ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Ιούλη 2004
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΧΑΛΚΙΔΑ
Νέα 24ωρη στην «ΑΓΕΤ Ηρακλής ΙΙΙ»

Μετά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδας (με δικαστή την Μαρία Παλαμίδη), που απέρριψε την προσφυγή της διοίκησης της εταιρίας «ΑΓΕΤ Ηρακλής ΙΙΙ» (πρώην «Τσιμέντα Χαλκίδας») να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η 24ωρη απεργία της 16/6/2004, η διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων προχωρά στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας και την υπεράσπιση βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων (ειδικότητες, πρόγραμμα εργασίας, κ.ά.).

Ετσι, με απόφασή του το ΔΣ του Σωματείου κήρυξε νέα 24ωρη απεργία (την τρίτη στη σειρά) για σήμερα, Πέμπτη 1η του Ιούλη (6 π.μ. σήμερα έως 6 π.μ. της Παρασκευής), καλώντας την εταιρία να αναγνωρίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους. Ειδάλλως, προειδοποιεί το Σωματείο, θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις. Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις 6,5% στις καταβαλλόμενες αποδοχές, αντίστοιχη αύξηση σε επιδόματα και άλλα θεσμικά αιτήματα.

Αντεργατικά σχέδια

Απ' την άλλη, οι Γάλλοι της πολυεθνικής «LAFARGE», που κατέχει το Τσιμεντάδικο της Χαλκίδας, χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να «σπάσουν» το ενιαίο της αντιμετώπισης όλων των σωματείων του ομίλου της ΑΓΕΤ και να περάσουν τα σχέδιά τους στις δύο σημαντικές μονάδες-εργοστάσια παραγωγής τσιμέντου, που διαθέτουν στην Εύβοια. Δηλαδή, τη σημαντική συρρίκνωση του προσωπικού στο εργοστάσιο της Χαλκίδας (από 602 σήμερα σε 300 μέχρι το τέλος του 2008). Το ίδιο και στο εργοστάσιο στο Μυλάκι Αλιβερίου. Παράλληλα, προσπαθούν από τώρα να εφαρμόσουν το σύστημα της πολλαπλής ειδικότητας για κάθε εργαζόμενο, ώστε ένας εργαζόμενος να χρησιμοποιείται όπου υπάρχει ανάγκη (κάτι που γίνεται σε περιορισμένη κλίμακα σήμερα). Ενώ υπάρχει και ο «πολιορκητικός κριός» των εργολάβων-εργολαβιών. Στο εργοστάσιο της Χαλκίδας λειτουργούν 3 εργολαβίες με 80 άτομα.

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», δε σχεδιάζεται πρόσληψη προσωπικού, παρότι η διοίκηση της εταιρίας έχει υπογράψει με το Σωματείο την πρόσληψη 59 εργαζομένων πριν ένα χρόνο στη Χαλκίδα. Και όσοι συνταξιοδοτούνται (υπολογίζονται 150 άτομα μέχρι το τέλος του 2008) δε θα αντικαθίστανται.

Σειρά η ΕΒΙΕΣΚ...

Ομως, τα αντεργατικά σχέδια της γαλλικής πολυεθνικής δε σταματάνε εδώ. Δεν επιδιώκει μόνο τη συρρίκνωση του λεγόμενου εργατικού κόστους και μείωση του αριθμού των εργαζομένων, αλλά και τη συρρίκνωση του ομίλου της «ΑΓΕΤ Ηρακλής», με την εξάλειψη του «βάρους» των θυγατρικών. Αυτό έχει γίνει με τρεις θυγατρικές. Τώρα προχωράει και με αυτήν της ΕΒΙΕΣΚ, που διαθέτει μονάδες συντήρησης στο Μυλάκι Αλιβερίου, με 80 εργαζόμενους, και στο Βόλο με 180 εργαζόμενους. Πρόσφατα η διοίκηση του ομίλου αποφάσισε τη διάλυση της τελευταίας που θα την αντικαταστήσει με εργολάβους μέχρι το τέλος του 2004. Σε άλλες μονάδες του ομίλου θα απορροφηθούν μόλις 60 εργαζόμενοι και για τους άλλους 200 επικρέμαται η απόλυση...

