ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 16 Γενάρη 2000
Σελ. /48
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Τραγικός ο απολογισμός
  • Νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν την μεγάλη έκταση του προβλήματος, χιλιάδες ατυχήματα κάθε χρόνο, τεράστιες οι κυβερνητικές ευθύνες
  • «Θερίζουν» δυστηχήματα και ατυχήματα στις ηλικίες 26 - 45 ετών, με «πρωτοπόρο» κλάδο τις κατασκευές

Προεδρικά διατάγματα, νόμοι, κοινοτικές οδηγίες, συνθέτουν το νομοθετικό πλαίσιο - ικανοποιητικό σε ένα βαθμό, αλλά και με πολλές δυσάρεστες πλευρές σε ορισμένα σημεία - για την εφαρμογή μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, για την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων. Αυτό το πλαίσιο «ανεμίζει» η κυβέρνηση και διατείνεται πως έχει κάνει το καθήκον της. Ενα νομοθετικό πλαίσιο που με δική της ευθύνη, δυστυχώς δεν εφαρμόζεται, δημιουργώντας μια δραματική και επικίνδυνη κατάσταση σε γιαπιά, εργοστάσια, στους χώρους δουλιάς συνολικά. Αν και δεν καταγράφουν συνολικά το πρόβλημα, ωστόσο και μόνα τους, τα επίσημα στοιχεία του ΙΚΑ είναι αποκαλυπτικά. Το '97 - με βάση τα τελευταία επεξεργασμένα στοιχεία του ΙΚΑ - 80 εργαζόμενοι σκοτώθηκαν σε εργατικά δυστυχήματα, ενώ συνολικά τα εργατικά ατυχήματα την ίδια χρονιά (θανατηφόρα και μη) ανήρθαν στο τρομακτικό αριθμό των 20.046. Κάθε εργάσιμη μέρα δηλαδή συμβαίνουν 66,82 εργατικά ατυχήματα. Κάθε τέσσερις μέρες περίπου έχουμε και ένα νεκρό εργάτη! Κι αυτή είναι μόνο η «αφετηρία» των υπολογισμών!

Το αίμα των εργατών ρέει άφθονο. Σε αυτό έχει συμβάλλει καθοριστικά με τη στάση της και την πολιτική της, η κυβέρνηση. Η ένταξη των Επιθεωρήσεων Εργασίας και των ΚΕΠΕΚ στις νομαρχίες και η πλήρης διάλυσή τους, η απουσία δηλαδή οποιουδήποτε ελέγχου τροφοδότησε στο έπακρο την ασυδοσία των εργοδοτών. Το πολυδιαφημιζόμενο Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) που θεσμοθετήθηκε με το νόμο 2639/'98 και εμφανίστηκε σαν το «φάρμακο δια πάσα νόσο», πέρα από τις εγγενείς - από τις ιδρυτικές διατάξεις -αδυναμίες του, επιπλέον έχει μείνει ουσιαστικά στα χαρτιά. Προβλέπεται ότι θα στελεχωθεί από 1.300 υπαλλήλους, όμως μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί σε αυτό μόλις 350 υπάλληλοι, που καλούνται να ελέγξουν χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Το κόστος επικαλείται η κυβέρνηση για αυτό, ενώ υπουργός και υφυπουργός Εργασίας όταν μπαίνει το ζήτημα από συνδικάτα, αρκούνται στο να μοιράζουν υποσχέσεις πως ... θα επανδρωθεί.

Ο αντεργατικός νόμος 2639/'98, ο οποίος προωθεί τις ελαστικές μορφές εργασίας και χτυπά το 8ωρο, με το αρνητικό περιβάλλον που έχει δημιουργήσει, συμβάλλει επίσης σημαντικά στο να μακραίνει συνεχώς η λίστα αίματος. Από κοντά και η ανεργία που ακολουθεί συνεχή ανοδική πορεία και έχει σαν αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να είναι ευάλωτοι στις κάθε είδους, πιέσεις των εργοδοτών.

