ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
«Λουκέτο» με ... σφραγίδα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

«Λουκέτο» στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ), ύστερα από χρόνιες μεθοδεύσεις των ελληνικών κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, είναι έτοιμη να βάλει η κυβέρνηση της ΝΔ, αν αποτύχει το εγχείρημα της ιδιωτικοποίησης.

Το «λουκέτο» στην εταιρία, ουσιαστικά, προανήγγειλε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής από τη Θεσσαλονίκη, προβάλλοντας τον ανυπόστατο ισχυρισμό ότι δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός, για να «χρυσώσει το χάπι», έσπευσε, να ...διαβεβαιώσει ότι «κανείς εργαζόμενος δε θα μείνει στο δρόμο».

Τη λύση της «εκκαθάρισης της εταιρίας εν λειτουργία» επανέλαβε χτες και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος, απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, επιρρίπτοντας ταυτόχρονα τις ευθύνες για την εξέλιξη αυτή, στις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Η διοίκηση της ΟΑ, μετά την αναστάτωση που προκάλεσαν οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες για το μέλλον της εταιρίας και σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει το επιβατικό κοινό, αλλά και να προλάβει αθρόες ακυρώσεις κρατήσεων, ανακοίνωσε ότι εκτελείται κανονικά το πτητικό πρόγραμμα και ότι μετά την αυριανή «εισήγηση του Κολεγίου των Επιτρόπων, το ελληνικό Δημόσιο θα προβεί στις ενδεδειγμένες ενέργειες».

Σημειώνεται ότι λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, οι ιδιοκτήτες της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας «Aegean», οι οποίοι είχαν καταγγείλει στις Βρυξέλλες «παραβίαση των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού» από την πλευρά της ΟΑ, ανακοίνωσαν την παραγγελία οκτώ αεροσκαφών «Airbus», αξίας 420 εκατ. δολαρίων, καθώς και την εξασφάλιση για επέκταση της παραγγελίας, για άλλα 12 αεροσκάφη! Ολα αυτά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρίας, αποτελούν «επένδυση στο μέλλον για την καλύτερη κάλυψη της αγοράς».

Στις κατηγορίες της ΝΔ ότι για όλα φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ απάντησαν ο Ευ. Βενιζέλος και η Β. Παπανδρέου. Ο μεν πρώτος, που διατέλεσε και υπουργός Μεταφορών και έβαλε την προσωπική του σφραγίδα στην πορεία απαξίωσης της εταιρίας, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για πυροδότηση των σεναρίων για κλείσιμο της ΟΑ, κάτι που έχει ως επακόλουθο να καταρρεύσει η μακροπρόθεσμη διεθνής εμπορική αξιοπιστία της εταιρίας. Να θυμίσουμε εδώ παλιότερη δημόσια δήλωση του Θ. Πάγκαλου, που διατέλεσε και αυτός υπουργός Μεταφορών, ότι «είναι τρελός όποιος πετά με την ΟΑ». Η δε Β. Παπανδρέου απέδωσε «τα δυσάρεστα αποτελέσματα» στην άρνηση της κυβέρνησης της ΝΔ να προωθήσει το «πρόγραμμα εξυγίανσης» της εταιρίας, που προωθούσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μαζί με την ΕΕ. Επίσης, ο ΣΥΝ, με ανακοίνωσή του, καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση άφησε την ΟΑ και τη χώρα ανυπεράσπιστη απέναντι στην αυθαίρετη πρόθεση της ΕΕ για επιβολή προστίμου, ενοχοποίησε την εταιρία, ενώ άφησε στο απυρόβλητο και ενίσχυσε τους ανταγωνιστές της.

