ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Απρίλη 2005
Σελ. /40
Βιομηχανικά προϊόντα τα έργα τέχνης

Οκτώ νέες ταινίες, και οι οκτώ, χωρίς κανένα ψαχνό! Λες και η ανθρωπότητα έχει λύσει τα προβλήματά της και το έριξε στη διασκέδαση! Μια διασκέδαση που, τελικά, σε κουράζει. Καθώς στερείται φαντασίας. Με αποτέλεσμα να πλήττεις αφόρητα. Αφού, όλος αυτός ο καταιγισμός των εικόνων, είναι ολοκληρωτικά άδειος από ομορφιά και περιεχόμενο.

Ο κινηματογράφος, αντί να πλουτίζει, φτωχαίνει! Δε συμβαίνουν, πια, εκπλήξεις πάνω στην οθόνη. Σχεδόν, τα πάντα, είναι προβλέψιμα. Απλώς, τα ονόματα αλλάζουν. Ισως, κάπου - κάπου και τα ντεκόρ. Κατά τα άλλα, έχεις την αίσθηση, πως, τα πάντα, παράγονται στο ίδιο εργοστάσιο. Τα πάντα, βγαίνουν από το ίδιο καλούπι.

Κατά καιρούς, βέβαια, σκάει μύτη η ελπίδα. Μια ταινία, που δραπετεύει από τη μετριότητα. Μια ταινία, που, κόντρα στο προκρούστειο σύστημα, αποδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες του κινηματογράφου. Προσφέρει ευχαρίστηση και γνώση. Δυστυχώς, η κινηματογραφική εβδομάδα που αρχίζει σήμερα, δε διαθέτει μια τέτοια ταινία.

ΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
Μια ερωτική ιστορία

Μια ταινία 35 χρόνων (γυρίστηκε το 1970 - απέσπασε 4 βραβεία στο φεστιβάλ του Βερολίνου) είναι η πιο φρέσκια από τις ταινίες της εβδομάδας. Δυο 15χρονα παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, νιώθουν το πρώτο σκίρτημα του έρωτα! Και το νιώθουν μέσα σε μια θανατερή ατμόσφαιρα, καθώς το στενό οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και ο μεγαλύτερος περίγυρος, έχει βυθιστεί στην κατάθλιψη του μικροαστισμού. Τίποτα δε γελάει γύρω τους. Ούτε, καν, ο καιρός! Που είναι δίχως ήλιο και δίχως φως...

Η ταινία δεν παρακολουθείται εύκολα. Οι ρυθμοί της, και λόγω θέματος αλλά και λόγω σουηδικής νοοτροπίας, είναι αργοί. Παράλληλα, δε συμβαίνουν και πολλά γεγονότα. Η ιστορία είναι «μικρή». Ετσι, έχεις την αίσθηση, πως, από στιγμή σε στιγμή, θα σηκωθείς και θα φύγεις. Οσο, όμως, κυλάει ο χρόνος, η ταινία σε κερδίζει. Οταν βγεις από την αίθουσα έχεις αρκετό υλικό για συζήτηση.

Θυμίζω, ειδικά για τους νεότερους, πως γύρω στα '70, τη χρονιά που η ταινία βγήκε στις αίθουσες, η Σουηδία, από πολλούς, θεωρούνταν ο «παράδεισος του καπιταλισμού». Ομως, οι ίδιοι οι Σουηδοί, βίωναν ένα αφιλόξενο, για τον άνθρωπο περιβάλλον. Και μεγάλη ανέχεια. Η επιβίωση ήταν σκληρή και οι άνθρωποι έφταναν στα άκρα τους. Σχεδόν ακούμπαγαν την τρέλα. 'Η, στην καλύτερη περίπτωση, την απελπισία. Τελικά, αποδεικνύεται, πως ο καπιταλισμός, σε όποιο στάδιο ανάπτυξης και αν βρίσκεται, σκοτώνει τους ανθρώπους. Τους βάζει στο μαγκανοπήγαδο του ανταγωνισμού και τους αλέθει μέχρι τελικής παράδοσης ή τελικής εξόντωσης. Με αποτέλεσμα τα άτομα να γίνονται αντικοινωνικά. Και βίαια!

