ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Γενάρη 2000
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Σε αγωνιστική επιφυλακή!

Σύσκεψη ναυτεργατικών Ενώσεων για την αντιμετώπιση της νέας αντιναυτεργατικής επίθεσης

Σε θέση μάχης βρίσκονται οι ναυτεργάτες, για να αποκρούσουν το νέο πακέτο αντιναυτεργατικών μέτρων που ήδη επεξεργάζονται τα κυβερνητικά επιτελεία. Οι ναυτεργάτες σήμερα στις 11 το πρωί θα καθορίσουν τα νέα αγωνιστικά τους βήματα σε σύσκεψη που διοργανώνουν από κοινού η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών. Την κλιμάκωση της επίθεσης εφοπλιστών - κυβέρνησης σε βάρος του δικαιώματος της δουλιάς των Ελλήνων ναυτεργατών επιβεβαιώνουν, η συνάντηση του πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, που έγινε στις 19 του μήνα, οι χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη, αλλά και ο εμπαιγμός σε βάρος των ναυτεργατών, στον οποίο επιδόθηκε, με τις προχτεσινές δηλώσεις του ο πρωθυπουργός στη διάρκεια της προεκλογικής φιέστας που στήθηκε για τα εγκαίνια του Κέντρου Ναυτιλιακών Εργασιών της Εθνικής Τράπεζας στον Πειραιά.

Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου, ανέφερε ότι έχουν γίνει μια σειρά συναντήσεις στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών με θέμα τη χρηματοδότηση εταιριών της ποντοπόρου ναυτιλίας, μέσω του χρηματιστηρίου και ήδη στο ΥΠΕΘΟ γίνεται επεξεργασία σχετικού πλαισίου, στο οποίο θα τίθεται «ρήτρα τα πλοία που θα κατασκευάζονται ή εξαγοράζονται να υψώνουν την ελληνική σημαία». Ομως σε ό,τι αφορά τους Ελληνες ναυτεργάτες δεν ανέφερε λέξη. Ο πρωθυπουργός στις προχτεσινές του δηλώσεις, κοροϊδεύοντας απροκάλυπτα τους ναυτεργάτες ανέφερε: «Δεν νοείται ελληνική ναυτιλία χωρίς ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό, αξιωματικούς και ναύτες» όταν γνωρίζει ότι με τα μέτρα που πήρε η κυβέρνησή του το 1997, «πετσόκοψε» το κατώτερο πλήρωμα από τα ποντοπόρα πλοία και τώρα διαπραγματεύεται με τους εφοπλιστές το «Ολλανδικό μοντέλο», δηλαδή χαμηλόμισθοι αλλοδαποί σε όλες τις θέσεις του πληρώματος χωρίς περιορισμό.

Η ΠΕΜΕΝ με χτεσινό δελτίο Τύπου αναφέρει ότι ο πρωθυπουργός: «Δεν μπορεί να κρύψει τη ζοφερή πραγματικότητα που ζουν οι ναυτεργάτες με την όξυνση της ανεργίας, τα συσσίτια ανέργων και τη ραγδαία υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου της ναυτεργατικής οικογένειας». Τονίζει πως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι ότι «η πόλη του Πειραιά βρίσκεται μεταξύ των πρώτων πόλεων της χώρας σε ποσοστά ανεργίας και φτώχειας και καταλήγει: «Ο εργαζόμενος λαός θα στείλει το μήνυμα του αγώνα και της πολιτικής καταδίκης της ΟΝΕ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των υποστηρικτών αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής».

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Συλλαλητήριο κατά της ανεργίας

Απόφαση του ΕΚΘ για τις 17 Φλεβάρη, μετά την παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων

Συλλαλητήριο για την ανεργία θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 17 Φλεβάρη, μετά από την πίεση που άσκησαν οι ταξικές δυνάμεις στο τελευταίο Γενικό Συμβούλιο του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης το βράδυ της Τρίτης. Αυτή η απόφαση ήταν άλλωστε και το μόνο στοιχείο που κατάφερε να «σπάσει» την προσπάθεια εξωραϊσμού της ακολουθούμενης πολιτικής της συναίνεσης και υποταγής στις επιταγές κυβέρνησης - εργοδοτών, από την πλευρά της πλειοψηφίας, κύρια της ΠΑΣΚΕ.

