που φέρει ημερομηνία 29 Νοέμβρη 1999, επισημαίνει ούτε λίγο ούτε πολύ 619 προβλήματα στο έργο που θα πρέπει να λυθούν για να μπορέσει να μπει κανονικά στην κυκλοφορία, ενώ καθημερινά κατά τις δοκιμές που γίνονται ανακύπτουν και άλλα.
  • Πρώην στελέχη της «Αττικό Μετρό» το έχουν χαρακτηρίσει ανασφαλές.
  • Υπάρχει βιασύνη στην ολοκλήρωση των δοκιμών και στην εκπαίδευση του προσωπικού. Για παράδειγμα, όπως έλεγαν στο «Ρ» εργαζόμενοι στο μετρό, οι ίδιοι οι Γάλλοι κατασκευαστές των σιδηροτροχιών έλεγαν πως οι δοκιμές σ' αυτές πρέπει να διαρκέσουν τουλάχιστον ένα χρόνο, αλλιώς είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα έπρεπε να διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι τον Απρίλη και προφανώς δε θα προλάβαινε η κυβέρνηση τις... εκλογές! Επίσης τα τελευταία βαγόνια έφτασαν πριν ένα μήνα περίπου. Πότε θα προλάβουν - αναρωτιούνται οι τεχνικοί - να περάσουν τα τεστ επιτάχυνσης και φρεναρίσματος; Τέλος, το προσωπικό προσλήφθηκε τέλος Ιούλη με αρχές Αυγούστου. Πώς θα καταφέρουν να είναι έτοιμο το Γενάρη, όταν χρειάζεται διάστημα τουλάχιστον οχτώ μηνών για να εκπαιδευτεί;
Κομφούζιο με το Ολυμπιακό Χωριό!

Η διυπουργική επιτροπή ζήτησε από την εταιρία «Αθήνα 2004» να πάρει πίσω την απόφασή της,  με την οποία αφαιρούνται αρμοδιότητες από τον ΟΕΚ 

Την ανατροπή της προχτεσινής απόφασης του ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων«Αθήνα 2004» (ΟΕΟΑ) σύμφωνα με την οποία αφαιρείται από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) η αρμοδιότητα της σύνταξης των Τευχών Δημοπράτησης για την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού, ζήτησε ομόφωνα χτες από τα στελέχη της ΟΕΟΑ, η αρμόδια διυπουργική επιτροπή!

Στη συνεδρίαση της διυπουργικής (πληροφορίες αναφέρουν ότι διεξήχθη σε κλίμα έντονης αντιπαράθεσης) που έγινε υπό την προεδρεία της υπουργού Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη, υπουργοί ζήτησαν από την ΟΕΟΑ να τηρήσει τη σύμβαση - πλαίσιο που υπέγραψε πρόσφατα με τον ΟΕΚ. Ουσιαστικά, απαίτησαν να ακυρωθεί η προχτεσινή απόφαση του ΔΣ, η οποία ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 4 της σύμβασης, που προβλέπει ότι η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης είναι αρμοδιότητα του ΟΕΚ. Η «σχετική οδηγία» της διυπουργικής «έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για την ΟΕΟΑ» δήλωσε στο «Ρ» ο ειδικός γραμματέας Ολυμπιακών Αγώνων Κ. Καρτάλης. Το γεγονός αυτό φέρνει σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση την ηγεσία της ΟΕΟΑ και επιβεβαιώνει ότι οι αλλαγές στην εταιρία δεν είναι μακριά...

Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της ΟΕΟΑ προβλέπει ότι η σύνταξη των Τευχών θα γίνει από την εταιρία που θα αναλάβει να εκπονήσει το Μάστερ Πλαν του έργου και τις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές μελέτες. Αξίζει να επισημανθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις στα Τεύχη Δημοπράτησης (προσδιορίζονται με κάθε λεπτομέρεια οι όροι, οι κατευθύνσεις και οι προδιαγραφές ενός έργου) «φωτογραφίζονται» και οι μελλοντικοί ανάδοχοι του έργου...

Ο πρόεδρος του ΟΕΚ Γ. Ιωαννίδης, εξέφρασε την αντίθεσή του για την απόφαση του ΔΣ της ΟΕΟΑ, ζητώντας να τηρηθεί η σύμβαση - πλαίσιο. Προχτές όμως, ο Λ. Νικολάου, μέλος του ΔΣ , σε συζήτηση με δημοσιογράφους, άφησε να εννοηθεί ότι ήδη έχουν γίνει συζητήσεις για το θέμα και ο ΟΕΚ συμφωνεί... Μάλιστα, είπε πως θα χρειαστεί και σχετική τροποποίηση της σύμβασης!

