ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
«Πέταλο» Μαλιακού: «Διεγράφη»!
  • «Διεγράφη» Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για το «πέταλο» χωρίς καν να συζητηθεί
  • Αποκαλυπτικές οι απαντήσεις πρώην υφυπουργών ΠΕΧΩΔΕ σε Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ για το θέμα

Η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ και η... απάντηση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ
Η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ και η... απάντηση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ
Η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος, στις 13 Γενάρη 2004, προς την τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, με θέμα τα έργα στο «πέταλο» του Μαλιακού, διαγράφηκε χωρίς καν να απαντηθεί!

Με αυτόν τον τρόπο, αλλά και με υπεκφυγές και ανούσια «θα» αντιμετωπίστηκε όλα αυτά τα χρόνια από την προηγούμενη κυβέρνηση το σημαντικό αυτό θέμα, την ώρα που εκατοντάδες άνθρωποι έχαναν τη ζωή τους στην άσφαλτο της «εθνικής» μας αυτής λαιμητόμου...

Πράγματι, στις 30 Γενάρη 2004, δέκα μέρες πριν τη λήξη λειτουργίας της προηγούμενης Βουλής (στις 10 Φλεβάρη), αν και ήταν προγραμματισμένη, η Ερώτηση του Αντ. Σκυλλάκου δε συζητήθηκε λόγω... κωλύματος της υπουργού και διαγράφηκε.

Ο Αντ. Σκυλλάκος, υπενθυμίζουμε, ζητούσε την άμεση ασφαλτόστρωση αντιολισθητικού τάπητα και την ύπαρξη της αναγκαίας διαγράμμισης και σήμανσης. Τόνιζε, δε, την ανάγκη να ξεκινήσουν άμεσα οι ανάδοχοι την κατασκευή των τμημάτων του δρόμου που από καιρό είχαν δημοπρατηθεί, να τελειώσουν οι μελέτες για το υπόλοιπο έργο και - κυρίως - να αναθεωρηθεί ο προγραμματισμός για συμβάσεις παραχώρησης, αφού αυτό οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις.

Ολα αυτά που ο βουλευτής ζητούσε να γίνουν το 2004, η κυβέρνηση ισχυριζόταν πως έγιναν από το 2001 ακόμα, και μάλιστα με συγκεκριμένα κονδύλια, εμπαίζοντας τόσο τους συγγενείς των νεκρών, αλλά και όσους χρησιμοποιούν καθημερινά το «πέταλο» και βλέπουν τα χάλια του!..

Πέντε δισ. «έργα»...

Πράγματι, τουλάχιστον 5 δισ. δραχμές έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός τα τελευταία χρόνια για να «κατασκευαστεί» το «πέταλο» του Μαλιακού, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι πρώην υφυπουργοί του ΠΕΧΩΔΕ Ν. Αλευράς και Γ. Τσακλίδης, σε προηγούμενες Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ, για το θέμα.

Συγκεκριμένα, το Μάη του 2001, ο Ν. Αλευράς, είχε ανακοινώσει στη Βουλή: Πρώτον, ότι οι υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ τα δύο τελευταία χρόνια (σ.σ. 1999-2001) έχουν κάνει παρεμβάσεις και διαμορφώσεις σε τμήματα του Μαλιακού ύψους 1.100.000.000 δραχμών. Και δεύτερο, ότι το έτος 2001, οι εργολαβίες άγγιξαν το ύψος των 1.400.000.000 δραχμών, για εργασίες αντιολισθητικής στρώσης, τοποθέτησης νέων υλικών σήμανσης κλπ. Χαρακτηριστικό της υποκρισίας, είναι ότι μόλις χτες, ο Ν. Αλευράς, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, έλεγε: «Δεν έχουμε λεφτά για όλα τα έργα»...

