ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Οχτώβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δέχεσαι; - Αρνούμαι - Απολύεσαι!

Λίγες μέρες μετά το δυστύχημα στο Ασπρονέρι, οδηγός φορτηγού από τη Φαρκαδόνα απολύθηκε, επειδή δε δέχτηκε να κάνει επικίνδυνη υπερφόρτωση

Οδηγός φορτηγού από τη Φαρκαδόνα - την περιοχή απ' όπου κατάγονταν οι επτά μαθητές που σκοτώθηκαν, πριν λίγες μέρες, στο τροχαίο δυστύχημα, που προκλήθηκε μετά από σύγκρουση λεωφορείου με νταλίκα, στο φονικό «πέταλο» του Μαλιακού - απολύθηκε, χτες, επειδή δεν αποδέχτηκε την απαίτηση των αφεντικών του να προχωρήσει σε επικίνδυνη υπερφόρτωση! Πρόκειται για τον Δημήτρη Κατσικαβέλα, 56 ετών, ο οποίος εργαζόταν στην εταιρία «Ντιές», που έχει αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Ζάρκου - Φαρκαδόνας, στον εθνικό δρόμο Λάρισας - Τρικάλων. Ο οδηγός έχασε τη δουλιά του, επειδή στο δίλημμα «δέχεσαι να υπερφορτώσεις, ή απολύεσαι», που του τέθηκε ωμά και απροκάλυπτα, απάντησε «αρνούμαι»! Κι αρνήθηκε, όχι μόνο επειδή δε θέλησε να παρανομήσει και να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του ίδιου και συνανθρώπων του, αλλά και γιατί είχε ακόμα στα μάτια του τα λευκά φέρετρα των επτά παιδιών συγχωριανών, γνωστών και φίλων του.

Μιλώντας στο «Ρ» ο Δ. Κατσιβέλας, κατήγγειλε ότι η εταιρία ζητάει από τους οδηγούς να φορτώνουν στα φορτηγά 35 έως 40 τόνους αμμοχάλικο ή άλλα υλικά, όταν το κανονικό φορτίο δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 20 τόνους. Κι αυτό γιατί - όπως εξήγησε - θέλει να γίνονται λιγότερα δρομολόγια, ώστε να μειώνονται τα έξοδά της και ν' αυξάνονται τα κέρδη της.

Πρόσθεσε, δε, ότι πολλά από τα φορτηγά που υπερφορτώνονται αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα - μερικά είναι σαράβαλα - με αποτέλεσμα οι κίνδυνοι οδικών κι άλλων «ατυχημάτων» να αυξάνονται. Σύμφωνα με τον ίδιο, η καρότσα του φορτηγού που οδηγούσε ήταν στραβή και δεν είχε άδεια, ενώ υποστήριξε πως για αρκετά φορτηγά οι άδειες είναι «μαϊμού»!

Καταγγελίες από τους οδηγούς φορτηγών

Οι υπάλληλοι οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων υποχρεούνται να παρανομούν μη μπορώντας να αντιδράσουν με την απειλή της απόλυσης. Οι έλεγχοι συνεχίζουν να είναι πλημμελείς, παρόλο που συνεχώς παραβιάζονται τα ωράρια απασχόλησης, δεν καταβάλλονται οι νόμιμες αμοιβές και οι υπερωρίες, οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να οδηγούν οχήματα που κινούνται χωρίς νόμιμα χαρτιά, χωρίς ΚΤΕΟ, με φθαρμένα λάστιχα, υπέρβαρα κλπ.

Αυτά κατήγγειλε για μια ακόμη φορά χτες το Συνδικάτο Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων ο «ΕΡΜΗΣ» στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη, που δόθηκε με αφορμή την πρόσφατη τραγωδία στο «πέταλο» του Μαλιακού. Το Συνδικάτο έχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι στο χώρο των φορτηγών οι οδηγοί απασχολούνται από 12 έως 20 ώρες. Οσον αφορά τα επαγγελματικά διπλώματα οδήγησης, υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά για τον τρόπο απόκτησής τους.

