ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Φλεβάρη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΕΛΤΑ - ΚΡΥΟΝΕΡΙ
Πριν «μαζέψουν» τον πρώτο... έπεσε και ο άλλος

Το εργοτάξιο συνέχιζε να δουλεύει ακόμα και μετά το σοβαρό τραυματισμό του πρώτου οικοδόμου. Επρεπε να ακολουθήσει και δεύτερος... για να σταματήσουν

Το σημείο όπου έπεσεο Κ. Κορωναίος
Το σημείο όπου έπεσεο Κ. Κορωναίος
Τρανή απόδειξη για το τι πραγματικά συμβαίνει στα γκέτο της εργοδοσίας η πτώση χτες δύο οικοδόμων, στο ίδιο εργοτάξιο του Αλαφογιάννη, στον ίδιο ακριβώς χώρο, με διαφορά μόλις τριών ωρών...

Από του χάρου τα δόντια - όχι όμως και από τη δίψα του εργολάβου για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη - γλίτωσαν χτες το πρωί δυο οικοδόμοι στο εργοτάξιο των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι. Ο αλβανικής καταγωγής Λάμπης Γκιζέλι 48 ετών, που εργαζόταν σαν σιδεράς στα συνεργεία του Αλαφογιάννη και ο 55χρονος Κώστας Κορωναίος, καλουπατζής στα συνεργεία του ίδιου μεγαλοεργολάβου, έπεσαν με διαφορά λίγων ωρών από ύψος 8 περίπου μέτρων, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σοβαρά.

Στις 7.30, λίγα μόλις λεπτά αφότου έπιασε δουλιά, ο Λάμπης Γκιζέλι έκανε βουτιά στο κενό, όταν γλίστρησε μαζί με το ξύλινο μαδέρι πάνω στο οποίο πατούσε, χωρίς καμιά προστασία, στο ύψος της οροφής του πρώτου ορόφου. Με ασθενοφόρο μεταφέρθηκε στον «Ερυθρό Σταυρό», όπου οι γιατροί διέγνωσαν σπάσιμο του δεξιού χεριού και πιθανό πρόβλημα στη σπονδυλική στήλη.

Τρεις ώρες μετά, το εργοτάξιο πάγωσε ξανά. Σύμφωνα με μαρτυρίες συναδέλφων του, περίπου στις 10.30, λίγα μέτρα από το σημείο της πρώτης πτώσης, ο Κώστας Κορωναίος έπεσε από το ίδιο ύψος, όταν έσπασε το ξύλινο υποστήριγμα πάνω στο οποίο είχε τοποθετήσει πλάκες «μπετοφόρμ» για να ξεκαλουπώσει την οροφή. Κατά την πτώση παρέσυρε μαζί του δεκάδες μαδέρια που τον καταπλάκωσαν, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η άμεση επέμβαση των συναδέλφων του για να τον απεγκλωβίσουν.

Στον «Ερυθρό Σταυρό» όπου μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο διαπιστώθηκε ότι είχε σπάσει τον ώμο του, ενώ οι γιατροί διέγνωσαν επίσης κάταγμα στον καρπό και πιθανό πρόβλημα στα πλευρά. Και οι δυο οικοδόμοι νοσηλεύονται εκτός κινδύνου. Μέλη της διοίκησης του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των σακατεμένων συναδέλφων τους.

Το αίματου σακατεμένου εργάτη «πότισε» το καπέλοπου φορούσε. Οπως «πότισε»και τα κέρδητου κατασκευαστικού κεφαλαίου
Το αίματου σακατεμένου εργάτη «πότισε» το καπέλοπου φορούσε. Οπως «πότισε»και τα κέρδητου κατασκευαστικού κεφαλαίου
Λίγα μόλις λεπτά μετά και το δεύτερο συμβάν, υπάλληλοι του εργολάβου έδωσαν εντολή στους εργαζόμενους να διακόψουν τις εργασίες και να φύγουν από το εργοτάξιο. Κλιμάκιο της Επιθεώρησης Εργασίας, που ειδοποιήθηκε από το Συνδικάτο Οικοδόμων και επισκέφτηκε το χώρο, διαπίστωσε ελλείψεις στα μέτρα ασφάλειας και έδωσε εντολή να ενισχυθούν τα προστατευτικά στις εξωχές των ορόφων. Νωρίς το μεσημέρι, στο εργοτάξιο παρέμεναν μόνο οι εργαζόμενοι της κοινοπραξίας «Εδραση», που ανέλαβαν να ενισχύσουν τα μέτρα ασφάλειας. Οι εκπρόσωποι της «Αλφα Μπετόν» είχαν ήδη εγκαταλείψει το εργοτάξιο...