Δύο χρόνια αργότερα, στις 8 Μάη 2003, ο Γ. Τσακλίδης, απαντώντας και πάλι σε σχετική Ερώτηση βουλευτή του ΚΚΕ, ανακοίνωσε ότι: Πρώτον, εγκρίθηκε πίστωση 110 εκατ. ευρώ, για να δημοπρατηθούν 17 χιλιόμετρα στο «πέταλο». Το έργο, όμως ουδέποτε ξεκίνησε εξαιτίας της «κόντρας» που ξέσπασε μεταξύ των εργολάβων, με αφορμή τον περιβόητο «μαθηματικό τύπο». Δεύτερον, στον Αγ. Κωνσταντίνο γίνονται παρεμβάσεις 600 εκατ. δραχμών. Τρίτον, διατέθηκαν 300 εκατ. δραχμές για κιγκλιδώματα ασφαλείας. Τέταρτον, ξεκίνησε μια εργολαβία 400 χιλιάδων ευρώ «και έχουμε ένα δισεκατομμύριο δραχμές μόνο για το "πέταλο" του Μαλιακού, ώστε να βελτιώσουμε το οδικό περιβάλλον μέσα στο 2003», είπε χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2001 ο Ν. Αλευράς, είχε πει πως «μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες θα έχουμε οριστικές ανακοινώσεις σχετικά με το έργο της ζεύξης της Μαλιακού», καθώς ως εκείνη την περίοδο οι ιδιώτες εργολάβοι που επιδίωκαν να το αναλάβουν με «σύμβαση παραχώρησης» δεν το είχαν απορρίψει κρίνοντάς το ως ασύμφορο, με αποτέλεσμα να παραμένει εγκαταλελειμμένο το «πέταλο» χωρίς καν συντήρηση, αφού κρινόταν... ανταγωνιστικό ως προς τη ζεύξη!

Αξίζει να συμπληρώσουμε, τέλος, ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι πρώην υπουργοί δεν παρέλειπαν να κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στις ευθύνες που φέρουν οι οδηγοί - όπως ακριβώς έκανε χτες και η σημερινή κυβέρνηση.

Ανούσιες εξαγγελίες περί επιτάχυνσης...

Eurokinissi

Μετά τα προχτεσινά κροκοδείλια δάκρυα, μπροστά στα φέρετρα των θυμάτων, σε ένα ακόμη ανούσιο παιχνίδι εντυπωσιασμού και εμπαιγμού αναλώνεται από χτες η κυβέρνηση, ρίχνοντας το χαρτί της δήθεν επιτάχυνσης - έστω και εκ των υστέρων - των έργων για τη μετατροπή του φονικού «πετάλου του Μαλιακού σε σύγχρονο, κλειστό και ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

Με τον τρόπο αυτό επιδιώκει να κατευνάσει τη δίκαιη αγανάκτηση των οικογενειών των θυμάτων και τη λαϊκή κατακραυγή, αλλά και να αποσείσει και τις δικές της εγκληματικές ευθύνες για την τρομερή καθυστέρηση των έργων αναβάθμισης του δρόμου - λαιμητόμου.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται προφανώς και μια χτεσινή σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Θ. Ξανθόπουλου, υπηρεσιακών παραγόντων, των κατασκευαστών των παρακάμψεων Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων και των μελετητών του τμήματος «Σκάρφεια - ανισόπεδος Κόμβος Θερμοπυλών».

Κατά τη σύσκεψη, σύμφωνα με όσα άφησε να διαρρεύσουν το υπουργείο, συζητήθηκαν οι δυσκολίες στην υλοποίηση των έργων και των μελετών και ζητήθηκε η επίσπευσή τους. Ιδιαίτερα μάλιστα αναφέρθηκε ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεσμεύτηκε να έρθει σε συνεννόηση με τους ομολόγους των άλλων υπουργείων, ώστε να ξεπεραστούν εμπόδια όπως αυτά των απαλλοτριώσεων και της μετακίνησης δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας.

Σύμφωνα ωστόσο με άλλους παράγοντες, το μόνο που θα μπορούσε να επιτευχθεί εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα και ύστερα από τόσες καθυστερήσεις, δεν είναι παρά η ολοκλήρωση των έργων των παρακάμψεων Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων νωρίτερα κατά μερικούς μήνες. Δηλαδή αντί να παραδοθούν τον Οκτώβρη του 2007, να παραδοθούν πριν το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου. Οσον αφορά τα άλλα έργα, έλεγαν οι ίδιοι παράγοντες:

  • Τα τμήματα «Θερμοπύλες - Σπερχειός» και «Ροδίτσα - Αγία Μαρίνα Στυλίδας», μήκους 17,3 χλμ. για τα οποία εκκρεμούν ενστάσεις και διαμάχες μεταξύ των εργολάβων, είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται και άρα πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα.
  • Το τμήμα «Σκάρφεια - Κόμβος Θερμοπυλών», αποκλείεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται πριν τον Ιούνη του 2005, ακόμη κι αν ολοκληρωθούν οι μελέτες μέχρι το Φλεβάρη, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο.

