ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Αυγούστου 2005
Σελ. /28
Για μια χούφτα δολάρια

Του Ηλία Μακρή από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Του Ηλία Μακρή από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Μπορεί δυο λέξεις να περικλείουν όλα τα στοιχεία της τραγωδίας;

Ναι! Αν και μία μόνο λέξη από το πυκνό σε πληροφορίες ρεπορτάζ των συναδέλφων Μπαΐλη και Βραδέλη στα χτεσινά ΝΕΑ πατάει στα πόδια της, κι όλα δείχνουν ότι πατάει όλο το ρεπορτάζ στα πόδια του, τότε, ναι, δυο μόνο λέξεις περικλείουν όλα τα στοιχεία της τραγωδίας. Και δείχνουν με τεντωμένο το δάχτυλο έναν και μόνο ένοχο: Το καπιταλιστικό κέρδος. Αυτό που έχει βάλει λυτούς και δεμένους διάφορους Μανδραβέληδες να χαρακτηρίσουν παρανοϊκό όποιον τολμά από την πρώτη στιγμή να δείχνει τον ένα και μοναδικό ένοχο.

Αν αυτές οι δυο λέξεις «electronic compartment», με ό,τι συνεπάγονται, είναι αυτές που πράγματι πρόλαβε να πει ο πιλότος πριν χάσει κάθε επαφή, ψάξε εσύ τώρα να βρεις αλοιφή τα κόκαλά του ανάμεσα στις στάχτες, εκεί κάτω από το πιλοτήριο, που πιθανά χώθηκε, για να λύσει ένα πρόβλημα, που για μια χούφτα δολάρια δε λύθηκε στο έδαφος πριν την απογείωση.

Μπορεί να είναι τόσο απλή η αλήθεια; Κι ακόμα πιο απλή.

Γι' αυτό είσαι χρήσιμος στο σύστημα μόνο σαν «ιδιώτης». Για να μην μπορείς να δεις πόσο απλή είναι η αλήθεια. Και να μένεις χαύνος ανάμεσα σε παραμύθια περί του πόση «αγωνία» τράβηξε ο Καραμανλής, και πόσο ετοιμοπόλεμο ήταν το υπουργείο Αμυνας για να αντιμετωπίσει μια «ασύμμετρη απειλή»!

Χάψε και το παραμύθι περί του κράτους που μπορεί να στέκεται πάνω από την ταξική πραγματικότητα που υπηρετεί, για να σώσει τη ζωή. Ποια ζωή όταν μόνη, κύρια, αποκλειστική αποστολή του αστικού κράτους είναι η διασφάλιση των καπιταλιστικών κερδών και η καταστολή κάθε δράσης που απειλεί αυτά τα κέρδη;

Κατανάλωσε το ένα μετά το άλλο τα σενάρια κι ας συγκρούονται το ένα με το άλλο. Οσες πιο πολλές εκδοχές σου προβάλλουν, τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες να δεις τον ένοχο.

Κι έτσι θα χωνέψεις και τη χτεσινή πρωθυπουργική πρόκληση: Μοιραίο το δυστύχημα!

Τίποτα δεν είναι μοιραίο!

Ο δρόμος για την ανατροπή όσων σε σκοτώνουν είναι τόσο απλός, όσο και η αλήθεια. Μόνο, σταμάτα να χάφτεις φούμαρα. Δες κατάματα τον ένοχο και μέτρα: Κάθε κόστος για την ανατροπή των καπιταλιστών είναι μικρότερο από το κόστος σε ζωές που τους συντηρεί.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΑΣΥΜΒΑΤΑ ΖΩΗ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΣ

ΠΟΙΑΝΟΥ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ; «Η παγκοσμίως επιδιωκόμενη απόσυρση του Δημοσίου από τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να εκληφθεί ως συρρίκνωση και των ευθυνών του για τη διαφύλαξη της ασφάλειας των πολιτών. Δε νοείται εκχώρηση της προστασίας του υψίστου αγαθού, της ζωής, στην καλή θέληση κάποιων επιχειρηματιών ή στην ευσυνειδησία πιλότων και μηχανικών αεροσκαφών, οι οποίοι άλλωστε αντιμετωπίζουν το φάσμα επαγγελματικού αποκλεισμού, αν κριθούν "υπερβολικά ομιλητικοί" προς τις αρχές εν σχέσει με παραλείψεις στη συντήρηση των αεροσκαφών που η εταιρεία τους κρίνει "επουσιώδεις". Το ζήτημα αφορά όλες τις χώρες, και όλες οι κυβερνήσεις οφείλουν να μην επιδεικνύουν κανενός είδους ανοχή, ολιγωρία ή αδιαφορία, σε οτιδήποτε αφορά ανθρώπινες ζωές» (από το κύριο άρθρο στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»).

ΘΟΛΑ ΝΕΡΑ: «Χάσματα λογικής, ανακολουθία συμπερασμάτων, αντιφάσεις και απόσυρση εκτιμήσεων, οι οποίες προβλήθηκαν αρχικά περίπου ως αδιαμφισβήτητες αλήθειες, συνθέτουν το μυστηριώδες παζλ για τα αίτια και τις συνθήκες πτώσης του μοιραίου Μπόινγκ της εταιρείας "Helios"» (η επισήμανση στο «ΕΘΝΟΣ»).

