ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΠΛΟΙΩΝ
Διογκώνονται οι αντιδράσεις

Υπέρ ενός δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τάσσεται και το Εργατικό Κέντρο Σάμου

Από παλιότερη κινητοποίηση κατοίκων των ακριτικών νησιών μας
Από παλιότερη κινητοποίηση κατοίκων των ακριτικών νησιών μας
Οι τραγικές συνέπειες που βιώνουν οι νησιώτες από την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, έχουν ως αποτέλεσμα να αυξάνονται οι νησιωτικοί φορείς που συσπειρώνονται γύρω από την επιστημονικά τεκμηριωμένη και καλά επεξεργασμένη πρόταση που προβάλλει το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και το ΚΚΕ, για τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στηριγμένο στον εργατικό και κοινωνικό έλεγχο.

Που διεκδικούν μία άλλη πολιτική στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η οποία θα έχει στο επίκεντρό της την εξυπηρέτηση του εργαζόμενου λαού με θαλάσσιες συγκοινωνίες φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες και όχι τα υπερκέρδη των εφοπλιστών. Σε αυτό το μέτωπο εντάχθηκε και το Εργατικό Κέντρο Σάμου, ενώ ήδη θέση έχουν πάρει το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου, η Συντονιστική Επιτροπή Καλύμνου, στην οποία συμμετέχουν δεκάδες φορείς του νησιού, ενώ σχετικό κάλεσμα έχει απευθύνει και η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ.

Το ΕΚ Σάμου, με ανακοίνωση που εξέδωσε, επισημαίνει πως σήμερα επιβεβαιώνεται πλήρως ότι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου το 2001, που έγινε με την ψήφιση από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τη στήριξη της ΝΔ του νομοθετικού εξαμβλώματος 2932, προκειμένου να εναρμονιστεί ο διαλυτικός κανονισμός 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την ελληνική νομοθεσία, ανέδειξε τους εφοπλιστές «κράτος εν κράτει» στις ελληνικές θάλασσες.

Αναφέρει τα όσα έχουν συμβεί μέχρι τώρα στην ακτοπλοΐα, όπως είναι οι δυσβάσταχτες αυξήσεις στα εισιτήρια, που ξεπερνούν το 60% τα δύο τελευταία χρόνια, οι μειώσεις δρομολογίων, η κατάργηση των εκπτώσεων, η παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών.

Καταγγέλλει την παραπέρα αύξηση κατά 10% στα εισιτήρια που απαιτούν τώρα οι εφοπλιστές, όπως και την απόφασή τους, την οποία τροφοδότησε η εφοπλιστόδουλη πολιτική και της ΝΔ, να εφαρμόσουν πλήρως όλα προβλέπει ο κανονισμός 3577 και καλεί: «Ολο τον πληθυσμό των νησιών μας να διεκδικήσει αγωνιστικά την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα προωθεί τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ), στηριγμένο στον εργατικό και κοινωνικό έλεγχο που θα διασφαλίζει τις συγκοινωνίες, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου και στην εθνική και κοινωνική ανάγκη των νησιών και των κατοίκων μας».

Η «απελευθέρωση» έφερε ασυδοσία

Την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που τροφοδοτεί τις προκλητικές αξιώσεις των εφοπλιστών, κατήγγειλε ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ

Ενα το ...κρατούμενο για ΠΑΣΟΚ και ΝΔ η «απελευθέρωση της ακτοπλοϊκής αγοράς», παρά τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτήριων σε βάρος των καταναλωτών, όπως διαφάνηκε χτες στη Βουλή στη συζήτηση σχετικής Επερώτησης βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.

