ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»
«Τσιμουδιά» για τις επικίνδυνες μετασκευές σε πλοία

Η κυβέρνηση ποιεί την νήσσαν για το γεγονός ότι κυκλοφορούν κι άλλα επιβατικά πλοία με επικίνδυνες μετασκευές, όπως το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου

Κορόνα - γράμματα παίζουν οι εφοπλιστές, τις ζωές των επιβατών...

Eurokinissi

Κορόνα - γράμματα παίζουν οι εφοπλιστές, τις ζωές των επιβατών...
Σοκ προκαλούν νέες καταγγελίες επιβατών, αλλά και ναυτεργατών για την κατάσταση που επικρατεί στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», με έτος κατασκευής το 1978 του εφοπλιστή Γερ. Αγούδημου. Οπως αποκάλυψε με δημοσίευμά του ο «Ρ» την περασμένη Κυριακή, 19 Ιούνη, κάτω από το γκαράζ έχει καμπίνες - τρύπες για επιβάτες, γεγονός που επηρεάζει την ασφάλειά του, καθώς τμήμα αυτού του χώρου, που έχει μετατραπεί σε καμπίνες, θα έπρεπε να ήταν στεγανά! Σύμφωνα μάλιστα με τις καταγγελίες αυτές, τα πρακτορεία δίνουν ...προτεραιότητα σε αυτές τις καμπίνες, χωρίς να ενημερώνουν σε όλες τις περιπτώσεις τους επιβάτες περί τίνος πρόκειται.

Και από εδώ αρχίζουν τα ...ωραία. Ο επιβάτης επιβιβάζεται στο πλοίο και αναζητεί την καμπίνα του. Εκπληκτος, βλέπει ότι αυτή είναι κάτω από το γκαράζ και, όπως είναι φυσικό, απαιτεί να μεταφερθεί σε καμπίνα πάνω από το γκαράζ. Ομως, για να ικανοποιηθεί το αίτημά του θα πρέπει να καταβάλει στο λογιστήριο του πλοίου επιπλέον 20 ευρώ! Και όχι μόνο αυτό. Οπως καταγγέλλεται από ναυτεργάτες του πληρώματος, πρόκειται για ...άθλια «πατέντα» που έχει «εφεύρει» ο εφοπλιστής Αγούδημος, ώστε από αυτή τη διαφορά, το πλήρωμα να παίρνει τα έξτρα του, τα εξπρές δρομολόγια, και συνολικά ό,τι τους «τρώει» από τα δεδουλευμένα τους, «κουρελιάζοντας» εργατική νομοθεσία και Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις καταγγελίες, η πρόσβαση σε αυτές τις καμπίνες αποδεικνύει περίτρανα την ακαταλληλότητά τους, αφού μόνο με το πλάι μπορεί κάποιος να περάσει τους διαδρόμους ή να ανεβοκατέβει τις σκάλες! Αυτό, εκτός των άλλων, σημαίνει ότι σε περίπτωση ανάλογη με αυτήν του «ΣΑΜΙΝΑ», όσοι βρίσκονται στις καμπίνες αυτές κινδυνεύουν να πνιγούν σαν τα ποντίκια.

Τα όσα συμβαίνουν στο «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», αλλά και το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει ειπωθεί ούτε «κιχ» από την πλευρά του ΥΕΝ και των επιθεωρητών του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων για τα στοιχεία που έφερε στην επιφάνεια ο «Ρ», αποδεικνύουν τις εγκληματικές ευθύνες τους. Αποδεικνύουν πως κάνουν ό,τι μπορούν για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα του εφοπλιστή, μην υπολογίζοντας καν τη ζωή των επιβατών.

