ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Γενάρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πρόστιμο 30 δισ. δρχ. για τον Κουρουπητό

Η ανυπαρξία πολιτικής από την κυβέρνηση για τη διαχείριση των απορριμμάτων «κοστίζει» 30 δισ. δρχ.
Η ανυπαρξία πολιτικής από την κυβέρνηση για τη διαχείριση των απορριμμάτων «κοστίζει» 30 δισ. δρχ.
Με πρόστιμο 30 δισ. δρχ. περίπου απειλείται η χώρα μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μετά την τελεσίδικη απόφαση καταδίκης της επειδή δεν εφαρμόζει σχέδια και προγράμματα για τη διάθεση των αποβλήτων.

Πρόκειται για τη γνωστή υπόθεση της απόρριψης των στερεών και επικίνδυνων αποβλήτων στη χαράδρα του Κουρουπητού στα Χανιά, για την οποία υπάρχει καταδικαστική απόφαση από τις 7 Απρίλη του 1992, ενώ στη συνέχεια υπήρξε άλλη μία καταδικαστική απόφαση το 1997. Τόσα χρόνια και ακόμη δεν έχει εξευρεθεί κάποια λύση, κυρίως εξαιτίας της κυβερνητικής ανακολουθίας στο ζήτημα και της ανυπαρξίας πολιτικής της πάνω στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Τώρα αν γίνει δεκτή η πρόταση του εισαγγελέα, η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να καταβάλει πρόστιμο που φτάνει τα 10 εκατομμύρια την ημέρα και μάλιστα αναδρομικά από το 1992, αφού το πρόβλημα του Κουρουπητού δεν έχει λυθεί. Κάποιες προτάσεις που θα έλυναν προσωρινά το πρόβλημα, ώστε να γλιτώσει η χώρα μας το πρόστιμο, όπως ο διαμοιρασμός των απορριμμάτων της πόλης των Χανίων σε άλλες περιοχές της Κρήτης, δεν έχουν ευοδωθεί.

Η κυβέρνηση βρίσκεται έτσι και εξαιτίας της πολιτικής της σε δύσκολη θέση και προσπαθεί να αναβάλει τη λήψη της απόφασης, πράγμα που έχει πετύχει προς το παρόν για τέσσερις μήνες. Η παράταση όμως που πήρε λήγει σε δύο μήνες χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Μάλιστα το θέμα απασχόλησε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα υπό τον πρωθυπουργό, χωρίς ωστόσο και πάλι να βρεθεί κάποια βιώσιμη λύση.

Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι η πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της διαχείρισης των αποβλήτων χαρακτηρίζεται περίπου ως ανύπαρκτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει προσαρμόσει τη νομοθεσία της χώρας σε μια σειρά από κοινοτικές οδηγίες, οι οποίες εκκρεμούν από το 1996, όπως για παράδειγμα αυτές για την ανακύκλωση των απορριμμάτων συσκευασίας και άλλων προϊόντων, όπως οχήματα, λάστιχα, καταλύτες αυτοκινήτων, ορυκτέλαια, μπαταρίες, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές κ.ά. Επίσης την οδηγία για τα επικίνδυνα τοξικά χημικά προϊόντα ή την οδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων. Αν μάλιστα αυτό δε γίνει σύντομα, τότε η χώρα μας απειλείται και με άλλες προσφυγές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και με άλλα υπέρογκα πρόστιμα...

ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΑ
Ασύμφορα επισκευής μόνο τα ... ηλικιωμένα κτίρια!

Με απόφαση του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελή, καθίσταται ουσιαστικά αδύνατο κτίρια που έπαθαν σοβαρότατες ζημιές από το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη στην Αθήνα να κριθούν ως ασύμφορα επισκευής και έτσι οι ιδιοκτήτες τους να μπορέσουν να πάρουν μεγαλύτερη στεγαστική συνδρομή, ώστε να τα ανακατασκευάσουν...