Ολα τα παραπάνω «λύνουν» τα χέρια των εργοδοτών στο να εντείνουν στο έπακρο την εκμετάλλευση των εργαζομένων. Από τη μια, αρνούνται να πάρουν ακόμα και στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, γιατί έχουν «κόστος» και βέβαια δεν μπορούν να ανεχτούν έστω και στο ελάχιστο μείωση των υπερκερδών τους. Από την άλλη χρησιμοποιούν κάθε μέθοδο για να ξεζουμίσουν τους εργαζόμενους, φτάνοντας στο σημείο να επιβάλλουν ακόμα και 12ωρη και 15ωρη απασχόληση τη μέρα, με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται. Πρωτοπόρο και εδώ, αναδεικνύεται το μεγάλο πολυεθνικό κεφάλαιο και μάλιστα το κατασκευαστικό, καθώς στα μεγάλα δημόσια έργα έχουμε και τη μεγαλύτερη συχνότητα δυστυχημάτων και ατυχημάτων.

«Πρωτοπορία» στις κατασκευές

Η μεγαλύτερη συχνότητα θανατηφόρων ατυχημάτων το '97, όσον αφορά την οικονομική δραστηριότητα, εντοπίζεται στις κατασκευές, με ποσοστό 30,09%, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΚΑ. Πρώτες είναι οι κατασκευές και στα μη θανατηφόρα ατυχήματα, σε ποσοστό 24,8%.

Να σημειώσουμε πως τα στοιχεία του ΙΚΑ δεν δίνουν την πλήρη εικόνα. Καταρχήν αυτά αναφέρονται μόνο σε εκείνους τους εργαζόμενους που επιδοτήθηκαν για εργατικό ατύχημα από το Ιδρυμα. Δεν συμπεριλαμβάνονται όσοι δεν επιδοτήθηκαν (ελαφρά εργατικά ατυχήματα ή ατυχήματα που δεν δηλώθηκαν καν), τα εργατικά ατυχήματα που συνέβησαν σε ανασφάλιστους εργαζόμενους, κυρίως αλλοδαπούς. Επίσης δεν συμπεριλαμβάνονται εργατικά ατυχήματα εργαζομένων που είναι ασφαλισμένοι σε άλλα Ταμεία, όπως για παράδειγμα του προσωπικού της ΔΕΗ.

Οσον αφορά το επάγγελμα, τη μεγαλύτερη συχνότητα δυστυχημάτων σε ποσοστό 25%, έχουν οι τεχνίτες οικοδομών και ορυχείων, όπως και τη μεγαλύτερη συχνότητα μη θανατηφόρων ατυχημάτων, σε ποσοστό 23,5%. Και αυτό το στοιχείο είναι μικρότερο του πραγματικού, καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται οι ανειδίκευτοι. Σε άλλο κωδικό, σημειώνεται πως το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων ανειδίκευτων εργατών οικοδομών, ορυχείων και μεταποιητικής βιομηχανίας ανέρχεται στο 12,5% και των μη θανατηφόρων ατυχημάτων στο 19,7%.

Οσον αφορά το φύλο, το 95% των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν σε άνδρες, όπως και το 86,6% των μη θανατηφόρων. Οσον αφορά την ηλικία, τα περισσότερα ατυχήματα (ποσοστό 43,7%) παρατηρούνται στις ηλικίες 20 - 34 χρόνων, ενώ τα περισσότερα δυστυχήματα στις ηλικίες 26 - 45 χρόνων. Ειδικά στους οικοδόμους η μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων παρατηρείται στις ηλικίες 26 - 55 χρόνων.

Από τους κυριότερους λόγους δυστυχήματος είναι η πρόσκρουση και το χτύπημα με κινούμενα αντικείμενα (ποσοστό 27,6% ), η παγίδευση του εργαζόμενου σε μηχανήματα ( 26,3%) και οι πτώσεις από ύψος (18,8%). Τα περισσότερα ατυχήματα (ποσοστό 36,4% ) οφείλονται σε πτώσεις.

Τα περισσότερα ατυχήματα συνέβησαν στην Αθήνα σε ποσοστό 29,6% και στην Θεσσαλονίκη σε ποσοστό 24,2%. Επίσης τα περισσότερα δυστυχήματα το '97 συνέβησαν στην Αθήνα (23 δυστυχήματα), στην Θεσσαλονίκη (14) και στον Πειραιά (12). Να σημειώσουμε πως οι περιοχές αυτές συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο αριθμό ασφαλισμένων του ΙΚΑ.