Θα αναρωτηθεί κανείς. Μέσα σε αυτό το βίαιο και αντικοινωνικό περιβάλλον μπορεί να ανθίσει ο έρωτας; Μπορεί! Γιατί είναι μια ανάγκη. Μια νομοτέλεια. Η ανθρωπότητα δεν έφτασε στο τέλος της. Δεν παραδόθηκε, ούτε πρόκειται να παραδοθεί. Οι άνθρωποι, σαν τον Σίσυφο, αδιάκοπα, θα κουβαλάνε την Ιστορία στους ώμους τους. Και θα την προχωράνε. Κόντρα σε όλες τις αναποδιές και κόντρα σε όλες τις τρικλοποδιές. Τα παιδιά θα την παραλαβαίνουν από εκεί που την αφήνουν οι γονείς τους και θα την παραδίδουν στα δικά τους παιδιά. Και με αυτή την έννοια, η ταινία, παρότι δείχνει ψυχοπλακωτική, τελικά είναι αισιόδοξη. Αφού τα παιδιά παρακολουθούν με προσοχή τις ατέλειες του περίγυρου και τις σχολιάζουν. Και δείχνουν πως, τουλάχιστον, θα προσπαθήσουν, αυτά να γίνουν διαφορετικά.

Παίζουν: Ανν-Σοφί Κίλιν, Ραλφ Σόλμαν, Ανίτα Λίντμπλομ.

ΝΤΙΛΑΝ ΚΙΝΤ
Υ.Γ. Σ' αγαπώ

Πάνω στην οθόνη ξετυλίγονται μια σειρά από καλαίσθητες εικόνες. Πολύ καλοί ηθοποιοί επικοινωνούν μεταξύ τους με διακριτικότητα. Η φωτογραφία, το μοντάζ, οι μουσικές, οι ήχοι, οι χρόνοι, όλες οι «λεπτομέρειες», που δημιουργούν την ατμόσφαιρα, είναι κάτω από δημιουργικό έλεγχο. Και λες, «καλύτερα να μην είχε διαλόγους» η ταινία. Γιατί τότε θα «έπλαθες» εσύ, μια ισάξια, της εικόνας, ιστορία και θα έβγαινες από την αίθουσα ικανοποιημένος.

Ομως, δυστυχώς, έχει διαλόγους! Και ακούς! Και «μαθαίνεις», πως η 38χρονη γυναίκα, που εργάζεται στον τμήμα εγγραφών, του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, δεν μπόρεσε να ξεπεράσει ποτέ το χαμό του αγαπημένου της, όταν, ακόμα, ήταν μαθήτρια στο λύκειο! Και, «μαθαίνεις», επίσης, πως ο νεαρός ζωγράφος, που ήρθε να εγγραφεί στο Πανεπιστήμιο, έμοιαζε καταπληκτικά σε εκείνον. Μάλιστα, τόσο καταπληκτικά, που είχε τη φωνή του, τις κινήσεις του, αλλά, και κυρίως, το λεξιλόγιό του! Και, ακόμα, σχεδόν το όνομά του! «Μαθαίνεις», δηλαδή, πως έχουμε να κάνουμε με τον ίδιον ή, στη χειρότερη περίπτωση, με ένα μυστηριώδες καταπληκτικό αντίγραφο!

Η 38χρονη γυναίκα, χωρισμένη, εδώ και τρία χρόνια, από τον, καθηγητή μαθηματικών, άντρα της, όπως είναι φυσικό, τον ερωτεύεται. Και τότε εμφανίζεται η καλύτερη φίλη της, από την οποία η 38χρονη είχε «κλέψει» τον τότε αγαπημένο της και ο οποίος αγαπημένος της χάθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα! Η φίλη της θέλει να πάρει τη ρεβάνς. Θέλει να κλέψει το σημερινό αγαπημένο της. Αλλωστε, μοιάζουν τόσο! Μπαίνει στη μέση και ο άντρας της 38χρονης, ο οποίος της ομολογεί, πως τα χρόνια που ήταν παντρεμένοι την απατούσε ασύστολα. Οχι μόνον με τις μαθήτριές του αλλά και με τους μαθητές του!