Οσον αφορά, τέλος, το τμήμα «Αγία Μαρίνα Στυλίδας - Ράχες», μήκους 19,5 χλμ. είναι άγνωστο και πότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και το πώς θα χρηματοδοτηθεί και δεν αποκλείεται η κατασκευή του τελικά να ολοκληρωθεί ακόμη και μετά το...2010!

Για ποια επιτάχυνση των έργων μιλούν επομένως;

Αλλο Τέμπη, άλλο Ασπρονέρι;

«

Στροφή» όσον αφορά την «οπτική γωνία» και την πολιτική απέναντι στα τροχαία εγκλήματα πραγματοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από τις τοποθετήσεις της απέναντι σε δύο πολύνεκρα «τροχαία» δυστυχήματα, των Τεμπών και του Ασπρονερίου.

Πριν από ενάμιση χρόνο, μετά την τραγωδία με τους 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας, η ΝΔ, ως αξιωματική αντιπολίτευση, διαπίστωνε «τεράστιες πολιτικές ευθύνες», ενώ έκανε λόγο για «κράτος διαλυμένο και ανίκανο κράτος να επιβάλει στοιχειώδεις κανόνες ελέγχου και ασφάλειας».

Τώρα, ως κυβέρνηση, μετά την προχθεσινή τραγωδία, όπως προκύπτει και από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού και του κυβερνητικού εκπροσώπου, επιχειρεί μια μετάθεση των ευθυνών «στον καθένα μας χωριστά», ενώ τα μέτρα που οφείλει να λάβει η κυβέρνηση είναι σκόπιμα αόριστα και νεφελώδη.

Αξίζει, όμως, να παρατεθούν οι δηλώσεις που έκαναν πέρυσι, μετά την τραγωδία των Τεμπών, τα σημερινά κυβερνητικά στελέχη.

- Ο τότε τομεάρχης ΠΕΧΩΔΕ, και μέχρι πρόσφατα υπουργός Γεωργίας, Σάββας Τσιτουρίδης, την επόμενη μέρα της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη (13.4.2003), μεταξύ άλλων, δήλωνε: «Η τραγωδία στα Τέμπη αναδεικνύει, δυστυχώς για μία ακόμη φορά, τις σημαντικότατες καθυστερήσεις και παραλείψεις, καθώς και τις επαγόμενες τεράστιες πολιτικές ευθύνες, στην κατασκευή του κύριου οδικού άξονα της χώρας, τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων (ΠΑΘΕ)».

Στην περιγραφή που έκανε για το συγκεκριμένο οδικό άξονα, επισήμανε τις ανακολουθίες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τις οποίες «ο δρόμος αυτός, μήκους 730 χλμ., θα είχε ολοκληρωθεί το 2000 με ένα κόστος 500 δισ. δρχ.». Μέχρι σήμερα, συνέχιζε, έχουν κατασκευαστεί μόλις 424 χλμ., ενώ με τις σημερινές εκτιμήσεις το έργο θα ξεπεράσει κατά πολύ το 1 τρισ. δρχ. και δε θα ολοκληρωθεί πριν από το 2010, αφού σημαντικά τμήματα, όπως είναι η παράκαμψη των Τεμπών, του Πλαταμώνα, το τμήμα του Μαλιακού και το τμήμα Πατρών - Κορίνθου υποτίθεται ότι προωθούνται με τη μέθοδο της παραχώρησης, μέσα από διαδικασίες οι οποίες καθυστερούν σκοπίμως. Ετσι, ο βασικός οδικός άξονας της χώρας, που έπρεπε να ολοκληρωθεί ως δημόσιο έργο με το τέλος του 2ου ΚΠΣ, δε θα ολοκληρωθεί ούτε με το 3ο ΚΠΣ.

- Ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής, στη δήλωση που έκανε ανήμερα της τραγωδίας στα Τέμπη (13/4/2003), περιορίστηκε να εκφράσει την οδύνη και τα συλλυπητήριά του, επισημαίνοντας ότι «τούτη την ώρα του πόνου, εκείνο που προέχει είναι η παροχή βοήθειας στους τραυματίες και η συμπαράστασή μας σε όλες τις οικογένειες που θρηνούν αγαπημένα τους πρόσωπα ή αγωνιούν για την τύχη τους».

Μια βδομάδα μετά όμως, επισκεπτόμενος την Τροχαία Αττικής, με αφορμή την έξοδο του Πάσχα και αναφερόμενος στο «τεράστιο πρόβλημα με τα τροχαία ατυχήματα», είχε παραδεχτεί τις κυρίαρχες πολιτικές ευθύνες για το φαινόμενο: «Ολοι ξέρουμε τις υπαρκτές ελλείψεις, είτε αυτές αφορούν το κακό οδικό δίκτυο, είτε τον πεπαλαιωμένο στόλο των οχημάτων. Γι' αυτά η κύρια ευθύνη, βεβαίως, ανήκει στην πολιτεία», ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του νυν πρωθυπουργού στις 24.4.2003. Βέβαια, αμέσως μετά, ανέδειξε την προσωπική ευθύνη του καθένα! «Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα, όλοι μαζί, να πούμε "φτάνει πια". Και ο καθένας μας να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Να αναλάβει τη δική του προσωπική ευθύνη», τόνισε χαρακτηριστικά, δίδοντας προφανώς έμφαση στην «ατομική ευθύνη».

- Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση που έκανε τότε ο Γ. Σουφλιάς: «Είμαι όμως και εξοργισμένος, επειδή η Ελλάδα έχει το δικό της πόλεμο, τους δικούς της νεκρούς. Κι αυτό, γιατί μας διακρίνει όλους η ανευθυνότητα και, προπαντός, γιατί έχουμε ένα κράτος διαλυμένο και ανίκανο να επιβάλει τους στοιχειώδεις κανόνες ελέγχου και ασφάλειας».

Με τα σκοπίμως γενικόλογα μέτρα που εξήγγειλε χθες ο πρωθυπουργός, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το βάρος πέφτει περισσότερο «στον καθένα» και τις «ατομικές ευθύνες», παρά στην κυρίαρχη πολιτική που εφαρμόζουν, εδώ και 30 χρόνια, οι πρασινογάλαζες κυβερνήσεις. Δυστυχώς, ετοιμάζουν νέες τραγωδίες...


Π. Κ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δηλώνει άγνοια...

...για τη μετακίνηση χιλιάδων μαθητών για την παρακολούθηση των Παραολυμπιακών Αγώνων

Αγνοια δήλωνε η υπουργός Παιδείας για το πώς οργανώθηκε η μετακίνηση των μαθητών του Λυκείου της Φαρκαδόνας προς την Αθήνα, με τη γνωστή τραγική κατάληξη. Σε μία προσπάθεια να αποποιηθεί των ευθυνών του υπουργείου, η Μ. Γιαννάκου δήλωνε από τη Φαρκαδόνα, όπου βρέθηκε για να παραστεί στις κηδείες των επτά μαθητών που έχασαν τη ζωή τους, ότι το υπουργείο Παιδείας ουδέποτε έδωσε εντολή να μετακινηθούν λεωφορεία από την Περιφέρεια στην Αθήνα.

Η υπουργός δήλωσε ότι το υπουργείο Παιδείας χορήγησε δωρεάν εισιτήρια μόνο σε σχολεία της Αθήνας και του Πειραιά, ενώ υπογράμμισε ότι δεν ήταν ενήμερη για τη μετακίνηση των 150 λεωφορείων από τη Θεσσαλία στην Αθήνα και κυρίως με ποιους έγινε η συνεννόηση των αρμοδίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Ωστόσο, ένα μήνα πριν, η υπουργός κατά την επίσκεψή της στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, ευχαριστούσε την Αθήνα 2004 «για την άριστη συνεργασία που είχαμε ως υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να μπορέσουν παιδιά από όλη την Ελλάδα να παρακολουθήσουν τους Παραολυμπιακούς Αγώνες».