Στη συνεδρίαση της διυπουργικής εκτός από τους υφυπουργούς ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελή, Αθλητισμού, Ανδρ. Φούρα και Εθνικής Οικονομίας, Χρ. Πάχτα και τον Ειδικό Γραμματέα Ολυμπιακών Αγώνων, συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΟΕΚ Γ. Ιωαννίδης, ο πρόεδρος, η αντιπρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΕΟΑ Π. Θωμόπουλος, Ν. Τζαβέλλα και Κ. Μπακούρης, καθώς και οι σύμβουλοι του πρωθυπουργού Β. Μακρυωνίτης, Τ. Γιαννίτσης και Γ. Παπαδημητρίου.

Χτες, οριστικοποιήθηκε η σύσταση θυγατρικής εταιρίας από τον ΟΕΚ για την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού, με την επωνυμία «Ολυμπιακό Χωριό 2004 ΑΕ». Αυτό ακριβώς θα προβλέπει και σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες μέρες. Τη διυπουργική απασχόλησε και το θέμα του διαγωνισμού του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) για τον Ιππόδρομο και το Πολυδύναμο Κέντρο Φαλήρου. Αποφασίστηκε ότι ΟΕΟΑ και ΟΔΙΕ θα προχωρήσουν στην υπογραφή μνημονίου για την εκτέλεση του έργου στο Φαληρικό Δέλτα. Ο επενδυτής που θα αναλάβει να κατασκευάσει τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις θα εκπονήσει και τις μελέτες για τη δημιουργία στο χώρο Συνεδριακού - Εκθεσιακού Κέντρου μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Αναβλήθηκε η απόφαση για τη βενζίνη σούπερ

Αναβλήθηκε τελικά χτες για την επόμενη βδομάδα η συζήτηση στην Επιτροπή της ΕΕ στις Βρυξέλλες για το θέμα της υποχρεωτικής κατάργησης της σούπερ βενζίνης από την 1 Γενάρη του 2000 σε όλα τα κράτη - μέλη.

Οπως δήλωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, η χώρα μας έχει ζητήσει παράταση της εφαρμογής του μέτρου μέχρι το τέλος του 2004, ενώ τις ίδιες θέσεις έχουν κι άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι η παράταση που θα δοθεί τελικά μπορεί να είναι τουλάχιστον ένας χρόνος. «Μπορεί - είπε χαρακτηριστικά - να είναι 12 μήνες, 24 μήνες ή και παραπάνω...». Υποστήριξε επίσης ότι το θέμα μιας νέας απόσυρσης δε συνδέεται με την Κοινοτική απόφαση.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, πάντως, απέφυγε να πει τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, έστω και κατά το διάστημα της προσαρμογής, ώστε τα παλιά αυτοκίνητα τα οποία στη χώρα μας ανέρχονται σε 2 εκατομμύρια περίπου, αλλά και το 1,5 εκατομμύριο μηχανάκια και μοτοσικλέτες που τώρα καίνε σούπερ βενζίνη να μπορούν να κυκλοφορούν. «Υπάρχουν εναλλακτικές δυνατότητες - είπε μόνο - αλλά θα τις παρουσιάσουμε όταν ληφθεί η οριστική απόφαση στις Βρυξέλλες». Ενα από τα βασικά σενάρια είναι η αντικατάσταση του μολύβδου στη βενζίνη από διάφορα χημικά πρόσθετα, όμως πολλοί και στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι αυτό σε χώρες του νότου σαν τη δική μας θα φέρει αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή την αύξηση της ρύπανσης...

ΣΙΔΝΕΪ
Ολυμπιάδα υπό τη στρατιωτική επιτήρηση των Αμερικανών!

Το αμερικανικό αεροπλανοφόρο «Αβραάμ Λίνκολν» με κατάλληλα εξοπλισμένα ελικόπτερα, θα πλέει ανοιχτά στα διεθνή ύδατα της Νέας Νότιας Ουαλίας σε όλη τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Σίδνεϊ, για να επέμβει σε περίπτωση που εκδηλωθεί τρομοκρατική ενέργεια!

Αυτό μετέδιδε χτες το «Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων», όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Χέραλντ Σαν» της Μελβούρνης. Στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά σε αμερικανικές πηγές, σύμφωνα με τις οποίες παρόμοια θα είναι η αντιμετώπιση από πλευράς ΗΠΑ και στην περίπτωση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004... Το δημοσίευμα επικαλείται Αμερικανό αξιωματούχο, ο οποίος σημειώνει ότι «αν ο Λευκός Οίκος κρίνει ότι απειλούνται πολίτες του Σίδνεϊ, θα παρέμβει, έστω και χωρίς να το ζητήσουν οι Αυστραλοί»! Επίσημες πηγές τέλος, αναφέρουν ότι πράκτορες του FBI βρίσκονται εδώ και αρκετό καιρό στο Σίδνεϊ και ασχολούνται με θέματα ασφαλείας των Αγώνων και σύντομα θα πλαισιωθούν με στρατιωτικούς συμβούλους και άλλους ειδικούς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