«Ακριβώς την επόμενη των εκλογών είχαμε αναγγελία αύξησης 10% στα εισιτήρια της οικονομικής θέσης», τόνισε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Πατσιλινάκος. Οπως επισήμανε, «η προκλητικότητα των εφοπλιστών τροφοδοτείται από την αποδοχή των αξιώσεών τους που βρίσκουν από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΝ», καθώς και από το νόμο 2032/2001 (σ.σ. που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο της άρσης του Καμποτάζ), που όπως είπε «απελευθέρωσε την εφοπλιστική ασυδοσία», με αποτέλεσμα «οι εφοπλιστές μέχρι το Μάη του 2004 επέβαλαν δυσβάσταχτες αυξήσεις που φθάνουν το 60%». Επίσης ο Γιάννης Πατσιλινάκος σημείωσε ότι «περιόρισαν τον αριθμό των δρομολογίων σε ακριτικά νησιά», παρότι το 2003 έλαβαν επιδοτήσεις ύψους 41.085 χιλιάδων ευρώ.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επισήμανε ότι «με το νόμο 2032/2001 επετράπη στους ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες να δηλώνουν την ανώτατη τιμολόγηση για επιβάτες και οχήματα». Εστίασε όμως την αντιπαράθεσή του με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ όχι στο θέμα της απελευθέρωσης της ναυτιλιακής αγοράς, αλλά στη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Μεταφορών (ΡΑΘΕ), σημειώνοντας ότι «θα καταργηθεί». Από την πλευρά του ο Κοινότικος εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής κατηγόρησε τη ΝΔ για σύμπλευση με εφοπλιστικά συμφέροντα..!

ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Αρχισαν σε κλίμα συναίνεσης

Σε συναινετικό κλίμα ξεκίνησαν χτες επί της ουσίας οι συλλογικές διαπραγματεύσεις στο δημόσιο ανάμεσα στην ΑΔΕΔΥ και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών. Το κλίμα αυτό επιβεβαίωσαν, με δηλώσεις τους, ο υπουργός Εσωτερικών Π. Παυλόπουλος, ο οποίος ευχαρίστησε την ΑΔΕΔΥ γιατί, όπως είπε, έχει δώσει στην κυβερνητική πλευρά καλές ιδέες. Πρόσθεσε δε ότι «η ΑΔΕΔΥ δεν είναι μόνο ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δημόσιο, αλλά και από τους εγκυρότερους συμβούλους της κυβέρνησης Καραμανλή». Στο ίδιο πνεύμα ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Σπ. Παπασπύρος εξήρε το καλό κλίμα στο οποίο ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν είναι η κατάσταση στη Δημόσια Διοίκηση, το ζήτημα των προσλήψεων μέσα από την ενίσχυση του ΑΣΕΠ, η τήρηση της ιεραρχίας στις δημόσιες υπηρεσίες. Η κυβέρνηση απέκλεισε την πρόσληψη μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα. Ακόμα ειπώθηκε ότι πρέπει να γίνονται μετατάξεις, αλλά μόνο σε εθελοντική βάση. Το κλίμα συναίνεσης «χάλασε» η παρέμβαση του εκπροσώπου της ΤΑΔΗΣΥ, Δ. Αγκαβανάκη, που έθεσε επιτακτικά το ζήτημα των ελεύθερων Συλλογικών Διαπραγματεύσεων και υπογράμμισε ότι αυτό που προέχει είναι να υλοποιηθούν αιτήματα (όπως 1.100 ευρώ κατώτερος μισθός και 880 ευρώ κατώτερη σύνταξη), που να ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων.

ΖΩΝΗ
Αναβρασμός για την ανεργία

Αγωνιστικός αναβρασμός επικρατεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, καθώς η ανεργία συνεχίζει να τσακίζει κόκαλα. Τα ταξικά σωματεία της Ζώνης ήδη έχουν ξεκινήσει διαβήματα διαμαρτυρίας προς τα αρμόδια υπουργεία, προειδοποιώντας με αγωνιστικές κινητοποιήσεις, αν δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά τους. Στα πλαίσια αυτά χτες το πρωί συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Εργασίας Γ. Γιακουμάτο, ενώ έχει προηγηθεί και η συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη.