Στόχος της πλειοψηφίας ήταν η συνεδρίαση να πάρει πανηγυρικό χαρακτήρα, λόγω μιλένιουμ κλπ., να προβληθούν μια σειρά δραστηριότητες του ΕΚΘ που τονίζουν την κοινωνική αποδοχή, εμβέλεια και «βαρύτητα» του ΕΚΘ στην κοινωνία της πόλης και κυρίως να αιτιολογηθεί η συνέχιση της πολιτικής της ταξικής συνεργασίας σαν η μοναδικά σωστή για τους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Το καθήκον της αναίρεσης της επικίνδυνης για τους εργαζόμενους πολιτικής της συναίνεσης, του «κοινωνικού διαλόγου» και της υποταγής, το επωμίστηκαν οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις της «Εργατικής Ενότητας». Τόσο ο Γ. Γραμματέας του ΕΚΘ, Θόδωρος Κυριακίδης, όσο και τα στελέχη της παράταξης Βασίλης Ρέβας, Χάρης Κουτσουράς και Σοφία Καλαντίδου, στις παρεμβάσεις τους έκφρασαν αποφασιστικά τη διαφωνία τους με την θεωρία και πρακτική του κοινωνικού διαλόγου και της συναίνεσης. Πρόβαλαν το πλαίσιο των ταξικών αγωνιστικών κινητοποιήσεων ενάντια στο ξεπούλημα των δημόσιων επιχειρήσεων και στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, την υπεράσπιση της κοινωνικής ασφάλισης, τη διεκδίκηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την υπεράσπιση των κοινωνικών, δημοκρατικών δικαιωμάτων και την αναγκαιότητα της ρήξης με την πολιτική της ΟΝΕ και των αναδιαρθρώσεων του κεφαλαίου. Καταψήφισαν τέλος, τη δράση της πλειοψηφίας στο χρόνο που πέρασε και την ανυπαρξία, ουσιαστικά, προγράμματος δράσης για τον καινούριο χρόνο.

Τα κυριότερα σημεία του προγραμματισμού δράσης γι' αυτό τον χρόνο, που πρότεινε η «Εργατική Ενότητα», αφορούν:

Συζήτηση και δράση για τη Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Σύσκεψη με σωματεία και συντονισμός της δράσης με επιχειρησιακές και κλαδικές συσκέψεις και περιοδείες. Δράση για την διασφάλιση της κοινωνικής ασφάλισης και απόκρουση των σχεδίων της κυβέρνησης. Πλατειά ενημέρωση των εργαζομένων και οργάνωση συλλαλητήριου για την κοινωνική ασφάλιση τον Μάρτιο. Επίσης τη συγκρότηση μόνιμης επιτροπής σωματείων και συνδικαλιστικών στελεχών για οργάνωση κινητοποιήσεων για το ασφαλιστικό. Οργάνωση κινητοποιήσεων, σε συντονισμό με τα σωματεία των κλάδων που πλήττονται περισσότερο, ενάντια στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, τα νέα ωράρια, το θέμα του ΟΑΕΔ, των επιδοτήσεων εργασίας κ.ά. Μόνιμο συντονισμό της δράσης για υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας με συσκέψεις με τους φορείς της παιδείας και κατάλληλο πρόγραμμα δράσης. Συγκεκριμένες δράσεις για τη λύση των προβλημάτων των λαϊκών συνοικιών, προστασίας του περιβάλλοντος, λαϊκής στέγης, απόβλητων κ.ά., με οργάνωση συσκέψεων με τους αντίστοιχους φορείς και συντονισμό της δράσης.

«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΑΕ»
Ακρως επικίνδυνος

Πρόσθετα, ανατριχιαστικά στοιχεία της ΠΕΜΕΝ για τη δράση του «Νηογνώμονα»

Σαπιοκάραβα που κινδυνεύουν από στιγμή σε στιγμή να βρεθούν στον πάτο της θάλασσας, στέλνοντας στο θάνατο ανθρώπινες ζωές, βρίσκονται εν πλω με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας της ιδιωτικής εταιρίας « Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ», την οποία εξακολουθεί να καλύπτει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης. Αυτό αποκαλύπτουν νέα στοιχεία που συνέλεξε και έδωσε στη δημοσιότητα η ΠΕΜΕΝ. Τα στοιχεία αυτά κατατέθηκαν από την Ενωση στις 24 Γενάρη στον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων. Τα νέα στοιχεία έρχονται να συμπληρωθούν σε αυτά που περιέχονται σε μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η ΠΕΜΕΝ προχτές Τρίτη στον αντεισαγγελέα Εφετών Πειραιά.

