Τα μνημεία της Ακρόπολης θέλει η πολυεθνική εταιρία «Φίλιπς» για να «πρωταγωνιστήσουν» στην παγκόσμια τηλεοπτική διαφημιστική της καμπάνια!
Η γνωμοδότηση αναβλήθηκε, αλλά το ΚΑΣ επέδειξε «πνεύμα» αποδοχής του «αιτήματος», πρωτοστατούντος του γενικού γραμματέα του ΥΠΠΟ και προέδρου του Συμβουλίου, Χρ. Ζαχόπουλου, ο οποίος «άδραξε» την ευκαιρία να επιτεθεί στους φορείς και τον Τύπο που αντιδρούν στην εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι εκπρόσωποι της «Φίλιπς» ζήτησαν τη λήψη εικόνας της Ακρόπολης υποστηρίζοντας ότι η καινούρια «καμπάνια» της... «ταιριάζει με το μήνυμα» των μνημείων! Στόχος είναι η δημιουργία ενός τηλεοπτικού «σποτ» 15 δευτερολέπτων, όπου το λογότυπο της εταιρίας θα εμφανίζεται στα τελευταία 3 δευτερόλεπτα, για να «αποφύγουν», υποτίθεται, την «ανάμειξη» της Ακρόπολης με την εταιρία... λόγω «σεβασμού» προς το μνημείο. Η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων εισηγήθηκε θετικά στο «αίτημα», ενώ η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟ είχε «επιφυλάξεις».
Η «Φίλιπς» παρείχε το υλικό για το νέο φωτισμό της Ακρόπολης (μελέτη Μπιντό) και - όπως ειπώθηκε - με «μεγάλη έκπτωση». Αν και το αρνήθηκαν οι εκπρόσωποί της, ωστόσο εύλογα προκύπτει ότι τώρα ζητούν τα «ρέστα», με τη χρήση του μνημείου για διαφημιστικούς σκοπούς. Παρεμπιπτόντως, η «Φίλιπς» έχει «χωθεί» για τα καλά στο φωτισμό ελληνικών μνημείων (εκτός των άλλων «προσφέρει» και σχετική μελέτη για το θέατρο του Διονύσου), ενώ πήρε και το 85% των σχετικών εγκαταστάσεων των ολυμπιακών έργων!
Τα μέλη του ΚΑΣ «έσπευσαν» να διαχωρίσουν τη συγκεκριμένη υπόθεση από αυτές του Σουνίου με τη BMW και της Στοάς Αττάλου με τη «Vodafone» με το «επιχείρημα» ότι τώρα θα χρησιμοποιηθεί οπτικό υλικό του μνημείου και όχι άμεσα το ίδιο το μνημείο!
Ακόμη και όσοι θεώρησαν ότι η εμπορευματοποίηση «είναι μια κακή έννοια», πρόσθεσαν ότι «η σύνδεση με τη σύγχρονη ζωή είναι ένα στοιχείο της εποχής»! Ο Χρ. Ζαχόπουλος δήλωσε ότι δεν του προκαλεί αρνητική εντύπωση η έννοια της εμπορευματοποίησης, διότι και αυτοί που δουλεύουν στο Βράχο... παίρνουν μισθό! Επιτέθηκε επίσης στο «μέρος της ελληνικής κοινωνίας και του Τύπου» που αντιδρούν στην εμπορευματοποίηση χαρακτηρίζοντάς τους... «υπερσυντηρητικούς»! Δεν παρέλειψε βέβαια να μιλήσει περί... «προβολής» της Ακρόπολης μέσω της διαφήμισης!
Αντίθετα, ο Χρ. Ζαχόπουλος «ενοχλήθηκε» όταν μέλος του ΚΑΣ είπε ότι σε περίπτωση που μπει χρηματικό τέλος για τη χρήση της Ακρόπολης για διαφημιστικούς σκοπούς, θα πρόκειται ουσιαστικά για πώλησή της. Τελικά, το θέμα αναβλήθηκε για να εξεταστεί το ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων από τη χρήση του φωτισμού στην Ακρόπολη για το «σποτ», επειδή η μελέτη ανήκει στον Μπιντό, αλλά και για να κατατεθεί στο ΚΑΣ το «γενικό πλαίσιο» για τις παραχωρήσεις μνημείων.
Κάλεσμα για συμμετοχή στη συγκέντρωση στις 17 Μάρτη στην πλατεία Κάνιγγος στις 12 το μεσημέρι
Αγωνιστικό ραντεβού δίνουν την Πέμπτη 17 Μάρτη, οι ηθοποιοί με απόφαση του ΔΣ του ΣΕΗ, στις 11π.μ. στα γραφεία τους (Κάνιγγος 33), για να πορευτούν μαζί με άλλους εργαζόμενους, που θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Κάνιγγος τη μέρα της μεγάλης πανεργατικής απεργίας.