Αντιλαμβάνεστε, είμαι σίγουρος, πως, από κάποιο σημείο και μετά, η σοβαρότητα πάει περίπατο! Και μαζί της πάνε περίπατο και οι αρετές, που αναφέραμε. Οπως, επίσης, πάει περίπατο και η πολύ καλή σκηνοθεσία. Κρίμα! Κάποιοι, βέβαια, θα πουν πως πρόκειται για ένα «παιχνίδι συναισθημάτων». Και εμείς θα πούμε πως τα συναισθήματα για να έχουν αξία πρέπει να είναι ψυχολογικά και φιλοσοφικά δικαιωμένα.

Παίζουν: Λόρα Λίνεϊ, Τόφερ Γκρέις, Γκάμπριελ Μπερν, Μάρσια Γκέι Αρντεν.

και δύο ελληνικές ΛΟΥΚΙΑ ΡΙΚΑΚΗ
Ο άλλος

«Μη φεύγεις» του Αλεξ. Πανταζούδη
«Μη φεύγεις» του Αλεξ. Πανταζούδη
Η Λουκία Ρικάκη είναι μια ανήσυχη νεαρή γυναίκα δημιουργός! Χρόνια τώρα έχει απλώσει τις κεραίες της προς πολλές κατευθύνσεις. Στις πολλές, και ποικιλόμορφες, καλλιτεχνικές της ανησυχίες, όπως είναι φυσικό, πότε πετυχαίνει το καλύτερο και πότε όχι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κατά τη γνώμη μου, βιάστηκε! Και η βιασύνη της, την οδήγησε σε μια συναισθηματική αντιμετώπιση, ενός μεγάλου, και για τη χώρα μας, προβλήματος. Αυτό των μεταναστών και της ενσωμάτωσης.

Το χριστιανικό - σχεδόν υποχρεωτικό - βάπτισμα παιδιών από την Αλβανία και άλλων μουσουλμανικών χωρών, δεν είναι μια «μαγκιά» του παπά. Είναι ένας στυγνός εκβιασμός. Και σαν τέτοιος πρέπει να αντιμετωπίζεται. Αλλο συνύπαρξη και άλλο αφομοίωση. Αλλο, η συμμετοχή του «Αλλου», μέσα σε μια κοινωνία, και άλλο η εξαφάνισή του μέσα σε αυτή! Αυτά τα ζητήματα, έχουν να κάνουν με «ψυχές», που διαλύονται. Με ανθρώπους, που χάνουν, ίσως για πάντα, τον προσανατολισμό τους. Πρόκειται για τραγωδία. Και τα προβλήματα της τραγωδίας δε λύονται με χριστιανικο - φιλανθρωπικές πράξεις.

Σε ένα χωριό της Κρήτης, το μονοτάξιο σχολείο του χωριού, θα έκλεινε, από έλλειψη μαθητών. Την κατάσταση «σώζουν» τα Αλβανόπαιδα. Ο μοναδικός Ελληνας μαθητής αποκτά συμμαθητές. Το σχολείο θα παραμείνει ανοιχτό. Ο καλός δάσκαλος ανταποκρίθηκε γρήγορα. Προσάρμοσε αμέσως τα μαθήματα. Τα έκανε Ελληνοαλβανικά! Τόσο οι μαθητές, όσο και το χωριό, Αλβανοί και Κρητικοί, ζούνε αρμονικά και ευτυχισμένοι. (Ετσι λέει η Ρικάκη).

Το ντοκιμαντέρ, «ο Αλλος», έρχεται γάντι, στη γενική αντίληψη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για το ζήτημα. Οτι, δηλαδή, αυτά τα προβλήματα μπορούν να λυθούν με «καλή θέληση». Φτάνει, οι «επισκέπτες» να δείξουν πειθαρχία και να αφομοιωθούν ολοκληρωτικά, και οι «οικοδεσπότες» να δείξουν κατανόηση. Από εκεί και πέρα η «συμβίωση» θα προκύψει! Τώρα τι συμβίωση είναι αυτή, αυτό είναι θέμα για άλλη ταινία.