Οι δαπάνες που κατέβαλλε το ΙΚΑ το '97 για επιδοτήσεις και για συντάξεις αναπηρίας, λόγω εργατικών ατυχημάτων, ανήρθαν στο ποσό των 14.549.600.000 δραχμών. Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες για συντάξεις θανάτου λόγω εργατικού δυστυχήματος. Ειδικότερα οι δαπάνες επιδότησης ανήρθαν στο ποσό των 2.725.600.000 δραχμών και οι δαπάνες για συντάξεις αναπηρίας στο ποσό των 11.824.000.000 δραχμών.

ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ
Βαρύς ο φόρος αίματος

Πρώτος στη λίστα των εργατικών ατυχημάτων έρχεται ο κλάδος. Υπεύθυνη η εργοδοτική ασυδοσία και η εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης, τονίζει  ο Γ. Πάσουλας, γραμματέας της Ομοσπονδίας Οικοδόμων

Θλιβερή «πρωτιά» στη λίστα των εργατικών δυστυχημάτων και ατυχημάτων, που γίνονται στη χώρα μας κάθε χρόνο, κατέχει ο κλάδος των οικοδόμων. Μόνο το '99, οι οικοδόμοι θρήνησαν 43 συναδέλφους τους, ενώ δεκάδες ήταν και πάλι τα σοβαρά, καταγραμμένα ατυχήματα στον κλάδο. Ο αριθμός των εργατικών ατυχημάτων στην οικοδομή αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, ενώ παράλληλα επιδεινώνονται δραματικά οι συνθήκες εργασίας, καθώς ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούνται τοξικές και επικίνδυνες χημικές ουσίες στην οικοδομική δραστηριότητα. Τα περισσότερα και μάλιστα τα θανατηφόρα ατυχήματα, συμβαίνουν στα μεγάλα δημόσια έργα, στα μεγάλα και υποτίθεται οργανωμένα εργοτάξια. Αποδεικνύεται πως η αδηφαγία του κατασκευαστικού κεφαλαίου δε διστάζει ούτε μπροστά στην ανθρώπινη ζωή, ενώ αναδεικνύεται σε όλες τις διαστάσεις, η εγκληματική αδιαφορία των κυβερνήσεων.

Την περίοδο από το '91 μέχρι και το '99, 244 οικοδόμοι έχασαν τη ζωή τους πάνω στο μεροκάματο. Πρόκειται για στοιχεία της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Ελλάδας, που έχει συγκεντρώσει από καταγγελίες και από δημοσιεύματα στον Τύπο, ενώ κοινός παρονομαστής όλων των δυστυχημάτων ήταν η έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας. Τα δυστυχήματα συνεχώς αυξάνονται, καθώς το '99 είχαμε 43 νεκρούς οικοδόμους, ενώ το '98 ο κλάδος θρήνησε 16 νεκρούς, το '97, 30 νεκρούς και το '96, 25 νεκρούς.

Μόνο στο εργοτάξιο κατασκευής του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, βρήκαν τραγικό θάνατο το '99 πέντε εργαζόμενοι, ενώ πολλά ήταν τα σοβαρά ή ελαφριά ατυχήματα στο χώρο.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα εργοτάξια κατασκευής του μετρό Αθήνας, όπου έχουν ξεπεράσει τα 800, τα βαριάς μορφής ατυχήματα, από την έναρξη κατασκευής του έργου μέχρι σήμερα. Παράλληλα στο μετρό, θερίζουν οι επαγγελματικές ασθένειες. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση ιατρικές εξετάσεις, που πραγματοποιούνται ανά διαστήματα στους εργαζόμενους του μετρό, περίπου 300 εργαζόμενοι που απασχολήθηκαν για μεγάλο διάστημα σε υπόγειες εργασίες, κατά τη διάνοιξη της σήραγγας, απέκτησαν προβλήματα υγείας, κυρίως αναπνευστικά και καρδιακά.

Την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στην οικοδομή και μάλιστα στα μεγάλα εργοτάξια, ανέδειξε σε όλες της τις διαστάσεις η κατάρρευση τον περασμένο Νοέμβρη της υπό κατασκευή γέφυρας στο Μαρκόπουλο - τμήμα της νέας «Αττικής Οδού» - στα συντρίμμια της οποίας θάφτηκαν ζωντανοί δυο οικοδόμοι και τραυματίστηκαν άλλοι εννέα.