«Είναι γνωστό ότι οι αλλαγές που διαμόρφωσε η πολιτική των κυβερνήσεων τα τελευταία 15 - 20 χρόνια, οδήγησαν τον έλεγχο της παραγωγής και διανομής του καλλιτεχνικού έργου σε λίγα χέρια, σε λίγους επιχειρηματικούς ομίλους. Μιλάμε, πλέον, για οργάνωση μιας βιομηχανίας θεάματος, που ποδηγετεί την καλλιτεχνική δημιουργία, υποτάσσει και αναπλάθει τη σύγχρονη, αλλά και τη λαϊκή παράδοση προς όφελος του τουρισμού και του αγοραίου εμπορίου. Ιδιαίτερα στα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια και στους χώρους παραγωγής οπτικοακουστικού έργου έχουν καθιερωθεί σχέσεις εργασίας μεσαιωνικού τύπου», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, με ανακοίνωσή της, καλεί όλους τους καλλιτεχνικούς φορείς, που είτε ανήκουν στη δύναμή της είτε όχι, να συντονίσουν το βήμα τους και τις διεκδικήσεις τους, και να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Στην κοινή προκήρυξη όλων των καλλιτεχνικών φορέων, αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«ΛΕΜΕ ΟΧΙ στην πολιτική που επιτρέπει σε ελάχιστους πολυκλαδικούς επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας και σε ξένες πολυεθνικές εταιρίες να ελέγχουν την παραγωγή και διανομή του καλλιτεχνικού έργου. Να βάζουν εμπόδια και όρους στην έκφραση των καλλιτεχνών με αρνητικές επιπτώσεις στο περιεχόμενο του καλλιτεχνικού έργου, στη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των εργαζομένων, όλων των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων. Συμμετέχουμε στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις 17 Μάρτη. Ενώνουμε τη φωνή μας με τους άλλους εργαζόμενους και τα αιτήματά τους». Η ΠΟΘΑ, διατρανώνοντας ότι ο πολιτισμός δεν είναι εμπόρευμα, αλλά υπόθεση ζωής για το λαό και τη νεολαία και αποκλειστική ευθύνη του κράτους να χορηγεί με πόρους την πολιτιστική ανάπτυξη, μεταξύ άλλων, διεκδικεί:
Το κοινό «ταξίδι» του θα γίνει με το μελωδικό διήμερο που θα πραγματοποιήσουν στο «Συρμό» (18,19/3). Τραγούδια των «Υπογείων Ρευμάτων» τραγουδούν οι Ερωφίλη, Νίκος Κουρουπάκης, Δημήτρης Υφαντής και τα «Υπόγεια» (Γρηγόρης Κλιούμης, Κώστας Παρίσσης, Απόστολος Καλτσάς, Τάσος Πέππας) με τη σειρά τους απαντούν στο «Τρίφωνο». Στην παρέα συμμετέχει στηρίζοντας το «Τρίφωνο» και ο συνθέτης - μουσικός Σάκης Βαργεμτζίδης. Μια ξεχωριστή συνεύρεση όπου δεσπόζει η μαγεία και η διαφορετικότητα των φωνών: τριφωνίες ακόμη και πενταφωνίες, πάντα με εξαιρετικές ισορροπίες και χωρίς υπερβολές. Διασκευές, αυτοσχεδιασμοί, εκπλήξεις, ρυθμός, σε μια «συμμαχία» που σκοπό έχει να αναδείξει το ίδιο το τραγούδι. Με επιλογές από τη δισκογραφία των δύο συγκροτημάτων, με καινούρια κομμάτια τους, και αγαπημένα τραγούδια σημαντικών δημιουργών (Σαββόπουλου, Ξαρχάκου, Χατζιδάκη, Μούτση, Ξυδάκη, Θαν. Παπακωνσταντίνου, Ζούδιαρη κ.ά.). Επίσης, θ' ακουστούν κομμάτια του ξένου ρεπερτορίου και διασκευές παραδοσιακών τραγουδιών.
Θ' ακολουθήσουν εμφανίσεις τους στο «Αργος» («Μουσικό κουτί», 21 - 22 / 3 ), Δοξάτο Δράμας (9/4), Αλεξανδρούπολη (10/4), Θεσσαλονίκη («Cοfι Americain» 13 - 14 / 5).