Οι δυο οικοδόμοι πρόσθεσαν τα ονόματά τους στη μακρά λίστα των σακατεμένων και σκοτωμένων οικοδόμων που δουλεύουν χωρίς τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας και θρέφουν με το αίμα και τη ζωή τους την κερδοφορία των μεγαλοκατασκευαστών. Το εργοτάξιο των ΕΛΤΑ είναι ένα από τα εργοτάξια που έχει αναλάβει η «Αλφα Μπετόν» και στα οποία οι οικοδόμοι, με μπροστάρη το Συνδικάτο τους, έχουν δώσει μάχες για να καταβάλλονται τα μεροκάματα στην ώρα τους. Αποδείχτηκε όμως για μια ακόμη φορά ότι η στυγνή κλοπή της εργατικής δύναμης δεν είναι αρκετή για τα υπερκέρδη του κατασκευαστικού κεφαλαίου...

Υπουργικό ατόπημα

Δε γνωρίζουμε αν οι καταγγελίες που έγιναν από το ΠΕΣΥ Θεσσαλίας, για οικονομικό «σκάνδαλο» στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο Λάρισας, ευσταθούν ή αν πρόκειται για «πολιτικό εφεύρημα» με στόχο τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στο δημόσιο σύστημα Υγείας προς εξυπηρέτηση πολιτικών και κομματικών σκοπιμοτήτων.

Αλλά κι αν δε συνέβη ό,τι καταγγέλλεται, στο Νοσοκομείο της Λάρισας, μπορεί το ίδιο να συμβαίνει ή να συμβεί, ανά πάσα στιγμή και σ' αυτό και σε οποιοδήποτε άλλο νοσοκομείο της χώρας κι αυτό γιατί η πολιτική εμπορευματοποίησης των υπηρεσιών του δημόσιου συστήματος Υγείας «γεννάει» και τέτοια σκάνδαλα.

Η καταγγελία ότι έγινε υπεξαίρεση χρημάτων από αυτά που πληρώνουν στο νοσοκομείο οι ασθενείς, δε θα είχε καμιά υπόσταση, αν δεν υπήρχε η πολιτική εμπορευματοποίησης, με βάση την οποία ασθενείς που επισκέπτονται τα δημόσια νοσοκομεία υποχρεούνται να πληρώνουν εισιτήριο κι έχουν συμμετοχή στο κόστος των εξετάσεων.

Υπάρχει όμως κι ένα άλλο ζήτημα, που αφορά στο υπουργό Υγείας Ν. Κακλαμάνη - και, δευτερευόντως, στον πρόεδρο του ΠΕΣΥ Θεσσαλίας, Ηλ. Θεοδώρου - το οποίο είναι πολύ σοβαρό.

Ο υπουργός, χωρίς να έχει να τελειώσει η σχετική έρευνα, που βρίσκεται εν εξελίξει, αποφάνθηκε, στη Βουλή, πως πρόκειται για οικονομικό σκάνδαλο και το χειρότερο παρουσίασε υπηρεσιακό έγγραφο, που του είχε αποστείλει ο ΠΕΣΥάρχης, στο οποίο αναγραφόταν όνομα υπαλλήλου του νοσοκομείου που φερόταν ως δράστης του «σκανδάλου». Αποτέλεσμα αυτής της απαράδεκτης - και, εν πολλοίς, ύποπτης - υπουργικής ενέργειας ήταν η διαπόμπευση του συγκεκριμένου υπαλλήλου, ο οποίος, μάλιστα, δηλώνει εντελώς αθώος.

Ο κ. Κακλαμάνης θα έπρεπε να έχει καταλάβει ότι είναι υπουργός και δε δικαιούται να συμπεριφέρεται στη Βουλή σαν «κουτσομπόλα» της γειτονιάς, ισοπεδώνοντας την προσωπικότητα οιουδήποτε πολίτη. Φαίνεται, όμως, ότι «τον έχει πάρει ψηλά τον αμανέ» και νομίζει πως η θέση που κατέχει, του επιτρέπει να δικάζει και να καταδικάζει, δημοσίως, χωρίς καν ν' ακούσει τον «κατηγορούμενο».

Αλλά, δεν είναι αυτή η «δουλιά» ενός υπουργού...


Π. Ρ.