Εργοδότες - κυβέρνηση οι υπεύθυνοι

Στην ασυδοσία των εργοδοτών και την αδιαφορία της κυβέρνησης επιρρίπτει τις ευθύνες για την έξαρση των ατυχημάτων στην οικοδομή ο Γ. Πάσουλας, γραμματέας της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, με τον οποίο συζητήσαμε για τις αιτίες, αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης του σοβαρού αυτού ζητήματος.

Οπως μας σημείωσε «είναι γεγονός πως υπάρχει φοβερή έξαρση των εργατικών ατυχημάτων στην οικοδομή και αυτό οφείλεται στο ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας στους χώρους δουλιάς. Αυτό έχει να κάνει με το κυνηγητό του κέρδους από πλευράς εργοδοτών. Εχει να κάνει με το ότι οι οικοδόμοι δουλεύουν πολλές ώρες, υπερωρίες, Σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα την εξασθένηση του οργανισμού τους, κάτι που τους κάνει ευάλωτους στα ατυχήματα. Εχει να κάνει με την ανυπαρξία και διάλυση, με ευθύνη του υπουργείου Εργασίας, των αρμόδιων για έλεγχο κρατικών υπηρεσιών. Ακόμα και το περιβόητο Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας, που θεσπίστηκε με το νόμο 2639/'98 και το οποίο επαγγέλλεται η κυβέρνηση, δε λειτουργεί ουσιαστικά. Για τη λειτουργία του απαιτούνται 1.300 άτομα και αυτή τη στιγμή έχει μόλις 350 υπαλλήλους. Η κυβέρνηση δε φαίνεται διατεθειμένη να καταβάλει τα χρήματα που απαιτούνται για τη λειτουργία των μηχανισμών ελέγχου. Γι' αυτό λέμε ότι είναι συνυπεύθυνη, για την έξαρση των εργατικών ατυχημάτων».

Αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί στα μεγάλα εργοτάξια, επισήμανε ότι «και εδώ οι λόγοι έξαρσης των ατυχημάτων είναι οι ίδιοι. Οι εργοδότες είτε είναι μικρό το έργο είτε μεγάλο, δεν παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, γιατί έχουν κόστος και δε θέλουν να πληρώσουν. Από κει και πέρα τι θα συμβεί, ποιοι θα πάνε σπίτια τους το μεσημέρι και ποιοι όχι, φαίνεται ότι λίγο τους ενδιαφέρει. Από την άλλη το υπουργείο παρά το ότι είναι τεράστια τα έργα, πρωτόγνωρα για τη χώρα και κατά συνέπεια για τους εργαζόμενους, δεν παίρνει μέτρα. Στο εργοτάξιο των Σπάτων απασχολούνται 3.000 εργαζόμενοι, όμως η τοπική Επιθεώρηση Εργασίας δεν έχει πάει ούτε μια φορά, γιατί έχει μόνο δυο υπαλλήλους, γιατί δεν έχει αυτοκίνητο.... Και έτσι βέβαια είναι θέμα προτεραιοτήτων που βάζεις, όμως δείχνει ότι είναι καθαρή επιλογή της κυβέρνησης. Διαθέτει κονδύλια εκατοντάδων δισ. δρχ. για ΝΑΤΟικές δαπάνες, για μηχανισμούς καταστολής κλπ., όμως για το συγκεκριμένο ζήτημα που είναι ζήτημα ζωής δε διαθέτει τα απαραίτητα κονδύλια».