Παίζουν: Ο Δάσκαλος, ο παπάς, τα παιδιά και οι κάτοικοι του χωριού Πατσίδερος Ηρακλείου.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΥΔΗΣ

Μη φεύγεις

Στους τίτλους του τέλους γίνεται μια διευκρίνιση: Οι τοίχοι των διαδρόμων της Φοιτητικής Εστίας, όπου έγιναν τα γυρίσματα, σε καμία περίπτωση δεν έχουν αυτό το χάλι, που είδατε στην ταινία, δηλώνουν οι δημιουργοί της. Και εμείς θα πούμε στους δημιουργούς: Ούτε η ελληνική φοιτητική νεολαία έχει αυτό το χάλι, που εσείς δείξατε ότι έχει!

Πιο κοινά - και κενά - παιδιά δεν έχω ματαδεί στη ζωή μου! Και μάλιστα όλα μαζί μαζεμένα. Πνιγμένα στο «κάπνισμα», την απελπισία, την ομοφυλοφιλία και το σεξουαλικό βίτσιο. Και μιλάμε για παιδιά! Για άτομα, δηλαδή, που ο χρόνος της ζωής τους, δεν επιτρέπει τέτοιο - και τόσο - σάπισμα. Αυτός, κύριοι, δεν είναι ρεαλισμός. Είναι αρρώστια.

Θα πρέπει να πούμε πως η ταινία είναι συμπαραγωγή του τηλεοπτικού σταθμού Αλφα, του Λάκη Λαζόπουλου, και της «εξΑΡΤησης φιλμ» (όπως το γράφω)! Σημειώνω τους παραγωγούς, για να επισημάνω τον επερχόμενο κίνδυνο. Της εισβολής των τηλεοπτικών σταθμών, στην παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, για να μη φύγει από τα χέρια τους το 1,5%, που είναι υποχρεωμένοι να αποδίδουν στον εθνικό κινηματογράφο. Θα πρέπει, επίσης, να εκφράσω την έκπληξή μου, για τη συμμετοχή - και μάλιστα χωρίς κανένα λόγο - του Ανδρέα Βουτσινά.

Παίζουν: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μαρίνα Χατζηιωάννου, Βασιλική Νικηφορίδου, Στέλιος Ανδρόνικου, Ελένη Χατζηαυξεντή, Θάνος Χρόνις και ο Ανδρέας Βουτσινάς!

ΜΠΡΕΚ ΑΪΣΝΕΡ
Σαχάρα

Αν σας άρεσε ο Σπίθας, η Κατερίνα και ο Μικρός Ηρωας, τότε θα σας αρέσει και η «Σαχάρα».Οπως τα τρία «θαυματουργά» παιδιά, της φανταστικής ελληνικής μυθιστορηματικής μυθοπλασίας, κατατρόπωναν, «με το τίποτα», τους κακούς Γερμανούς, έτσι και ετούτα τα τρία «τρομερά» παιδιά του φανταστικού κινηματογράφου (Μάθιου Μακόναχι, Πενέλοπε Κρουζ, Στιβ Ζαν) κατατροπώνουν, και αυτοί, «με το τίποτα», τους κακούς μαύρους της Αφρικής.

Μια μυστηριώδης μόλυνση σκορπάει το θάνατο στη Βόρεια Αφρική. Μια επιστήμονας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (του ΟΗΕ) προσπαθεί να λύσει το «μυστήριο». Παράλληλα, ένας Αμερικανός κυβερνητικός πράκτορας και τυχοδιώκτης και ο φίλος του ψάχνουν στην καρδιά της Σαχάρας(!), για να βρουν ένα αμερικανικό καράβι. Το οποίο καράβι εξαφανίστηκε στην ...Αμερική στη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου (πριν από 150 χρόνια)! Τα τρία αυτά άτομα ανταμώνουν. Και από κοινού λύνουν και τα δυο μυστήρια. Αφού πρώτα, βέβαια, πέρασαν - και μας πέρασαν και εμάς - γενεές δεκατέσσερις!