Ασυδοσία και αντεργατική τρομοκρατία εφοπλιστών

Ανακοίνωση - καταγγελία της ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ για την πρακτική της εταιρίας «Κερκυραϊκές γραμμές και κρουαζιέρες»

Κλίμα εκφοβισμού και τρομοκρατίας καλλιεργεί η ηγετική ομάδα της εταιρίας «Κερκυραϊκές γραμμές και κρουαζιέρες» στους ναυτεργάτες που εργάζονται στα 2 πλοία της εταιρίας «Αγιος Σπυρίδων» και «Αγία Θεοδώρα» που κάνουν δρομολόγια στη γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας.

Τα παραπάνω καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ, στην οποία σημειώνεται, ανάμεσα στα άλλα: Η ηγετική ομάδα της εταιρίας δεν μπορεί να ανεχθεί ότι οι ναυτεργάτες αντιστέκονται, απαιτούν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και ωράρια εργασίας και διεκδικούν τις δεδουλευμένες αποδοχές τους, που η εταιρία συχνά καθυστερεί να τις αποδώσει. Επειδή οι ναυτεργάτες κατέφυγαν στο Λιμεναρχείο για να διεκδικήσουν την πληρωμή των αποδοχών του Γενάρη 2005 που καθυστερεί, η εταιρία θεωρεί ότι ...συκοφαντήθηκε και διαδίδει ότι θα δέσει τα βαπόρια!

Επίσης, στις 29/1/2005 είχε απαιτήσει να παραβρεθούν όλοι οι ναυτεργάτες σε φιέστα που διοργάνωσε μέσα στο βαπόρι «Αγ. Σπυρίδωνας», ενώ αυτό δε δούλευε. Κι επειδή αρκετοί ναυτεργάτες δεν παραβρέθηκαν, ζήτησε από τον καπετάνιο του πλοίου λίστα των απόντων...

Η ίδια εταιρία παραβιάζει τα πρωτόκολλα των πλοίων και επιβιβάζει παράνομα περισσότερους επιβάτες, με αποτέλεσμα επειδή δεν υπάρχουν καθίσματα να καθίσουν, αρκετοί να παραμένουν στο κατάστρωμα μέσα στον αέρα και το κρύο. Τις παραβιάσεις παραδέχτηκε ο υπολιμενάρχης Κέρκυρας κ. Κοντόπουλος σε αντιπροσωπεία της ΝΕ Κέρκυρας, που πρόσφατα έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στο Λιμεναρχείο. Δήλωσε, όμως, αδυναμία παρέμβασης του Λιμεναρχείου πλην της επιβολής ορισμένων χρηματικών προστίμων, ενώ υποστήριξε ότι είναι θέμα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, πράγμα βέβαια που δεν είναι ακριβές.

Η δήλωση του υπολιμενάρχη και όλη η πρακτική της διοίκησης της εταιρίας αποδεικνύουν ότι οι εφοπλιστές, μεγάλοι και μικροί, απολαμβάνουν την πλήρη κάλυψη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών και των ναυτεργατών.

Η πλειοψηφούσα ομάδα της διοίκησης της εταιρίας είναι γνωστοί τουριστικοί πράκτορες (Κάντας - Βλασερός) και παράλληλα ιδιοκτήτες δεκάδων τουριστικών λεωφορείων. Εχουν καταγγελθεί επανειλημμένα από το Σωματείο οδηγών τουριστικών λεωφορείων για τις απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες που προσπαθούν να επιβάλουν στους εργαζόμενους οδηγούς (συνεχές ωράριο εργασίας 20 έως 30 ώρες!).

Η ΝΕ Κέρκυρας καλεί όλους τους ναυτεργάτες, αλλά και τους εργαζόμενους των άλλων κλάδων να αντισταθούν στην αντεργατική επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και των εφοπλιστών, να συσπειρωθούν στο Σωματείο τους, να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα με τη μαζική συμμετοχή τους στην πανελλαδική απεργία της 17 Μάρτη και να παλέψουν για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας - σταθερή δουλιά - 8ωρη απασχόληση - λήψη των απαραίτητων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας - αύξηση αποδοχών. Να αποδοκιμάσουν τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ που η πολιτική τους τροφοδοτεί την αντεργατική επίθεση της εργοδοσίας, να ενισχύσουν το ΚΚΕ και την πολιτική της αντιμονοπωλιακής συσπείρωσης, να υιοθετήσουν την πρότασή του για ενιαίο, δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