Διαδικασία - πρόκληση για τους 81 νεκρούς, τους διασωθέντες και τους εκατοντάδες χαροκαμένους που έμειναν πίσω
Eurokinissi |
Η διαδικασία της ντροπής ξεκίνησε από νωρίς το πρωί. Χωρίς κανένα ίχνος ευαισθησίας απέναντι στους εκατοντάδες χαροκαμένους ανθρώπους και όσους επέζησαν από την κόλαση, τους είχαν επί ώρες στημένους στο πεζοδρόμιο απέναντι από το κτίριο του Ναυτοδικείου. Στο κτίριο εισέρχονταν λίγοι - λίγοι και αφού πρώτα άκουγαν τα ονόματά τους από ...«ντουντούκα» που κρατούσε μία δικαστική υπάλληλος!
Την ίδια στιγμή που συνέβαιναν αυτά, οι άνθρωποι της πλοιοκτήτριας ναυτιλιακής εταιρίας του ΣΑΜΙΝΑ, τότε MFD και σήμερα Hellenic Seaway, μπαινόβγαιναν με άνεση στο κτίριο, ενώ οι κατηγορούμενοι εφοπλιστές, μέλη της διοίκησης της εταιρίας, Κώστας Κληρονόμος και Νίκος Βικάτος, μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου συνοδεύονταν από τους «μπράβους» τους!
Τα όσα διαδραματίστηκαν κατά την πρώτη μέρα της δίκης έρχονται να προστεθούν στα εξής στοιχεία, που βοούν για το αποτέλεσμά της: Πρόεδρος του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά που θα διεξάγει τη δίκη είναι ο Νίκος Λεοντής, ο οποίος ήταν πρόεδρος και στο δικαστήριο του ναυαγίου του σάπιου τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ» της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ με 20 πνιγμένους. Τότε ο Ν. Λεοντής μειοψηφώντας είχε ψηφίσει την αθώωση των κατηγορουμένων...
Παραπέμπουν τους εφοπλιστές για πλημμέλημα, όταν, με τη συνενοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, είχαν εν πλω αυτό το σαπιοκάραβο, ενώ του έπρεπε, αποδεδειγμένα και με βάση τα στοιχεία που ήρθαν στο φως, το διαλυτήριο. Ηταν σάπιο, με υποσυντήρητες μηχανές και σοβαρές βλάβες, δε διέθετε τα στοιχειώδη σωστικά μέσα, όμως η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και η ιδιωτική εταιρία Ελληνικός Νηογνώμονας του έδιναν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας! Στις 26 Σεπτέμβρη 2000 ξεκίνησε το ταξίδι για το χαμό. Στις 22.00 προσκρούει στις βραχονησίδες Πόρτες ενάμισι μίλι ανοιχτά από το λιμάνι της Πάρου. Οι σάπιες λαμαρίνες δεν αντέχουν και μέσα σε μισή ώρα το πλοίο βουλιάζει γεμίζοντας τη θάλασσα πτώματα. Απολογισμός 80 νεκροί. Ο 81ος είναι ο λιμενάρχης της Πάρου που βλέποντας τη στιγμή της πρόσκρουσης έπαθε ανακοπή.
Κατηγορούμενοι εκτός από τους προαναφερθέντες είναι ακόμα: Γιώργος Τριαντάφυλλος ύπαρχος, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης Α` μηχανικός, Δημήτρης Τσούμας ασυρματιστής, Παναγιώτης Κάσδαγλης ναύτης και ο επιθεωρητής της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ Παναγιώτης Τσόρβας.
Εγκληματικές ευθύνες της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής ΠΑΣΟΚ και ΝΔ
Ανάμεσα στους συγγενείς των θυμάτων και τους ναυτεργάτες που δέχτηκαν την επίθεση των δυνάμεων καταστολής έξω από το Ναυτοδικείο Πειραιά, όπου άρχισε η δίκη για το πολύνεκρο έγκλημα του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», ήταν και οι πρόεδροι των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Σάββας Τσιμπόγλου και Γιάννης Μανουσογιαννάκης, αντίστοιχα. Μάλιστα, να σημειωθεί ότι ο Σ. Τσιμπόγλου, στον οποίο απαγόρευσαν βίαια την είσοδο, είναι και μάρτυρας της δίκης!
Τα δύο Σωματεία, σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν, επισημαίνουν: «Η έναρξη της δίκης για το έγκλημα του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" επιβεβαιώνει τις καταγγελίες μας, που από την πρώτη στιγμή τονίσαμε για την προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος των εφοπλιστών και τις εγκληματικές ευθύνες της πολιτικής στήριξης των εφοπλιστικών συμφερόντων από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τη σημερινή της ΝΔ».
«Η πραγματοποίηση της δίκης - τονίζεται - κεκλεισμένων των θυρών στο Ναυτοδικείο Πειραιά, ο αποκλεισμός από την παρακολούθηση της δικαστικής διαδικασίας με τη χρήση αστυνομικής βίας των συγγενών των θυμάτων, των ναυτεργατών εξυπηρετεί αυτόν το σκοπό και αποτελεί το επιστέγασμα των καταγγελιών μας. Την ίδια στιγμή, τα στελέχη της ναυτιλιακής εταιρίας μπαινόβγαιναν ανενόχλητα και οι υπεύθυνοι της εταιρίας, Κληρονόμος και Βικάτος, που τους μετέτρεψαν τις κατηγορίες σε πλημμέλημα, συνοδεύονταν μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου από άνδρες της προσωπικής τους ασφάλειας!».
Οι Ενώσεις των Μηχανικών και Θερμαστολαδάδων χαρακτηρίζουν πρόκληση την αύξηση των ακτοπλοϊκών ναύλων, που επέβαλε χτες η κυβέρνηση της ΝΔ, ικανοποιώντας μία ακόμα αξίωση των εφοπλιστών και υπογραμμίζουν: «Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την ανάγκη της έντασης της πάλης, για σύγχρονες, ασφαλείς, φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με το αναγκαίο ναυτεργατικό δυναμικό με την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Σε αυτή την κατεύθυνση, είναι ενταγμένες και οι σημερινές κινητοποιήσεις των νησιών, που οργανώνουν η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, οι τοπικές Συντονιστικές Επιτροπές των νησιών και των σωματείων μας».