Οι εργατοτεχνίτες απαιτούν να ληφθούν μέτρα για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της Ζώνης, ξεκινώντας άμεσα από την εγκατάσταση μεγάλης δεξαμενής τύπου PANAMAX. Απαιτούν ακόμα την ουσιαστική κάλυψη των ανέργων με την καταβολή μόνιμου επιδόματος στο 80% του μισθού και προϋπόθεση τα 100 ένσημα την τελευταία διετία, η οποία να διαρκεί μέχρι οι άνεργοι να βρουν δουλιά. Σύνταξη στα 55 χρόνια, με προϋπόθεση τα 500 ένσημα την τελευταία 10ετία και συνταξιοδοτική βάση τα 4.050 ένσημα και άλλα.

Η απάντηση του υφυπουργού ήταν ότι αύριο Τετάρτη 23 Ιούνη θα γίνει διυπουργική σύσκεψη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπου θα συζητηθεί το διεκδικητικό πλαίσιο των Σωματείων, ενώ την άλλη βδομάδα τόσο ο Γ. Γιακουμάτος όσο και ο υπουργός Μ. Κεφαλογιάννης θα επισκεφθούν τη Ζώνη.

Απεργούν σήμερα οι συμβασιούχοι

Σε 24ωρη απεργία κατεβαίνουν σήμερα οι εργαζόμενοι συμβασιούχοι στο Δημόσιο, σύμφωνα με απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας τους για να διεκδικήσουν μόνιμη και σταθερή δουλιά. Στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας (στην Πανεπιστημίου) στις 11 το πρωί, όπου έχει σταλθεί για να εξεταστεί η νομιμότητα του Προεδρικού Διατάγματος που έχει συντάξει η κυβέρνηση της ΝΔ. Ενα ΠΔ που αποκλείει τη συντριπτική πλειοψηφία των συμβασιούχων από το δικαίωμα στη μόνιμη δουλιά.

Αλαζονικός κατήφορος

Σε τσιφλίκι τους έχουν μετατρέψει την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων οι παρατάξεις ΣΥΝ και ΠΑΣΚΕ, στην προσπάθειά τους να ελέγχουν τα πρωτοβάθμια σωματεία - μέλη της και να εξυπηρετούν έτσι τα συμφέροντα των αφεντικών τους.

«Εγώ διατάζω το προσωπικό της Ομοσπονδίας. Εγώ δίνω εντολές σε ποιον θα πηγαίνουν ανακοινώσεις και ποιες ανακοινώσεις»! Αυτή ήταν η απάντηση του Θ. Βασιλόπουλου, γραμματέα της Ομοσπονδίας και στελέχους του ΣΥΝ, στο αίτημα των εκπροσώπων της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» να σταλεί ανακοίνωσή της, μέσω της Ομοσπονδίας, σε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία. Η ανακοίνωση της ΔΑΣ αφορούσε τα αποτελέσματα του πρόσφατου συνεδρίου της Ομοσπονδίας και αποκαλύπτει τη συμπαιγνία μεταξύ ΠΑΣΚΕ - ΣΥΝ για τη συγκρότηση του προεδρείου.

Υπενθυμίζεται ότι οι δυο αυτές παρατάξεις σε αγαστή συνεργασία προχώρησαν στη συγκρότηση προεδρείου, ακυρώνοντας το δικαίωμα της ΔΑΣ να εκπροσωπηθεί σ' αυτό, από τη θέση του γενικού γραμματέα, όταν το συνέδριο την ανέδειξε σε δεύτερη δύναμη.

Η ΔΑΣ καταγγέλλει ότι «η αλαζονική αυτή αντίληψη έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στη λειτουργία της Ομοσπονδίας όσο και στα άμεσα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι που καλύπτει η ΟΙΥΕ, όπως οι συμβασιούχοι, οι εμποροϋπάλληλοι, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, οι συμβολαιογράφοι. Η δράση και η λειτουργία της πλειοψηφίας της ΟΙΥΕ εξαντλείται στα γραφεία των "κοινωνικών εταίρων" και των υπουργείων, ήταν και παραμένει μακριά από τα πρωτοβάθμια σωματεία και τη συνδικαλιστική δράση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