«Για μας τα ατυχήματα στον Αλιάκμονα, στα Τέμπη και τώρα στο Μαλιακό, βρίσκονται στην ασυδοσία της εργοδοσίας και στη μη εφαρμογή της νομοθεσίας, αλλά και στο βωμό του μεγάλου κέρδους», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Πρόσθεσε ότι η «μαφία των μεταφορών», όπως αποκάλεσε τα διάφορα κυκλώματα, έχει εδραιωθεί εδώ και πολλά χρόνια και έχει προκαλέσει διάβρωση σ' όλα τα στάδια.

Υπογράμμισε ότι δεν είναι καθόλου ουσιαστικοί οι έλεγχοι που διεξάγονται στα μεγάλα οχήματα από τα μεικτά συνεργεία των νομαρχιών και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι μόνο εισπρακτικά οφέλη υπάρχουν για το Δημόσιο. «Οταν επιβάλλεται σ' ένα φορτηγό πρόστιμο γιατί δεν έχει κάρτα καυσαερίων, ο ιδιοκτήτης το πληρώνει και το όχημα συνεχίζει να ρυπαίνει.. Οταν έχει φθαρμένα λάστιχα, πληρώνει ο ιδιοκτήτης 300 ευρώ και το φορτηγό συνεχίζει το ταξίδι του...», είπε. Εξαίρεση, πρόσθεσε, αποτελεί το κλιμάκιο της Υποδιεύθυνσης Θεσσαλονίκης που το χαρακτήρισε ως πρότυπο λειτουργίας. Επίσης δεν ελέγχεται το βιβλίο δρομολογίων, ούτε γίνεται αλκοτέστ στους οδηγούς των φορτηγών, παρόλο που το έχει ζητήσει επανειλημμένα από τις αρμόδιες υπηρεσίες το Συνδικάτο. Ανύπαρκτος είναι και ο έλεγχος των ξένων φορτηγών, αλλά και όλων των ξένων οχημάτων που έχουν ξένες πινακίδες είτε εργάζονται στην Ελλάδα είτε περνούν τράνζιτ, ενώ δε γίνεται έλεγχος στα σύνορα με τις βαλκανικές χώρες σχετικά με την καταλληλότητα των οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα.

«Τα κλιμάκια, ούτε εκσυγχρονίστηκαν, ούτε ποτέ μας κάλεσαν να ακούσουν τις απόψεις μας, τις εμπειρίες μας», σημείωσε.

Γενικότερα, παρόλο που τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων στα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν συγκεκριμένες προτάσεις για ασφαλέστερες μεταφορές στους ελληνικούς δρόμους, οι υπεύθυνες κρατικές υπηρεσίες αδιαφορούν.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Οχι άλλα κέρδη για την πλουτοκρατία, δώστε λεφτά να χτίσουμε σχολεία»

Χιλιάδες μαθητές βγήκαν χτες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, απαιτώντας να σταματήσει η θυσία ανθρώπινων ζωών στο βωμό του κέρδους

Motion Team

Πλημμύρισαν χτες οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης από μαθητές. Χιλιάδες εφηβικά στόματα έβαλαν όλη τη δύναμη της φωνής τους και απαίτησαν με τα συνθήματα και τα πανό τους να αναλάβουν τις πολιτικές τους ευθύνες οι πραγματικοί υπαίτιοι για τη δολοφονία των συμμαθητών τους στο «πέταλο του Μαλιακού», να καταδικαστούν στη συνείδηση του κόσμου εκείνοι που τροφοδοτούν ακόμη και με ανθρώπινες ζωές τα κέρδη των λίγων και να παρθούν άμεσα μέτρα για την ανακατασκευή της δολοφονικής Εθνικής οδού. Αιτήματα δεμένα με τη διεκδίκηση μιας καλύτερης Παιδείας, προσαρμοσμένης στις πραγματικές ανάγκες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών. «Οχι άλλα κέρδη για την πλουτοκρατία, δώστε λεφτά να χτίσουμε σχολεία», ήταν το σύνθημα που κυριάρχησε και έδωσε το στίγμα της χτεσινής μαζικής κινητοποίησης που διοργάνωσε το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Θεσσαλονίκης.

Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, οι μαθητές άρχισαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο Αγαλμα Βενιζέλου, κλείνοντας κάθετα την Εγνατία και στα δύο ρεύματα. Από την Καμάρα φαίνονταν ήδη τα μπλοκ των μαθητών από τα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης που πλησίαζαν στο χώρο της προσυγκέντρωσης, ενώ αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στο Βαρδάρη, απ' όπου κατέφταναν συγκροτημένοι οι μαθητές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η υποδοχή έγινε μέσα σε χειροκροτήματα και συνθήματα επιβράβευσης, αφού σε πολλά σχολεία οι μαθητές έδωσαν μάχη με τον αυταρχισμό των διευθυντών που προσπάθησαν ακόμα και κλειδώνοντας τις αυλόπορτες να αποτρέψουν τη συμμετοχή τους στην πορεία.

«Δρόμοι παγίδες, σχολεία φυλακές, καμία ανοχή από τους μαθητές», «Δώστε λεφτά για την Παιδεία, πουλήστε κάνα πύραυλο να πάρουμε βιβλία» ήταν τα πρώτα συνθήματα που ακούστηκαν στο δρόμο προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, για να ακολουθήσουν και άλλα: «Χτες 21, σήμερα 7, αύριο θα είναι τα δικά σας τα παιδιά», την ώρα που η πορεία περνούσε από τους γεμάτους κόσμο κεντρικούς δρόμους της πόλης και «Η μόρφωση δεν είναι κονσέρβα να πουλιέται, δικαίωμά μας είναι, μ' αγώνες κατακτιέται», έξω από το υπουργείο. Εκατοντάδες ακόμα μαθητές, από τα απομακρυσμένα σχολεία της Θεσσαλονίκης, πύκνωναν την πορεία όσο αυτή προχωρούσε, ενώ άλλοι περίμεναν ήδη για να ενώσουν τη φωνή τους με τους συμμαθητές τους έξω από το υπουργείο.

Η πιο συγκινητική στιγμή της κινητοποίησης ήταν το λεπτό της απόλυτης σιγής που κράτησαν οι μαθητές στη μνήμη των 7 συνομήλικών τους που χάθηκαν πρόσφατα, αλλά και των 21 που σκοτώθηκαν στα Τέμπη. Αντιπροσωπεία των μαθητών συναντήθηκε με εκπροσώπους του υπουργείου και κατέθεσε το πλαίσιο των αιτημάτων για τις αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των σχολικών εκδρομών, την επισκευή των δρόμων και τη ριζική αναμόρφωση της εκπαίδευσης. Μήνυμα συμπαράστασης στον αγώνα των μαθητών έστειλε η Ομοσπονδία Γονέων Ν. Θεσσαλονίκης, ενώ όλες οι ΕΛΜΕ της πόλης δεσμεύτηκαν να παρέμβουν στις Διευθύνσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι μαθητές με απουσίες για τη χτεσινή τους αποχή από τα μαθήματα.

Αμέσως μετά την κινητοποίηση, εκπρόσωποι από όλα τα γυμνάσια, τα λύκεια και τα ΤΕΕ που συμμετείχαν πραγματοποίησαν συντονιστική σύσκεψη, με θέμα την ενιαία διεξαγωγή και το αγωνιστικό πλαίσιο των μαθητικών εκλογών για την ανάδειξη νέων πενταμελών και Δεκαπενταμελών Συμβουλίων στις αρχές του Νοέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