Η υπουργός Παιδείας παρέπεμψε χτες σε σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε από το υπουργείο Παιδείας προς όλες τις σχολικές μονάδες, από τις 23 Μάρτη, σύμφωνα με την οποία αρμόδια επιτροπή για να αποφανθεί για το εάν θα μετακινούνται οι μαθητές, είναι η σχολική επιτροπή, η οποία θα πρέπει να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες. Παρά τις προσπάθειες της ηγεσίας του υπουργείου να μεταθέσει τις ευθύνες, το γεγονός είναι ότι επτά μαθητές κηδεύτηκαν χτες. Και τα ερωτήματα οδηγούν σε τεράστια ευθύνη όσων επιτρέπουν, αγνοούν ή αδιαφορούν για το ότι εκατοντάδες παιδιά μετακινούνται μαζικά μέσα από δρόμους - καρμανιόλες όπου, ακόμα και αν τηρούνται στο έπακρο οι εγκύκλιοι για τις σχολικές μετακινήσεις, απαιτούν τη λήψη πρόσθετων μέτρων ασφαλείας.

Σε χτεσινή ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ εκφράζει τη βαθιά οδύνη του συνόλου του εκπαιδευτικού κόσμου για το τραγικό γεγονός και κάνει λόγο για το «διαρκές έγκλημα». «Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει ταυτοχρόνως την οργή του για την αδυναμία του κράτους να κατασκευάσει σε ολόκληρη τη χώρα ένα σύγχρονο κι ασφαλές οδικό δίκτυο» και απευθύνει έκκληση προς την πολιτεία, τις χρονικές περιόδους στις οποίες μετακινείται μεγάλος αριθμός μαθητών (παρακολούθηση συγκεκριμένων εκδηλώσεων, περίοδοι κατά τις οποίες διενεργούνται οι πολυήμερες εκδρομές κλπ.) να υπάρχει συντονισμός των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για την αυστηρότερη αστυνόμευση των επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου. Επίσης, προτείνει να εξεταστεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης των οδηγών των μεγάλων οχημάτων, καθώς και η δυνατότητα χρησιμοποίησης και άλλων μέσων (π.χ. του σιδηροδρόμου) για τις μετακινήσεις των μαθητών.

Σήμερα Τετάρτη θα παραμείνουν τα σχολεία της χώρας με απόφαση του υπουργείου Παιδείας κλειστά, σε ένδειξη πένθους για τον άδικο χαμό επτά μαθητών.

Ο Ψωμιάδης ξαναχτυπά

Αφορμή για νέες αποπροσανατολιστικές κορόνες, αλλά και για ουσιαστική πολιτική παρέμβαση, στη ρότα των σχεδίων της κυβέρνησης να συνεχίσει και να εντείνει την ικανοποίηση των αιτημάτων του μεγάλου κεφαλαίου, έδωσε το προχτεσινό δυστύχημα στο νομάρχη Θεσσαλονίκης. Ο Π. Ψωμιάδης, αφού επανέλαβε τις γνωστές του απόψεις για την «Ελλάδα της Αθήνας» και την «Ελλάδα της περιφέρειας», ήρθε στο ζουμί της παρέμβασής του, προτείνοντας την πλήρη ιδιωτικοποίηση «της διαχείρισης, λειτουργίας και συντήρησης των εθνικών οδών, κατά τα πρότυπα των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων».

Η πρόταση του νομάρχη Θεσσαλονίκης - σε μια περίοδο μάλιστα κατά την οποία έχει ξαναζεσταθεί η κουβέντα και η όρεξη των μεγαλοεργολάβων για την κατασκευή των λεγόμενων «μεγάλων έργων» στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης - βρίσκεται σε πλήρη σύμπλευση με τα σχέδια της κυβέρνησης για την κατασκευή ιδιωτικών δρόμων, την εκμετάλλευση των οποίων θα διατηρεί η κατασκευάστρια εταιρία, απομυζώντας τεράστια κέρδη από διόδια και άλλες υπηρεσίες, πάντα σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων. Το γεγονός εξάλλου ότι η πρόταση διατυπώνεται μια μέρα μετά το τραγικό δυστύχημα, φανερώνει την πρόθεση του Π. Ψωμιάδη να συμβάλλει και με τις δικές του δυνάμεις στη συγκάλυψη των τεράστιων πολιτικών ευθυνών για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού και στον αποπροσανατολισμό του λαού από τις πραγματικές αιτίες του δυστυχήματος...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