Στο μεταξύ, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), που στάθηκε στυλοβάτης όλα αυτά τα χρόνια για να περάσουν όλα τα καταστροφικά για την εταιρία κυβερνητικά σχέδια, αντί να οργανώσει την αντίσταση των εργαζομένων, έστω και την τελευταία στιγμή, ετοιμάζεται να στείλει φαξ (!) στον αρμόδιο επίτροπο της ΕΕ για τις Μεταφορές Ζ. Μπαρό και να του ζητά να μην κλείσει την ΟΑ! Στο πλαίσιο αυτής της λογικής, η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ, με τη συνδρομή και των άλλων παρατάξεων (ΣΥΝ, «Ανεξάρτητη Συσπείρωση»), αποφάσισε χτες ορισμένες συγκεντρώσεις στο αεροδρόμιο Σπάτων και σε άλλα μεγάλα περιφερειακά, συνδικαλιστική παράσταση στη Βουλή και ενημέρωση από τον υπουργό Μεταφορών Μ. Λιάπη.

Στον αντίποδα αυτής της λογικής και με αποκλειστικό γνώμονα τα συμφέροντα των εργαζομένων, τα στελέχη της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ) πρότειναν συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης, με 24ωρη απεργία την ερχόμενη Παρασκευή και κλείσιμο των αεροδρομίων, ως πρώτη απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ για την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.

Σε ανακοίνωση της παράταξης, τονίζεται ότι «τα όποια σενάρια διοχετεύουν διάφορα κέντρα δεν αφορούν τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι έχουν μόνο μια επιλογή. Αυτήν του αγώνα, για:

  • Αερομεταφορές, που να ανήκουν αποκλειστικά στο κράτος και ενταγμένες σε έναν Ενιαίο Δημόσιο Φορέα, θα εξυπηρετούν τα πραγματικά λαϊκά συμφέροντα, θα προσφέρουν ασφαλείς και φτηνές πτήσεις και θα αποτελούν λαϊκή περιουσία.
  • Κατάργηση όλων των νόμων της ιδιωτικοποίησης.
  • Πλήρη και σταθερή δουλιά για όλους τους εργαζόμενους. Βελτίωση των αποδοχών των εργαζομένων, με εισαγωγικό μισθό 1.300 ευρώ, σύνταξη 1.050 ευρώ. Μονιμοποίηση, χωρίς όρους και εξαιρέσεις, όλων των συμβασιούχων».

Καταλήγοντας, η ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν δυναμικά και συσπειρωμένοι στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, μέσα από επιτροπές αγώνα, να αντιπαλέψουν αυτήν την πολιτική.

ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ - ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ
Χωρίς λόγο το Δημοτικό Συμβούλιο

Η διοίκηση του Δήμου αποφάσισε, υπέγραψε το μνημόνιο και μετά από περίπου δύο βδομάδες ...ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο

Την αντίθεση της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» να δημιουργηθεί το γήπεδο της Ποδοσφαιρικής Ανώνυμης Εταιρίας (ΠΑΕ) ΠΑΟ στο Βοτανικό, έναν από τους τελευταίους ελεύθερους χώρους στο κέντρο της πρωτεύουσας, εξέφρασε κατά τη διάρκεια του χτεσινού Δημοτικού Συμβουλίου ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της παράταξης. Το θέμα συζητήθηκε μετά από ενημέρωση της δημάρχου, Ντ. Μπακογιάννη, για το μνημόνιο που υπογράφτηκε μεταξύ του Παναθηναϊκού και της διοίκησης του δήμου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έμαθε για το μνημόνιο, που υπέγραψε η διοίκηση, από τον ...Τύπο! Για το λόγο αυτό ο Σπ. Χαλβατζής, παίρνοντας το λόγο, τόνισε πως «το Δημοτικό Συμβούλιο θα έπρεπε να συζητήσει το θέμα» και όχι απλά να παραστεί «στα εγκαίνια αυτών των εγκαταστάσεων». Ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης» επισήμανε στη συνέχεια: «Υποστηρίζουμε την ανάγκη να δημιουργηθούν περισσότερα γήπεδα για την άθληση των παιδιών, της νεολαίας». Ομως, συνέχισε, «είμαστε ενάντιοι σε εκχώρηση δημόσιων ή δημοτικών χώρων για γήπεδα. Οι Ανώνυμες Εταιρίες, όπως είναι και ο Παναθηναϊκός, μπορούν να αγοράσουν τους χώρους που θα κατασκευάσουν το γήπεδό τους και οι οποίοι θα πληρούν τις προϋποθέσεις». Αλλωστε, το συγκεκριμένο γήπεδο θα είναι περισσότερο μια εμπορική επιχείρηση με καταστήματα κλπ., παρά χώρος άθλησης.

