ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
«Αν γνώριζα δε θα έδινα πιστοποιητικά ασφαλείας»

Ομολογία επιθεωρητή στη διάρκεια της χτεσινής δίκης

Τα νέα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν το έγκλημα
Τα νέα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν το έγκλημα
Νέες αποκαλύψεις, που αποδεικνύουν ότι το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» έπρεπε να ήταν ακινητοποιημένο ως άκρως επικίνδυνο και ότι τα πιστοποιητικά του δεν είχαν καμιά σχέση με την κατάσταση του πλοίου, προέκυψαν χτες κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο που διεξάγει το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά στην πολυαίθουσα του Εφετείου Αθηνών. Επίσης, οι αποκαλύψεις αυτές αποτέλεσαν ένα ακόμα χαρακτηριστικό «δείγμα» από τα «στεγανά», τη συναλλαγή με τους εφοπλιστές και τη διάβρωση, που κυριαρχούν στον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, στοιχεία που είναι αποτελέσματα της πολιτικής του δόγματος «όλα για τους εφοπλιστές», που εφαρμόζεται όλα αυτά τα χρόνια τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, όπως αποκαλύφθηκε από συγκεκριμένα στοιχεία που κατατέθηκαν, το πλοίο έπρεπε να αντικαταστήσει έλικες και ολόκληρο το σύστημά τους. Ομως, αντί αυτού, η πλοιοκτήτρια εταιρία σήμερα Hellenic seaway (HSW), κατά τη διάρκεια της πολύμηνης μετασκευής του πλοίου που διήρκεσε μέχρι τις 20 Ιούλη 2000 οπότε και άρχισε ξανά τους πλόες του, τις επισκεύασε, χωρίς αυτές οι επισκευαστικές εργασίες να είναι καταγραμμένες στα πιστοποιητικά ασφαλείας του πλοίου! Αυτό, όταν θα έπρεπε οι εργασίες στις έλικες να έχουν επίβλεψη και να πιστοποιηθούν για την καταλληλότητα και την ασφάλειά τους από τον κατασκευαστή, την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και τον Νηογνώμονα, στην προκειμένη περίπτωση τον ελληνικό.

Η ίδια η φύση των επισκευαστικών εργασιών που έγιναν στις έλικες αποτελεί τρανταχτή απόδειξη ότι ήταν για πέταμα. Πρόκειται για εργασίες όπως είναι η «γενική εξάρμωση ομφαλού έλικος», αναγομώσεις(!), εξάρμωση αφαίρεση και επισκευή πτερυγίων «δεξιάς έλικος» που είναι και η επίμαχη (από στοιχεία που έχουν προκύψει φαίνεται ότι το πτερύγιο της δεξιάς έλικας, το οποίο ακόμα δεν έχει βρεθεί αποκόπηκε πριν την πρόσκρουση του πλοίου στα βράχια) και πάρα πολλές ακόμα, ιδιαίτερα σοβαρές, συνολικού ύψους 20 εκατ. δραχμών! Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι πείροι, μπιέλες και άλλα σοβαρότατα εξαρτήματα του συστήματος των ελικών αντί να αντικατασταθούν με άλλα γνήσια, κατασκευάστηκαν σε μηχανουργείο!

Ωστόσο, κατά το χτεσινό μάρτυρα, τον επιθεωρητή Βαγγέλη Λέκκα, ο οποίος είναι αυτός που είχε αναλάβει να διενεργεί τις επιθεωρήσεις στον ηλεκτρολογικό και μηχανολογικό τομέα στη διάρκεια των επισκευών και εξέδωσε και τα ανάλογα πιστοποιητικά ασφαλείας, η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων γι' αυτές τις εργασίες, οι οποίες διήρκεσαν μήνες, δεν είχε... ιδέα! Γεγονός που δείχνει το ...είδος των ελέγχων που διενεργούνται...

Ο μάρτυρας μετά από πλήθος ερωτήσεων, ορισμένες από τις οποίες τέθηκαν από τον κατηγορούμενο πλοίαρχο Αν. Ψυχογιό παραδέχτηκε ότι «αν γνώριζα γι' αυτές τις επισκευές δε θα έδινα πιστοποιητικά ασφαλείας»! Βέβαια, όταν ρωτήθηκε, επίσης, από τον ναυτεργάτη: «Οταν δεν ισχύει το πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου, το πλοίο είναι αξιόπλοο;» ο επιθεωρητής απάντησε: «Να ρωτήσετε το λιμεναρχείο».

Σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι τις παρατηρήσεις που είχε ο ίδιος ως επιθεωρητής καταγράψει στο πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου, όπως προβλήματα στην ηλεκτρομηχανή ασφαλείας, τα στροφόμετρα και άλλα, δεν τις είχε καταγράψει και στη σχετική του έκθεση που κατέθεσε στην υπηρεσία του, ανέφερε ότι αυτό οφείλεται σε...«ανθρώπινο λάθος»...

ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΤΗΣ «ΗΛΙΟΣ»
Εργάζονταν με σοβαρά προβλήματα υγείας

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων

Καρδιολογικά προβλήματα αντιμετώπιζαν ο κυβερνήτης Χανς Μέρτεν και ο συγκυβερνήτης Πάμπος Χαραλάμπους του μοιραίου αεροσκάφους της ετιαρίας «Ηλιος», που στις 14 Αυγούστου κατέπεσε στην περιοχή του Γραμματικού. Ιδιαίτερα σοβαρή ήταν η κατάσταση της υγείας του 51χρονου συγκυβερνήτη Π. Χαραλάμπους, ο οποίος παρουσίαζε στένωση του αυλού μέχρι 90%, ενώ ο κυβερνήτης Χ. Μέρτεν είχε στένωση του αυλού μέχρι 45%. Τα παραπάνω αποτελέσματα προκύπτουν από τις τοξικολογικές εξετάσεις που διενεργήθηκαν στον κυβερνήτη και συγκυβερνήτη, ενώ χτες ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, Φ. Κουτσάφτης, ενημέρωσε τον υπουργό Δικαιοσύνης, Α. Παπαληγούρα, για τα αποτελέσματα των εξετάσεων.

