ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Οχτώβρη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΔΗΓΙΑ ΕΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Αναβλήθηκε η απόφαση

Associated Press

Στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν της λήψης ουσιαστικών μέτρων για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση που προκαλείται από τα πλοία, κινούνται τα μέτρα που συζητούνται, κάθε φορά, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η προσπάθεια που γίνεται είναι από τη μια ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης - ιδιαίτερα μετά το ατύχημα στο δεξαμενόπλοιο «ΠΡΕΣΤΙΖ», που γέμισε το 2002 μαζούτ τα παράλια της Ισπανίας - από τα πραγματικά αίτια του προβλήματος και από την άλλη τα εξιλαστήρια θύματα να είναι τα πληρώματα, δηλαδή οι ναυτεργάτες. Ενδεικτική σε αυτό είναι και η συζήτηση για την έγκριση σχετικής οδηγίας που έγινε κατά τη διήμερη Σύνοδο υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο Λουξεμβούργο. Η Σύνοδος έληξε χτες με την καταψήφιση της Οδηγίας από τους υπουργούς της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας και κατά συνέπεια την αναβολή της επ' αόριστον.

Η Οδηγία προέβλεπε ένα ποινικό πλαίσιο, ακόμα χειρότερο από αυτό που ήδη υπάρχει σε βάρος των ναυτεργατών (πρόστιμα και φυλάκιση) και μόνο πρόστιμα σε βάρος των πλοιοκτητών. Ακριβώς αυτά τα πρόστιμα για τους εφοπλιστές αποτέλεσαν και το λόγο της καταψήφισης της Οδηγίας από την Ελλάδα. Βέβαια, στις δηλώσεις του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος εκπροσώπησε τη χώρα στη Σύνοδο, μαζί με τον υπουργό Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρα, προσπάθησε να πείσει ότι ο βασικός λόγος που δεν αποδέχτηκε την οδηγία ήταν οι κυρώσεις σε βάρος των ναυτικών, όμως είναι πασίγνωστο ότι ο ίδιος έφυγε από την Ελλάδα, γνωρίζοντας τη σαφή σχετική άποψη των εφοπλιστών.

Οσον αφορά στο δήθεν ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την προστασία του περιβάλλοντος, αυτό πια γίνεται ...ολοφάνερο από τους αντιδραστικούς κανονισμούς της που δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να τροφοδοτούν την εφοπλιστική ασυδοσία και να αναδεικνύουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τα πλοκάμια του κράτος εν κράτει στις θάλασσες. Μια τρανταχτή απόδειξη αποτελεί ο κανονισμός της, με τον οποίο οι Νηογνώμονες, βασικοί ελεγκτικοί οργανισμοί πλοίων που πιστοποιούν την αξιοπλοΐα τους, μετατράπηκαν σε ιδιωτικές άκρως κερδοσκοπικές και επικίνδυνες επιχειρήσεις, άμεσα διαπλεκόμενες με τους εφοπλιστές και μάλιστα τόσο, ώστε οι εφοπλιστές, όπως στην περίπτωση του Ελληνικού, να είναι οι βασικοί τους μέτοχοι!

Μέτρα «ασπιρίνες» για το κυκλοφοριακό

Με χαφιεδοκάμερες, παρκόμετρα, κλήσεις κλπ. κλπ. η κυβέρνηση θέλει να «λύσει» το πρόβλημα

Περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ΙΧ, χαφιεδοκάμερες, παρκόμετρα, περισσότερη αστυνόμευση, δημοτικές και διαδημοτικές συγκοινωνίες με κόμιστρο, είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση, με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού - συγκοινωνιακού προβλήματος της Αθήνας.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τις ομιλίες του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη και του αντιδημάρχου Αθηναίων Χ. Ακριτίδη, σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα «Σύστημα Ολυμπιακών Μετακινήσεων - Η Επόμενη Μέρα».

Ο υπουργός είπε ότι ίσως και την ερχόμενη βδομάδα να είναι σε θέση να ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: Η πολιτική στάθμευσης (ελεγχόμενη, χώροι στάθμευσης και μετεπιβίβασης). Συστηματική και συνεχής αστυνόμευση των μέτρων. Εξειδικεύοντας την πολιτική της ελεγχόμενης στάθμευσης (παρκόμετρα) ο αντιδήμαρχος Αθηναίων Χ. Ακριτίδης είπε ότι στόχος του δήμου και των συναρμόδιων υπουργείων που συνηγορούν με την πολιτική της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι μέχρι τον ερχόμενο Μάη να υπάρχουν στην Αθήνα περίπου 4.000 θέσεις για ΙΧ και 2.000 για μοτοσικλέτες.

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Γ. Μανιάτης, αφού επαίνεσε την πολιτική που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, κατηγόρησε τη σημερινή κυβέρνηση για προχειρότητα και μέτρα «χωρίς πυξίδα.