Ο ήρωας της ταινίας (Ντερκ Πιτ) πριν γίνει κινηματογραφικός ήρωας ήταν, ας το πούμε έτσι, ...λογοτεχνικός ήρωας! Αφού προέρχεται από βιβλίο! Ο συγγραφέας του (Κλάιβ Κάσλερ) έχει γράψει δεκαπέντε συνολικά βιβλία, με τον συγκεκριμένο ήρωα, και όλα έχουν γίνει μπεστ σέλερ.

Η ταινία παρακολουθείται άνετα στο ...Μπατσί της Ανδρου, κάποια γλυκιά καλοκαιρινή νύχτα. Οταν τα σώματα θα είναι κουρασμένα από την άσκηση στη θάλασσα και ο νους θα αποζητά χαλάρωση. Αφού στην οθόνη γίνεται αδιανόητος χαλασμός. Χωρίς, όμως, «ρεαλιστικές» και αιματοβαμμένες αγριότητες.

Το χειμώνα, με τις διαδηλώσεις έξω από την αίθουσα, να φωνάζουν κατά της ακρίβειας, της ανεργίας, κλπ., δεν ξέρω αν η ταινία «δένει»! Η «πλάκα» και ο «χαβαλές» δεν είναι για τους «αυστηρούς» μήνες.

Παίζουν: Μάθιου Μακόναχι, Πενέλοπε Κρουζ, Στιν Ζαν, Γουίλιαμ Χ. Μέισι, Ντέλροϊ Λίνο, Λάμπερτ Γουίλσον.

ΓΚΟΥΡΙΝΤΕΡ ΤΣΑΝΤΙΧΑ
Περί ... γάμου και προκαταλήψεις

Καημένε Νεχρού! Πώς να αποκρουστεί ο ιμπεριαλισμός με «καθιστικές διαμαρτυρίες». Ο ιμπεριαλισμός, για να νικηθεί οριστικά, θέλει ένοπλα επαναστατικά ξεσηκώματα και κάτι περισσότερο, ακόμα! Αλλιώς, για να σε κοιμίσει, σού αναγνωρίζει «ανεξαρτησία», στα «χαρτιά», και επιστρέφει δριμύτερος, και ακόμα περισσότερο ένοπλος. Επεμβαίνει «πολιτιστικά». Και σου κυριεύει τη συνείδηση.

Η Ινδία ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους. Παράγει πάνω από 200 ταινίες το χρόνο. Ταινίες, για «όλη την ινδική οικογένεια». Κυρίως, αποχαυνωτικά κοινωνικά ρομάντζα, κωμωδίες και δράματα. Και, βέβαια, μιούζικαλ. Οπως, αυτό της βδομάδας, που αρχίζει σήμερα. Ενα χαζό μουσικοχορευτικό έργο της γνωστής Ινδής σκηνοθέτιδας Γκουνιντέρ Τσάντχα, η οποία ζει και εργάζεται στην Αγγλία.

Τη συγκεκριμένη ταινία πρέπει, οπωσδήποτε, να τη δει ο υπουργός τουρισμού κ. Αβραμόπουλος, ο οποίος τρέχει στα Χόλιγουντ, αναζητώντας συμπαραγωγές. Αλλά και το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, αφού πρόκειται, για εξαιρετικό «δείγμα γραφής», του κινηματογράφου που έχει εξαγγείλει, του κινηματογράφου που ονειρεύεται. Πρόκειται, για μια αμερικανο - αγγλο - ινδική συμπαραγωγή. Ενας πολυεθνικός πολιτιστικός αχταρμάς. Οπου τα πάντα θυμίζουν τουριστικά θέρετρα, με φολκλορικά συγκροτήματα, διάφορα «χάπενιγκ», φωτιές και κυνηγητά στην παραλία.