Το μεγάλο πρόβλημα που εγείρεται πλέον είναι πώς είναι δυνατόν να πετάει ένας πιλότος που παρουσιάζει σοβαρή στεφανιαία νόσο, όπως ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους, με 90% στένωση του αυλού. Τελικά, οι πιλότοι περνούν από εξετάσεις και πόσο έγκαιρα είναι τα διάφορα ιδιωτικά ιατρικά κέντρα, με τα οποία συνεργάζονται αεροπορικές εταιρίες, όπως η «Ηλιος» της Κύπρου; Το ιπτάμενο προσωπικό των αεροπλάνων υπόκειται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε ιατρικούς ελέγχους (καρδιογράφημα, υπερηχογράφημα και τεστ κοπώσεως); Οπως μας ανέφερε γιατρός καρδιολόγος, αν ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους είχε υποβληθεί σε τεστ κοπώσεως, δεν μπορεί να μην είχε εντοπιστεί το καρδιολογικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε.

Στο μεταξύ η χήρα του συγκυβερνήτη ανέφερε χτες ότι ο σύζυγός της είχε υποβληθεί σε εξετάσεις στις 28 Απρίλη 2005 και δεν έδειξαν κανένα πρόβλημα. Πάντως, από τις τοξικολογικές εξετάσεις προκύπτει ότι ο συγκυβερνήτης παρουσίαζε «βαρύτατες αρτηριοσκληρυντικές αλλοιώσεις στεφανιαίων αρτηριών» που προκαλούν στένωση του αυλού κατά 90%.

8o ΚΥΠΕΛΛΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
Εβαλαν «γκολ» στη ναρκοϋποταγή

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 8ο Κύπελλο Ποδοσφαίρου χωρίς Ναρκωτικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Νικητής μπορεί να αναδείχτηκε η ομάδα των βετεράνων του Ηρακλή με 6 - 4 έναντι της μεικτής ομάδας των νέων από τα θεραπευτικά προγράμματα, αλλά οι μεγάλοι νικητές είναι οι νέοι μαχητές της ζωής. Αυτοί που νίκησαν το θάνατο και «έβαλαν γκολ» στη ναρκοϋποταγή.

Ο Νίκος, που συμμετείχε στη μεικτή ομάδα με παίχτες από 7 χώρες, θα μας εκφράσει με τα δικά του λόγια το ελπιδοφόρο μήνυμα που στέλνουν τα στεγνά προγράμματα: «Ο καθένας μπορεί να πολεμήσει για τη ζωή του και μέσα από τον αθλητισμό αλλά και μέσα από άλλες δραστηριότητες. Υπάρχει ζωή χωρίς ναρκωτικά».

Το 8ο Κύπελλο Ποδοσφαίρου Χωρίς Ναρκωτικά πανευρωπαϊκού επιπέδου πραγματοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα με διοργανωτή το θεραπευτικό πρόγραμμα Ιθάκη - ΚΕΘΕΑ από τις 12-18 Σεπτέμβρη στη Σάνη Χαλκιδικής, όπου συμμετείχαν ομάδες στεγνών θεραπευτικών προγραμμάτων απεξάρτησης. Ο τελικός έγινε στο μικρό Καυτατζόγλειο στη Θεσσαλονίκη.

Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 1 ομάδα από την Αυστρία, 3 από Γερμανία, 1 από Ιταλία, 3 από Ισπανία, 2 από Ουγγαρία, 4 από Ελλάδα και 1 από Βουλγαρία. Οι ελληνικές ομάδες εκπροσώπησαν θεραπευτικά προγράμματα του ΚΕΘΕΑ από Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κρήτη και Αθήνα καθώς και το ανοιχτό Θεραπευτικό Πρόγραμμα ΑΡΓΩ του Ψυχιατρείου Θεσσαλονίκης.

Κοντομηνάς μηνύει Κουρή

Με αφορμή νέα δημοσιεύματα της εφημερίδας «ΑΥΡΙΑΝΗ» και ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού «ALTER», που εμφάνιζαν τον Δημήτρη Κοντομηνά να έχει διαπράξει απάτη σε βάρος των ασφαλισμένων της «Ιντεραμέρικαν», ο βασικός μέτοχος της εταιρίας και ιδιοκτήτης του τηλεοπτικού σταθμού «ALFHA» κατέθεσε χτες μήνυση για εκβιασμό σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του εκδότη της «Αυριανής» Γιώργου Κουρή και των υπευθύνων της εφημερίδας και του τηλεοπτικού σταθμού ALTER.

Παράλληλα, ζήτησε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Δημήτρη Παπαγγελόπουλο, την ταχύτερη εκκαθάριση της υπόθεσης.

Προθεσμία στον Καλούση

Στις αρχές Οκτώβρη θα απολογηθεί ο πρώην πρωτοδίκης Ευάγγελος Καλούσης, που κατηγορείται για αδικήματα όπως νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, κατάχρηση εξουσίας, απόπειρα εκβίασης, διευκόλυνση προώθησης αλλοδαπών γυναικών και παροχή καταλύματος σε αυτές. Στην υπόθεση του Καλούση εμπλέκονται και τρεις δικηγόροι που βαρύνονται με την κατηγορία της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, καθώς φέρονται να είχαν καταθέσει σε λογαριασμούς του πρώην πρωτοδίκη διάφορα χρηματικά ποσά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