Ενα μήνα σχεδόν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η πολιτική λιτότητας που εφαρμόζεται και στο χώρο της εκπαίδευσης δεν καλύπτει ούτε τα αυτονόητα. Οι τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και οι χιλιάδες ώρες διδασκαλίας που χάνονται καθημερινά έρχονται να φανερώσουν, για άλλη μια φορά, την χρόνια πολιτική υποβάθμισης και υπονόμευσης της δημόσιας Παιδείας, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για διεκδίκηση της Παιδείας εκείνης που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια από τα στοιχεία που έδωσε η ΔΟΕ στη δημοσιότητα, καθώς και στην υπουργό Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, σε συνάντηση που είχαν χτες. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκε το θέμα της υποχρεωτικής εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης σε όλα τα σχολεία. Η υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα δώσει οριστική απάντηση σε νέα συνάντηση που θα γίνει αύριο, Πέμπτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, το σύνολο των εκπαιδευτικών κενών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 2.384. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Περιφέρειας Αθήνας Α΄, όπου το σύνολο των εκπαιδευτικών κενών είναι 132, στον Πειραιά είναι 107, στην Ηλεία 96, στην Αιτωλοακαρνανία 92, στην Αχαΐα 91, στις Κυκλάδες 86, στην περιφέρεια Δυτικής Θεσσαλονίκης 83.
Σοβαρές είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών και στις σχολικές μονάδες της Επαρχίας Λαγκαδά, όπως επισημαίνει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Λαγκαδά. Οι ελλείψεις που καταγράφονται είναι:
Με κινητοποιήσεις προειδοποιούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι μαθητές και οι γονείς της Αλοννήσου, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο του νησιού καθώς δεν έχουν καλυφθεί ακόμα δύο οργανικές θέσεις φιλολόγων και μία μαθηματικού. Η καθυστέρηση αυτή έχει αποτέλεσμα για πολλούς μαθητές να μην έχει ξεκινήσει, ακόμα, η διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων και των μαθηματικών.
Ιδια κατάσταση επικρατεί και στην Ικαρία και στους Φούρνους, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η τοπική ΕΛΜΕ, χρειάζονται τουλάχιστον ακόμα 25 εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε δυναμική κινητοποίηση προχώρησαν χτες το βράδυ μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι γονείς στην Πάτρα διαμαρτυρόμενοι για το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Ανταποκρινόμενοι στο αγωνιστικό κάλεσμα της Γραμματείας Πάτρας του ΠΑΜΕ συγκεντρώθηκαν στην πλ. Γεωργίου και στη συνέχεια ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με κεντρικό σύνθημα: «Η μόρφωση των παιδιών μας είναι δική μας υπόθεση. Είναι υπόθεση οργάνωσης του αγώνα από τα ταξικά αγωνιστικά συνδικάτα».
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Γιώργος Τσουμπρής, εκπαιδευτικός, ο οποίος εστίασε στο αντιδραστικό περιεχόμενο σπουδών και τόνισε: «Οικοδομείται με γοργά βήματα το σχολείο της αγοράς, ένα σχολείο όπου τα παιδιά μας θα μεγαλώνουν με μισές αλήθειες και ανισότιμη μεταχείριση ανάλογα με την οικονομική επιφάνεια του κάθε γονιού».
Την έλλειψη αιθουσών στο 43ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας και Νίκος Γκατζής, προς την υπουργό Παιδείας Μ. Γιαννάκου.
«Το 43ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας στη συνοικία Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, αντιμετωπίζει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα. Από τα σοβαρότερα προβλήματα είναι αυτό της έλλειψης αιθουσών. Στο σχολείο φοιτούν πολλοί μαθητές με αποτέλεσμα οι αίθουσες να μην επαρκούν και να δημιουργούνται πολλά προβλήματα. Ενδεικτικό αυτής της κατάστασης είναι ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα σε τμήματα των 29 και 30 μαθητών, ενώ για να καλυφθούν οι ανάγκες σε αίθουσες προτείνεται να γίνει αίθουσα διδασκαλίας ακόμη και το Χημείο του σχολείου. Οι γονείς είναι αγανακτισμένοι από την κατάσταση αυτή και ζητούν να παρθούν άμεσα μέτρα, ώστε παιδιά και εκπαιδευτικοί να κάνουν μάθημα σε ανθρώπινες συνθήκες», επισημαίνεται στην Ερώτηση.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το 43ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας;
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση έκανε σημαία τις διακηρύξεις περί «διαφάνειας», προχωρούσε βήμα το βήμα σε μέτρα που θεσμοθετούν τις προσλήψεις των «δικών της παιδιών». Ενα τέτοιο βήμα, που αφορά τις διαδικασίες επιλογής εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, Γιώργος Χουρμουζιάδης και Γιάννης Πατσιλινάκος, με την Ερώτησή τους στην υπουργό Παιδείας, που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οπως εξηγούν στο κείμενο της Ερώτησης, «μέχρι σήμερα η επιλογή εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των Γραφείων ΣΕΠ γινόταν με προσμέτρηση των μορίων που προέρχονται από τα αντικειμενικά κριτήρια και αυτών της συνέντευξης. Μέθοδος, βέβαια, που σε καμιά περίπτωση δεν εξασφάλιζε την αντικειμενικότητα και γι' αυτό είχε καταγγελθεί ως διαδικασία επιλογής των "ημετέρων".
Η κυβέρνηση, με την υπ' αριθμ. 805020/Γ7/30-8-05 Υπουργική Απόφαση, τροποποιεί τα κριτήρια επιλογής και ορίζει πως αυτή θα γίνεται μετά από συνέντευξη, αφού λαμβάνονται υπόψη κι απλώς συνεκτιμώνται τα αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς μοριοδότησή τους και κατάταξη των ενδιαφερομένων σε πίνακα.
Είναι δεδομένο πως με τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση καταργούνται τα όποια προσχήματα υπήρχαν στην προηγούμενη διαδικασία και η επιλογή των "ημετέρων" θεσμοθετείται απροκάλυπτα».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό, εάν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η θεσμοθέτηση 100% αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για όλες τις επιλογές εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης ή θα συνεχιστεί η πεπατημένη της ημετεροκρατίας, που με συνέπεια ακολουθούν, τόσο η ΝΔ, όσο και το ΠΑΣΟΚ, όταν είναι στην κυβέρνηση και καταγγέλλουν όταν είναι στην αντιπολίτευση.