Η Ντ. Μπακογιάννη, ενημερώνοντας το Δημοτικό Συμβούλιο για το μνημόνιο που έχει ήδη υπογράψει η διοίκηση με τον Παναθηναϊκό, ισχυρίστηκε πως το θέμα θα έρθει προς συζήτηση και ψήφιση μόνο αφού έχει ιδρυθεί και η εταιρία ανάμεσα στο δήμο και στην Εθνική Τράπεζα (ιδιοκτήτες του χώρου που θα παραχωρηθεί στον ΠΑΟ). Ουσιαστικά, το θέμα θα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο όταν θα έχουν ήδη ληφθεί όλες οι αποφάσεις, ζητώντας την επικύρωσή τους! Αναφορικά με τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων, η δήμαρχος παραδέχτηκε τη λειτουργία τους και για να την αιτιολογήσει ισχυρίστηκε ότι με τα έσοδα από αυτά τα καταστήματα θα ...συντηρηθεί (!) το πράσινο που πρόκειται να δημιουργηθεί στο χώρο. Επιπλέον, η δήμαρχος επανέλαβε πως ο χώρος της λεωφόρου Αλεξάνδρας - όπου σήμερα στεγάζεται το γήπεδο του ΠΑΟ - θα γίνει χώρος υψηλού πρασίνου, αλλά με ...γκαράζ από κάτω!

Οπως τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής, «υψηλό πράσινο και γκαράζ είναι ασύμβατες έννοιες». Και ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε το πάρκο Ελευθερίας, όπου κάτω απ' αυτό υπάρχει γκαράζ του Μεγάρου Μουσικής. Σήμερα το μόνο που «ανθίζει» στο συγκεκριμένο χώρο του πάρκου είναι η ...χλόη!

Τέλος, η Ντ. Μπακογιάννη ισχυρίστηκε πως στην περίπτωση του Βοτανικού, ο χώρος δεν πρόκειται να εκχωρηθεί στην ΠΑΕ ΠΑΟ αλλά να ...ενοικιαστεί! Φυσικά, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, αφού η ΠΑΕ θα έχει το δικαίωμα χρήσης του χώρου, με αποτέλεσμα, επί της ουσίας, ο χώρος να εκχωρείται - όπως κι αν ονομαστεί η συγκεκριμένη παραχώρηση.

ΚΚΕ
Οι εργαζόμενοι να αντιδράσουν με όλες τους τις δυνάμεις

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

«Η ιδιωτικοποίηση ή το κλείσιμο της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ είναι εδώ και χρόνια προγραμματισμένο. Φρόντισαν γι' αυτό οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη, επί της ουσίας, της ΝΔ και των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών. Η ΝΔ δίνει το τελειωτικό χτύπημα.

Μόνο ένας αποκλειστικά δημόσιος φορέας αερομεταφορών, ενταγμένος σε ένα ευρύτερο φιλολαϊκό πλαίσιο, μπορεί να ικανοποιήσει τα κριτήρια της ασφάλειας, του φθηνού εισιτηρίου και να εξασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιδράσουν με όλες τις δυνάμεις τους. Να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα. Εστω στις 12 και 1 λεπτό να παρεμποδίσουν τα σχέδια της ΕΕ και της κυβέρνησης. Τίποτα δεν εγγυάται την εξασφάλιση της δουλιάς τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