Μια ινδική οικογένεια έχει τέσσερα κορίτσια της παντρειάς. Κάποια στιγμή σκάει μύτη ένας Αμερικανός επιχειρηματίας, που αναζητεί χώρο, για να στήσει ένα ακόμα τουριστικό συγκρότημα. Μέσα σε παρεξηγήσεις, χορούς, τραγούδια και ανεκπλήρωτους αναστεναγμούς, ο Αμερικανός Κροίσος ερωτεύεται την Ινδή. Ο έρωτάς τους μεταφέρεται στην Αγγλία, από εκεί στην Αμερική και στη συνέχεια, πάλι στην Ινδία, όπου θα στηθεί, βεβαίως, το αμερικανο - αγγλο - ινδικό τουριστικό συγκρότημα! Τι τους λες;

Τίποτα. Απλώς, κουνάς το κεφάλι σου, και προσπαθείς να αποφύγεις τα λάθη του Νεχρού. Αντί, για καθιστική διαμαρτυρία, εσύ κάνεις ενεργητική. Διώχνεις, οριστικά, ό,τι σε αλλοτριώνει και σε απαξιώνει. Και αφήνεις τα χρωματιστά μιούζικαλ στους αρχοντόβλαχους της ελληνικής κυβέρνησης.

Παίζουν: Αϊσβαρίγια Ρέι, Μάρτιν Χέντερσον, Νάβιν Aντριος, Iντιρα Βάρμα, Ναμράτα Σιρόντκαρ.

ταινίες για παιδιά ΛΟΡΕΝΣ ΓΚΑΤΕΡΜΑΝ
Maska junior

Μια, ας πούμε, χαριτωμένη κωμωδία, που συνδυάζει τεχνολογία και ...φαντασία. Οποιος κατέχει τη θαυματουργή Μάσκα αποχτάει δύναμη. Ενας νεαρός πατέρας προσπαθεί να προσαρμοστεί το ρόλο του ...πατέρα. Το νεογέννητο μωρό του, όμως, που «συνελήφθη», ενώ ο πατέρας του φορούσε τη θαυματουργή Μάσκα, χάρις σε αυτή τη «σύλληψη», αλλά και στην ίδια τη Μάσκα, που περιήλθε στην κατοχή του, κάνει «τρελά» πράγματα. Ο πατέρας του τα «παίζει». Μπλέκεται και ένα ζηλιάρικο σκυλάκι και γίνεται της «παλαβής». Τελικά, όλα θα πάνε καλά.

Η ταινία διαθέτει αρκετά τεχνολογικά «επιτεύγματα». Επιτεύγματα, τα οποία ξεδιπλώνονται μπροστά μας αβίαστα, αφού ο «πατέρας» είναι σκιτσογράφος. Και, καθώς αντιλαμβάνεστε, με την τεχνολογία - και τη φαντασία - τα σκίτσα του, αλλά και ο μικρός γιος του, αλλάζουν όψεις, μικραίνουν, μεγαλώνουν, ανάλογα με τις ανάγκες!

Παίζουν: Τζέιμι Κένεντι, Αλαν Κάμινγκ.

ΚΡΙΣ ΓΟΥΕΤΖ - ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΛΝΤΑΧΝΑ

Robots

Ενα πολύ καλό κινηματογραφικό έργο κινούμενων σχεδίων. Οπου αντί για ανθρώπους έχουμε μηχανές, οι οποίες ζουν και ενεργούν, όπως οι άνθρωποι. Η πρωτοτυπία του έργου έγκειται στο γεγονός ότι οι δημιουργοί δημιούργησαν ατμόσφαιρα, ένταση, σασπένς και συναισθήματα. Παράλληλα, τεράστιους «όγκους» από σκίτσα και χώρους. Εχεις την αίσθηση πως ζεις σε έναν απέραντο μηχανικό κόσμο. Μεγάλη βοήθεια σε όλα τα παραπάνω οι φωνές των γνωστών ηθοποιών, που ερμηνεύουν, φωνητικά, τους ρόλους.

Στα θετικά της ταινίας είναι το θετικό δίδαγμά της. Χωρίς να είναι απλουστευτικά διδακτικό είναι από την πλευρά του ανθρώπου. Είναι τρυφερό και φιλικό στο καλό. Δείχνει την ωρίμανση των νέων ανθρώπων (ρομπότ) και την ανάληψη της ζωής από μέρους τους, αλλά και τη θλίψη των απερχομένων ανθρώπων (ρομπότ).

Φωνές: Μελ Μπρουκς, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Χάλι Μπέρι, Ντρου Κάρεϊ. κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