Η Ντ. Βασιλάκου γεννήθηκε το 1954 στην Αθήνα και αφού σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Λοζάνης. Το 1977 ανέλαβε την επιμέλεια σύνταξης του «Χρηστικού Λεξικού» και από το 1978 έως το 1982 ήταν επικεφαλής του Τμήματος που συντόνιζε την έκδοση της «Μεγάλης Σοβιετικής Εγκυκλοπαίδειας» στα ελληνικά. Τη δημοσιογραφική της καριέρα ξεκίνησε το 1981 στο «Εθνος», ως υπεύθυνη αρχικά του μουσικού ρεπορτάζ και στη συνέχεια του τηλεοπτικού, όπου παρέμεινε μέχρι το 1994. Στη συνέχεια εργάστηκε στην «Απογευματινή», ως υπεύθυνη του καλλιτεχνικού τμήματος, έως το 1999. Τα τελευταία χρόνια, παρά τα αυξημένα προβλήματα υγείας της, εργάστηκε ως επικεφαλής του Γραφείου Τύπου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και ως υπεύθυνη Τύπου του Οργανισμού Προβολής Πολιτιστικής Κληρονομιάς και συγκεκριμένα της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας. Θα τη θυμόμαστε για την ευγένειά της, το πηγαίο χιούμορ της, την αξιοπρέπεια και το σθένος της, μέχρι τέλους.
Στην εμπορευματοποίηση και του σχολικού βιβλίου προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Πλήρη «απελευθέρωση» της... σχολικής «αγοράς» απαιτεί το εκδοτικό κεφάλαιο
Τον βαθύτερο προσανατολισμό της κυβέρνησης για πλήρη εμπορευματοποίηση της Παιδείας - σε πλήρη σύμπλευση φυσικά με τους σχετικούς σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης - αναδεικνύει και η «κόντρα» μεταξύ του εγχώριου εκδοτικού κεφαλαίου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πάνω στη συγγραφή και έκδοση των νέων σχολικών βιβλίων της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Χτες, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι εκπρόσωποι των εκδόσεων «Ελληνικά Γράμματα», «Μεταίχμιο» και «Πατάκης», με αφορμή «προβλήματα» που «ανέκυψαν» σε σχέση με την εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού (βιβλία, DVD, εφαρμογές διαδικτύου), μετά τους σχετικούς διαγωνισμούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, προέκυψαν οι παρακάτω επιδιώξεις: Από τη μια πλευρά το εκδοτικό κεφάλαιο που πιέζει για πλήρη απελευθέρωση της εκπόνησης, παραγωγής και - προοπτικά σίγουρα - και διανομής του σχολικού βιβλίου, στο πλαίσιο των «κανόνων της ελεύθερης αγοράς» - δηλαδή του καπιταλισμού - με προοπτική ακόμη και την εμπορική... «υιοθέτηση» σχολικών μονάδων από εκδοτικά συγκροτήματα που θα αναλαμβάνουν «εργολαβικά» την «τροφοδοσία» με βιβλία.
Από την άλλη το αστικό κράτος, που μέσω των κυβερνήσεών του - και της σημερινής - έχει ανοίξει ήδη τον παραπάνω δρόμο μέσω των σχετικών διαγωνισμών, με την ίδια κατάληξη, αλλά - ως «καλός έμπορος»(!) - θέτει σε αγοραία διαπραγμάτευση αυτό που κανονικά είναι αδιαπραγμάτευτο: Οτι και την ευθύνη όλων των σταδίων εκπόνησης και διανομής του σχολικού βιβλίου και γενικότερα όλου του σχετικού υλικού πρέπει να την έχει αποκλειστικά το κράτος χωρίς καμία εμπλοκή ιδιωτών.
Ετσι προέκυψαν προβλήματα όπως αυτό που απασχόλησε τη συνέντευξη. Σύμφωνα με τους εκδότες, ενώ η συγγραφή των βιβλίων που αξιολογήθηκαν θετικά από το διαγωνισμό που προκήρυξε το υπουργείο Παιδείας το 2003 για να μοιραστούν στα σχολεία το εκπαιδευτικό έτος 2006-2007 έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο «προσπαθεί να μετακυλίσει την ευθύνη» για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της πνευματικής ιδιοκτησίας πάνω στις φωτογραφίες των βιβλίων, στους ίδιους τους αναδόχους (συγγραφικές ομάδες και εκδοτικοί οίκοι). Δηλαδή να πληρώσουν οι τελευταίοι αυτά τα δικαιώματα.
Υποστηρίζουν επίσης ότι αυτή η θέση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δεν τεκμηριώνεται από τις σχετικές συμβάσεις που υπογράφτηκαν μεταξύ των δύο μερών και ότι η εξαγορά των πνευματικών δικαιωμάτων υπερβαίνει κατά πολύ το κέρδος του αναδόχου. Προσθέτουν ότι σε σχετικό έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού - στο οποίο απευθύνθηκε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - γίνεται επίκληση του ν. 2121/1993 περί πνευματικών δικαιωμάτων, ωστόσο στο άρθρο 20 του ίδιου νόμου δηλώνεται ότι δεν πληρώνονται πνευματικά δικαιώματα όταν πρόκειται για σχολικά βιβλία.
Ετσι, λοιπόν, το σχολικό βιβλίο μετατρέπεται σε αγοραίο προϊόν και σε λίγο θα «διεκδικείται» η «ιδιοκτησία» του και στα δικαστήρια...
Δεκαπέντε ακροβάτες, τέσσερις μουσικοί και μία σοπράνο παίρνουν τις θέσεις τους για ένα εντυπωσιακό εναέριο παραμύθι, σε ύψος 12 μέτρων! Στο «Ola Kala» ο ρόλος της μουσικής είναι πιο καταλυτικός απ' ό,τι στο «Kayassine». Περισσότεροι μουσικοί και ο ήχος πιο ηλεκτρικός. Υπάρχει μια ροκ διάθεση που δίνει ακόμα περισσότερη δύναμη στην παράσταση. Στο τραγούδι πάλι η σοπράνο Pascale Valenta.
Με το έργο του Μιχάλη Τραυλού «Σύγχρονη ρομαντική εισαγωγή», σε πρώτη εκτέλεση, θ' ανοίξει η σημερινή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Ρουμάνου αρχιμουσικού Σέρτζιου Κομισιόνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης το «Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα» του Φέλιξ Μέντελσον, με σολίστ τον βιολονίστα Γκέρνοτ Βίνισχοφερ και τη «Συμφωνία σε ρε ελάσσονα» του Σεζάρ Φρανκ.