Μπροστά σ' αυτή τη ζοφερή κατάσταση και προοπτική, ο άμεσος και συντονισμένος αγώνας των εργαζομένων του ομίλου και του κλάδου ολόκληρου είναι επιτακτική ανάγκη. Κι αυτό, ενάντια στις ηγεσίες ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, που είναι πλειοψηφίες στα σωματεία και στην Ομοσπονδία, που φαίνεται «να τα 'χουν βρει» στο πλαίσιο του «κοινωνικού διαλόγου» και του «κοινωνικού εταιρισμού». Αλλά οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να ξεχνούν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, το 1993, ξεκίνησε το ξεπούλημα της «ΑΓΕΤ Ηρακλής» και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ το ολοκλήρωσαν...


Γ. Π.

ΛΙΜΑΝΙ ΒΟΛΟΥ
Μέτρα για ασφαλείς συνθήκες εργασίας

Ζητούν με Ερώτησή τους στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ

Να μην υπάρξει άλλος θάνατος εργάτη και να αναδειχτούν τα αίτια και οι ευθύνες του πρόσφατου θανατηφόρου στο λιμάνι του Βόλου, ζητούν με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Τ. Τσιόγκας.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή ο 37χρονος λιμενεργάτης Μακούχας Κορδάτος πέθανε στο αμπάρι πλοίου «ακατάλληλο όπως καταγγέλλουν οι συνάδελφοί του, για τέτοιο φορτίο (μπιγέτες 12 μέτρων, βάρους πάνω του ενός τόνου η μία)». Οι βουλευτές του ΚΚΕ καταγγέλλουν ότι οι λιμενεργάτες του Βόλου δουλεύουν υπό συνθήκες «γαλέρας» καθώς από λιμενεργάτες έχουν γίνει εναερίτες. Δεν υπάρχει γερανογέφυρα στο λιμάνι και για αυτό πολλές φορές αναγκάζονται να εργάζονται ακόμα και σε ύψος 20 μέτρων, μέσα σε καλάθια! Το ίδιο, επισημαίνουν, συμβαίνει και στα αμπάρια ακατάλληλων πλοίων για συγκεκριμένα φορτία. Ερωτάται ο υπουργός τι μέτρα θα πάρει άμεσα, ώστε οι λιμενεργάτες του Βόλου να εργάζονται κάτω από ανθρώπινες συνθήκες, με όλα τα σύγχρονα μηχανολογικά μέσα που εξασφαλίζουν ασφαλείς συνθήκες εργασίας ώστε να μην υπάρξει άλλος θάνατος. Ακόμα, τι μέτρα θα πάρει για να αναδειχτούν οι αιτίες του θανατηφόρου και να καταλογιστούν οι ευθύνες.

  • Πάνω στη σκαλωσιά, από ανακοπή καρδιάς, άφησε την τελευταία του πνοή ο οικοδόμος Παντελής Γιαννουσσάς προχτές Τρίτη, στην Αγία Παρασκευή του νομού Καρδίτσας. Ο άτυχος οικοδόμος ανασύρθηκε λίγο αργότερα από τα θεμέλια της νεοανεγειρόμενης οικοδομής όπου δούλευε, από άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Περιφρούρησαν την κυριακάτικη αργία

Την καλύτερη απάντηση που θα μπορούσε να δοθεί σε όλους αυτούς (νομάρχης, μεγαλοεπιχειρηματίες, κυβέρνηση), που μεθόδευσαν στην πόλη της Κέρκυρας την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, έδωσε το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων, που, με τον αγώνα του, δεν επέτρεψε να ανοίξει ούτε ένα σούπερ μάρκετ.

Σε σχετική ανακοίνωσή του, το σωματείο τονίζει: «Με τον αγώνα μας, τις συνεχείς κινητοποιήσεις, καταργήσαμε στην πράξη την απαράδεκτη απόφαση του νομάρχη. Σε κανένα σούπερ μάρκετ στην πόλη μας, μέχρι τώρα, δεν επιτρέψαμε να ανοίξει την Κυριακή. Αλλά ούτε και πρόκειται να ανοίξει για την υπόλοιπη θερινή περίοδο, απ' ό,τι φάνηκε, στην τελευταία κινητοποίησή μας την Κυριακή 27/6/2004».