Ευθεία απειλή για την ανθρώπινη ζωή

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 27χρονο πλοίο ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα. Παρόμοια εικόνα εμφανίζουν συνολικά σήμερα οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Εικόνα που αποδεικνύει ότι όσο αυτή η κατηγορία συγκοινωνιών, θα βρίσκεται στα χέρια των εφοπλιστών και θα αποτελεί πεδίο δράσης, για να αυξάνουν την κερδοφορία τους, όσο θα εφαρμόζεται η αντιλαϊκή φιλοεφοπλιστική πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης, θα αποτελεί ευθεία απειλή για τη ζωή των εκατομμυρίων ανθρώπων που διακινούνται με τα ακτοπλοϊκά πλοία. Πρόκειται, επίσης, για μια πολιτική που καταδικάζει δεκάδες νησιά να μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, που αφήνει τα εισιτήρια να εκτινάζονται στα ύψη, πλήττοντας τα λαϊκά εισοδήματα, που υποχρεώνει τους ναυτεργάτες και να διακινδυνεύουν κάθε μέρα την ίδια τους τη ζωή και να δίνουν μάχη για να διατηρήσουν στοιχειώδεις κατακτήσεις τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη Παρασκευή το 32χρονο πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ» δεν απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά, επειδή μετά από έλεγχο που διενήργησαν οι επιθεωρητές του υπουργείου εντόπισαν σοβαρές ελλείψεις στα σωστικά του μέσα και δεν του χορήγησαν πιστοποιητικά ασφαλείας. Σημειώνουμε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία του εν λόγω πλοίου είναι η ίδια με αυτήν του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», η Hellenic Seaway (MFD) τη χρονιά του πολύνεκρου ναυαγίου.

Ενδεικτικό, επίσης, του γεγονότος ότι οι εφοπλιστές, με κριτήριο την αύξηση των κερδών τους, «ξεζουμίζουν» πλοία και ναυτεργάτες, δε δίνουν δεκάρα για τη συντήρηση των σκαφών, υποβαθμίζοντας πλήρως κάθε έννοια ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αποτελούν και οι καθημερινές βλάβες που παρουσιάζουν τα πλοία. Συγκεκριμένα, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, 18 Ιούλη, το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ» καθώς ταξίδευε κοντά στο νησάκι Αγιος Γεώργιος με 104 επιβάτες, παρουσίασε μηχανική βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή. Κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά με μία μηχανή. Την ίδια μέρα και ώρα ένα ακόμα περιστατικό βρισκόταν σε εξέλιξη στο λιμάνι της Μυκόνου. Το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «AQUA JEWEL» προσέκρουσε πάνω στο λιμάνι της Μυκόνου κατά τη διάρκεια χειρισμών πρυμνοδέτησης!


ΔΙΚΗ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Είναι γέρικο σαπιοκάραβο... »

Την προειδοποίηση αυτή έδινε τουριστικός οδηγός στους Βρετανούς τουρίστες, αποκαλύπτοντας τις τεράστιες ευθύνες εφοπλιστών και κυβερνώντων

«Είναι γέρικο σαπιοκάραβο, ένα πλοίο που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγετε...». Η προειδοποίηση ήταν προς τους Βρετανούς τουρίστες από τον τουριστικό οδηγό «Greek Island Hopping» που έδωσε στη δημοσιότητα την επομένη του πολύνεκρου ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», το ειδησεογραφικό πρακτορείο «BBC News».

Το σχετικό δημοσίευμα που αφορά την προειδοποίηση για την άθλια κατάσταση του πλοίου, κατέθεσε χτες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων που διεξάγει τη δίκη για το «ΣΑΜΙΝΑ», μία μάρτυρας και ναυαγός και έρχεται να προστεθεί στη σωρεία στοιχείων που έχουν δει μέχρι τώρα το φως τη δημοσιότητας και αποδεικνύουν περίτρανα ότι πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα που διέπραξε το «εγκληματικό χέρι» των εφοπλιστών, «οπλισμένο» από την αντιλαϊκή πολιτική που υπηρετούν και διαμορφώνουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση. Παράλληλα αποδεικνύουν ότι αυτό ακριβώς το μαύρο μπλοκ είναι έτοιμο ανά πάσα στιγμή να διαπράξει καινούρια εγκλήματα για να εξασφαλιστεί η εφοπλιστική κερδοφορία.

Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα για τον τουριστικό οδηγό το κατέθεσε στο δικαστήριο, μαζί με τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε η Γεωργία Περιβόλα, ενώ ο σύζυγός της Σταμάτης Περιβόλας, μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού, επίσης ναυαγός, που ακολούθησε, ανέφερε στηριζόμενος στις γνώσεις του ότι οι υπερκατασκευές που είχαν γίνει στο πλοίο, προκειμένου να αυξηθούν οι χώροι υποδοχής επιβατών και κατά συνέπεια τα κέρδη της εταιρίας, επηρέασαν την ευστάθειά του και ήταν και μόνο από αυτό το γεγονός αναξιόπλοο.

Σημαντική ήταν η κατάθεση και της Στυλιανής Βλαχάκη, επίσης ναυαγού. Ανέφερε ότι πολύ πριν το ναυάγιο «όλος ο κόσμος έλεγε ότι το πλοίο δεν ήταν αξιόπλοο» και ότι η ίδια αναγκαστικά, όπως είπε, επιβιβάστηκε τη μοιραία μέρα σ' αυτό. Κατέθεσε ακόμη ότι το καράβι πρέπει να απέπλευσε από τον Πειραιά με υπεράριθμους επιβάτες, δηλώνοντας πως «δεν υπήρχε θέση να καθίσουμε» και συμπλήρωσε: «Το ίδιο συμβαίνει ακόμα και τώρα. Σήμερα (σ.σ. χτες) το πρωί που ήρθα με το "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ" από Νάξο για να καταθέσω, ήταν η ίδια και χειρότερη κατάσταση με τότε. Οι άνθρωποι κάθονταν στις σκάλες ακόμα και στα παράθυρα»!

Το πλοίο που αναφέρει η μάρτυρας ανήκει στην ίδια πλοιοκτήτρια εταιρία με του «ΣΑΜΙΝΑ» την «Hellenic Seaway» (τότε MFD). Να σημειωθεί εδώ ότι καταγγελίες για υπεράριθμους έγιναν χτες και για το «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», χωρίς ωστόσο - παρά τη σχετική αναφορά του «Ρ» στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας - να δοθεί απάντηση...

Σαφή εικόνα για τα σωστικά μέσα του πλοίου και ειδικά για τα σωσίβια έδωσε ο μάρτυρας και ναυαγός Αριστείδης Καλύβας, καθώς έφερε το δικό του σωσίβιο στο δικαστήριο. Από την εξέταση έγινε χειροπιαστό ότι ήταν ένα παλιό σωσίβιο από φελλό και ξύλο. Μάλιστα οι δικηγόροι της πολιτικής αγωγής έδωσαν στη δημοσιότητα μέρος της πραγματογνωμοσύνης που έχει διενεργηθεί και αφορά τα σωσίβια. Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη, σε σύνολο 100 σωσιβίων που βρέθηκαν από τους δύτες, τα 29 ήταν παλαιού τύπου γαλλικά, και 71 ήταν «σωσίβια νέου τύπου LALIZAS 3M...». Από τα 29 που έτσι κι αλλιώς ήταν ακατάλληλα, μόνο τα 7 ήταν πλήρη, δηλαδή διέθεταν σφυρίχτρα και φωτάκι. Ομως και από τα πιο καινούρια το 22,5% είχαν ελλείψεις, είτε σε φωτάκια, είτε σε σφυρίχτρες. Και τονίζεται στην πραγματογνωμοσύνη: «Από τα ανωτέρω αποτελέσματα συνάγεται το συμπέρασμα ότι τα σωσίβια του πλοίου παρουσίαζαν ελλείψεις»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