ΙΔΙΩΤΕΣ: «Φυσικά και δε θα τολμήσω να βγάλω πόρισμα καφενείου, όπως ατύχως και ηλιθίως συνηθίζεται σε παρόμοιες περιπτώσεις, αλλά το δάχτυλο μου, μαζί με εκατομμύρια άλλα δάχτυλα, θα δείξει ως ένοχο για το φονικό που συντελέστηκε και συντελείται μπροστά στα μάτια μας τη λογική του κέρδους, αλλά κι εκείνους που συγκαλύπτοντας ή αλλοιώνοντας εκ των υστέρων τα γεγονότα, την αβαντάρουν (...) όμως τίποτα δε γίνεται απλά και μόνο επειδή το κεφάλαιο είναι αδίστακτο (...) ούτε ο μεγαλοκαρχαρίας από μόνος του μπορεί να πραγματοποιήσει τα όποια σχέδιά του, χωρίς ένα επιτελείο "συνεργατών" και καλά, που άλλοτε ευχαρίστως, άλλοτε εξαναγκασμένο, αλλά πάντα με το αζημίωτο, αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τη βρώμικη δουλειά (...) το μεγάλο κτήνος έφτιαξε τα μικρά κτηνάκια που ζουν δίπλα μας, που μπορεί να είμαστε ακόμα κι εμείς οι ίδιοι που μας αρέσει να συζητούμε ή και να καταγγέλλουμε εκ του ασφαλούς ενώ κατά τα άλλα κοιτάζουμε μόνο τη δουλίτσα μας. Αλλά αυτό ακριβώς είναι που ζητεί και το Μέγα κτήνος. Φιλήσυχους νοικοκυραίους και προπάντων, ιδιώτες έτοιμους για όλα» (ο Διονύσης Τσακνής στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΗΘΙΚΟΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΣ η πολιτική απελευθέρωσης

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ: Πολλά κρυφά υπό τον Ηλιον...

Η ΝΙΚΗ: Ουδέν κρυπτόν για τον «Ηλιο»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΔΩΣΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ για να μην τρελαθούμε!

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΜΠΛΑΚ ΑΟΥΤ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Ηλεκτρική βλάβη στο αεροσκάφος βλέπει η «Μπόινγκ»

ΤΑ ΝΕΑ: Διπλή ανάκριση των πιλότων των F-16

Η ΑΥΓΗ: Δυστυχήματα low cost...

ΕΘΝΟΣ: ΕΥΡΗΜΑΤΑ κλειδιά στο πιλοτήριο

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: 15 αγγελούδια στην πτήση θανάτου

Η ΧΩΡΑ: Υποπτοι επιβάτες με πλαστά χαρτιά

Ο ΛΟΓΟΣ: ΑΔΙΕΞΟΔΟ στις έρευνες για το Μπόινγκ

Η ΒΡΑΔΥΝΗ: Τα τελευταία δραματικά λεπτά

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ (Μήτση): ΤΟΥΣ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ για την οικονομία

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Σκιά πετρελαίου πάνω από τις διεθνείς αγορές

ΤΟ ΒΗΜΑ: Λουκέτα από την Εφορία στις επιχειρήσεις που φοροδιαφεύγουν

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΗΣ «ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ» έφαγαν από ταξίαρχο 30.000.000 δρχ.

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
«Μια συχνή βλάβη»

«Ωρα 9.27 π.μ.: "Λάρνακα βρίσκομαι στα 16.000 πόδια και έχω πρόβλημα ψύξης στο electronic compartment. Πείτε μου, τι να κάνω;" ρώτησε ο Χανς Μέρτεν. Οι τεχνικοί τού ζητούν να μιλήσουν με τον Κύπριο συγκυβερνήτη Χαράλαμπο Χαραλάμπους αλλά η επικοινωνία με το αεροπλάνο διακόπτεται (...) "το πρόβλημα ψύξης στο electronic compartment μπορεί να εξηγήσει απόλυτα την πτώση του αεροσκάφους και να δώσει απαντήσεις σε πολλά αναπάντητα ερωτήματα" υποστηρίζει ο κ. Στάθης Πεκιάς, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών. "Πρόκειται για τμήμα που βρίσκεται κάτω από το πιλοτήριο, το οποίο είναι από τα βασικά μέρη στα οποία γίνεται συντήρηση, γιατί αποτελεί μια συχνή βλάβη για εμάς τους μηχανικούς" λέει ο κ. Πεκιάς. "Στο τμήμα αυτό είναι συνδεδεμένες πολλές από τις λειτουργίες του σκάφους. Μια πιθανή υπερθέρμανση αντιμετωπίζεται με τρία συστήματα ψύξης που διαθέτει το αεροπλάνο. Το πρώτο παίρνει ρεύμα από τους κινητήρες, το δεύτερο λειτουργεί σε περίπτωση βλάβης του πρώτου με μπαταρία και υπάρχει η τελική λύση του χειροκίνητου. Τώρα, αν δε λειτουργήσει το σύστημα ψύξης, προκαλείται υπερθέρμανση η οποία είναι σε θέση να καταστρέψει τα συστήματα επικοινωνίας, ακόμη και τα εφεδρικά. Συνεπώς έχουμε μια απάντηση γιατί δεν κατάφεραν να επικοινωνήσουν με κανένα τρόπο. Επίσης μπορεί να προκληθεί βλάβη στο σύστημα αποσυμπίεσης, στον κλιματισμό, και να διακόψει την παροχή ρεύματος στα όργανα του πιλοτηρίου, με συνέπεια να ταξιδεύει το αεροπλάνο στα τυφλά. Επίσης δημιουργεί πρόβλημα στην παροχή οξυγόνου των πιλότων, γεγονός που μπορεί να εξηγεί γιατί ο πιλότος δεν ήταν στη θέση του, καθώς είναι πιθανόν να αναζήτησε μια από τις φορητές συσκευές έξω από το κόκπιτ" λέει ο κ. Πεκιάς» (το ρεπορτάζ των Πάνου Μπαΐλη - Στέλιου Βαρδέλη στα ΝΕΑ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