Νέες πιο επικίνδυνες συνθήκες

Οπως υπογράμμισε ο συνδικαλιστής, το ζήτημα αποκτά ευρύτερες διαστάσεις. «Η πιο δόκιμη λέξη - τόνισε - είναι μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και αυτό γιατί σήμερα δεν μπορούμε να περιορίζουμε το θέμα απλώς στην ύπαρξη φωταγωγού ή εξαερισμού, ή σωστής σκαλωσιάς. Να επιμείνουμε σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά να δούμε και παραπέρα, αφού τα πράγματα έχουν αλλάξει στην οικοδομή. Χρησιμοποιούνται πλέον υλικά τα οποία περιέχουν επικίνδυνες και τοξικές χημικές ουσίες, όπως είναι το κανάι (ειδικό μπετό), τα τεχνητά χρώματα, τα μονωτικά υλικά κλπ. Το πρόβλημα είναι, παίρνονται μέτρα προστασίας των εργαζομένων ανάλογα; Στο μετρό, για παράδειγμα, που έχουν πέσει χιλιάδες τόνοι κανάι, οι μάσκες που φορούσαν οι χειριστές, ήταν - θα έλεγα - σαν αυτές που πρέπει να φορά η νοικοκυρά όταν ξεσκονίζει το σπίτι της. Πρόσφατα το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας έδωσε στη δημοσιότητα μελέτη που λέει πως και στη χώρα μας χρησιμοποιείται ραδιενεργός χάλυβας. Δηλαδή σίδερο που προέρχεται από ανακύκλωση ιατρικών εργαλείων, υλικών πυρηνικών σταθμών κλπ. Γι' αυτά δεν έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο.

Οι οικοδόμοι αντιμετωπίζουν μια σειρά επαγγελματικές ασθένειες. Πολλοί υποφέρουν από εκζέματα, που οφείλονται σε μια συγκεκριμένη ουσία, που περιέχει το τσιμέντο. Επανειλημμένα έχουμε προτείνει να αντικατασταθεί με άλλη ουσία, που δε βλάπτει, όμως τίποτα. Η σκληρή φύση της εργασίας, έχει επίσης σαν αποτέλεσμα οι οικοδόμοι να έχουν προβλήματα με τη μέση και άλλα. Πρόκειται για ζητήματα που έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Η κατάσταση είναι χειρότερη από πριν, αφού δεν αντιμετωπίζονται οι αιτίες που δημιουργούν ατυχήματα, πόσο μάλλον να αντιμετωπιστούν οι λόγοι επαγγελματικών ασθενειών και τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη χρησιμοποίηση νέων ουσιών».

Προέχει η πάλη για τη ζωή

Η λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλιάς, είναι από τα σοβαρότερα ζητήματα πάλης για τον κλάδο. Οι εργαζόμενοι σε συγκεκριμένα εργοτάξια έχουν αναπτύξει αγώνες τελευταία γι' αυτό το θέμα, ενώ είναι αίτημα αιχμής στις απεργιακές κινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας. Στα πλαίσια αυτών των κινητοποιήσεων πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τον υπουργό και υφυπουργό Εργασίας. Οπως επισήμανε ο Γ. Πάσουλας «οι μόνες απαντήσεις ήταν πως θα επανδρωθούν οι Επιθεωρήσεις Εργασίας. Ομως και αυτά έμειναν στο θα... Την ίδια ώρα το υπουργείο προσπαθεί να εμφανίσει μειωμένα τα εργατικά ατυχήματα και το κάνει αυτό με το να υπολογίζει και τους ανέργους, για να βγάλει το ποσοστό. Με το να μην υπολογίζει τους αλλοδαπούς εργαζόμενους. Είναι ντροπή ένας τέτοιος διαχωρισμός, λες και οι αλλοδαποί δεν είναι εργάτες, δεν είναι άνθρωποι».

Καταλήγοντας μάς τόνισε πως «ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος είναι γνωστός, ο αγώνας. Θεωρούμε πως η πάλη για την επιβολή μέτρων υγιεινής και ασφάλειας έχει καθαρά ταξικό χαρακτήρα, προϋποθέτει σύγκρουση με τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Είναι αίτημα αιχμής για μας. Πέρα από τις κινητοποιήσεις παρεμβαίνουμε στα μεγάλα εργοτάξια, όσο μπορούμε πιο αποτελεσματικά, για να παίρνονται μέτρα. Επιμένουμε να λειτουργήσουν οι μεικτές επιτροπές ελέγχου (συμμετέχουν Επιθεωρητές Εργασίας, μηχανικοί ΤΕΕ και οικοδόμοι) να αποκτήσουν ουσιαστικές αρμοδιότητες. Γνωρίζουμε πως όσο η κυβέρνηση δεν παίρνει ουσιαστικά μέτρα, τα ατυχήματα δε θα μειώνονται. Εκεί επικεντρώνουμε τον αγώνα μας».