Οπως αποκαλύπτεται, ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» αύξησε το βύθισμα του δεξαμενόπλοιου «VALIO» από 3,65 μέτρα σε 4,32 μέτρα. Η ενέργεια του ΕΝ είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να φαίνεται ότι έχει μεγαλύτερο νεκρό βάρος (DWT) από πριν και συγκεκριμένα, από 1.306 τόνους που ήταν, να φαίνεται ότι είναι 1.780 τόνοι. Με άλλα λόγια, ο «Ελληνικός Νηογνώμονας», για να «εξυπηρετήσει» τους πλοιοκτήτες, «μεγάλωσε» το πλοίο στα νούμερα, με αποτέλεσμα αυτό να παίρνει περισσότερο φορτίο, χωρίς όμως να έχουν γίνει οι κατάλληλες ενισχύσεις!

Ακολουθεί το πλοίο «SKY». Το 1994 είχε κρατηθεί από τις λιμενικές αρχές, γιατί είχε ανάγκη από εκτεταμένες επισκευές. Ομως, ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» του εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και, μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΕΜΕΝ, χωρίς να έχει προηγηθεί επιθεώρηση, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία. Το πλοίο αυτό βρίσκεται εν πλω. Το χημικό δεξαμενόπλοιο «CHEMSEA» στις 13 Νοέμβρη 1993 προσάραξε και υπέστη, σύμφωνα με τα έγγραφά του, «ολική απώλεια». Ωστόσο το πλοίο ύστερα από κάποιες επισκευές επαναδραστηριοποιήθηκε με την έγκριση του «Ελληνικού Νηογνώμονα». Στις 2 Αυγούστου 1998 οι λιμενικές αρχές της Ραβένα απαγόρευσαν τον απόπλου του, λόγω δεκάδων αντικανονικοτήτων, όμως το πλοίο αυτό, κατά τον «Ελληνικό Νηογνώμονα», ήταν αξιόπλοο.

Το φορτηγό πλοίο «EUROJOY» μετά από πυρκαγιά στις 10 Γενάρη 1993 υπέστη: «Τεκμαρκτή ολική απώλεια». Οι ξένοι ιδιοκτήτες του το πούλησαν για παλιοσίδερα. Αγοράστηκε από Ελληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι ύψωσαν στο πλοίο τη σημαία Παναμά και το μετονόμασαν σε «ΟΛΥΜΠΟΣ ΙΙ». Οι νέοι πλοιοκτήτες απευθύνθηκαν στον «Ελληνικό Νηογνώμονα» για την έκδοση πιστοποιητικών. Ο επιθεωρητής του ΕΝ απαίτησε να γίνουν αντικαταστάσεις ελασμάτων εκατοντάδων τόνων για να εκδώσει τα πιστοποιητικά. Οι πλοιοκτήτες δε συμφώνησαν. Μετά από λίγο καιρό, οι πλοιοκτήτες, αφού άλλαξαν και πάλι το όνομα του πλοίου, το οποίο ονόμασαν «LENA II» και του ύψωσαν σημαία Μάλτας, απευθύνθηκαν και πάλι στον ΕΝ. Αφού αλλάχτηκαν ελάσματα μισού βάρους από αυτά που είχε απαιτήσει ο πρώτος επιθεωρητής, το πλοίο απέκτησε τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Ομως, η υπόθεση δε σταματάει εδώ. Το πλοίο, το οποίο επισκευάστηκε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας, είχε σοβαρές φθορές σε καίρια σημεία των λαμαρινών του, τα οποία δε διορθώθηκαν. Το πρόβλημα στο πλοίο είχε επιβεβαιώσει και ο τότε αρχηγός του λιμενικού σώματος. Το πλοίο αυτό ταξιδεύει!

Τέλος, αναφέρεται το φορτηγό πλοίο «ΙΡΙΣ ΙΙ» με σημαία Αγίου Βικεντίου (πρώην «ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ»). Το πλοίο αυτό βυθίστηκε στις 29 Αυγούστου 1999, εξαιτίας της μεγάλης φθοράς των ελασμάτων του. Ομως, είχε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «Ελληνικού Νηογνώμονα».

ΤΑΜΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΩΝ
Να δοθούν τώρα τα στοιχεία
Αίτηση βουλευτών του ΚΚΕ για τους υποψήφιους προς συνταξιοδότηση

Τον ονομαστικό κατάλογο των συνδικαλιστών που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης για τη συνδικαλιστική τους ιδιότητα από το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων και Εργατ. Επαγγελματικών Οργανώσεων (ΤΕΑΥΕΕΟ), ζητούν με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Μπάμπης Αγγουράκης, από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Μ. Παπαϊωάννου.

Το ταμείο έχει συγχωνευτεί στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών, ΙΚΑ - ΤΕΑΜ. Οι βουλευτές ζητούν η κατάθεση των εγγράφων να γίνει μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζει ο κανονισμός της Βουλής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