Η Ρούλα Ξαρχάκου, εκ μέρους της ΚΕ του ΚΚΕ, επισήμανε ότι όλοι συμφωνούν πως τα προβλήματα των πόλεων συνεχώς επιδεινώνονται και πρόσθεσε ότι η αντιστροφή αυτής της κατάστασης απαιτεί την αντιμετώπιση των αιτίων που προκαλεί τα προβλήματα, τα οποία αίτια είναι η εμπορευματοποίηση των κοινωνικών λειτουργιών και η επικυριαρχία του ιδιωτικού συμφέροντος πάνω στο συλλογικό συμφέρον. Υπογράμμισε ότι από το ΚΚΕ δε γίνονται αποδεκτά η διατήρηση των χαφιεδοκαμερών με πρόσχημα τη διευκόλυνση των συγκοινωνιών, ακόμη και η «ελεγχόμενη στάθμευση» που ουσιαστικά είναι ένα πρόσθετο χαράτσωμα, ενώ θα έπρεπε να είναι η διάθεση θέσεων στάθμευσης χωρίς χρήματα για ορισμένο χρόνο κι αυτό μόνο σε ευαίσθητες περιοχές. Συμπυκνώνοντας τις θέσεις του Κόμματος ανέφερε ότι οι υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών πρέπει να έχουν κοινωνικό και δημόσιο χαρακτήρα, με τη σύσταση Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σ' αυτόν όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η επιδότηση του εισιτηρίου (εφαρμοσμένη στις περισσότερες χώρες) είναι απαραίτητη προϋπόθεση του κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παραγωγή και την οικονομία. Παράλληλα η λήψη μέτρων, όπως η δωρεάν χρήση τους σε συγκεκριμένες ώρες από τους εργαζόμενους και ειδικές ομάδες πληθυσμού, άνεργοι, χαμηλοσυνταξιούχοι κλπ., βοηθούν και αναπτύσσουν τον κοινωνικό τους χαρακτήρα.

Καταλήγοντας, η Ρ. Ξαρχάκου υπογράμμισε ότι ουσιαστικά δεν μπορεί να υπάρξει λύση στο συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό πρόβλημα, όσο συνεχίζεται η ίδια πολιτική πριμοδότησης στη χρήση του ΙΧ, που ωφελεί την κερδοσκοπία των εμπόρων πετρελαίου, των αυτοκινήτων, των ανταλλακτικών κλπ.

Στην ημερίδα οι εισηγητές επικέντρωσαν τα πυρά τους στη λειτουργία του τραμ και του προαστιακού, υπογραμμίζοντας ότι αν δε ληφθούν μέτρα, τότε κινδυνεύουν με απαξίωση.

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΑΡΚΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Επιχορήγηση υπό την απειλή... προστίμου!

Με μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, που χορηγεί στο Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου, η κυβέρνηση και το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ προσπαθούν να προλάβουν επερχόμενο πρόστιμο από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την αθλιότητα που επικρατεί στο βιότοπο της θαλάσσιας χελώνας «Καρέτα - Καρέτα».

Πιο συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά εγκρίθηκε η χορήγηση του ποσού των 90.000 ευρώ στο Φορέα Διαχείρισης του - κατ' ευφημισμόν, όπως έχει καταντήσει - Θαλάσσιου Πάρκου της Ζακύνθου, από πιστώσεις του ΕΤΕΡΠΣ. Την ίδια στιγμή, όμως, εκκρεμεί νέα παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή ο Φορέας αυτός ουσιαστικά δε λειτουργεί...

Σημειώνουμε ότι ο Φορέας Διαχείρισης ιδρύθηκε πριν μερικά χρόνια, αποτελώντας ουσιαστικά ένα «τρικ» της τότε κυβέρνησης, προκειμένου να γλιτώσει η χώρα μας μια πρώτη παραπομπή στο Ευρωδικαστήριο, επειδή είχε επιδειχτεί πλήρης αδιαφορία για την προστασία του βιότοπου, κάτι που όμως δεν αποφεύχθηκε, με αποτέλεσμα τώρα να απειλούμαστε με πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων ευρώ.

ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
«Χρονικό μνήμης» για το Μπλόκο

Ο Δήμος Νίκαιας, ως ελάχιστο φόρο τιμής για τους εκτελεσμένους του Μπλόκου της Κοκκινιάς και τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης της πόλης, εξέδωσε το «Χρονικό μνήμης - 60 χρόνια από το Μπλόκο της Κοκκινιάς». Η παρουσίαση της έκδοσης θα γίνει, σήμερα Τετάρτη, στις 8μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου (Π. Τσαλδάρη 10).

Στην παρουσίαση θα συμμετέχουν ο Δημήτρης Σέρβος, αντιστασιακός δημοσιογράφος και συγγραφέας, ο δημοσιογράφος Κώστας Αρβανίτης και ο δημοσιογράφος - ιστορικός Γιώργος Πετρόπουλος από το «Ριζοσπάστη». Κείμενα της έκδοσης θα διαβάσει η ηθοποιός Ντενίζ Μπαλτσαβιά.

Πρόκειται για μια έκδοση 160 σελίδων με ιστορικά στοιχεία, πλήρες μαρτυρολόγιο με φωτογραφίες των πεσόντων, εικαστικά έργα και ποιήματα που έχουν αφιερωθεί ή έχουν εμπνεύσει μεγάλους καλλιτέχνες και ποιητές και παρουσίαση του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης της Νίκαιας.

«Φιλοδοξία είναι η έκδοση αυτή, να βοηθήσει στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς, αυτή που παίρνει στα χέρια τη σκυτάλη και τις τύχες της μαρτυρικής πόλης μας, αλλά και να αποτελέσει την αρχή για τη συγκέντρωση υλικού και τη μελέτη της ιστορίας της Εθνικής Αντίστασης στην Κοκκινιά», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Νίκαιας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