Κείμενα:
Ντίνα ΝΤΑΒΟΥ

Εργαζόμενοι ΔΕΗ
Θρηνούν 75 νεκρούς

Σε 5.000 ανέρχονται τα ατυχήματα στο χώρο τα τελευταία 11 χρόνια, κύρια αιτία η έλλειψη προσωπικού

Ο χώρος της ΔΕΗ είναι ένας ακόμη χώρος όπου συμβαίνουν πολλά εργατικά δυστυχήματα και ατυχήματα. Από το '88 μέχρι και το '99, 75 εργαζόμενοι της ΔΕΗ έχασαν τη ζωή τους, κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Το ίδιο διάστημα τα εργατικά ατυχήματα, σοβαρά και ελαφρά ανήλθαν στα 5.000 στο χώρο.

Πρόκειται για στοιχεία που συγκεντρώνει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης της επιχείρησης (ΔΕΚΠ/ΤΑΕ). Ο αριθμός - όπως εκτιμούν συνδικαλιστές - είναι ακόμη μεγαλύτερος, καθώς αρκετά ελαφρά κυρίως ατυχήματα, δε δηλώνονται καν και δεν καταγράφονται.

Μόνο το '99 το προσωπικό της ΔΕΗ θρήνησε 8 νεκρούς. Στην κορυφή της μακάβριας λίστας είναι το τμήμα της διανομής στην επιχείρηση, το οποίο περιλαμβάνει τους γνωστούς εναερίτες και τους εργαζόμενους στην κατασκευή και συντήρηση δικτύων. Ακολουθούν στη λίστα τα τμήματα παραγωγής - μεταφοράς.

Από το '88 μέχρι και το '98 που υπάρχουν επεξεργασμένα στοιχεία, έχουμε 39 εργαζόμενους νεκρούς στο τμήμα διανομής, 15 νεκρούς στα τμήματα παραγωγής - μεταφοράς και 11 νεκρούς στα ορυχεία της επιχείρησης. Οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, που οδηγεί αντικειμενικά σε εντατικοποίηση της εργασίας και η ανεπάρκεια των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, είναι από τους βασικούς λόγους για τα πολλά εργατικά ατυχήματα και δυστυχήματα στο χώρο. Η κατάσταση επιδεινώνεται παραπέρα με τη συνεχή ιδιωτικοποίηση δραστηριοτήτων της ΔΕΗ, τη μεγάλη είσοδο εργολάβων που χρησιμοποιούν πολλές φορές ανειδίκευτους αλλοδαπούς σε καθεστώς «μαύρης εργασίας». Η κατάσταση αυτή δημιουργεί άγχος και ανασφάλεια στους εργαζόμενους με όλες τις συνέπειες.

Ο Θ. Αθανασόπουλος, μέλος της διοίκησης της ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ και της ΕΤΕ -ΔΕΗ, αναφερόμενος στο θέμα, μας τόνισε: «Η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Τα τελευταία 11 χρόνια έχουμε χάσει 75 συναδέλφους μας, ενώ 5.000 εργαζόμενοι στη ΔΕΗ έχουν υποστεί κάποιο ατύχημα. Οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ προσπαθούν να μεταθέσουν τις ευθύνες στους εργαζόμενους, για πολλά ατυχήματα κάνουν λόγο πως αιτία ήταν η απροσεξία, η μη χρήση από τους εργαζόμενους των μέσων προστασίας και διάφορα άλλα. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Βασική αιτία για τα δυστυχήματα και ατυχήματα, είναι οι τραγικές ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, στις μονάδες πρώτης γραμμής. Να σημειώσω πως μόνο στο χώρο της διανομής, οι ελλείψεις ανέρχονται στους 1.500 εργαζόμενους. Αιτία είναι επίσης η ανεπάρκεια των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Αιτία είναι και η μη σωστή εκπαίδευση του προσωπικού, το άγχος και η ανασφάλεια που επικρατεί στους εργαζόμενους και που ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους, λόγω και της φύσης της εργασίας. Πιστεύουμε πως κύριοι υπεύθυνοι για τη μη αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, ώστε να εξαλειφθούν ή να μειωθούν στο ελάχιστο τα ατυχήματα, είναι η διοίκηση της ΔΕΗ και η κυβέρνηση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