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση, για να μπορέσει ένας ιδιοκτήτης χτυπημένου από το σεισμό κτιρίου να το χαρακτηρίσει ως ασύμφορο επισκευής, το κτίριο θα πρέπει να είναι ηλικίας άνω των 50 χρόνων (!), κάτι που δεν ίσχυε μέχρι τώρα για καμιά από τις περιοχές της χώρας που αντιμετώπισαν σεισμό. Επιπλέον θα πρέπει το κτίριο αυτό να έχει χαρακτηριστεί από το δευτεροβάθμιο έλεγχο ως επισκευάσιμο, οι βλάβες στο φέροντα οργανισμό (σκελετό) να είναι γενικού χαρακτήρα και ο προϋπολογισμός της επισκευής, σύμφωνα με τη μελέτη του ιδιώτη μηχανικού να υπερβαίνει το όριο των 65.000 δρχ. ανά τετραγωνικό. Τέλος, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να αποδείξει ότι το κτίριο αυτό δεν είναι εγκαταλειμμένο.

Ουσιαστικά η κυβέρνηση με την απόφαση αυτή καθιστά απαγορευτικό το χαρακτηρισμό ως ασύμφορου επισκευής όλων των κτιρίων που είναι ηλικίας άνω των 50 χρόνων, άσχετα από το αν συμφέρει ή όχι περισσότερο η κατεδάφισή τους και η ανακατασκευή τους, από την απλή επισκευή, προκειμένου να μειώσει τη στεγαστική συνδρομή. Ετσι πολλοί από τους ιδιοκτήτες για να μπορέσουν να φτιάξουν τα σπίτια τους θα υποχρεωθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, είτε προτιμήσουν τη λύση της επισκευής (καθώς οι εργασίες υπερβαίνουν ακόμη και το ανεπαρκές όριο των 65.000 δρχ. το τετραγωνικό), είτε προτιμήσουν να το γκρεμίσουν και να το ανακατασκευάσουν καθώς θα πάρουν την ίδια στεγαστική συνδρομή με αυτήν που χορηγείται για την επισκευή...

  • Στο μεταξύ με άλλη απόφαση του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελή, λήγει στις 29 Φλεβάρη η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων επιδότησης ενοικίου ή συγκατοίκησης για τους σεισμόπληκτους που παρέλαβαν τα δελτία αυτοψίας μέχρι και τις 29 Νοέμβρη. Για τους σεισμόπληκτους που παρέλαβαν ή θα παραλάβουν τα δελτία αυτοψίας μετά τις 29 Νοέμβρη, η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται σε ένα τρίμηνο από την ημερομηνία παραλαβής των δελτίων αυτών.
«ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ»
Συνεδρίαση σε «πολεμικό» κλίμα

Μέσα σε εκρηκτική ατμόσφαιρα συνεδρίασε χτες στο Ζάππειο το «διακοσμητικό όργανο» που η κυβέρνηση βάφτισε Εθνική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων. Οι βαρύτατοι χαρακτηρισμοί που ακούστηκαν από εκπροσώπους φορέων και βουλευτές κατά της ηγεσίας της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», καθώς και οι καταγγελίες για σκόπιμες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των ολυμπιακών έργων που στόχο έχουν την απ ευθείας ανάθεση, σημάδεψαν για άλλη μια φορά τη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η βουλευτής της ΝΔ Φ. Πάλλη - Πετραλιά κατηγόρησε ευθέως την ΟΕΟΑ για «τεχνητές καθυστερήσεις που αποσκοπούν σε απευθείας αναθέσεις», ενώ χαρακτήρισε «άσχετους» τους επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής. Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Λιάνης, αναφέρθηκε στη θέση του «Διευθυντή Οράματος» που έχει προκηρυχτεί από την ΟΕΟΑ και εξέφρασε την απορία του για την ύπαρξη και τα καθήκοντα τού συγκεκριμένου διευθυντή. Οταν η υπουργός Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη, κλήθηκε να δημοσιοποιήσει τις πρόσφατες επιστολές μεταξύ Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) - ΟΕΟΑ και διυπουργικής για τις εξελίξεις στο θέμα του Ολυμπιακού Χωριού, εκείνη αρνήθηκε, αποδεικνύοντας ουσιαστικά ότι το έργο βρίσκεται «στον αέρα».

Εξαιρετικά αιχμηρός ήταν ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με ειδικές ανάγκες Ι. Βαρδάμπασης, ο οποίος κατηγόρησε ευθέως τον διευθύνων σύμβουλο της ΟΕΟΑ Κ. Μπακούρη για αδιαφορία και ζήτησε να συσταθεί νέα Οργανωτική Επιτροπή που θα ασχολείται αποκλειστικά με την οργάνωση και διεξαγωγή των παραολυμπιακών αγώνων.