«Οι εργαζόμενοι - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - είμαστε αποφασισμένοι να αντισταθούμε σε κάθε αντεργατικό μέτρο. Είμαστε αποφασισμένοι να αντισταθούμε στα σχέδια των πολυεθνικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, που έχουν βάλει στόχο να σαρώσουν τη μία μετά την άλλη όλες τις κατακτήσεις των εργαζομένων. Είμαστε αποφασισμένοι να καταργήσουμε στην πράξη κάθε απόφαση, που θα στρέφεται ενάντια στα δικαιώματά μας».

Η ανακοίνωση του Σωματείου καταλήγει: «Με τον αγώνα μας μπορούμε να καταργήσουμε στην πράξη και το νέο νομοσχέδιο - έκτρωμα του ευρωτρομονόμου, που, στην ουσία, δεν προσφέρει τίποτα άλλο από το να ποινικοποιεί το μοναδικό όπλο που έχουν οι εργαζόμενοι για να υπερασπίσουν τα δικαιώματα τους: Τον αγώνα τους».

Τα Σωματεία Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, Πειραιά, «Καρφούρ - Μαρινόπουλος» και «Κωνσταντακάτος», με ανακοίνωσή τους, χαιρετίζουν τους εργαζόμενους εμποροϋπάλληλους και ιδιωτικούς υπαλλήλους της Κέρκυρας, που συσπειρωμένοι στο σωματείο τους «πέταξαν στο καλάθι των αχρήστων την απόφαση του νομάρχη για λειτουργία των καταστημάτων και τη μέρα της Κυριακής αργίας».

Επεισόδιο σε βάρος ναυτεργάτη

Επεισόδιο σε βάρος του ναύκληρου Βαγγέλη Χαραλαμπόπουλου, που τραυματίστηκε ελαφρά στο πρόσωπο με πρωταγωνιστή τον πλοίαρχο Γιώργο Φασουλά του πλοίου «ΞΑΝΘΟΥΛΑ», της πορθμειακής γραμμής Ρίου - Αντιρρίου, σημειώθηκε χθες το μεσημέρι, τη στιγμή που ο ναύκληρος τον ενημέρωνε για μια απόφαση του σωματείου.

Συγκεκριμένα, το σωματείο των ναυτεργατών του Ρίου - Αντιρρίου αποφάσισε σε όσα πλοία της πορθμειακής γραμμής οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει το μπόνους - 15 από τα 35, μεταξύ αυτών και το πλοίο «ΞΑΝΘΟΥΛΑ» - κατά τις περιόδους που εμφανίζεται φόρτος εργασίας και τα ωράρια είναι εξαντλητικά (γιορτές, εκλογές, κλπ.), οι ναυτεργάτες να προσέρχονται σε αυτά μια ώρα αργότερα, απ' ό,τι ίσχυε πριν, εκτελώντας αυστηρά μόνο το οχτάωρο.

Στο άκουσμα αυτής της απόφασης, ο πλοίαρχος Γιώργος Φασουλάς, σε έξαλλη κατάσταση, αφού απείλησε θεούς και δαίμονες, έσπασε ό,τι βρήκε μπροστά του, με αποτέλεσμα γυαλιά να εκτοξευτούν προς το πρόσωπο του ναυτεργάτη και να τον τραυματίσουν ελαφρά στο πρόσωπο.

Σε δήλωσή του στο «Ρ», ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτεργατών της Πορθμειακής Γραμμής Ρίου - Αντιρρίου, Γιώργος Ασημακόπουλος, τόνισε πως «τέτοια φαινόμενα το σωματείο δε θα επιτρέψει να ξανασυμβούν και η συγκεκριμένη απόφαση του σωματείου θα εκτελεστεί κατά γράμμα, μέχρι να πληρωθούν οι ναυτεργάτες τα χρήματα που τους οφείλονται».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