Ακόμα, αποφασίστηκε η σύσταση έξι συμβουλευτικών επιτροπών για τους τομείς: Αθλητισμού, Ανάπτυξης, Αυτοδιοίκησης, Εκπαίδευσης, Επικοινωνίας και Πολιτισμού.

Να σημειώσουμε ότι στην Εθνική Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των κομμάτων πλην του ΚΚΕ. Κι αυτό γιατί από τη σύσταση τής συγκεκριμένης επιτροπής από την κυβέρνηση, το ΚΚΕ είχε εκφράσει τη θέση ότι αποτελεί απλώς ένα διακοσμητικό όργανο. Γεγονός που αποδεικνύεται και από το περιεχόμενο αλλά και από τη συχνότητα με την οποία συνεδριάζει η επιτροπή (κάθε τρεις μήνες).

Χωρίς ταξί σήμερα και αύριο η χώρα

Χωρίς ταξί από τις 5 τα ξημερώματα είναι όλη η χώρα, λόγω της 48ωρης κινητοποίησης που κήρυξε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ).

Τα ταξί θα κυκλοφορήσουν πάλι στις 5 τα ξημερώματα μεθαύριο Πέμπτη, ενώ για αύριο, στις 10 π.μ., οι ιδιοκτήτες ταξί από την Αθήνα, με τη συμμετοχή συναδέλφων τους και από την περιφέρεια, προσανατολίζονται σε συμβολικό αποκλεισμό του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών με τα οχήματά τους.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας διεκδικεί την ικανοποίηση θεσμικών, οικονομικών και φορολογικών αιτημάτων του κλάδου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: Το ξεκαθάρισμα του κλάδου από τα ταξί που κυκλοφορούν παράνομα και η προστασία των αυτοκινητιστών ταξί από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η προστασία από την εγκληματικότητα και η απαλλαγή των αυτοκινητιστών από την ευθύνη ελέγχου νομιμότητας των αλλοδαπών που μισθώνουν ταξί. Η θέσπιση οικονομικών και φορολογικών κινήτρων για σύγχρονα ταξί, καθώς και η θέσπιση αντιπροσωπευτικού κομίστρου που να ανταποκρίνεται στο κόστος λειτουργίας ταξί και τις ανάγκες επιβίωσης των αυτοκινητιστών. Η επιβολή ποινών στα φυσικά πρόσωπα που διαπράττουν παραβάσεις και όχι στις αφαιρέσεις αδειών και πινακίδων.

Με ανακοίνωσή της η γραμματεία της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας (ΕΠΣ) καλεί τους αυτοκινητιστές ταξί να δώσουν αγωνιστική - δυναμική παρουσία στη σημερινή και την αυριανή κινητοποίηση και επισημαίνει ότι η επόμενη κινητοποίηση πρέπει να βρει τον κλάδο έξω από τη Βουλή, την ώρα που θα ψηφίζεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, με το οποίο η κυβέρνηση εξυπηρετεί τις απαιτήσεις του κεφαλαίου.

Οπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι της παράταξης, τόσο η πλειοψηφία στην ηγεσία της Ομοσπονδίας όσο και η πλειοψηφία στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), στην ουσία είναι άξιοι συμπαραστάτες της κυβέρνησης, καθώς με τη στάση τους υπονομεύουν τη διεκδίκηση λύσεων στα «καυτά» προβλήματα του κλάδου (μείωση στην τιμή των καυσίμων, κυκλοφοριακό, απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των ταξί, ασυδοσία ασφαλιστικών εταιριών και εταιριών ανταλλακτικών, ασφαλιστικό ΤΣΑ κλπ.). Αντίθετα, προβάλλουν ως κεντρικό αίτημα το μητρώο ταξί, ενώ παράλληλα αρνούνται να διοργανωθούν συγκεντρώσεις και πορείες στην Αθήνα και τις άλλες μεγάλες πόλεις, για να διαδηλώσουν οι αυτοκινητιστές ταξί την αντίθεσή τους στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